Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Β’ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ, ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (άρθρα 3-33)Σχόλιο του χρήστη Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ο.Ε.Β. Ελλάδας | 14 Απριλίου 2024, 15:27
Διαμαρτυρία του σωματείου εργαζομένων των Γ.Ο.Ε.Β. για το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ, περί δημιουργίας του Ο.Δ.Υ.Θ. Κατά την έκτακτη συνάντηση των εργαζομένων των Ο.Ε.Β. της Θεσσαλίας σήμερα Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Θεσσαλίας, παρευρεθήκαμε ως Σωματείο Εργαζομένων Γ.Ο.Ε.Β. Ελλάδας μαζί με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Ο.Ε.Β. Ελλάδας (ΠΟΥΟΕΒ), με κύριο αντικείμενο συζήτησης το Σχέδιο Νόμου του ΥΠΕΝ, που βρίσκεται σε ανοιχτή διαβούλευση που αφορά στη ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ . Σημειωτέο πως η διαβούλευση θα παραμείνει ανοικτή σε σχόλια έως την 15 Απριλίου 2024 και ώρα 08:00 διάστημα το οποίο είναι πάρα πολύ σύντομο για την διαβούλευση ενός τόσο σημαντικού νομοθετήματος, ιδιαίτερα την παρούσα χρονική στιγμή για την πολύπαθη περιοχή της Θεσσαλίας κατόπιν των μεσογειακών κυκλώνων DANIEL και ELIAS. Το εν λόγω νομοσχέδιο κατά παράβαση της αρχής της ισότητας αντιμετωπίζει τους υπαλλήλους των ΟΕΒ με τρόπο διαφορετικό και άνισο σε σχέση με τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Υδάτων Θεσσαλίας της Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Υδροοικονομίας και Εποπτείας Ο.Ε.Β. της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος , Υδροοικονομίας και Ελέγχου Δόμησης της Περιφέρειας Θεσσαλίας με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μια κατάσταση στον νέο Οργανισμό που σχεδιάζεται με υπαλλήλους 2 ταχυτήτων με το αυθαίρετο κριτήριο της υπηρεσίας ή του Οργανισμού από όπου προέρχονται . Ειδικότερα : Ι. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Στο άρθρο 15ο παρ 4 του νομοσχεδίου που αφορά στους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Υδάτων Θεσσαλίας της Γενικής Διεύθυνσης Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας προβλέπεται ότι " Τα καθήκοντα των υπαλλήλων που μεταφέρονται σύμφωνα με την παρ. 1 αντιστοιχούν προς εκείνα που ασκούσαν στη Διεύθυνση της παρ. 1. Εξακολουθούν να διατηρούνται, ως προσωπική διαφορά, οι πάσης φύσεως, επιπλέον μισθολογικές διαφορές και επιδόματα, που ελάμβαναν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ο χρόνος προϋπηρεσίας τους αναγνωρίζεται για όλες τις υπηρεσιακές και μισθολογικές συνέπειες και η υπαλληλική τους κατάσταση διέπεται από το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς της παρ. 17 του άρθρου 4 του ν. 3513/2006 (Α’ 265). (αρ. 15 παρ 3) Στο άρθρο 16ο παρ.4 που αφορά στους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Υδροοικονομίας και Εποπτείας Ο.Έ.Β. της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, Υδροοικονομίας και Ελέγχου Δόμησης της Περιφέρειας Θεσσαλίας προβλέπεται ότι " Τα καθήκοντα των υπαλλήλων που μεταφέρονται σύμφωνα με την παρ. 1, αντιστοιχούν προς εκείνα που ασκούσαν στη Διεύθυνση Υδροοικονομίας και Εποπτείας του Τ.Ο.Ε.Β., με την επιφύλαξη της παρ. 2. Εξακολουθούν να διατηρούνται, ως προσωπική διαφορά, οι πάσης φύσεως, επιπλέον μισθολογικές διαφορές και επιδόματα, που ελάμβαναν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ο χρόνος προϋπηρεσίας τους αναγνωρίζεται για όλες τις υπηρεσιακές και μισθολογικές συνέπειες και η υπαλληλική τους κατάσταση διέπεται από το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3408/2005 (Α΄ 272)." Στο άρθρο 17ο παρ 5 που αφορά στους υπαλλήλους των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων προβλέπεται ότι "Κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, μεταφέρεται στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου που απασχολούνταν στους Ο.Ε.Β., το οποίο καθίσταται προσωπικό του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. και κατατάσσεται σε αντίστοιχες με αυτές που ήδη κατείχαν, ανά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα, οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες συστήνονται αυτοδικαίως, με βάση τα τυπικά τους προσόντα. Για τις θέσεις αυτές εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου για διορισμό οργάνου, η οποία ισχύει από την έκδοση της απόφασης της παρ. 1 για όλες τις έννομες συνέπειες" . Όπως προκύπτει από τα ανωτέρω στους υπαλλήλους που θα προέρχονται από τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων δεν θα αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους ενώ η μισθολογική κατάσταση τους (προσωπικές διαφορές , επιδόματα, υφιστάμενα μισθολογικά κλιμάκια κλπ ) δεν διατηρείται όπως προβλέπεται για τους υπαλλήλους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και της Περιφέρειας Θεσσαλίας οι οποίοι μεταφέρονται στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ΙΙ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΛΥΣΗΣ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. Στο άρθρο 15 παρ. 7 του νομοσχεδίου προβλέπεται πως "σε περίπτωση λύσης ή με οποιονδήποτε τρόπο κατάργησης του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., το προσωπικό της παρ. 1 επιστρέφει αυτοδικαίως στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας με το προηγούμενο καθεστώς" και αντιστοίχως στο 16 παρ. 7 του νομοσχεδίου προβλέπεται πως "σε περίπτωση λύσης ή με οποιονδήποτε τρόπο κατάργησης του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., το προσωπικό της παρ. 1 επιστρέφει αυτοδικαίως στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με το προηγούμενο καθεστώς.". Αντίθετα σχετικά με τους υπαλλήλους που θα προέρχονται από τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει καμία πρόνοια για την περίπτωση λύσης ή κατάργησης του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.. Κατ’ αντιστοιχία υπάλληλοι με συμβάσεις ΙΔΑΧ υπηρετούν και στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στην Περιφέρεια, για τους οποίους διασφαλίζεται η επαγγελματική τους εξασφάλιση σε αντίθεση με τους συναδέλφους των Ο.Ε.Β. και δημιουργείται έτσι ακόμη μια άνιση μεταχείριση. Κατόπιν των ανωτέρω ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΙΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΜΑΣ ΩΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΕΓΓΕΙΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ οι οποίοι διαθέτουμε γνώση και εμπειρία και κυρίως ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ στο αντικείμενο των εγγείων βελτιώσεων και ΖΗΤΟΥΜΕ την βελτίωση του νομοσχεδίου ώστε όλοι οι υπάλληλοι του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε να τυγχάνουν της ίδιας αντιμετώπισης και συγκεκριμένα: α) ως προς την βαθμολογική και μισθολογική κατάσταση των υπαλλήλων ανεξαρτήτως την υπηρεσία ή τον Οργανισμό από τον οποίο προέρχονται και ειδικότερα να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία και η μισθολογική κατάσταση (προσωπικές διαφορές , επιδόματα, υφιστάμενα μισθολογικά κλιμάκια κ.λ.π. ) και των υπαλλήλων που θα προέρχονται από τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων και β) στην περίπτωση λύσης ή κατάργησης του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. να προβλέπεται αυτοδικαίως η μετακίνηση των υπαλλήλων που θα προέρχονται από τους Οργανισμούς Εγγείων Βελτιώσεων σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης ή ΟΤΑ. Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψιν τα δίκαια αιτήματα μας. Για το σκοπό αυτό ζητούμε στα πλαίσια της νομοθετικής αυτής ρύθμισης συνάντηση της ορισθείσας επιτροπής των εκπροσώπων των εργαζομένων των Οργανισμών μας με τον Κ.Κ. Υπουργό Π.ΕΝ., για να συζητήσουμε για τα παραπάνω θέματα.