Αρχική Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...ΕΝΟΤΗΤΑ Δ’ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ (άρθρα 95-122)Σχόλιο του χρήστη ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΟΓΔΑΝΗΣ | 14 Απριλίου 2024, 23:35
Άρθρο 97 Διενέργεια ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών για σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης - Τροποποίηση άρθρου 7 ν. 4414/2016 Παρ.6 Από την μια κόβετε βιαίως τους ΦΒ Σταθμούς που έχουν ήδη Σύμβαση με ΔΑΠΕΕΠ από λήψη αποζημίωσης εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών (βλ. παρ.3 παρ. 4 και παρ. 7) και από την άλλη στο ίδιο άρθρο (παρ. 6) δίνετε το δικαίωμα σε Αιολικούς Σταθμούς ισχύος παραγωγής, μικρότερης ή ίσης των έξι μεγαβάτ (6 MW), οι οποίοι κατά την 29η Μαρτίου 2023 είχαν συνάψει Σύμβαση Λειτουργικής Ενίσχυσης μετά από συμμετοχή σε ανταγωνιστική διαδικασία (δηλαδή έχουν κατοχυρώσει αποζημίωση μέσο ανταγωνιστικής διαδικασίας), να συνάψουν Συμβάσεις με ΔΑΠΕΕΠ εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών με τιμές αποζημίωσης π.χ. 90€/mwh; Δεν νομίζω ότι υπάρχει Αιολικός Σταθμός, από τον 7/2018 ως σήμερα, ο οποίος κατοχύρωσε ταρίφα από ανταγωνιστική διαδικασία μεγαλύτερη της αποζημίωσης εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών! Περ. 7 Η διατύπωση για τις προϋποθέσεις συμμετοχής Σταθμών ΑΠΕ σε ανταγωνιστικές διαδικασίες, στο σύνολο της, είναι άκρως επικίνδυνη και φέρει αδικαιολόγητα σε χείριστη θέση τους Παραγωγούς ΑΠΕ έναντι των Τραπεζών. Ως προς το 30/4/2024 και σε παλιότερη διάταξη υπήρξε αντίστοιχος περιορισμός ως 30/11/2022 για Εν. Κοινότητες (ν.4964 αρ.92), ο οποίος κατόπιν των ευτράπελων που δημιουργήθηκαν κατά την διαδικασία σύναψης σύμβασης με ΔΑΠΕΕΠ, πήρε αναδρομικά παράταση (ν.5037 αρ. 111). Επίσης, με το αρ. 111 του ν.5037 πριν 1 έτος είχαν θεσμοθετηθεί τα χρονικά όρια για την σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης για φωτοβολταϊκούς σταθμούς και έρχεται η προτεινόμενη διάταξη και τα τροποποιεί βιαίως προς το χειρότερο, αποδεικνύοντας την προχειρότητα (επιεικώς) με την οποία αντιμετωπίζει τους ΦΒ Παραγωγούς και το επενδυτικό περιβάλλον το ΥΠΕΝ. Όσον αφορά την 31/8/2024 για δήλωση ετοιμότητας ή αίτημα ενεργοποίησης, υπενθυμίζουμε ότι στο παρόν το χρονικό όριο, υπό προϋποθέσεις, για σύμβαση με ΔΑΠΕΕΠ εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών είναι ως 31/12/2024 (διαφορά 4μήνες !), το οποίο γνώριζαν οι Επενδυτές και βάση αυτού προχώρησαν τις επενδύσεις τους. Η προτεινόμενη διάταξη ανατρέπει, βιαίως, τις επενδύσεις που έχουν λάβει ΟΠΣ, έχουν αποδεχθεί ΟΠΣ (εγγυητικές), έχουν συμβληθεί με τον ΔΑΠΕΕΕΠ, έχουν συνάψει και Σύμβαση Σύνδεσης με τον αρμόδιο Διαχειριστή και έχουν ήδη εκταμιεύσει σημαντικά ποσά για τις παραγγελίες του εξοπλισμού. Επιπλέον και όσον αφορά την ακραία διάταξη περί σύναψη Σύμβασης Σύνδεσης έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, είναι επιεικώς απαράδεκτη και θέτει σε κατάρρευση σημαντικές επενδύσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ εκθέτοντας τους Παραγωγούς σε καθολική ρήξη με τις Τράπεζες που έχουν ήδη δανειοδοτήσει και εκταμιεύσει υψηλά χρηματικά ποσά για την υλοποίηση των Σταθμών ΑΠΕ στην βάση των ήδη ενεχυριασμένων ΣΕΔΠ. Η διάταξη πρέπει να αναδιατυπωθεί ως εξής: «….Φωτοβολταϊκοί σταθμοί για τους οποίους έχει συναφθεί σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης εκτός ανταγωνιστικών διαδικασιών υποβολής προσφορών ή έχει υποβληθεί πλήρης αίτηση στον Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. υποχρεούνται να υποβάλλουν δήλωση ετοιμότητας του άρθρου 4Α ή αίτημα ενεργοποίησης στον αρμόδιο Διαχειριστή έως την 31/12/2024, σε άλλη περίπτωση λαμβάνουν Λειτουργική Ενίσχυση, μόνο κατόπιν συμμετοχής τους σε ανταγωνιστική διαδικασία υποβολής προσφορών. Για τις περιπτώσεις του πρώτου εδαφίου, και εφόσον απαιτείται, τροποποιείται η σχετική σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης από τον Δ.Α.Π.Ε.Ε.Π. ως προς τον τρόπο αποζημίωσης τους…»