• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Χρυσαφίδης' | 9 Σεπτεμβρίου 2024, 12:21

    Σελίδες 215-216 και 220 και 478-490 Η κατανάλωση καυσίμων από τις δημόσιες συγκοινωνίες είναι αυποδεκαπλάσιες από εκείνη των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Ενδιαφέρον θα ήταν να παρουσιαστεί το ενεργειακό αποτύπωμα ανά μεταφερόμενο άτομο. Η προώθηση πάντως της δημόσιας συγκοινωνίας αποτελεί βασικό συντελεστή στην μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σημειώνεται ότι βασικοί οδικοί άξονες στην Ελλάδα έχουν αυτή τη στιγμή νεκρωθεί από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Χαρακτηριστικό Παράδειγμα ο άξονας Κόνιτσας-Σιάτιστας που αποτελούσε εναλλακτική διαδρομή Ιωαννίνων Κοζάνης όταν κατασκευάστηκε, δεν εξυπηρετείται από κανένα ΚΤΕΛ ή άλλη συγκοινωνία. Πρέπει οι νεκροί συγκοινωνιακά άξονες να επαναδραστηριοποιηθούν με παρέμβαση του κράτους. Ακόμη, η συγκοινωνία μεταξύ τέως Νομών, ειδικά διαφορετικών Περιφερειών είναι υποτυπώδης, και μόνο όπου υπάρχει τρένο πραγματοποιείται κάποια δημόσια συγκοινωνία. Τέλος οι σταθμοί του τρένου βρίσκονται συχνά μακριά από τις πόλεις για τις οποίες προορίζονται και η μη ύπαρξη ανταποκρίσεων με τοπικά λεωφορεία καθιστά τη χρήση του τρένου ασύμφορη, μιας και η μεταφορά από τον σταθμό στην πόλη στοιχίζει κάποιες φορές περισσότερο από το εισιτήριο του τρένου. Γενικά για τις ΑΠΕ Η προώθηση των ΑΠΕ πρέπει να γίνεται με συγκατάθεση των τοπικών κοινωνιών και με αντισταθμιστικά οφέλη, ειδάλλως οι ΑΠΕ θα καθίστανται όλο και λιγότερο αποδεκτές σαν ενεργειακή πρόταση.