Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΡΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Άρθρο 24 Πλαίσιο εγκατάστασης Πιλοτικών Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών σε λιμνοδεξαμενές, τεχνητές λίμνες και τεχνητά υδάτινα σώματα – Προσθήκη άρθρου 96Α στον ν. 4951/2022Σχόλιο του χρήστη ENI PLENITUDE RENEWABLES HELLAS | 12 Σεπτεμβρίου 2024, 16:58
Το άρθρο 35 παρ. 2 εδ. α’ προτείνεται να τροποποιηθεί ως ακολούθως, προκειμένου να παραταθεί η δυνατότητα υποβολής αιτήματος επιστροφής των εγγυητικών επιστολών προτεραιότητας ή/και διμερούς σύμβασης από τους κατόχους σταθμών ΑΠΕ: «2. Οι κάτοχοι σταθμών Α.Π.Ε., οι οποίοι έχουν υποβάλει στον αρμόδιο Διαχειριστή εγγυητική επιστολή προτεραιότητας ή διμερούς σύμβασης σύμφωνα με την απόφαση του άρθρου 89, δύνανται από την 15η Σεπτεμβρίου 2024 και έως δώδεκα (12) μήνες μετά την έκδοση της Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης να υποβάλλουν αίτημα στον αρμόδιο Διαχειριστή με σκοπό την επιστροφή των σχετικών εγγυητικών επιστολών.» Στο άρθρο 41 του Σχεδίου Νόμου προτείνεται η συνολική διάρκεια της διαδικασίας αδειοδότησης των έργων Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων (ΥΑΠ) να μην υπερβαίνει τα τρία (3) έτη, ενώ, ειδικώς για την περίπτωση ανανέωσης έργων ΥΑΠ, προτείνεται η συνολική διάρκεια της διαδικασίας αδειοδότησης να μην υπερβαίνει τα δύο (2) έτη. Σχετικά με το άρθρο 41 και λαμβάνοντας υπόψη την Οδηγία (ΕΕ) 2023/2413 («Οδηγία»), θεωρούμε ότι η πρόβλεψη μιας μέγιστης διάρκειας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των έργων ΥΑΠ είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της οικονομικής σκοπιμότητας των εν λόγω έργων. Ωστόσο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16α της ανωτέρω Οδηγίας, η συνολική διάρκεια της διαδικασίας αδειοδότησης νέων έργων ΥΑΠ σε περιοχές επιτάχυνσης ΑΠΕ, δεν δύναται να υπερβαίνει τα δύο (2) έτη, με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον έξι (6) μήνες σε έκτακτες περιστάσεις. Λαμβάνοντας δε υπόψη τις δυσκολίες στην αλυσίδα εφοδιασμού της υπεράκτιας αγοράς αιολικής ενέργειας κατά την τελευταία χρονική περίοδο και τις επιπλέον, ενδεχομένως, καθυστερήσεις στην υλοποίηση των εν λόγω έργων, θεωρούμε ότι ένας περαιτέρω εξορθολογισμός της συνολικής διάρκειας της διαδικασίας αδειοδότησης των έργων ΥΑΠ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ανωτέρω Οδηγία, μπορεί να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη της αγοράς.