Αρχική Προστασία ορεινού όγκου ΥμηττούΆρθρο 3 – Ζώνες προστασίαςΣχόλιο του χρήστη ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Ν. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ | 1 Μαΐου 2010, 10:51
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΥΜΗΤΤΟΥ Στα πλαίσια της ηλεκτρονικής διαβούλευσης για το Π.Δ. προστασίας του Υμηττού και σε ότι αφορά τους εκτός σχεδίου οικισμούς στην Γλυφάδα Αττικής, οι οποίοι σύμφωνα με την πρότασή σας εντάσσονται στην Β΄ ζώνη και ένα μικρό τμήμα των οικισμών Πολιτικών Υπαλλήλων και Καφεπωλών στην Α ζώνη σας γνωρίζω τα παρακάτω: Το πρώτο που πρέπει να σας επισημάνω είναι ότι οι περιοχές στην εκτός σχεδίου περιοχή του Δήμου Γλυφάδας είναι α) η έκταση των μελών του Οικοδομικού Συνεταιρισμού Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Στρατιωτικών, β) η έκταση των μελών του Αστικού Οικοδομικού Συνεταιρισμού Καφεπωλών ‘Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ’ και γ) η έκταση των μελών του Συλλόγου Η ΠΡΟΟΔΟΣ που περιλαμβάνει τις εκτάσεις στο Γύρισμα Τερψιθέας και την Ανάληψη. Οι μικροϊδιοκτήτες των εκτάσεων αυτών (να ληφθεί υπ΄ όψη ότι έκαστο αγροτεμάχιο α) στην έκταση των οικοπεδούχων του Συνεταιρισμού Πολιτικών Υπαλλήλων έχει εμβαδόν 276 μέτρα, β) στην έκταση του Συνεταιρισμού Καφεπωλών έχει εμβαδόν 389 μ2 και γ) στην έκταση του Συλλόγου Πρόοδος (Γυρίσματος Τερψιθέας - Αναλήψεως) έχει εμβαδόν 200 μ2), δεν διεκδικούν ούτε σπιθαμή γης από τον Υμηττό και δεν έχουν καμιά σχέση με τον ορεινό όγκο του Υμηττού που επιδιώκεται την προστασία του. Διεκδικούν μόνο ό,τι έχουν αγοράσει με νόμιμα συμβόλαια. Οι οικιστικοί αυτοί θύλακες δεν διαφέρουν ως προς την μορφολογία του εδάφους και την κλίση σε τίποτε από την εντός σχεδίου περιοχή μάλιστα οι εντός σχεδίου δρόμοι συνεχίζουν στις εκτάσεις αυτές με την ίδια ονομασία και έχουν όλες τις δημοτικές λειτουργίες. Όσον αφορά το ιδιοκτησιακό - δασικό αυτό είναι λυμένο από τον χρόνο πώλησης και αγοράς των εκτάσεων, δηλαδή από τη δεκαετία του 1950, αφού οι εκτάσεις αυτές με την έγκριση, την ενεργή συμμετοχή και την τεράστια οικονομική απολαβή του Κράτους πωλήθηκαν ως αγροτικές και για οικιστική αξιοποίηση. Όταν προ τριακονταετίας ανακινήθηκε το θέμα, επιλύθηκε οριστικά και τελεσίδικα καθόσον οι εκτάσεις αυτές έχουν κριθεί δικαστικά ότι είναι ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΜΗ ΔΑΣΙΚΕΣ. Οι εκτάσεις αυτές εμφανίζονται στις αεροφωτογραφίες αλλά και στους οδικούς χάρτες της περιοχής (Βιβλίο ΕΛΠΑ) και είναι ρυμοτομημένες, με δρόμους, υποδομή, δίκτυα ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, με μεγάλο αριθμό κτισμάτων που έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση και σε αυτά τα πρόχειρα και αμφιβόλου καταλληλότητας κτίρια, συνεπεία της ανικανότητας του κράτους να λύσει προβλήματα μένουν οικογένειες κάτω από άθλιες συνθήκες, οικοδομικά τετράγωνα, η ρυμοτομία τους δε είναι όμοια με την εντός σχεδίου περιοχή, με την οποία αποτελούν ένα ενιαίο σύνολο. Οφείλω να ομολογήσω ότι τον χάρτη του όρους Υμηττός που αναρτήσατε στο διαδίκτυο εμφανίζει μεν τον Υμηττό, αλλά δεν παρουσιάζει την σημερινή αληθινή και πραγματική κατάσταση των παραπάνω περιοχών αυτών, για τις οποίες ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει θετικά για πάνω από τρεις δεκαετίες με αλλεπάλληλες αποφάσεις του που σας έχουν έκτοτε αποσταλεί και ζητεί απεγνωσμένα την τακτοποίησή τους με μετάθεση των ζωνών και την πολεοδομική τους ενεργοποίηση. Από το σχέδιο του προεδρικού διατάγματος που δόθηκε σε διαβούλευση καταλαβαίνει κανείς ότι οι δημιουργοί του, ή είναι εκτός πραγματικότητας, ή εθελοτυφλούν. Το Δημοτικό Συμβούλιο της Γλυφάδας έχει διορίσει διαπαραταξιακή επιτροπή με επικεφαλής τον κ. Δήμαρχο. Η επιτροπή αυτή πλαισιωμένη από αντιπρόσωπο του κ. Δημάρχου της Γλυφάδας επιδιώξαμε προ της έναρξης της διαβούλευσης και συναντήσαμε τους αρμόδιους στον ΟΡΣΑ, εκθέσαμε τις απόψεις μας, αλλά αντιμετωπίσαμε την άρνηση συνεργασίας και την αδιαφορία τους. Έτσι θα λυθεί το πρόβλημα που περιμένει τη λύση του για 60 ολόκληρα χρόνια;; Άραγε μήπως η διαβούλευση είναι για τα προσχήματα; Το πρόβλημα των μικροϊδιοκτητών αυτών είναι πολύ σοβαρό και δεν μπορεί να επιλυθεί με υπεκφυγές και έλλειψη συνεργασίας με τον κατ΄ εξοχήν αρμόδιο για την περιοχή του Δήμο Γλυφάδας. Διερωτόμαστε γιατί συνεχώς ζητάτε τη γνώμη του αρμόδιου Δήμου μας, τη στιγμή που αβασάνιστα και εκ των προτέρων όχι μόνο προτείνετε τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που σας ζητούν, αλλά και οι αποφάσεις σας ομοίως είναι αντίθετες από τις προτάσεις του. Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε κατά ποιο τρόπο μελετήθηκε από τον ΟΡΣΑ το θέμα και ποια η αναγκαιότητα τροποποίησης του Π.Δ. Η επιχειρούμενη ωραιοποίηση, ότι δήθεν με το Προεδρικό αυτό Διάταγμα επιδιώκεται η προστασία του Υμηττού, μόνο αληθής δεν είναι, αφού οι μικροϊδιοκτησίες αυτές δεν έχουν καμιά σχέση με τον Υμηττό και εν τέλει δεν προβλέπεται τι θα απογίνουν οι νόμιμες ιδιοκτησίες όλων αυτών των μικροϊδιοκτητών που είναι οι παραπλανηθέντες και για εξήντα ολόκληρα χρόνια κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση εξαπαττούμενοι από τους εκάστοτε αρμόδιους. Οι περιοχές αυτές στη Γλυφάδα μένουν πάλι στην Β’ ζώνη και ένα τμήμα της έκτασης των Πολιτικών Υπαλλήλων και των Καφεπωλών στην Α’ Ζώνη. Και αυτό που προτείνετε λύνει κάποιο πρόβλημα; Γιατί και προηγούμενα (Π.Δ 544/78) οι περιοχές αυτές έτσι ήταν. Και για ποιο λόγο να αλλάξει το Προεδρικό Διάταγμα; Για να απαιτούνται αντί για 20 στρέμματα προς οικοδόμηση που προέβλεπε η ρύθμιση του 1978 για τη Β’ ζώνη, 40 στρέμματα; Κύριοι αυτό που εξυφαίνεται είναι παιδαριώδες, το θέμα των αγροτεμαχίων εκτός Σχεδίου στη Γλυφάδα είναι σοβαρότατο και απαιτεί το ίδιο σοβαρή μελέτη και λύση. Δηλαδή μου λέτε ότι π.χ. στην έκταση του Συνεταιρισμού Πολιτικών Υπαλλήλων που έχει εμβαδόν το τμήμα που περιλαμβάνεται στην Β’ ζώνη περί τα 80 στρέμματα (αγροτεμάχια και δρόμοι) θα πρέπει να πουληθούν όλα σε δυο ιδιοκτήτες ανά 40 στρέμματα σε έκαστο ή σε ένα ολόκληρη η έκταση, να καταργηθούν οι δρόμοι, Μαυρομιχάλη, Πετμεζά, Ζαϊμη, Νικηταρά, Κονίτσης, Πορταριάς, Ομαλού, να γκρεμιστούν τα σπίτια και η υπάρχουσα υποδομή σε δίκτυα ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ για να κτιστούν εκπαιδευτήρια; ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ αφού δεν αρκεί εσείς να αποφασίσετε, αλλά πρέπει να υπάρχει και η συναίνεση των ιδιοκτητών της εκτάσεως. Αν έχετε πάρει οριστικές αποφάσεις τι την θέλετε την διαβούλευση; Επί πλέον η έκταση του Συνεταιρισμού Καφεπωλών επειδή έχει εμβαδόν 35 στρέμματα θα μπορέσει να οικοδομηθεί ποτέ κατά τους ορισμούς Σας; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά; Αυτό που πρέπει να σας ρωτήσω είναι, γιατί όταν κτιστεί εκπαιδευτήριο ή δεν ξέρω τι σκέπτεστε ότι πρέπει να κτιστεί στη προτεινόμενη Β΄ ζώνη, προστατεύετε τάχα το περιβάλλον και αντίστοιχα το περιβάλλον δεν προστατεύεται όταν μετατεθούν οι ζώνες και ενεργοποιηθεί πολεοδομικά η μικρή αυτή περιοχή, ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα των αυθαιρέτων στον Δήμο της Γλυφάδας; Πρέπει να γνωρίζετε ότι με οποιαδήποτε ρύθμιση επιδιώκετε να δράσετε πλην της μετάθεσης των ζωνών και της πολεοδομικής ενεργοποίησης των περιοχών των αγροτεμαχίων αυτών ματαιοπονείτε, οτιδήποτε δε αντίθετο κάνετε είναι άσκοπο και περιττό. Κύριοι-ες, αν δεν μπορείτε να λύσετε το πρόβλημα των εκτός σχεδίου οικοπέδων στη Γλυφάδα, παρατήστε τα γιατί στο τέλος εκτός του ότι θα αντιμετωπίσετε την οργή των μικροϊδιοκτητών, θα γελοιοποιηθείτε. Είναι σαφές ότι με τις σκέψεις-προτάσεις που αναρτήσατε στο διαδίκτυο διαιωνίζεται ένα πρόβλημα, που έπρεπε να επιλυθεί με διαδικασίες κατεπείγοντος, αφού στις νόμιμες ιδιοκτησίες των περιοχών αυτών, που ζητούν τακτοποίηση, υπάρχει συνεχής άφιξη προσκολλώμενων (καλοθελητών) καταπατητών, οι οποίοι με τις για πολλά έτη παράνομες επενέργειές τους (περιφράξεις, αυθαίρετα κ.λ.π.) δημιουργούν σε βάρος των νόμιμων ιδιοκτητών και του Δήμου μη αναστρέψιμες καταστάσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι τα Δημοτικά Συμβούλια της Γλυφάδας, τα οποία, με τους επικεφαλείς τους Δημάρχους από 30ετίας και πλέον αγωνίζονται για την τακτοποίηση των οικοπέδων αυτών στα ανατολικά όρια του Δήμου. Τι ζητούν με τις αλλεπάλληλες αποφάσεις τους που σας έχουν υποβληθεί αρμοδίως; Να μετακινηθούν οι ζώνες του Π.Δ. 544/1978, τόσο, ώστε να ενταχθούν στο σχέδιο τα οικοπεδοποιημένα τμήματα των εκτάσεων αυτών, που δεν υπερβαίνουν συνολικά τα 400 στρέμματα (αγροτεμάχια και δρόμοι συν κοινόχρηστοι χώροι) και έτσι να οριοθετηθεί οριστικά η πόλη της Γλυφάδας με τον Υμηττό. Το Διάταγμα για τις Ζώνες του Υμηττού 544/1978 όπως αποδεικνύεται έγινε επί χάρτου και δεν αποτύπωνε την πραγματική υπάρχουσα τότε οικιστική κατάσταση. Είναι βέβαιο ότι διαστρέβλωνε την πραγματικότητα, αφού, ενώ οι εκτάσεις αυτές δεν έχουν καμιά σχέση με τον ορεινό όγκο του όρους Υμηττός, εντάχθηκαν στις ζώνες Υμηττού. Όμως, κανείς, ποτέ δεν εξήγησε με ποια κριτήρια τοποθετήθηκαν οι ζώνες αυτές και γιατί δεν λήφθηκε υπόψη η πραγματική οικοπεδοποιημένη κατάσταση και τα υπάρχοντα σπίτια όπου διέμενε κόσμος ή εν πάσει περιπτώσει, γιατί, αφού τα τμήματα αυτά περιελήφθησαν στις ζώνες εν συνεχεία νομιμοποιήθηκαν τα υπάρχοντα σε αυτά κτίσματα. Κατά συνέπεια και αυτοί που έκαναν τις Ζώνες αυτές και περιέλαβαν τα οικόπεδα αυτά σε αυτές, δεν μπορούσαν να μην αποδεχθούν το λάθος τους και για αυτό αμέσως το έτος 1978 και εν συνεχεία τα έτη 1983, 2004, τις αγνόησαν επιδεικτικά νομιμοποιώντας τα αυθαίρετα κτίσματα μέσα σε αυτές και παρέχοντας σε αυτά ηλεκτρικό ρεύμα και νερό. Παρά ταύτα, δυστυχώς, το διάταγμα των Ζωνών απετέλεσε τροχοπέδη για 30 ολόκληρα χρόνια στην επίλυση του προβλήματος των νόμιμων ιδιοκτησιών, που ήταν και είναι η ένταξή τους στο σχέδιο πόλεως. Επειδή ζούμε σε ένα συντεταγμένο κράτος με νόμους και προκαθορισμένες νομικές και δικαστικές διαδικασίες, στα εξήντα χρόνια που οι μικροϊδιοκτήτες περιμένουν την επίλυση του προβλήματός μας έχουμε λάβει όλα τα νόμιμα και δικαστικά έγγραφα που εκθέσαμε παραπάνω και τα οποία μας επιτρέπουν, όχι μόνο να ελπίζουμε αλλά και να απαιτούμε σθεναρά και με αγανάκτηση την μετάθεση των ζωνών από τα αγροτεμάχια αυτά και την πολεοδομική ενεργοποίησή τους. Ακούσαμε το επιχείρημα ότι το 1998 το ΣτΕ έκανε παρατηρήσεις σχετικά με την τότε μελετώμενη μετάθεση των Ζωνών, για την εν συνεχεία πολεοδομική ενεργοποίηση των περιοχών αυτών στη Γλυφάδα. Η σκέψη που εξέφρασε το ΣτΕ, ήταν, ότι δεν συμφωνεί για την μετάθεση των Ζωνών και ουδέν έτερον. Όμως έχουμε σοβαρές αμφιβολίες ως προς τις παρατηρήσεις του ΣτΕ και τούτο διότι, η απάντηση του ΣτΕ ήταν σύμφωνη με αυτά που παρουσίασε το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και ο τότε ΟΡΣΑ. Σήμερα όμως με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας και έχουν υποβληθεί τόσο από μας όσο και από τον Δήμο Γλυφάδας στον ΟΡΣΑ και ΥΠΕΚΑ, είναι απόλυτα βέβαιο ότι το ΣτΕ θα δικαιώσει τους μικροϊδιοκτήτες και θα δεχθεί την εξαίρεση των αγροτεμαχίων αυτών από τις ζώνες που προτείνονται. Κατά συνέπεια, το βέβαιο είναι ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας δεν είναι τροχοπέδη στην επίλυση του προβλήματος όπως παραπλανητικά διαδίδεται. Όταν το 1998 δεν συμφώνησε για την μετάθεση Ζωνών στη Γλυφάδα, είναι βέβαιο ότι δεν είχε υπόψη του τα πλήρη στοιχεία για την πραγματική κατάσταση, όπως αυτή αποτυπώνεται από τα τεχνικά και ηλεκτρονικά μέσα που υπάρχουν, αλλά και στις μελέτες που σήμερα έχουν γίνει και αποδεικνύουν την ανάγκη τακτοποίησης των τμημάτων αυτών με εξαίρεσή τους από τις ζώνες προστασίας του Υμηττού . Οι αρμόδιοι παρά την αρνητική συμπεριφορά που επιδεικνύουν στην επίλυση του προβλήματος το γνωρίζουν κάλλιστα, όμως δεν μπορούμε να ξέρουμε τους λόγους που δεν επιθυμούν την οριστική και σύμφωνα με το δίκαιο και την ηθική επίλυσή του. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε τους συλλογισμούς και τις μύχιες σκέψεις αυτών που θέλουν τις εκτάσεις αυτές, οι οποίες ενώ πουλήθηκαν για οικιστική αξιοποίηση και το κράτος εισέπραξε και εισπράττει ακόμη και σήμερα από τις συνεχείς μεταβιβάσεις, να τις μετατρέψουν σε αγρούς, στους οποίους θα επιτρέπεται η οικοδόμηση γεωργικών αποθηκών!!!!!! Και πως θα συνδυαστεί η χρήση αυτή με τα υπάρχοντα αυθαίρετα - αποκλειστικές κατοικίες, που με τις ευλογίες του κράτους αναγνωρίστηκαν και νομιμοποιήθηκαν; Αυτή τη φορά δεν πρέπει να κλείσει κανείς τα μάτια. Είναι βέβαιο αλλά και αναγκαίο να λυθεί το πρόβλημα των μικροϊδιοκτητών και των οικιστών στις παραπάνω εκτάσεις. Όλοι θέλουν προτείνουν τον τρόπο για την επίλυσή του. Ο Δήμος Γλυφάδας έχει θέσει σε προτεραιότητα την επίλυσή του. Γιατί ο ΟΡΣΑ και το ΥΠΕΚΑ ενώ έχουν όλα εκείνα τα στοιχεία την σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Δήμου Γλυφάδας και τις μελέτες που τους δίνουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν στην οριστική επίλυση του προβλήματος δεν το πράττουν; Για το λόγο αυτό κοιτάξτε να δώσετε λύση στο πρόβλημα που το ίδιο το κράτος με την μέχρι σήμερα ανεύθυνη πολιτική του έχει δημιουργήσει και δυστυχώς διατηρεί. Για την αναγκαία ενημέρωσή σας παραθέτω τα στοιχεία για τις νόμιμες εκτάσεις που έχουν στην κυριότητά τους τα μέλη των ανωτέρω Συνεταιρισμών και Συλλόγου και είναι τα εξής: 1. Ο Οικοδομικός Συνεταιρισμός Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Στρατιωτικών έχει συσταθεί με την υπ΄ αριθμόν 42.267/1689/7-10-1949 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και λειτουργεί μέχρι σήμερα. Σκοπός του ήταν η εξεύρεση εκτάσεως, η αγορά της και η διανομή της στα μέλη του για οικιστική αξιοποίηση. Και τώρα πλέον η ένταξη των εκτός σχεδίου οικοπέδων στο σχέδιο πόλεως Προς τούτο αγόρασε στην περιοχή ΠΥΡΝΑΡΙ ΠΑΛΑΙΑ ΚΟΝΑΚΙΑ στη Γλυφάδα Αττικής έκταση 418,844 στρεμμάτων με το υπ’ αριθμόν 8.660/1951 συμβόλαιο του συμ/φου Αθηνών Ρήγα Γαρταγάνη που έχει μεταγραφεί νόμιμα στα βιβλία μεταγραφών του Υποθηκοφυλακείου Αθηνών στον τόμο 1461 και αριθμό 344. Η έκταση αυτή κατατμημένη σε οικόπεδα και οικοδομικά τετράγωνα, φαίνεται στο σχεδιάγραμμα του μηχανικού Αντωνίου Παπαευθυμίου που είναι συνημμένο στο 3.416/28-4-1952 συμβόλαιο του συμβολαιογράφου Αθηνών Διονυσίου Λιβέρη, όπως αυτό συμπληρώθηκε από τον μηχανικό Κων/νο Κατσαρό με το από 24-4-1956 ρυμοτομικό διάγραμμα το οποίο έχει προσαρτηθεί στην υπ’ αριθμόν 18.487/1958 πράξη του συμβολαιογράφου Αθηνών Γεωργίου Σταματάκου, σε συνδυασμό και με το προσαρτημένο στην υπ’ αριθμόν 20.109 πράξη του ίδιου συμβολαιογράφου σχεδιάγραμμα του ίδιου μηχανικού. Για την αγορά της εκτάσεως αυτής οι δικαιοπάροχοι του Συνεταιρισμού εξασφάλισαν όλες τις από το νόμο προβλεπόμενες άδειες για την κατάτμηση και πώληση της. Συγκεκριμένα : Α) Πληρώθηκε το ειδικό τέλος εποικισμού, Β) Επιτράπηκε στους δικαιοπαρόχους του να πωλήσουν έκταση 460 στρεμμάτων στο Συνεταιρισμό με την υπ’ αριθμόν 103.814 της 6-6-1951 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας που δημοσιεύτηκε στο υπ’ αριθμόν 7.948 της 7 Ιουνίου 1951 φύλλο της εν Αθήναις εκδιδομένης ημερησίας εφημερίδος «Το ΒΗΜΑ», Γ) Ο Συνεταιρισμός ζήτησε και έλαβε την απόφαση 208.793/14-11-1952 του Υπουργού Γεωργίας σύμφωνα με την οποία ήρθη η απαγόρευση και επιτράπηκε στο Συνεταιρισμό να προβεί σε κατάτμηση και μεταβίβαση στα μέλη του της μείζονος εκτάσεως 418 στρεμμάτων, της σχετικής αποφάσεως δημοσιευθείσης νομίμως στην εφημερίδα ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ της 19-11-1952 το οποίο και έκανε αφού έκτοτε έχουν μεταβιβάσει στα μέλη του όλα τα αγροτεμάχια αυτά. Από την έκταση που αγόρασε ο Συνεταιρισμός τα 2/3 της εκτάσεώς της όπως ήταν ρυμοτομημένη εντάχθηκε στο Σχέδιο Πόλεως με το Βασιλικό Διάταγμα από 11-5-1960 ΦΕΚ 66/24-5-1960 τεύχος Δ. (μέχρι την οδό Παπαφλέσσα). Το υπόλοιπο τμήμα του Συνεταιρισμού που περικλείεται από τους δρόμους Παπαφλέσσα, Ανοίξεως, Καλογήρου Σαμουήλ, Ανώνυμη και Μετσόβου παρέμεινε εκτός σχεδίου μέχρι σήμερα. Παρά το ότι η έκταση αυτή πωλήθηκε ως αγροτική και για οικιστική αξιοποίηση και δεν υπήρξε ποτέ θέμα δασικό, το έτος 1981 αναρτήθηκαν οι δασικοί πίνακες και δασικοί χάρτες της περιοχής Γλυφάδας Αττικής και εκεί περιλήφθηκε ολόκληρη η εκτός σχεδίου έκταση του Συνεταιρισμού και έκτοτε εθεωρείτο δημόσια δασική διακατεχόμενη έκταση. Ο Συνεταιρισμός αλλά και μεμονωμένοι οικοπεδούχοι άσκησαν αντιρρήσεις κατά του δασικού κτηματικού χάρτη και πίνακα ενώπιον του Ειρηνοδικείου Αθηνών, το οποίο με την υπ΄ αριθμόν 380/1984 απόφασή του έκρινε ότι η ολόκληρη η έκταση του Συνεταιρισμού δεν είναι ούτε δημόσια, ούτε δασική και διέταξε την διόρθωση του δασικού κτηματικού χάρτη και πίνακα. Το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε έφεση κατά της αποφάσεως αυτής (380/1984) και το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών με την υπ΄ αριθμόν 4.437/1988 απόφασή του απέρριψε την έφεση του Δημοσίου και επικύρωσε την πρωτόδικη απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών. Οι αποφάσεις αυτές έκριναν τελεσίδικα και αμετάκλητα την νομιμότητα των τίτλων ιδιοκτησίας των δικαιοπαρόχων του Συνεταιρισμού. Τέλος η Επιθεώρηση Δασών Αττικής και Νήσων με την υπ΄ αριθμόν πρωτ. 43/1-4-91 πράξη διόρθωσης, συμμορφώθηκε προς τα διατασσόμενα από τις ανωτέρω αποφάσεις του Ειρηνοδικείου Αθηνών και Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών και διόρθωσε το προσωρινό δασικό κτηματικό χάρτη και προσωρινό δασικό πίνακα της περιοχής όσον αφορά την εκτός σχεδίου έκταση του Συνεταιρισμού, και καθόρισε τις εκτάσεις αυτές ότι είναι ιδιωτικές μη δασικές όπως ρητά στην σχετική πράξη διόρθωσης αναφέρεται. 2. Ο Αστικός Οικοδομικός Συνεταιρισμός Καφεπωλών ‘‘Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ’’ έχει συσταθεί από το 1949 αγόρασε έκταση 350 περίπου στρεμμάτων για οικιστική αξιοποίηση α) με τα υπ΄ αριθμόν 11.764/53, 13.399/54, 13.398/54, 11.731/54, 11.250/54, συμβόλαια του συμβολαιογράφου Αθηνών Ρήγα Γαρταγάνη που έχουν μεταγραφεί έκτοτε νομίμως στα βιβλία μεταγραφών του Δήμου Αθηναίων (Τόμοι κατά σειρά 1556, 1601, 1601, 1605, 1661 και αριθμοί 485, 473, 472, 262, 472 αντίστοιχα) και β) με το υπ΄ αριθμόν 23.418/59 συμβόλαιο του συμβολαιογράφου Αθηνών Π. Κατσαϊτη και το υπ΄ αριθμόν 20.051/59 συμβόλαιο του συμ/φου Αθηνών Ρήγα Γαρταγάνη και που έχουν μεταγραφεί νόμιμα στα βιβλία μεταγραφών του Δήμου Π. Φαλήρου στον τόμο ΣΤ΄ και αριθμούς 172 και 177 αντίστοιχα. Οι δικαιοπάροχοι του Συνεταιρισμού ζήτησαν και έλαβαν άδεια άρσης της απαγόρευσης κατάτμησης και πώλησης και το τέλος εποικισμού πλήρωσαν κανονικότατα, και τέλος με Βασιλικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε στο υπ’ αριθμόν 176 ΦΕΚ τεύχος Α 25-7-1953, έγινε άρση της αναδάσωσης σύμφωνα και με το σχέδιο το συνοδεύον ως παράρτημα το Βασιλικό Διάταγμα του 1953. Κατά συνέπεια η μεταβίβαση από τους δικαιοπαρόχους του Συνεταιρισμού ήταν έγκυρη και ο Συνεταιρισμός νομίμως απέκτησε την έκταση αυτή την οποία στη συνέχεια μεταβίβασε στα μέλη του για οικιστική αξιοποίηση. Παρά την ύπαρξη του ανωτέρω Βασιλικού Διατάγματος με το οποίο ήρθη η αναδάσωση για την έκταση του Συνεταιρισμού ώστε να μπορέσει να μεταβιβαστεί, το έτος 1981 αναρτήθηκαν οι δασικοί πίνακες και χάρτες της περιοχής Γλυφάδας και εκεί περιλήφθηκε η έκτασή του ολόκληρη και έκτοτε εθεωρείτο δημόσια δασική διακατεχόμενη έκταση. Ο Συνεταιρισμός άσκησε αντιρρήσεις κατά του δασικού κτηματικού χάρτη και πίνακα ενώπιον του Ειρηνοδικείου Αθηνών, το οποίο με την υπ΄ αριθμόν 392/1984 απόφασή του έκρινε ότι ολόκληρη η έκταση του Συνεταιρισμού δεν είναι ούτε δημόσια ούτε δασική αλλά Ιδιωτική μη δασική και διέταξε την διόρθωση του δασικού κτηματικού χάρτη και πίνακα. Το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε έφεση κατά της αποφάσεως αυτής του Ειρηνοδικείου Αθηνών, το δε Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών με την υπ΄ αριθμόν 7.639/1988 ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΗ και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΗ απόφασή του απέρριψε την έφεση του Δημοσίου και επικύρωσε την πρωτόδικη απόφαση του Ειρηνοδικείου Αθηνών. Τέλος η Επιθεώρηση Δασών Αττικής και Νήσων με την υπ΄ αριθμόν πρωτ. 36/7-3-91 πράξη διόρθωσης συμμορφώθηκε προς τα διατασσόμενα από τις ανωτέρω αποφάσεις του Ειρηνοδικείου Αθηνών και Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών και διόρθωσε το προσωρινό δασικό κτηματικό χάρτη και προσωρινό δασικό πίνακα της περιοχής όσον αφορά την μείζονα εκτός σχεδίου τότε έκταση του Συνεταιρισμού, και καθόρισε τις εκτάσεις αυτές ότι είναι ιδιωτικές μη δασικές όπως ρητά στην σχετική πράξη διόρθωσης αναφέρεται. Το έτος 1993 εντάχθηκε στο σχέδιο πόλεως το μεγαλύτερο τμήμα της έκτασης του Συνεταιρισμού Καφεπωλών (Π.Δ. από 16-8-1993 ΦΕΚ 1063/1993 τ. Δ) Σήμερα είναι εκτός σχεδίου ως περιλαμβανόμενα στις ζώνες προστασίας του όρους Υμηττός, 4 οικοδομικά τετράγωνα τα υπ΄ αριθμόν 1,2,3,4. 3. Η έκταση των μελών του Συλλόγου Η ΠΡΟΟΔΟΣ των οποίων τα οικόπεδα βρίσκονται στις περιοχές Ανάληψη και Γύρισμα Τερψιθέας αγοράστηκε από τον Περικλή Σταϊκόπουλο και τους κληρονόμους του, στον οποίο είχε περιέλθει με αγορά, σε μείζονα έκταση 485 στρεμμάτων με τα υπ' αριθ. 24.092/1962 και 24.093/1962 πωλητήρια συμβόλαια του συμβολαιογράφου Αθηνών Ε. Ζώγγου, που έχουν μεταγραφεί νόμιμα στα βιβλία μεταγραφών του Δήμου Π. Φαλήρου στον τόμο 25 και αριθμούς 456 και 457 αντίστοιχα. Το Δημόσιο (Γενική Διεύθυνση Δασών του Υπουργείου Γεωργίας) χορήγησε τη σχετική άδεια, κατάτμησης και πώλησης 150 στρεμμάτων στον Περικλή Σταϊκόπουλο. Επίσης χορηγήθηκε η από το άρθρο 216 του Ν. 4173/29 προβλεπόμενη άδεια για την πώληση τμήματος της μείζονας έκτασης εμβαδού 485 στρεμμάτων. Στη συνέχεια ο Σταϊκόπουλος κατάτμησε τις εκτάσεις αυτές που αγόρασε και τις μεταβίβασε στους σημερινούς ιδιοκτήτες της για οικιστική αξιοποίηση. Για την περιοχές αυτές και ειδικά για την μείζονα έκταση των 485 στρεμμάτων που αγόρασε ο Σταϊκόπουλος προ της αγοράς τους, είχε εκδοθεί Βασιλικό Διάταγμα 161 ΦΕΚ τεύχος Α 11.10.1958, σύμφωνα με το οποίο ήρθη η αναδάσωση επί των 485 στρεμμάτων στη θέση Πυρναρί της περιφέρειας Γλυφάδας Αττικής. Τέλος για την περιοχή του Γυρίσματος της Τερψιθέας παράλληλα με την ύπαρξη του Βασιλικού Διατάγματος άρσεως της αναδασώσεως και την μη ύπαρξη δασικού προβλήματος, έχει χορηγηθεί από το Δασαρχείο Πεντέλης το με αριθμό πρωτ. 94.844/3068/22-5-1986 έγγραφο της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών του Υπουργείου Γεωργίας με τον συνοδεύοντα αυτό χάρτη από το οποίο προκύπτει ότι η έκταση αυτή περίπου 127 στρεμμάτων δεν είναι δασική ή αναδασωτέα και μπορεί να ενταχθεί στο σχέδιο πόλεως. Τέλος σε όσους αντιδρούν στην επίλυση του δίκαιου και ώριμου πλέον αιτήματος, η απάντηση είναι ότι ματαιοπονούν, ότι εξυπηρετούν μικροκομματικές σκοπιμότητες και ότι αν δεν τακτοποιηθεί το θέμα αυτό με μετάθεση των Ζωνών στο Δήμο Γλυφάδας, όπως προτείνεται από τον Δήμαρχο Γλυφάδας, το Δημοτικό Συμβούλιο Γλυφάδας, και από τους μικροϊδιοκτήτες ώστε να τακτοποιηθεί η έκταση αυτή με πολεοδομική ενεργοποίηση της περιοχής, όπως έγινε πριν λίγα χρόνια για το υπόλοιπο τμήμα της έκτασης του συνεταιρισμού Καφεπωλών, να είναι σίγουροι ότι εκτός της οργής και της αγανάκτησης των ενδιαφερομένων, σε σύντομο χρονικό διάστημα από τώρα το Ελληνικό Δημόσιο θα υποχρεωθεί από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να πληρώσει τεράστια ποσά αποζημιώσεων για την κρατική αδράνεια, ανακολουθία και αδιαφορία στο θέμα αυτό. Συμπέρασμα : Για τους ανωτέρω λόγους οι εκτάσεις των μικροϊδιοκτητών των ανωτέρω Συνεταιρισμών, Πολιτικών Υπαλλήλων και Καφεπωλών και του Συλλόγου Πρόοδος (Τερψιθέα - Ανάληψη) στη Γλυφάδα Αττικής, όπως τα όριά τους φαίνονται στην ολοκληρωμένη μελέτη και τα σχέδια που την συνοδεύουν του Πολεοδομικού Γραφείου των κ.κ. Κοέν και Βουλγαρίδη που έχει κάνει αποδεκτή ο Δήμος Γλυφάδας με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου και σας έχει υποβάλλει, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ, δηλαδή ή να καταργήσετε την Β΄ Ζώνη στις περιοχές αυτές στο Δήμο Γλυφάδας Αττικής και ένα μικρό τμήμα της Ζώνης Α, όπου επεκτείνονται οι εκτάσεις των οικισμών των Συνεταιρισμών Πολιτικών Υπαλλήλων και Καφεπωλών ή το όριο αρχής της Β’ ή της Α’ Ζώνης στο Δήμο Γλυφάδας Αττικής να μεταφερθεί στα όρια των διαμορφωμένων οικισμών αυτών, αποδεσμεύοντάς τους από τις προτεινόμενες διατάξεις προστασίας του όρους Υμηττός. Επειδή η διαβούλευση μέσω διαδικτύου είναι καλή, όμως δεν την καταλαβαίνει ο πολύς κόσμος, την 3ην Μαΐου 2010, ώρα 18.30 θα συγκεντρωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι μικροϊδιοκτήτες στο Κινηματοθέατρο ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ, στην οδό Ανατολικής Ρωμυλίας και Γεννηματά στη Γλυφάδα, για να ενημερωθούν και να αποφασίσουν αν χρειαστεί μορφές αγώνα, καλό θα είναι κύριοι του ΟΡΣΑ, κυρία Υπουργέ και κ. Υφυπουργέ ΠΕΚΑ να παρασταθείτε αυτοπροσώπως να ακούσετε τα επιχειρήματα και την αγωνία των μικροϊδιοκτητών και να εξηγήσετε στον κόσμο που αγωνιά για την ιδιοκτησία του, ποιοι λόγοι σας αναγκάζουν όχι μόνο να προτείνετε αλλά και να επιμένετε στην μη επίλυση του χρονίζοντος προβλήματός του. Γλυφάδα, 1 Μαΐου 2010 Απόστολος Ν. Μαργαρίτης Δικηγόρος Ανδρέα Μεταξά 19-21 Αθήνα 10681 Τηλ. 6976038124, 210 3823365