• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΥΡΑΜΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ' | 11 Σεπτεμβρίου 2024, 08:39

    ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 6 Α. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 1η Προσθήκη «Κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης το προσωπικό δημοσίου δικαίου που υπηρετεί στους καταργούμενους Συνδέσμους, προερχόμενο με μετατάξεις σύμφωνα με το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας του Ν. 4440/2016 (Α’ 224) δύναται με αίτησή του να επιστρέψει στον Φορέα Προέλευσης.» Επιπτώσεις – αιτιολογία. 1. Η συγκεκριμένη ρύθμιση καταλαμβάνει εξαιρετικά ελάχιστες περιπτώσεις υπαλλήλων και συνεπώς η εν λόγω πρόβλεψη ουδόλως θα ανατρέψει τον υλοποιούμενο σχεδιασμό στελεχιακής ενδυνάμωσης του ΦοΔΣΑ. 2. Η εν λόγω ρύθμιση είναι σε απόλυτη συμφωνία με την αντίστοιχη πρόβλεψη -δυνατότητα που υπήρχε για μεταταγμένους υπαλλήλους σε παλαιότερη σχετική νομοθεσία (Ν. 4071/2012) περί συγχωνεύσεων ΦοΔΣΑ. 2η Προσθήκη «Το μόνιμο προσωπικό των καταργούμενων Συνδέσμων, καθίσταται αυτοδίκαια προσωπικό του «Φο.Δ.Σ.Α. Θεσσαλίας» με την ίδια σχέση εργασίας. Το προσωπικό εξακολουθεί να διέπεται από το ασφαλιστικό καθεστώς κύριας, επικουρικής ασφάλισης, πρόνοιας και υγειονομικής περίθαλψης, καθώς και από το συνταξιοδοτικό καθεστώς, στο οποίο υπαγόταν πριν την κατάργηση των Συνδέσμων. Το μόνιμο προσωπικό του Φο.Δ.Σ.Α. Θεσσαλίας εξακολουθεί να διέπεται ως προς τα δικαιώματα και τις υπηρεσιακές μεταβολές του, από τις διατάξεις στις οποίες υπαγόταν πριν την κατάργηση των Συνδέσμων» Επιπτώσεις -αιτιολογία 1. Η ανωτέρω παράγραφος περιλαμβάνεται ρητώς στα προβλεπόμενα της παρ. 1 του άρθρου 31 του Ν. 4954/2022 (ΦΕΚ 136/Α’/09.07.2022) για το προσωπικό των καταργούμενων και τροποποιούμενων ΦοΔΣΑ. 2. Με την ανωτέρω προσθήκη αίρονται οι όποιες επιφυλάξεις του υφιστάμενου μόνιμου προσωπικού των καταργούμενων Συνδέσμων αναφορικά με την υπαλληλική τους προοπτική στο ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας Β. ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Κατά την άποψή μου προκειμένου να υπάρξει άμεση και ομαλή μετάβαση και λειτουργία του υφιστάμενου ΦοΔΣΑ στις Περιφερειακές του αρμοδιότητες θα πρέπει να αναφέρονται ρητά και τα ακόλουθα: 1ον. Στην παρ. 1 του άρθρου 6 θα πρέπει με ρητό τρόπο να αποσαφηνίζεται ότι «το σύνολο των μετοχών ανακατανέμεται εξαρχής ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΟΤΑ που συμμετέχουν στο ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας ΑΕ ΟΤΑ, σύμφωνα με το πληθυσμιακό ποσοστό τους στο σύνολο του πληθυσμού της Περιφέρεια Θεσσαλίας όπως καθορίζεται με την Απόφαση 2846/Β4-461/21.4.2023 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (Β’ 2802». 2ον. «Σε αποκλειστική προθεσμία που δεν θα υπερβαίνει τις 60 ημέρες από την έκδοση της Πράξης κατάργησης των Συνδέσμων ολοκληρώνονται οι διαδικασίες και οι Αποφάσεις ορισμού των Οργάνων Διοίκησης του ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας ΑΕ ΟΤΑ» 3ον. «Σε αποκλειστική προθεσμία που δεν θα υπερβαίνει τις 90 ημέρες από την έκδοση της Πράξης κατάργησης των Συνδέσμων ολοκληρώνονται οι διαδικασίες τροποποίησης του υφιστάμενου Καταστατικού Ίδρυσης της ΠΑΔΥΘ ΑΕ καθώς και η σύνταξη και έγκριση του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας» Σχολιασμός άρθρου 1. Ο σχεδιασμός του Περιφερειακού ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας μέσω της κατάργησης των υφιστάμενων Συνδέσμων και της απορρόφησης από την ΠΑΔΥΘ ΑΕ (με την μετονομασία της τελευταίας) εγείρει ζητήματα νομιμότητας καθόσον με την αριθμ. 8700/91995/11.05.2012 (ΦΕΚ 1794/Β’/06.06.2012 & 2030/Β’/21.06.2012) Απόφαση του Γ.Γ. της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης είχε συσταθεί ο «Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Θεσσαλίας» με την συγχώνευση των τριών υφιστάμενων ΦοΔΣΑ. Μέχρι σήμερα το νομικό αυτό πρόσωπο ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ, συνεπώς νομικά υφίσταται -παρά την εκδοθείσα (αρ. πρωτ. 11102/113122/11.07.2013 ΑΔΑ: ΒΛ4ΤΟΡ10-Ω94) διαπιστωτική πράξη περί μη λειτουργίας- όπως εξάλλου αποτυπώνεται και στην πρόσφατη επικαιροποιημένη έκδοση του «Μητρώο Υπηρεσιών και Φορέων της Ελληνικής Διοίκησης» που κοινοποιήθηκε με την αριθμ. ΔΙΔΔΑ/Φ.10/οικ.14047/31.07.2024 (ΑΔΑ: 9ΩΔΕ46ΜΤΛ6-Ψ0Ε) Εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ. 2. Ο σχεδιασμός που περιλαμβάνει την κατάργηση των δύο υφιστάμενων Συνδέσμων: α) ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ τον έως σήμερα καθολικά διαμορφωμένο, παγιωμένο και δοκιμασμένο σχεδιασμό που αφορά σε όλους του Φορείς της Περιφέρειά μας (Αποκεντρωμένη Διοίκηση, Περιφέρεια, ΥΠΕ, ΔΥΠΑ, κλπ) με αρμοδιότητες περιφερειακής εμβέλειας, η έδρα των οποίων ορίζεται στην πόλη της Λάρισας. β) ΑΛΛΟΙΩΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΒΙΆΖΕΙ ΚΑΤΑΦΩΡΑ την εκφρασμένη βούληση της πλειοψηφίας των Δήμων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που έχουν επιλέξει και αποφασίσει η διαχείριση των απορριμμάτων να υλοποιείται από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Μάλιστα το ποσοστό του πληθυσμού που αντιπροσωπεύουν οι Δήμοι των δύο καταργούμενων Συνδέσμων (65% του πληθυσμού της Περιφέρειας και άνω του 72% της συνολικής παραγωγής των απορριμμάτων) υπερβαίνει το ελάχιστο όριο του 60% που απαιτείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ΑΡΘΡΟ 31 ΤΟΥ Ν. 4954/2022 για την αλλαγή της νομικής μορφής του Φορέα ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΦΑΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. γ) Δεν τεκμηριώνεται με τεχνικο-οικονομικά και χωροταξικά κριτήρια αλλά ούτε και εδράζεται σε λειτουργικές- διαχειριστικές παραμέτρους (καθόσον ο αριθμός των εργαζομένων στους δύο καταργούμενους ΦοΔΣΑ υπερβαίνει το αντίστοιχο απασχολούμενο προσωπικό της ΠΑΔΥΘ). 3. Η απορρόφηση των δύο Συνδέσμων από την ΠΑΔΥΘ ΑΕ, η οποία μέχρι σήμερα παρότι λειτουργεί αρκετά έτη, εντούτοις φαίνεται -από τα αναρτημένα στοιχεία στην ιστοσελίδα της και στους σχετικούς ηλεκτρονικούς διαδικτυακούς κόμβους- να παρουσιάζει μεγάλη και ουσιαστική υστέρηση στην προσαρμογή και εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας ιδίως σε ότι αφορά τις δημόσιες συμβάσεις (διαγωνισμοί μέσω ΕΣΗΔΗΣ, Προκηρύξεις, Διακηρύξεις, Συμβάσεις και Εντάλματα πληρωμών στο ΚΗΜΔΗΣ, αναρτήσεις σε ΔΙΑΥΓΕΙΑ κλπ) αφενός δείχνει έναν φορέα με εμφανείς ελλείψεις λειτουργικού σχεδιασμού, αφετέρου δεν διαμορφώνεται εξ αρχής το ευνοϊκότερο περιβάλλον και οι συνθήκες βάσιμης αισιοδοξίας για την ομαλή εκκίνηση της λειτουργίας του ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας. 4. Τέλος με την άμεση υλοποίηση του σχεδίου κατάργησης των υφιστάμενων Συνδέσμων, διαφαίνεται ότι το προσωπικό της προκήρυξης 3ΓΒ/2023 (για την ενίσχυση των ΦΟΔΣΑ με επιστημονικό προσωπικό) για το οποίο έχουν εκδοθεί οι προσωρινοί πίνακες των επιτυχόντων και αναμένονται σύντομα τα οριστικά αποτελέσματα, δεν δύναται να απορροφηθεί (συνολικά 4 άτομα ΠΕ) από τον Σύνδεσμό μας και συνεπώς να μεταφερθεί στον ΦΟΔΣΑ Θεσσαλίας με επακόλουθες συνέπειες στην μη εκπλήρωση των ελάχιστων προϋποθέσεων διαχειριστικής επάρκειας που έχει θέσει με σχετική εγκύκλιο η ΡΑΑΕΥ. Συνεπώς ο κεντρικός σχεδιασμός για την ενίσχυση των ΦοΔΣΑ με το απαιτούμενο προσωπικό φαίνεται να ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΕ.