Αρχική Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών ΠληροφοριώνΆρθρο 23Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Χαμηλοθώρης | 30 Ιουνίου 2010, 00:39
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι προφανές ότι ο ΟΚΧΕ με τη σημερινή δομή του καθώς και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργία του δεν μπορεί υπό τις παρούσες συνθήκες να επωμιστεί ως "πάρεργο" το ρόλο που απαιτεί ο νόμος να διαδραματίσει. Αργά ή γρήγορα θα αποδειχτεί στην πράξη αυτή η αδυναμία. Το αποδεικτικό κτηματολόγιο (κατά μια έννοια νομο-χωρική συλλογή πληροφοριών) αποτελεί ένα υποσύνολο της Εθνικής Υποδομής Χωρικών Δεδομένων και Πληροφοριών. Ουδείς αμφισβητεί την κομβική σημασία του, αλλά καλύπτεται από το σημαντικότερο υπερσύνολο μιας ευρύτερης ΔΗΜΟΣΙΑΣ εθνικής υποδομής με προφανή αναπτυξιακά χαρακτηριστικά. Προτείνω την εκ βάθρων τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου του ΟΚΧΕ, το οποίο μετρά ήδη ένα τέταρτο αιώνα ζωής και ήρθε η ώρα να αλλάξει. Αλλαγή στον τίτλο του οργανισμού ώστε να ανάγει στην έννοια της Εθνικής Υποδομής Χωρικών Πληροφοριών (National Spatial Data Infrastrucure - NSDI) και ενσωμάτωση όλων των ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ Δημοσίου συμφέροντος τα οποία σχεδιάζουν ή υλοποιούν διαδικασίες διαχείρισης χωρικής πληροφορίας με ταυτόχρονη κατάργηση τους. Αναβάθμιση του ρόλου του νέου οργανισμού με την απ' ευθείας υπαγωγή του υπό τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης που φέρει την ευθύνη παρακολούθησης του συντονισμού του κυβερνητικού έργου. Εναλλακτικά υπαγωγή στον πρώτο τη τάξη υπουργό των Εσωτερικών που φέρει την ευθύνη συντονισμού της Δημόσιας Διοίκησης ως σύνολο. Κατ' αυτό τον τρόπο θα διασφαλιστεί η εφαρμογή του νόμου σε ολόκληρη τη Δημόσια Διοίκηση αλλά και μια νέα φιλοσοφία για την στρατηγική σημασία των χωρικών πληροφοριών. Ο νέος αυτός οργανισμός θα σηματοδοτήσει παράλληλα και την πλήρη απεμπλοκή των στρατιωτικών υπηρεσιών από τη διαχείριση χωρικών πληροφοριών για πολιτική χρήση από το δημόσιο, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες. Μια πρακτική που σήμερα πλέον υιοθετείται σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τέλος, θα πρέπει να συνδεθεί άρρηκτα θεσμικά η λειτουργία του με το πλαίσιο της διοικητικής μεταρρύθμισης που θέτει το Σχέδιο Καλλικράτης. Κάθε απόπειρα αλλαγής στη φιλοσοφία διοίκησης είναι καταδικασμένη σε αποτυχία αν στερείται αξιόπιστου ενιαίου υποβάθρου διαχείρισης πληροφοριών. Οι χωρικές πληροφορίες υπό αυτή τη θεώρηση αποκτούν κομβικό χαρακτήρα για την αναπτυξιακό σχεδιασμό και την περιβαλλοντική προοπτική της χώρας. Προτείνω είτε τη ριζική αναδιατύπωση του άρθρου 23 και των επόμενων σχετικών άρθρων ή εναλλακτικά τη διατύπωση της μεταβατικής αρμοδιότητας μέχρι τη σύσταση αυτού του νέου οργανισμού και την ανάληψη των αρμοδιοτήτων του ΟΚΧΕ και κάθε παρεμφερούς οργανισμού για μια διετία από την ψήφιση και εφαρμογή του νόμου.