Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4555/2018 – Άρθρο 3 Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στην Περιφέρεια Κρήτης – Τροποποίηση άρθρου 226Γ ν. 4555/2018Σχόλιο του χρήστη Πλιάσσας Ορέστης | 10 Σεπτεμβρίου 2024, 19:32
Σχόλια για το: Άρθρο 6 (Διαχείριση στερεών αποβλήτων στη Περιφέρεια Θεσσαλίας) • Είναι συνταγματικά νόμιμο να υποχρεώσεις μια Ανώνυμη Εταιρία (τη Π.Α.ΔΥ.Θ. Α.Ε.) να δεχθεί νέους μετόχους (τους Δήμους Λάρισας και Μαγνησίας), εάν το διοικητικό της συμβούλιο δεν λάβει τέτοια απόφαση; • Είναι συνταγματικά νόμιμο να υποχρεώσεις τους Δήμους (που βάσει του Συντάγματος αποτελούν αυτοδιοικητικό και όχι κρατικό θεσμό) να ενταχθούν σε μιά Ανώνυμη Εταιρία; • Είναι νόμιμο να υποχρεώσεις τους σημερινούς μετόχους της Π.Α.ΔΥ.Θ. Α.Ε. (οι οποίοι κατέβαλαν χρήματα για να αποκτήσουν τις μετοχές που κατέχουν) να μοιραστούν (δωρίζοντάς τες) με τους Δήμους της Λάρισας και της Μαγνησίας; Και τι θα γίνει στη περίπτωση που οι εν δυνάμει δωρεολήπτες δεν αποδεχθούν τις δωρεές αυτές; • Πουθενά δεν αναφέρεται τι θα γίνει με το προσωπικό με σχέση Δημοσίου Δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί στους καταργούμενους Συνδέσμους. Αν υπονοείται ότι θα μεταφερθούν στον Περιφερειακό ΦοΔΣΑ,,τότε είναι συνταγματικά νόμιμο να υποχρεώσεις τους εργαζόμενους αυτούς να μετακινηθούν σε μια Ανώνυμη Εταιρία στην οποία υποχρεωτικά θα εργάζονται με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου; • Έχει δίκιο το ΚΚΕ που θεωρεί ότι στη Χώρα μας η λεγόμενη Αυτοδιοίκηση είναι Διοίκηση παρά τη σχετική Συνταγματική υποχρέωση. Με το παρόν νομοσχέδιο γίνεται ακόμη μια φορά πλήρως ξεκάθαρο, το μη αυτοδιοίκητο των Δήμων καθόσον η Κυβέρνηση υποχρεώνει τους Δήμους να επιτελέσουν τις αρμοδιότητές τους όπως εκείνο (το Κράτος) τους επιβάλλει και όχι όπως οι Δήμοι αποφασίσουν. • Επειδή αντίστοιχες προβλέψεις υπήρχαν και στο παρελθόν, συγκεκριμένα το 2012 (Νόμος 4071/2012), ο δρόμος για την ακύρωσή τους είναι γνωστός. Υπάρχει λοιπόν η πεπατημένη, καθόσον τότε, μόλις εκδόθηκε η πρώτη απόφαση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ασκήθηκε επί αυτής προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για την ακύρωσή της. Στους τότε κυβερνώντες, διαμηνύθηκε αρμοδίως ότι θα κερδηθεί η προσφυγή, και αναγκαστικά “έκαναν πίσω”, μη επιμένοντας για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών. Προφανώς αυτό θα γίνει και τώρα. Ο φάκελος είναι πλήρης από το παρελθόν. Προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. • Όταν το προσωπικό που βρίσκεται με απόσπαση στους Συνδέσμους επιστρέψει στους Δήμους από τους οποίους αποσπάστηκε (π.χ. Δήμο Λαρισαίων), ποιός θα υπάρχει για να λειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις του συγκεκριμένου ΦοΔΣΑ; Έχει γίνει εκτίμηση κατά πόσον στον ενιαίο ΦοΔΣΑ θα υπάρχει προσωπικό που επαρκεί για τη λειτουργία των έργων αλλά και της ομαλής διοικητικής λειτουργίας ή για 3-4 χρόνια (μέχρι τις προσλήψεις νέου προσωπικού) θα “χάνει το παιδί τη μάνα και η μάνα το παιδί;” Και φυσικά οι εργολάβοι, εκμεταλλευόμενοι τη κατάσταση να αλωνίζουν ανεξέλεγκτα, διαχειριζόμενοι τις εγκαταστάσεις χωρίς έλεγχο και επίβλεψη και το Περιβάλλον να υποβαθμίζεται ανεπανόρθωτα. • Στη παρούσα συγκυρία πιστεύει κάποιος ότι θα γεφυρωθούν οι ενδοπεριφερειακές αντιθέσεις (βλέπε πρόσφατα γεγονότα μεταξύ Δημάρχου Βόλου και Περιφερειάρχη), ώστε να καταστεί εφικτή η συγκρότηση των οργάνων διοίκησης στον υποχρεωτικά επιβαλλόμενο Περιφερειακό ΦοΔΣΑ; Είναι προφανέστατο ότι οι ενδοπεριφερειακές αντιθέσεις Ηρακλείου-Χανίων είναι ο λόγος, για τον οποίο το νομοσχέδιο δεν υποχρεώνει τη Κρήτη να συστήσει έναν (1) ενιαίο Περιφερειακό ΦοΔΣΑ. • Εξαιρώντας μόνον τη Κρήτη, δίνεται λαβή για αρνητικά σχόλια και υπόνοιες για μεροληψία από τη πλευρά του Πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη (λόγω καταγωγής και ιδιαίτερων προσωπικών σχέσεων) αλλά και για συμπαιγνία με την αντιπολίτευση (λόγω κρητικών αρχηγών κ. Ανδρουλάκη και κ. Κασσελάκη). Προφανώς η Κυβέρνηση ενδιαφέρεται να μην δυσαρεστηθούν οι Χανιώτες (!!!) αγνοώντας τους πολίτες της πρόσφατα πολύπαθης Θεσσαλίας, όπου τα αρνητικά σχόλια και η δυσαρέσκεια για τη Κυβέρνηση αλλά και για τη Νέα Δημοκρατία μετά τις καταστροφές, περισσεύουν. • Γιατί για τη Κρήτη και τη Δυτική Ελλάδα ορίζεται η έδρα των ΦοΔΣΑ, ενώ για τις υπόλοιπες Περιφέρειες αποσιωπάται; Για τη Θεσσαλία είναι προφανές ότι η έδρα θα είναι στη Λάρισα (αλλά και εάν καταρχήν δεν ορισθεί στη Λάρισα) αυτό θα γίνει σύντομα, λόγω του πληθυσμιακού ποσοστού που θα έχουν οι Δήμοι της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας. • Όλα τα κόμματα και οι Κυβερνήσεις, ευαγγελίζονται τη ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ, σε όλα τα επίπεδα. Με το παρόν νομοσχέδιο η σημερινή Κυβέρνηση αποδεικνύει ότι την ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ την έχει στο πρόγραμμά της για να γίνεται αρεστή στα αυτιά των πολιτών, καθόσον στη πράξη προωθεί το αντίθετο. • Στη Π.Α.ΔΥ.Θ., όταν χωροθετούσαμε τις εγκαταστάσεις (ΧΥΤΑ-ΣΜΑ-ΚΔΑΥ-ΜΕΑ), δώσαμε τις προσωπικές μας εγγυήσεις, αιρετοί και υπηρεσιακοί, στους κατοίκους των περιοχών, ότι εμείς με το κύρος που ο καθένας διαθέτει, θα είμαστε αυτοί που θα αποφασίζουμε για τη λειτουργία των έργων. Παράλληλα θεσμοθετήσαμε την υποχρέωση ότι αιρετοί εκπρόσωποι των γειτονικών περιοχών θα συμμετέχουν στη διοίκηση του ΦοΔΣΑ. Τώρα ο Πρόεδρος του Περιφερειακού ΦοΔΣΑ (π.χ. ο Δήμαρχος Τεμπών ή ο Δήμαρχος Βόλου, ανάλογα με τις κάθε φορά κομματικές ισορροπίες) θα ενδιαφερθεί για το ΧΥΤΑ στη Παλιοσμαρίνα ή για το Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων στη Καλαμπάκα; Και τι θα γίνει όταν ξεσηκωθούν οι κάτοικοι όταν καταλάβουν ότι πλέον δεν θα έχουν συμμετοχή και θα λαμβάνονται αποφάσεις ερήμην τους; Αυτή είναι η αξιοπιστία του Κράτους και μετά απορούμε γιατί αντιδρούν και ξεσηκώνονται οι κάτοικοι περιοχών στις οποίες πρόκειται να γίνουν τέτοια έργα απαραίτητα για τη προστασία του Περιβάλλοντος;