Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΡΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Άρθρο 24 Πλαίσιο εγκατάστασης Πιλοτικών Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών σε λιμνοδεξαμενές, τεχνητές λίμνες και τεχνητά υδάτινα σώματα – Προσθήκη άρθρου 96Α στον ν. 4951/2022Σχόλιο του χρήστη ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ - ΕΡΕΥΝΗΤΗΣ | 12 Σεπτεμβρίου 2024, 16:20
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ Α.32 Υπάρχουν 4 κατηγορίες πυκνότητας ισχύος (Wind Class) κατά IEC: Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV, που καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα των περιοχών από άποψη πυκνότητας ισχύος, δηλαδή αιολικού δυναμικού. Η πρώτη κατηγορία (Ι) αναφέρεται σε περιοχές με πολύ ισχυρό αιολικό δυναμικό και προβλέπει δρομείς μικρότερης διαμέτρου, ενώ η τελευταία (ΙV) αφορά περιοχές με πολύ ασθενές αιολικό δυναμικό, με δρομείς αντίστοιχα ≥25m. Αν προστεθεί και το ύψος του ιστού που για ισχύ έως 60kW κυμαίνεται μεταξύ 22m και 35m, ανάλογα με το αιολικό δυναμικό και την κατηγορία Wind Class, είναι εύλογο ότι για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες των περιοχών εγκατάστασης, το συνολικό ύψος μιας μικρής Α/Γ θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να υπερβαίνει τα 40-45m. Ο δρομέας, όπως και ο ιστός, πρέπει να επιλέγονται στις μέγιστες δυνατές διαστάσεις ανάλογα με την κατηγορία του αιολικού δυναμικού (Wind Class), προκειμένου να επιτυγχάνεται κάθε φορά και για κάθε ειδική περίπτωση η μεγαλύτερη δυνατή απομάστευση του αιολικού δυναμικού, απαραίτητη προϋπόθεση για μια αποδοτική εγκατάσταση. Αν λάβουμε υπόψη και τις συνθήκες των αιολικών δυναμικών της Ελλάδας (αλλά και διεθνώς), όπου επιτρέπεται η εγκατάσταση μικρών Α/Γ σε μικρούς λόφους και σε μέγιστες αποστάσεις 1000μ από τοπικά δίκτυα χαμηλής τάσης, αυτές εμπίπτουν μόνο στις κατηγορίες ΙΙΙ και ΙV, με δρομείς και ιστούς που μακράν δεν καλύπτονται από το άρθρο 32. Και μάλιστα μια τέτοια μικρή Α/Γ για περιοχές κατηγορίας ΙΙΙ, με δρομέα 25μ που έχει πιστοποιηθεί από το ΚΑΠΕ, αποκλείεται αυθαίρετα ως επιλογή από το άρθρο 32. Η νομοθεσία οφείλει να ακολουθεί τις προφανείς καθημερινές και συνεχείς τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της εξειδίκευσης των μικρών Α/Γ και όχι να οδηγούμαστε σε οπισθοδρόμηση, αναχρονισμό και καταστροφή των υποψηφίων επενδυτών. Είναι προφανές ότι η πολιτεία οφείλει να παρακολουθεί και να συνδράμει την τεχνολογία, και όχι να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα σε οποιαδήποτε εξέλιξη.