Αρχική Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών ΠληροφοριώνΆρθρο 14 – ΥπηρεσίεςΣχόλιο του χρήστη Νίκος Αλεξανδρής | 30 Ιουνίου 2010, 00:33
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πριν από ένα χρόνο (Φεβρουάριος 2009), ο ΟΚΧΕ αγνόησε ερωτήσεις σχετικές με την άδεια χρήσης και (υπερ-)τιμολόγησης του "ελληνικού" χάρτη CORINE στην τιμή των ~7000.- ευρώ τη στιγμή που όλα τα δεδομένα CORINE (σε όλες τις μορφές) διατίθενται δωρεάν καθ' ότι είναι χαρακτηρισμένα ως δημόσια δεδομένα. Την αδιαφορία εισέπραξαν ακόμη και μηνύματα τα οποία ήταν (από και) προς την κα. Ana Sousa (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος) και συγχρόνως carbon-copy με αποδέκτη υπάλληλο σε κάποιο τμήμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος (κατάληξη ηλεκτρονικής διεύθυνσης: @nfp-gr.minenv.gr) και τον ίδιο τον ΟΚΧΕ (hemcosup@otenet.gr). [Tο "ιστορικό" της προσπάθειας ανάδειξης του χάρτη CORINE και συγκεκριμένες αναφορές στην επικοινωνία με τον ΕΟΠ υπάρχουν στο αρχείο του blog "Τήλαφος" [1].] Η "πολιτική" του ΟΚΧΕ να μην απαντά σε ερωτήσεις ενός απλού πολίτη, όσο και η μη αναφορά στον ΕΟΠ, ο οποίος διαθέτει δωρεάν τα δεδομένα, είναι αντίθετη με κάθε έννοια διαφάνειας και δημοκρατίας. Συν τοις άλλοις, είναι και αντι-παραγωγική. Ωστόσο, δεν αναφέρω τα παραπάνω με διάθεση στεγνής, αρνητικής κριτικής. Κάθε άλλο. - Πρώτον, είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε τι πράξαμε ώστε να μπορούμε να είμαστε πιο προσεκτικοί στο μέλλον. - Δεύτερον, για να υπενθυμίσω ότι οφείλει το εν λόγω νομοσχέδιο να δώσει ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση στην επικοινωνία των αρχών/υπηρεσιών με το "κοινό". Να βελτιωθεί και να προστατευτεί η "διάδραση" των αρμόδιων οργάνων/αρχών με το κοινό, με τον οποιονδήποτε απλό πολίτη από την οποία (διάδραση) θα τροφοδοτηθούν καινοτόμες ιδέες, η παραγωγικότητα, πολλές πρακτικές λύσεις με άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα. (Ας μου επιτραπούν επιπλέον γενικευμένα σχόλια) Για ποιο λόγο πρέπει να υπάρχει ουσιαστική "διάδραση" με το κοινό; Οι γεωγραφικά σημασμένες πληροφορίες είναι περισσότερο σημαντικές απ' όσο φαντάζεται η πλειοψηφία των απλών χρηστών ή ακόμη και αυτών των νομοθετών που δεν έχουν (ίσως/όμως) ολοκληρωμένη τεχνική άποψη. Πρόκειται για ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί (σχεδόν) σε όλους τους επιστημονικούς κλάδους, θεωρητικούς και πρακτικούς και βέβαια άμεσα, στην καθημερινότητά μας. Μπορεί δηλαδή η χρήση τους να βελτιώσει τη ζωή όλων μας συλλογικά και ατομικά (μια αμφίδρομη θετική σχέση). Η επικοινωνία λοιπόν με το κοινό (θα πρέπει να) είναι επιθυμητή (και να μην θεωρείται υποχρέωση). "Αρχές" και πολίτες πρέπει να κατανοήσουμε την υπόστασή των ("Αρχών") ως διαχειριστές που οργανώνουν δεδομένα και υπηρεσίες, έξω από καθαρά κερδοσκοπικές πρακτικές που, συχνά, αντιμετωπίζουν τις ερωτήσεις απλών πολιτών ως "δουλειά" ή αίτημα προς "απολογία" τους (όταν πρόκειται για δημόσια κριτική). Το νομοσχέδιο θα είναι επιτυχημένο αν κατορθώσει να συλλάβει και να αναδείξει κατά το δυνατόν περισσότερο την πραγματική αξία των πάσης φύσεως γεω-αναφερμένων δεδομένων με το να υποστηρίξει την ευρεία χρήση τους από το κοινό. --- [1]