Αρχική Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) – αναθεωρημένη έκδοσηΣχόλιο του χρήστη ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΖΑΙΟΣ | 23 Αυγούστου 2024, 17:24
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συγχαρητήρια για τις προτάσεις σας. Η επαγγελματική μου ιδιότητα είναι αυτή του ιατρού. Σειρά νοσημάτων, καλοήθων και κακοήθων, και μάλιστα όχι μόνο του αναπνευστικού συστήματος, έχουν συσχετισθεί, βάσει ιατρικών μελετών με τις εκπομπές Ατθ. Δεν προκαλεί εντύπωση στους περισσότερους η αναφορά σας στη σελίδα 103, ότι ο τομέας των μεταφορών είναι ο μόνος που παρουσιάζει αύξηση εκπομπών ρύπων/Ατθ κατά 13% από το 1990 ως το 2021! Και μάλιστα παρότι τα αυτοκίνητα έχουν γίνει «φιλικότερα» στο περιβάλλον! Φυσικά, αναφέρετε στη μελέτη σας ότι έχουμε και από τους γηραιότερους στόλους ιδιωτικών οχημάτων στην ΕΕ (μέση ηλικία 17 έτη αντί 12 της ΕΕ). Είναι πιθανό ότι το πρόβλημα θα επιδεινωθεί τα επόμενα έτη & δεν θα βελτιωθεί όπως προβλέπετε! Σκέψεις- προτάσεις: 1) ο πρόσφατος νόμος χαρακτηρισμού ενός οχήματος ως «ιστορικού ενδιαφέροντος» με μόνο κριτήριο την ηλικία άνω των 30 ετών, έχει ήδη οδηγήσει πολλούς στην χρησιμοποίηση οχημάτων 30+ ετών, μεγάλου κυβισμού και αυξημένης ρυπογόνου δυνατότητας. Τα οχήματα αυτά πληρώνουν χαμηλά για τον κυβισμό τέλη, ενώ επιτρέπεται να μπαίνουν και στο μικρό δακτύλιο καθημερινά! Αυτό θα αυξήσει τους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας. Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να: - ισχύουν πρόσθετα κριτήρια για το χαρακτηρισμό ενός οχήματος ως «ιστορικού». Πχ σε ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει και η λεγόμενη «τιμή λίστας» ενός ιστορικού οχήματος (Ι.Ο), που πρέπει να υπερβαίνει πχ τις 15.000 €. - δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται η ελεύθερη κίνηση εντός του Δακτυλίου. Τονίζω, ότι δεν υποστηρίζω το παλιό ασαφές καθεστώς που ουσιαστικά δεν επέτρεπε την χρήση του Ι.Ο παρά μόνο από και προς το συνεργείο. Με το νέο όμως καθεστώς, επιτρέπεται η νομότυπη μετακίνηση με ιδιαίτερα ρυπογόνα οχήματα, τα οποία ως επι το πλείστον, είναι και κακώς συντηρημένα. - τα αποδεκτά όρια ρύπων για αυτά τα οχήματα είναι άγνωστα για τα ΚΤΕΟ! Πρέπει να διευκρινιστούν! 2) Είναι σαφής η ανάγκη επίσπευσης υποδομών μεταφορών με εναλλακτικούς τρόπους (μετρό, τρένα κλπ), εντός και εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Είναι αδιανόητο το 2024 να μην υπάρχει κανένας σταθμός Μετρό στην μεγαλύτερη λεωφόρο της Αθήνας (Λεωφόρος Κηφισίας) από το ύψος της Αλεξάνδρας ως την Κηφισιά! Δεν αναφέρομαι καν για πιο Βόρεια, αλλά και παραθαλάσσια προάστεια! 3) πρέπει να δοθούν κίνητρα σε ιδιοκτήτες ακινήτων, πολλά εκ των οποίων είναι εγκαταλελειμμένα στο κέντρο της Αθήνας, να βάλουν παροχές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σε περιοχές όπως ο Πειραιάς πχ, οι θέσεις φόρτισης είναι σχεδόν ανύπαρκτες! Πρέπει κάθε δρόμος να έχει τέτοιες θέσεις, αν θέλουμε να ενθαρρύνουμε την ηλεκτροκίνηση 4) σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, η επιμόρφωση στα σχολεία αλλά και στην κοινωνία είναι απαραίτητη προϋπόθεση! 5) περισσότεροι ΑΣΦΑΛΕΙΣ ποδηλατόδρομοι παντού! Προώθηση αυτού του τρόπου μετακίνησης, από το υπουργείο σας και το Υπουργείο Μεταφορών. Δεν αρκεί η επιδότηση, όταν κάποιος δεν αισθάνεται ασφαλής να κινηθεί με ποδήλατο, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. 6) Η ακρίβεια είναι γνωστό πρόβλημα! Ελάχιστοι προτιμούν την οικολογική μετακίνηση σε σχέση με την εξοικονόμηση χρημάτων! Πχ, αν το ντίζελ είναι φθηνότερο, θα μετακινηθούν με ντίζελ! Πρέπει να γίνει φθηνότερο το ηλεκτρικό ρεύμα ειδικά για τη φόρτιση οχημάτων! Να υπάρχουν ειδικά τιμολόγια για αυτό το έξοδο. 7) Δεν αφορά άμεσα το Υπουργείο σας, αλλά πρέπει να ενθαρρύνεται η μείωση των μετακινήσεων ΓΕΝΙΚΑ! Η μείωση των δια ζώσης συναλλαγών με το κράτος (γραφειοκρατία) και η εργασία κατ’οίκον , θα μείωνε σημαντικά της κατανάλωση όλων των μορφών ενέργειας για τη μετακίνηση. Ευχαριστώ