• Σχόλιο του χρήστη 'Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ.' | 14 Απριλίου 2024, 19:45

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. Σχόλιο επί της διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ) της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας» Η Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. αποτελεί δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση των Πρωτοβάθμιων Δημοσιοϋπαλληλικών Οργανώσεων Μηχανικών ΤΕ, μέλη των οποίων είναι υπάλληλοι με μόνιμη σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου, προσωπικό των Υπουργείων, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και οι εργαζόμενοι με μόνιμη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Είναι σαφές ότι το νομοσχέδιο αποτελεί μια προσπάθεια συγκεντρωτισμού των αρμοδιοτήτων και αποδυνάμωσης της αυτοδιοίκησης, με ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση κρίσιμων δομών της δημόσιας διοίκησης. Η προσπάθεια αυτή είναι μελετημένη και ακολουθεί το δόγμα, αποδυνάμωση, απαξίωση, ιδιωτικοποίηση. «Για τον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας ΟΔΥΘ Α.Ε. (άρθρα 3-33)» Ακολουθήθηκε σε μεγάλο βαθμό το πόρισμα της Ολλανδικής εταιρείας, το οποίο δεν ήταν δεσμευτικό για την ελληνική κυβέρνηση και για το οποίο οι φορείς δεν παρενέβησαν στη διαβούλευση, καθώς ήταν γραμμένο στα αγγλικά. - Από το πρώτο άρθρο του καταστατικού του Οργανισμού γίνεται σαφές ότι μέρος των αρμοδιοτήτων του είναι: ο έλεγχος και η συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων καθώς και των υδραυλικών έργων, με εξαίρεση τα έργα αρμοδιότητας του ΥΠΟΜΕΔΙ και τα υδραυλικά έργα που είναι χαρακτηρισμένα ως ειδικά και σημαντικά εθνικού επιπέδου από το ΥΠΟΜΕΔΙ. - Το Δ.Σ. του ΟΔΥΘ θα αποτελείται από 13 μέλη. Μόλις δύο (-2-) από τα απλά μέλη θα διορίζονται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας. Το πόρισμα της Ολλανδικής εταιρείας μιλούσε για διοίκηση από 10 Δ/ντές και ένα νομικό. - Οι αμοιβές των ηγετικών μελών του Δ.Σ. (που θα είναι επιλεγμένοι από την κυβέρνηση) θα είναι πολύ υψηλές, στο 75% και το 85% των αποδοχών και των επιδομάτων του Προέδρου του Αρείου Πάγου. - Στα έσοδα του ΟΔΥΘ συμπεριλαμβάνονται ανταποδοτικές εισφορές, πρόστιμα και τα περιβαλλοντικά τέλη, δηλαδή η οικονομική συνεισφορά του τελικού χρήστη, ανά κυβικό μέτρο (μ3) καταναλωθέντος ύδατος, που αντιστοιχεί στο περιβαλλοντικό κόστος και στο κόστος του πόρου. Στον υπολογισμό του περιβαλλοντικού τέλους δεν προσμετράται το κόστος αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημίας. - Μεταφέρονται αυτούσιες η Διεύθυνση Υδάτων Θεσσαλίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θ-Στ.Ε. και η Διεύθυνση Υδροοικονομίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας μαζί με το μόνιμο προσωπικό και το προσωπικό ΙΔΑΧ & ΙΔΟΧ με τροποποίηση της σχέσης εργασίας και αποστέρηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας. Συγχρόνως δε δίνεται η δυνατότητα στο προσωπικό να επιλέξει σε ποιο φορέα θα συνεχίσει να εργάζεται, όπως έχει γίνει σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις (π.χ. Υπουργείο Πολιτισμού – Μουσεία). - Ο καθορισμός των διοικητικών λεπτομερειών της μεταφοράς των παραπάνω Διευθύνσεων θα καθορισθούν με ΚΥΑ των συναρμόδιων Υπουργείων και συγκεκριμένα: 1. για τη διεύθυνση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης από τα ΥΠΕΝ, Υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών & Υπ. Εσωτερικών 2. για τη διεύθυνση της Περιφέρειας από τα ΥΠΕΝ, Υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Υπ. Εσωτερικών & Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 3. για τους Ο.Ε.Β. από τα ΥΠΕΝ, Υπ. Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Υπ. Εσωτερικών, ΥΠΟΜΕΔΙ & Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων - Καταργούνται και ενσωματώνονται στον ΟΔΥΘ οι Οργανισμοί Εγγείων Βελτιώσεων Ο.Ε.Β. δηλαδή οι ΤΟΕΒ και ο ΓΟΕΒ. Το πόρισμα της Ολλανδικής εταιρείας προέβλεπε κατάργηση μόνο του ΓΟΕΒ ενώ αναγνώριζε το έργο των ΤΟΕΒ και επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης τους. - Γίνεται σαφής αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΔΥΘ, η οποία θα επηρεάζεται από την προέλευση του νερού και την ανάγκη κάλυψης των λειτουργικών δαπανών του Οργανισμού. - Γίνεται μια εισαγωγική ύποπτη αναφορά σε συνεργασία του ΟΔΥΘ με υπηρεσίες των ΥΠΕΝ, Υπ. Εσωτερικών, ΥΠΟΜΕΔΙ, Υπ. Αγρ. Ανάπτυξης & Τροφίμων και Υπ. Κλιματικής κρίσης και πολιτικής προστασίας για τη ρύθμιση ζητημάτων του χωρικού σχεδιασμού ενώ στη συνέχεια αναφέρεται ότι με ΚΥΑ των τριών (-3-) εκ των παραπάνω υπουργείων δύναται να προσδιορίζονται αναγκαία ζητήματα για μεταφορά αρμοδιοτήτων στον ΟΔΥΘ. Άρα προφανώς ανοίγει την πόρτα για περαιτέρω αφαίμαξη αρμοδιοτήτων από Δημόσιους Φορείς. - Στις μεταβατικές διατάξεις για την ολοκλήρωση των εγγειοβελτιωτικών έργων αναφέρεται ξεκάθαρα ότι τα έργα που έχουν συμβασιοποιηθεί ή δημοπρατηθεί από την Περιφέρεια ή το ΥΠΟΜΕΔΙ θα ολοκληρωθούν από αυτούς τους φορείς και προφανώς τα αντίστοιχα έργα που θα προκύψουν μετά την έναρξη ισχύος του νέου νόμου θα εκτελούνται από τον ΟΔΥΘ. - Τέλος αν και το πόρισμα τις Ολλανδικής εταιρείας επισημαίνει ξεκάθαρα ότι ο ΟΔΥΘ θα απαιτήσει χρόνο: α) για τη στελεχιακή του κάλυψη με το απαιτούμενο εξειδικευμένο προσωπικό και την έγκριση του απαραίτητου νομικού πλαισίου, εντός του οποίου μπορεί να εκπαιδευτεί το προσωπικό και β) για την επίτευξη της αποτελεσματικής επιχειρησιακής λειτουργιάς του εν μέσω ολοκληρωτικής καταστροφής της Θεσσαλίας εκπονούνται επικίνδυνα πειράματα με τελικά θύματα τους πολίτες (αγρότες κλπ) και τους υπαλλήλους. Ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Μηχανικών ΤΕ Δημοσίων Υπαλλήλων διαμαρτυρόμαστε έντονα και καταδικάζουμε την άκρατη ανάγκη της Κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση όλο και περισσότερων δημοσίων δομών και κοινωνικών αγαθών. Είμαστε απόλυτα σίγουροι ότι το πείραμα δε θα σταματήσει στη Θεσσαλία. Προτού λειτουργήσει πλήρως και αξιολογηθεί θα εφαρμοσθεί και σε άλλες Περιφέρειες, όπως στη Πελοπόννησο και την Κρήτη. Ζητούμε τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης υδάτων για τη Θεσσαλία, υπό τη μορφή ΝΠΔΔ και υπό την εποπτεία του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας. Ζητούμε άμεσα προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού και πλήρη στελέχωση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Θεσσαλίας, η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα επιβαρύνει δημοσιονομικά το κράτος όσο η πολυπληθής διοίκηση του φορέα, όπως περιγράφεται από το νομοσχέδιο. Ζητούμε διαχείριση των υδάτων, με αυστηρό δημόσιο έλεγχο και διατήρηση του χαρακτήρα του νερού ως δημοσίου αγαθού.