Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΡΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Άρθρο 24 Πλαίσιο εγκατάστασης Πιλοτικών Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών σε λιμνοδεξαμενές, τεχνητές λίμνες και τεχνητά υδάτινα σώματα – Προσθήκη άρθρου 96Α στον ν. 4951/2022Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Βασιλικός | 11 Σεπτεμβρίου 2024, 13:15
Προσθήκη στο άρ. 36. Αναστολή προθεσμιών υλοποίησης έργων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού – Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης στις πληγείσες περιοχές του Έβρου – Προσθήκη άρθρου 32Α στον ν. 4951/2022. Η αδυναμία ολοκλήρωσης της αδειοδοτικής διαδικασίας λόγω αναστολής έκδοσης διοικητικών πράξεων που διέπει τα έργα στον Έβρο, διέπει και ένα σύνολο έργων που υπάγονται σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (ΠΠΔ) τα οποία αδυνατούν να ολοκληρώσουν την περιβαλλοντική τους αδειοδότηση λόγω της μη έκδοσης των απαιτούμενων για τις ΠΠΔ γνωμοδοτήσεων από τις αρμόδιες υπηρεσίες και ιδιαίτερα από την αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΕΘΑ (Γ’ ΚΛΑΔΟΣ-ΔΝΣΗ Γ2) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Συγκεκριμένα, για ένα μεγάλο πλήθος αιτήσεων περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων τα οποία υπάγονται σε καθεστώς ΠΠΔ, εκκρεμεί η έκδοση γνωμοδότησης επί αιτήματος που έχει υποβληθεί πριν από δύο και πλέον έτη, διάστημα πολύ μεγαλύτερο από το κατά το νόμο προβλεπόμενο. Για πολλές βεβαιώσεις έργων, αυτή η καθυστέρηση έχει οδηγήσει στην εξάντληση του χρονικού διαστήματος της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4685/2020 (36 μήνες) που έχει οριστεί ως η καταλυτική προθεσμία για την υποβολή αίτησης για χορήγηση προσφοράς σύνδεσης, αφού ως γνωστόν προαπαιτούμενο για την υποβολή της είναι η υπαγωγή του έργου σε ΠΠΔ. Η επίκληση δε της εφαρμογής της διαδικασίας που προβλέπεται στην παρ 2β, του αρ 13, Ν. 4014/2011 (σύγκλιση ΠΕΣΠΑ) προς αντιμετώπιση απουσίας γνωμοδότησης υπηρεσίας (ΓΕΕΘΑ) δεν γίνεται δεκτή από τις αδειοδοτούσες αρχές, οι οποίες απαιτούν την συμπλήρωση του φακέλου με το σύνολο των γνωμοδοτήσεων. Ως συνέπεια του ανωτέρω, εξαναγκάζονται οι κάτοχοι των βεβαιώσεων να προβαίνουν στην πληρωμή τέλους δέσμευσης φυσικού χώρου για να λάβουν την (μέγιστη) παράταση των 24 μηνών για την διατήρηση της ισχύος της βεβαίωσης παραγωγού και στην πληρωμή επιπρόσθετων εξόδων για την την μη κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής που έχει κατατεθεί στην ΡΑΕ, χωρίς όμως η καθυστέρηση να οφείλεται σε υπαιτιότητα τους. Επιβάλλεται δηλαδή υποχρεωτικά στους κατόχους των βεβαιώσεων να προβούν σε ένα πρόσθετο και σημαντικό οικονομικό βάρος (πληρωμή τέλους παράτασης & έξοδα διατήρησης εγγυητικής επιστολής), χωρίς να εξασφαλίζεται με σιγουριά ότι θα καταστεί εφικτό ότι θα προλάβουν να ολοκληρώσουν την διαδικασία ακόμη και με την λήψη της (πληρωμένης) χρονικής παράτασης. Επειδή είναι εντελώς παράλογο και άδικο να επιβάλλεται σε κάτοχο βεβαίωσης, η παύση της ισχύος της ή να εξαναγκάζεται σε απόσυρσή της, επειδή παρήλθε το χρονικό διάστημα που προβλέπεται, το οποίο ο κάτοχος παρέτεινε με πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, λόγω της μη τήρησης των προβλεπόμενων προθεσμιών από τις γνωμοδοτούσες (δημόσιες) υπηρεσίες, προτείνεται να συμπεριληφθούν και τα εν λόγω έργα στις προβλέψεις του αρ. 36 του σχεδίου νόμου δηλαδή στην αναστολή των προθεσμιών και στην επιστροφή τυχόν καταβληθέντος Τέλους Δέσμευσης Φυσικού Χώρου Εγκατάστασης ή Τέλους Παράτασης Εγκατάστασης και Δέσμευσης Ηλεκτρικού Χώρου, για το χρονικό διάστημα πέραν των έξι μηνών που απαιτήθηκε από την σχετική αίτηση έως την έκδοση της σχετικής γνωμοδότησης.