Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4555/2018 – Άρθρο 3 Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στην Περιφέρεια Κρήτης – Τροποποίηση άρθρου 226Γ ν. 4555/2018Σχόλιο του χρήστη ΘΕΤΤΑΛΟΣ | 11 Σεπτεμβρίου 2024, 11:47
1. Στο άρθρο 6 , παρ. 1, του σχεδίου προβλέπεται: 1.1. η υποχρεωτική συγχώνευση των ΦοΔΣΑ Λάρισας και Μαγνησίας στο ΦΟΔΣΑ ΠΑΔΥΘ ΑΕ. Ως ημερομηνία κατάργησης των δύο ΦΟΔΣΑ, αντί της 31-10-2024, θα πρέπει να είναι η 31-12-2024 και έναρξη άσκησης δραστηριοτήτων και αρμοδιοτήτων Περιφερειακού ΦοΔΣΑ Θεσσαλίας Α.Ε. , θα πρέπει να είναι η 1/1/2025 για να δοθεί ο κατάλληλος χρόνος αφ’ενός να αποκτήσει νομική υπόσταση ο Περιφερειακός Φο.Δ.Σ.Α. Θεσσαλίας Α.Ε., και αφετέρου να παρθούν οι κατάλληλες εγκρίσεις (προϋπολογισμός, κ.ά.) και κινήσεις για να ξεκινήσει η λειτουργία του «Φο.Δ.Σ.Α. Θεσσαλίας Α.Ε.» χωρίς προβλήματα. 1.2. Ο διακριτικός τίτλος να είναι «Φο.Δ.Σ.Α. Θεσσαλίας» , ενώ το σωστό είναι : «Φο.Δ.Σ.Α. Θεσσαλίας Α.Ε.» 1.3. Οι μετοχές της Π.Α.ΔΥ.Θ. Α.Ε. περιέρχονται στους Δήμους των καταργούμενων Φο.Δ.Σ.Α. Ν. Λάρισας και Μαγνησίας άνευ ανταλλάγματος, παρά το γεγονός ότι οι μέτοχοι-Δήμου της ΠΑΔΥΘ ΑΕ έχουν καταβάλει το τίμημα για την συμμετοχή τους στο Μετοχικό με μετρητά και θα πρέπει να ληφθεί σχετική μέριμνα για αποζημίωση των μετόχων της ΠΑΔΥΘ ΑΕ (π.χ. επιχορήγηση, μείωση μετοχικού κεφαλαίου και επιστροφή αυτού στους μετόχους κ.ο.κ.). 2. Για τη συμμετοχή ενός Δήμου σε επιχείρηση οποιαδήποτε μορφής γίνεται μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του (παρ.1, άρθρο 253, Ν.3463/2006) και της ανωτέρω αποφάσεως προηγείται η εκπόνηση σχετικής Οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας (παρ. 2, άρθρο 253, Ν. 3463/2006), κάτι το οποίο δεν προβλέπεται να γίνει με τη διαδικασία που προβλέπει το σχέδιο νόμου και υπάρχει πιθανότητα να δημιουργηθούν μελλοντικά νομικά προβλήματα. 3. Στο άρθρο 7 , του σχεδίου προβλέπεται: 3.1. Στην παρ. 3 , αναφέρεται η διαδικασία είσπραξης της ετήσιας εισφοράς κλπ των ΟΤΑ και έχει απαλειφθεί η πρόβλεψη της παρ. 4 του άρθρου 239 του Ν. 4555/2048 η οποία ορίζει ότι «Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής από δήμο τριμηνιαίας δόσης της ετήσιας εισφοράς ή του τέλους των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον οικείο ΦΟ.Δ.Σ.Α. ή οποιουδήποτε ποσού πάσης φύσεως συμμετοχής προς τον οικείο ΦΟ.Δ.Σ.Α., πέραν του ενός (1) μηνός, το οφειλόμενο ποσό παρακρατείται υποχρεωτικά από τους ανωτέρω φορείς, ύστερα από αίτημα του οικείου ΦΟ.Δ.Σ.Α., που υποβάλλεται σε αυτούς με απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής ή του διοικητικού συμβουλίου όταν πρόκειται για Α.Ε., που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών τους και αποδίδεται σε αυτόν.» και θεωρούμε ότι πρέπει να προστεθεί η διάταξη αυτή διότι συμβάλει στη βελτίωση της ρευστότητας ενός Φο.Δ.Σ.Α. 3.2. Στη παρ. 4 αντί του Προέδρου του Φο.Δ.Σ.Α. το αίτημα θα υποβάλλεται σε αυτούς με απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής ή του διοικητικού συμβουλίου όταν πρόκειται για Α.Ε., που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών τους και αποδίδεται σε αυτόν.» 4. Στο άρθρο 10, του σχεδίου , μετά τη διατύπωση : «Η δαπάνη για την εφαρμογή των δράσεων, χρηματοδοτείται από τους πόρους του τέλους ταφής του άρθρου 38 του ν. 4819/2021 (Α΄136)», να προστεθεί η εξής παρ.: «Επίσης χρηματοδοτούνται και οι Φο.Δ.Σ.Α. με τη μορφή Α.Ε. , οι οποίοι έχουν αναλάβει και έχουν συνάψει με τους Δήμους της Διαχειριστικής τους ενότητας, συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών εφαρμογής της χωριστής συλλογής και μεταφοράς ανακυκλώσιμων υλικών και βιοαποβλήτων». 5. Στο άρθρο 12 του σχεδίου, στο τέλος της περίπτωσης iv ) της γα) προβλέπεται ότι «Στην περίπτωση της μεταφοράς των Α.Α. σε μία ή περισσότερες νομίμως λειτουργούσες εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων, η απαιτούμενη δαπάνη βαρύνει στο σύνολό της τον ωφελούμενο φορέα, ο οποίος δύναται να επιχορηγείται με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το σύνολο ή μέρος αυτής και η σχετική δαπάνη βαρύνει το Πράσινο Ταμείο.» , δηλαδή στην ουσία επιβραβεύουμε αυτόν το Φορέα διότι δεν εφάρμοσε την ισχύουσα νομοθεσία και δεν προνόησε να κατασκευάσει τα απαραίτητα έργα; Θεωρώ ότι πρέπει να απαλειφθεί η διατύπωση αυτή.