Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (άρθρα 95-122)Σχόλιο του χρήστη Στράτος Κυπαρίσσης | 14 Απριλίου 2024, 22:37
Άρθρο 97 Διενέργεια ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών για σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης – Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4414/2016 3ι) Φωτοβολταϊκοί σταθμοί για τους οποίους έχει συναφθεί σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών ή έχει υποβληθεί πλήρης αίτηση στον Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. έως την 30η Απριλίου 2024 και: α) είτε δεν έχει υποβληθεί έως την 31η Αυγούστου 2024 από τους κατόχους τους, δήλωση ετοιμότητας του άρθρου 4Α ή αίτημα ενεργοποίησης στον αρμόδιο Διαχειριστή, β) είτε δεν έχει συναφθεί Σύμβαση Σύνδεσης έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, λαμβάνουν Λειτουργική Ενίσχυση, μόνο κατόπιν συμμετοχής τους σε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών. Για τις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου, και εφόσον απαιτείται, τροποποιείται η σχετική σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης από τον Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. ως προς τον τρόπο αποζημίωσης τους. Στην παραπάνω παράγραφο για σταθμούς του άρθρου 132 του ν. 4819/2021 των κορεσμένων δικτύων να υπάρχει ρητή εξαίρεση και σε αυτή την παράγραφο για μη ενεργοποίηση μέχρι 31.8.2024 αλλά εντός 12μήνου από την έκδοση των όρων σύνδεσης κάθε έργου, όπως προβλέπεται από τις ειδικότερες διατάξεις του διαγωνισμού των κορεσμένων, με λειτουργική ενίσχυση εκτός ανταγωνιστικών διαδιακασιών Άρθρο 103 Εγκατάσταση συστημάτων τηλεποπτείας και τηλεδιαχείρισης σε σταθμούς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης 3. Οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας από σταθμούς Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.. και οι αυτοπαραγωγοί από φωτοβολταϊκούς σταθμούς που είναι συνδεδεμένοι ή συνδέονται στο Ε.Δ.Δ.Η.Ε. με εγκατεστημένη ισχύ μεγαλύτερη των τετρακοσίων κιλοβάτ (400 KW), καθώς και οι αυτοπαραγωγοί από φωτοβολταϊκούς σταθμούς που είναι συνδεδεμένοι ή συνδέονται στα τοπικά δίκτυα των αυτόνομων νησιωτικών συστημάτων των Μ.Δ.Ν. εγκαθιστούν με δικές τους δαπάνες, μετά από υπόδειξη και σύμφωνα με τις τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές που ανακοινώνει ο Διαχειριστής Ε.Δ.Δ.Η.Ε. ή o Διαχειριστής Μ.Δ.Ν. κατά περίπτωση, εντός των σταθμών τους, τον αναγκαίο εξοπλισμό για να καταστεί δυνατή η λήψη και εφαρμογή των εντολών τηλεποπτείας και ελέγχου από τον αρμόδιο Διαχειριστή, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2. Στην παραπάνω παράγραφο να εξαιρούνται ρητά οι σταθμοί που είναι άνω των 400kW και έχουν τεθεί σε λειτουργία πριν τις 4/7/2019 όπως αναφέρεται ρητά στον ευρωπαϊκό κανονισμό 943/2019. Για τα έργα μετά τις 4/7/2019 να συμμετέχει και ο ΔΕΔΔΗΕ για οικονομία κλίμακας στο κόστος εγκατάστασης τους όπως συμβαίνει ήδη και στα έργα δικτύου Άρθρο 109,110 Καθορισμός πλαισίου περιορισμών παραγωγής σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης – Προσθήκη άρθρου 10Α στον ν. 4951/2022 και Μεταβατικές διατάξεις μέχρι τον καθορισμό πλαισίου περιορισμών παραγωγής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης – Προσθήκη άρθρου 10Β στον ν. 4951/2022 Η απόλυτη ομολογία αποτυχίας έγκαιρης πρόβλεψης και απουσίας σχεδιασμού από πλευράς όλων όσων έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν τους κανόνες της αγοράς. ΡΑΕΕΥ ,ΥΠΕΝ, ΔΑΠΕΕΠ, ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ είναι συνυπεύθυνοι και υπόλογοι για την επικρατούσα κατάσταση. Αφού δόθηκε πάλι το πράσινο φως σε υπερβολικά νέα έργα με κανένα απολύτως χρονικό προγραμματισμό ώστε να προλάβει να αναπτυχθεί σύμμετρα και η αποθήκευση ενέργειας συμβαίνει το αντίστοιχο που έγινε και το 2014. Ανακολουθία και αναδρομικά μέτρα εκ' μέρους της πολιτείας. Και το χειρότερο είναι ότι στο τέλος όλο αυτό βαφτίζεται επιχειρηματικό ρίσκο και η ζημιά μετακυλίεται στους επενδυτές. Οι χαμηλές τιμές στο χρηματιστήριο ενέργειας θα καταστήσουν ελλειματικό τον λογαριασμό ΑΠΕ σύντομα και η αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ θα είναι μονόδρομος. Καταφέρατε να ζημιώσετε τελικά τους πάντες με την συγκεκριμένη τακτική. Υπερπροσφορά ενέργειας που δεν μπορεί να την καρπωθεί κανένας καταναλωτής και ταυτόχρονη επιβάρυνση του καταναλωτή μέσω της επερχόμενης αύξησης του ΕΤΜΕΑΡ. Από την άλλη πλευρά της εξίσωσης θα βρίσκονται επενδυτές που δεν θα μπορούν να διαθέσουν την ενέργεια τους και θα βρεθούν με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις τράπεζες δημιουργώντας έτσι ίσως και το επόμενο κύμα κόκκινων δανείων. Προσγειώστε την αγορά σύμφωνα με τη ζήτηση και δώστε κίνητρα για την αύξηση της ζήτησης (π.χ Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα, Αντλίες Θερμότητας, Μετατόπιση Ζήτησης προς το μεσημέρι χρησιμοποιώντας τον υφιστάμενο νυχτερινό μετρητή με αλλαγή προγραμματισμού για διζωνική τιμολόγηση το μεσημέρι μέχρι την εγκατάσταση των έξυπνων μετρητών). Είναι προτιμότερο κάποιος να χάσει τα έξοδα ανάπτυξης παρά να υλοποιήσει έργο στο οποίο δεν θα μπορεί να διαθέσει την ενέργεια που παράγει. Άρθρο 112 Λειτουργικοί περιορισμοί για αύξηση των περιθωρίων ισχύος σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης του Διασυνδεδεμένου Συστήματος και Δικτύου– Τροποποίηση άρθρου 10 ν. 4951/2022 Ιδιαίτερα για σταθμούς του άρθρου 132 του ν. 4819/2021 να υπάρχει ειδική πρόβλεψη ώστε να μην υπάρχει δυσμενέστερη επιβολή περιορισμών έγχυσης πέραν των ήδη υφιστάμενων ιδιαίτερα μετά την πλήρη απαλλαγή των περιορισμών του άρθρου 10 Ν. 4951/2022 για την Κατηγορία Β των PPA's του αρθ 30 Ν. 5095/2024 Είναι παράλογο η χώρα να επιβαρύνει το εμπορικό ισοζύγιο της για κατά βάση εισαγόμενο εξοπλισμό και τελικά αυτός να υπολειτουργεί. Δώστε κίνητρα για την άμεση ένταξη μικρών μπαταριών σε υφιστάμενα έργα ώστε να υπάρξει γρήγορη ανάπτυξη της αποθήκευσης. Κάθε kwh που περικόπτεται είναι ζημία για την εθνική οικονομία και θα έπρεπε να καταναλώνεται ή να αποθηκεύεται. Άρθρο 114 Επίδομα θέρμανσης στον ηλεκτρισμό από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου εξηκοστού πρώτου ν. 4839/2021 Αφού περικόψατε τις ταρίφες το 2014 για να σωθεί ο ειδικός λογαριασμός αποζημίωσης ΑΠΕ τον στραγγίζετε σε μόνιμη βάση πλέον μέσω του ΤΕΜ ώστε να καταστεί εντέλει πάλι ελλειμματικός. Άρθρο 115 Σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που συνδέονται στο Ελληνικό Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας και το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Κατά την ενεργοποίηση οι κάτοχοι των σταθμών με ΥΔ προς τον διαχειριστή έχουν ήδη ρυθμίσει τις αποκλίσεις στον εξοπλισμό τους σύμφωνα με τις προδιαγραφές που τους δόθηκαν τότε. Το διάστημα των 3 μηνών είναι ιδιαίτερα μικρό για αλλαγή των παραμέτρων έχοντας ως προηγούμενη εμπειρία την κατάθεση πολυγώνου στη ΡΑΕ. Το διάστημα πρέπει να ανέλθει τουλάχιστον στους 6 μήνες.