• Σχόλιο του χρήστη 'Private Consulting S.A.' | 3 Σεπτεμβρίου 2024, 12:57

    Το άρθρο 5 του ν. 4951/2022 έχει επανειλημμένως τροποποιηθεί, με τους ν. 5106/2024 και ν. 5116/2024 πιο πρόσφατα, ωστόσο σημειακά και αποσπασματικά. Σκοπίμως, η διατύπωση του άρθρου 5, ειδικά στις παρ. 18 (για τροποποίηση ΟΠΣ) και 19 (για τη γνωστοποίηση), είναι γενική, ευρεία, διασταλτική και όχι εξαντλητική. Όμως, ελλείψει περιοριστικής παράθεσης των περιπτώσεων, για τις οποίες προβλέπεται γνωστοποίηση έναντι τροποποίησης, απαιτείται η ρητή αναφορά σε μία περίπτωση, για την οποία υφίσταται ένα αδικαιολόγητο ρυθμιστικό κενό, που δεν επιτρέπει τη δημιουργία αισθήματος επενδυτικής ασφάλειας και δεν συμβάλλει στη διαμόρφωση ενός δυναμικού και υγιούς επιχειρηματικού περιβάλλοντος, βασισμένου στις διαρκώς εξελισσόμενες τεχνικο-οικονομικές συνθήκες. Ειδικότερα, μία τέτοια περίπτωση είναι η διασφάλιση δυνατότητας επιμέρους ανακατανομής ισχύος μεταξύ φ/β σταθμών, σε ιδιαίτερα ώριμο αναπτυξιακό στάδιο, οι οποίοι υλοποιούνται από τον ίδιο φορέα κατόπιν υποβολής Κοινού Αιτήματος, χωρίς οιαδήποτε μεταβολή της συνολικής εγκατεστημένης και μέγιστης ισχύος και χωρίς μεταβολή στον τρόπο σύνδεσης αυτών. Η ανωτέρω περίπτωση πρέπει ρητά να αναγνωρισθεί ως περίπτωση γνωστοποίησης και όχι τροποποίησης ΟΠΣ, με σκοπό να διευκολυνθεί η βέλτιστη τεχνική και οικονομική αποδοτικότητα έργων ΑΠΕ, προς όφελος και της εθνικής οικονομίας και της διείσδυσης των ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα της χώρας.