Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4555/2018 – Άρθρο 3 Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στην Περιφέρεια Κρήτης – Τροποποίηση άρθρου 226Γ ν. 4555/2018Σχόλιο του χρήστη αργυροπουλος Γ-Α | 31 Αυγούστου 2024, 19:45
Στο άρθρο 9 αναφέρεται ο σχετικός καθορισμός του ύψους της οικονομικής εισφοράς εγγυοδοσίας στα διάφορα προϊόντα συσκευασίας. Δεν λαμβάνεται υπ 'οψιν η χρηματική αξία του υλικού αυτού καθ αυτού. Η αξία της συσκευασία έχει ήδη πληρωθεί από τον καταναλωτή και φυσικά την κατέχει εξ' ολοκλήρου. Πχ. καταναλωτής έχει στην κατοχή του 100 φιάλες πλαστικές νερού ή αναψυκτικών. Πέρα από την εγγυοδοσία για επιστροφή των φιαλών οι φιάλες έχουν μια εμπορική αξία που μπορεί να ανέρχεται σε αρκετά δεκάδες ευρώ σε ετήσια βάση. Πχ. το βάρος 100 φιαλών είναι σε σύνολο 2,5 κιλά (με 25 γραμμάρια εκάστη) Η εμποροική αξία καθαρών φιαλών PET ανέρχεται (ανάλογα φυσικά την χρηματιστηριακή αξία) σε 700 €/τόνο, δηλ οι 100 φιάλες έχουν μια οικονομική αξία 1,75 €. Ο καταναλωτής θα πρέπει να μπορεί να την εισπράξει και επιπλέον να παραλάβει και την εγγυοδοσία του που ήδη είχε προκαταβάλει. Υλικά όπως Αλουμίνιο και πλαστικά από PET έχουν ιδιαίτερη αξία για την οικονομία το περιβάλλον και την κοινωνία γενικότερα.