• Σχόλιο του χρήστη 'INTRA ENERGY' | 12 Σεπτεμβρίου 2024, 16:52

    ########################################################################### ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΛΗΦΘΕΙ ΥΠΟΨΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ########################################################################### Σχετικά με το Πλαίσιο εγκατάστασης Πιλοτικών Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών σε λιμνοδεξαμενές, τεχνητές λίμνες και τεχνητά υδάτινα σώματα, προσθήκη στον Ν4951/2022 του Άρθρου 96Α επισημαίνουμε τα παρακάτω: Σχετικά με την Παρ. 10 αναφέρουμε ότι Πέραν της προβλεπόμενης κατάταξης των πλωτών φωτοβολταϊκών σταθμών, θεωρούμε σκόπιμο να προβλεφθεί η έκδοση Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα καθορίζονται το περιεχόμενο και οι απαιτήσεις των ΜΠΕ αυτών, θα διευκρινίζεται ο τρόπος εξασφάλισης του δικαιώματος χρήσης γης για αυτά και θα εξειδικεύονται οι διαδικασίες αδειοδότησης και ανάπτυξης των πλωτών φωτοβολταϊκών σταθμών. Σχετικά με την Παρ. 12 προτείνουμε διόρθωση λόγω της μη ορθής αναφοράς της παραγράφου 7 και προτείνουμε να προβλεφθεί η περίπτωση μη έκδοσης Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης μη υπαιτιότητας και ευθύνης του Παραγωγού : «Αν, είτε δεν τηρηθεί κάποια από τις υποχρεώσεις της παρ. 8, είτε δεν λάβει Οριστική Προσφορά Σύνδεσης, εντός ενός (1) έτους, από την έκδοση της Βεβαίωσης Κατοχύρωσης Ενδιαφέροντος, με υπαιτιότητα του Παραγωγού, η Βεβαίωση Κατοχύρωσης Ενδιαφέροντος ακυρώνεται και η αρμόδια Διεύθυνση εκδίδει νέα Βεβαίωση με βάση τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και τη σειρά κατάταξής τους. Στην περίπτωση αυτή, για τους σταθμούς που ακυρωθήκαν οι Βεβαιώσεις Κατοχύρωσης Ενδιαφέροντος συνεχίζουν να ισχύουν οι προθεσμίες του άρθρου 12 του ν. 4685/2020 και του άρθρου 31 του παρόντος.» Σχετικά με την Παρ. 16 προτείνουμε την παρακάτω τροποποίηση ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης: «16. Στις περιπτώσεις της παρ. 15, εφόσον εκδοθεί Βεβαίωση Κατοχύρωσης Ενδιαφέροντος, εντός τριών (3) μηνών από την τροποποίηση ή κατάτμηση της Βεβαίωσης ή Βεβαίωσης Ειδικών Έργων, οι κάτοχοι των εν λόγω σταθμών προβαίνουν αντίστοιχα σε αίτημα έκδοσης Α.Ε.Π.Ο. στην αρμόδια υπηρεσία ή τροποποίηση/ενημέρωση της αρχικής Α.Ε.Π.Ο. ή επικαιροποίηση του υπό διαβούλευση φακέλου ΜΠΕ, εφόσον υφίσταται, καθώς επίσης και στην πλήρωση των υποχρεώσεων, όπως αυτές ορίζονται στην παρ. 8.». Αναφορικά με το άρθρο 35: Στην παρ. 3, περ. α, δίνεται η δυνατότητα να αντικατασταθεί η ήδη υποβληθείσα εγγυητική επιστολή με νέα, χαμηλότερης αξίας, αλλά μόνο για σταθμούς που βρίσκονται στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά (ΜΔΝ) ή στην Κρήτη. Θα ήταν λογικό αυτή η δυνατότητα να επεκταθεί και για σταθμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα που συνδέονται με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), καθώς οι αντίστοιχοι μελλοντικοί σταθμοί, σύμφωνα με την παρ. 3, περ. β, θα μπορούν να υποβάλουν στο μέλλον εγγυητική επιστολή μειωμένης αξίας