Αρχική Πράσινο Ταμείο και άλλες διατάξειςΆρθρο 24 – Οικισμοί στερούμενοι νόμιμης έγκρισηςΣχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ | 18 Ιουλίου 2010, 21:49
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ειμαι κάτοικος του Αγ. Στεφάνου και διαμένω μόνιμα με την οικογένειά μου από το 1995 σε οικοδομή που αναγέρθηκε νόμιμα στη συνοικία της Αγ. Παρασκευής, στη περιοχή δηλαδή του Οικισμού Αγ. Στεφάνου, η οποία μετά την παρέλευση 25 χρόνων από την ξενόφερτη πυρκαγιά της 4ης Αυγούστου 1981, χαρακτηρίστηκε επίσημα ‘Αναδασωτέα’, κατόπιν σχετικής Απόφασης του ΣτΕ το 2005. Αυτή η Απόφαση του ΣτΕ βασίστηκε κατά κύριο λόγο στην Έγκριση για χαρακτηρισμό ως αναδασωτέων περιοχών των Οικισμών Αγ. Στεφάνου και Άνοιξης, που είχαν πληγεί από την ανωτέρω πυρκαγιά, την οποία είχε εκδόσει η Νομαρχία Ανατ. Αττικής το 1982, μετά από εισήγηση του οικείου Δασαρχείου, χωρίς το ΣτΕ να αποφανθεί αν τα όρια των Οικισμών αυτών ήταν ισχυρά ή όχι, επικεντρώνοντας την προσοχή του στο γεγονός ότι μέχρι τότε ίσχυε η Απόφαση περί Αναδάσωσης του Νομάρχου και δεν είχε γίνει ποτέ η ακύρωση ή η άρση της. Εξάλλου μέχρι σήμερα τα όρια αυτά ισχύουν και δεν έχουν ακυρωθεί με έκδοση σχετικού ΦΕΚ. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Δασικός Χάρτης που συνόδευε το 1982 την χαρακτηρισθείσα αναδασωτέα περιοχή των Οικισμών Αγ. Στεφάνου και Άνοιξης δεν είχε αποτυπωμένα τα όρια της επέκτασης του Οικισμού Αγ. Στεφάνου, που είχε εγκριθεί με σχετικό ΦΕΚ το 1976 κατόπιν Απόφασης του προηγούμενου Νομάρχου, με αποτέλεσμα ο νεοδιορισθείς Νομάρχης από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (βλ. εκλογική του νίκη τον Οκτώβριο 1981) μη γνωρίζοντας δικαιολογημένα ακόμη τις προηγούμενες Αποφάσεις να υπέγραψε (καλή τη πίστη προς τον Δασάρχη) την σχετική Απόφαση Αναδάσωσης. Αντίθετα ο Δασικός Χάρτης, που συνόδευε το 2010 την χαρακτηρισθείσα από τον Περιφερειάρχη αναδασωτέα περιοχή του Οικισμού Αγ. Στεφάνου μετά την πυρκαγιά της 22ας Αυγούστου 2009, έχει αποτυπωμένα τα όρια της επέκτασης του Οικισμού Αγ. Στεφάνου, όπως αυτά είχαν εγκριθεί από το 1976. Θέλω λοιπόν να επισημάνω το γεγονός, που δεν επιδέχεται καμία πλέον αμφισβήτηση, ότι τα εμπλεκόμενα κατά καιρούς αρμόδια Δασαρχεία Πεντέλης, Καπανδριτίου και Αγ. Στεφάνου κράτησαν μία περίεργη, αν μη τι άλλο απαθή στάση, βλέποντας τα 25 αυτά χρόνια να οικοδομείται πλήρως η ‘Αναδασωτέα’ περιοχή μας, ενώ όφειλαν αν πράγματι ήταν η περιοχή μας ‘Δημόσια Δασική Έκταση’, όπως ισχυρίζονταν, να την περιφρουρήσουν ως κόρη οφθαλμού. Αντίθετα δεν προέβησαν σε καμία εμπεριστατωμένη ενημέρωση στους Δημόσιους Οργανισμούς του τόπου μας, με αποτέλεσμα: • Το Υποθηκοφυλακείο Καπανδριτίου να μεταγράψει μέχρι σήμερα εκατοντάδες τίτλους ιδιοκτησίας για την εν λόγω αναδασωτέα περιοχή μας, χωρίς ποτέ το Δασαρχείο να εγείρει θέμα ακυρώσεώς τους. • Η Εφορία (ΔΟΥ) Αγ. Στεφάνου, δηλαδή το Δημόσιο, να εισπράξει από το 1982 μέχρι σήμερα εκατομμύρια ευρώ από φόρους για μεταβιβάσεις, αγοροπωλησίες, δωρεές, κληρονομιές, γονικές παροχές κ.ά. ακινήτων, συμπεριλαμβανομένων και των σημειωμάτων ΕΤΑΚ, εντός της περιοχής μας, χωρίς ποτέ το Δασαρχείο να εγείρει θέμα επιστροφής των προς αυτούς που ‘κακώς’ τα κατέβαλαν. • Η Πολεοδομία Καπανδριτίου να εκδώσει άνω των 400 Οικοδομικών Αδειών για ανεγέρσεις νέων κτιρίων εντός της χαρακτηρισμένης ως ‘Αναδασωτέας’ περιοχής μας (απομένουν μόνον 10 -15 άκτιστα οικόπεδα), χωρίς ποτέ το Δασαρχείο να εναντιωθεί σ’ αυτό. Περιστασιακά μόνον κατά καιρούς έστειλε κάποιους από τους συμπολίτες μας στα δικαστήρια με την καταγγελία ότι περιέφραξαν ή υλοτόμησαν σε δασική περιοχή και οι οποίοι όλοι αθωόθηκαν, αφού είχαν όλοι νόμιμους τίτλους ιδιοκτησίας εντός των εγκεκριμένων ορίων του Οικισμού, που ποτέ δεν ακυρωθήκαν. • Οι Δημοτικές Αρχές να εισπράξουν από το 1982 μέχρι σήμερα όλες τις απαιτούμενες εισφορές για ΤΑΠ, Δημοτικά Τέλη από ακίνητα της περιοχής μας, χωρίς ποτέ το Δασαρχείο να εγείρει θέμα επιστροφής των προς αυτούς που ‘κακώς’ τα κατέβαλαν. • Οι αντίστοιχες ΔΕΚΟ να έχουν προβεί στην πλήρη υδροδότηση, ηλεκτροδότηση, κάλυψη με σταθερό τηλεφωνικό δίκτυο, ακόμα και υπογειοποίηση δικτύου οπτικών ινών στη καρδιά της ‘Αναδασωτέας’ περιοχής μας, όταν μόνον το κέντρο της Αθήνας διαθέτει τέτοιο δίκτυο. Φυσικά ποτέ το Δασαρχείο μέχρι σήμερα δεν εμπόδισε την κατασκευή έργων υποδομής σε μια περιοχή που την θεωρεί ‘Δημόσια Δασική Έκταση’, ως όφειλε να κάμει. Συνοψίζοντας, πιστεύω ακράδαντα ότι όπως όλοι οι συμπολίτες μας ενήργησαν σύμφωνα με τον νόμο για να διασφαλίσουν την περιουσία τους και να την αξιοποιήσουν με κάθε νόμιμο τρόπο, έτσι πρέπει εδώ και τώρα η Πολιτεία να επιλύσει το θέμα αυτό χωρίς υπεκφυγές και χρονοβόρες διαδικασίες, που επισημαίνονται στα άρθρα 24 και 25 του προς διαβούλευση Νομοσχεδίου, καθότι αυτές οι διαδικασίες αυτές μπορεί ν’ αφορούν σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, όχι όμως στους Οικισμούς Αγ. Στεφάνου και Άνοιξης, για τους οποίους οι πολίτες τους έπραξαν στο ακέραιο αυτά που η ισχύουσα Πολεοδομική Νομοθεσία όριζε μέχρι τώρα. Συμφωνώ απόλυτα με το αναρτημένο στη παρούσα ιστοσελίδα σχόλιο του Δημάρχου Αγ. Στεφάνου κ. Π. Βορριά για τα προβλήματα που θα επιφέρουν τα σχετικά άρθρα 24 και 25 του Νομοσχεδίου, αν αυτά δεν τροποποιηθούν, για να πάψει επιτέλους το θέατρο του παραλόγου να ταλαιπωρεί όλους εμάς τους κατοίκους της περιοχής αυτής, όπως σωστά είχε διαπιστώσει και είχε υποσχεθεί να βοηθήσει στην επίλυσή του κατά την πρόσφατη προεκλογική της εκστρατεία η νυν Υφυπουργός κα. Χριστοφιλοπούλου, η οποία, ως γνωστόν, εκλέχθηκε γι’ αυτόν τον λόγο με τις περισσότερες ψήφους απ’ όλους τους άλλους υποψηφίους της όλων των παρατάξεων στην εκλογική μας περιφέρεια.