Αρχική Πράσινο Ταμείο και άλλες διατάξειςΆρθρο 1 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΟΛΗΠΤΩΝ ΔΑΣΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ & ΠΡΑΣΙΝΟΥ | 19 Ιουλίου 2010, 16:37
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ε.Ε.Δ.Ε.Π. Ένωση Εργοληπτών Δασοτεχνικών Έργων & Πρασίνου Aρ.Πρωτ. : 53 Αθήνα : 19/07/2010 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ, ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΑΜΕΙΟ, ΚΥΡΩΣΗ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Στα πλαίσια της διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου που αφορά στη χρηματοδότηση περιβαλλοντικών παρεμβάσεων, το πράσινο ταμείο, την κύρωση των δασικών χαρτών και άλλες διατάξεις θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής: 1. Ενώ το Σχέδιο Νόμου βρίσκεται γενικά σε μία θετική κατεύθυνση θεωρούμε ότι είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα των 8 ημερών της διαβούλευσης, για ένα τόσο σοβαρό θέμα που θα καθορίζει την περιβαλλοντική πολιτική της χώρας μας. 2. Στην παρ. γ του άρθρου 2, που αναφέρεται στην Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής ,δεν μπορεί το Τ.Ε.Ε. και το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. να έχουν από ένα εκπρόσωπο και να αντιμετωπίζονται ισοβαρώς όπως τα άλλα Επιμελητήρια που αναφέρονται π.χ. Βιοτεχνικό, Οικονομικό, κ.λ.π. και να έχουν τρεις εκπροσώπους οι Μ.Κ.Ο, δηλαδή να διαμορφώνουν με μεγάλη βαρύτητα την περιβαλλοντική πολιτική και να απουσιάζουν παντελώς τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Δε θα αναφερθούμε στο ρόλο των Μ.Κ.Ο. και κατά πόσο έχουν συμβάλει για το περιβάλλον - δια μέσω του ακτιβισμού κυρίως- η κοινωνία τους κρίνει. Όμως δε θα έπρεπε πρώτα να θεσμοθετηθούν νομοθετικά τα πλαίσια λειτουργίας τους, να αξιολογηθεί το επιστημονικό προσωπικό τους και στην συνέχεια να χρησιμοποιηθούν ως βασικοί διαμορφωτές της περιβαλλοντικής πολιτικής εάν αυτό συνάδει με τον σκοπό λειτουργίας τους. Από την στιγμή που θα έχουν τρία μέλη στην Επιτροπή θα αξιολογούν και τους φορείς που θα δικαιούνται χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων και των Μ.Κ.Ο. ή θα εξαιρεθούν της χρηματοδότησης; Εδώ υπάρχει μείζων θέμα διαφάνειας και ασυμβίβαστου . Επίσης το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου ρυθμίζει με 13 από 31 άρθρα του , θέματα του ευαίσθητου τομέα των δασών και παρόλα αυτά στην Επιτροπή διαμόρφωσης της Στρατηγικής και για τα δάση απουσιάζει παντελώς εκπρόσωπος από τους Δασικούς Συλλόγους ή τις Πανεπιστημιακές Σχολές. 3. Στην παρ.4 του άρθρου 10 αναφέρεται η στελέχωση με μόνιμο προσωπικό (επιστημονικό, διοικητικό, βοηθητικό) 20 ατόμων, το οποίο θεωρούμε ότι δεν επαρκεί. Το προσωπικό θα πρέπει να απαρτίζεται από όλες τις σχετικές με το περιβάλλον ειδικότητες αλλά επειδή θα διαχειρίζεται δημόσιες συμβάσεις της παρ.5 θα πρέπει να αξιολογηθεί με βάση την εμπειρία του σε αυτόν τον τομέα όπως π.χ. στην σύνταξη – επίβλεψη μελετών, στη δημιουργία και προκήρυξη διακηρύξεων, στην επίβλεψη έργων, κλπ .. 4. Στην παρ.5 του ίδιου άρθρου αναφέρεται ότι με απόφαση της Υπουργού, ύστερα από εισήγηση του Δ.Σ. του Ταμείου εγκρίνονται κανονισμοί για την σύναψη συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών κατά παρέκκλιση της εθνικής νομοθεσίας και σύμφωνα με τις διατάξεις που προβλέπονται από το ΠΔ 60/2007. Το συγκεκριμένο Π.Δ. έχει πολλά και κενά και ασάφειες για τις δημόσιες συμβάσεις όπως : - Οι κωδικοί των δραστηριοτήτων που περιγράφονται αποτελούν απλή μετάφραση της κοινοτικής οδηγίας 2004/18/ΕΚ και αρκετοί από αυτούς δεν ανταποκρίνονται στην ελληνική πραγματικότητα. Επίσης υπάρχουν αρκετές διαφωνίες και ενστάσεις στο τι χαρακτηρίζεται ως έργο, ως υπηρεσία και ως προμήθεια. - Στις δημόσιες συμβάσεις που χαρακτηρίζονται ως υπηρεσίες και προμήθειες(δηλαδή σχεδόν όλες οι δημόσιες συμβάσεις εκτός από τα έργα Πολιτικού Μηχανικού) δεν υπάρχουν σταθμισμένα και αντικειμενικά κριτήρια αξιολόγησης και η κατοχύρωση των διαγωνισμών γίνεται με κριτήριο την «συμφερότερη» και όχι την χαμηλότερη οικονομική προσφορά. Γενικά χρειάζεται περαιτέρω επεξεργασία και με άλλα Υπουργεία (Οικονομικών, Υποδομών) και θεωρείται «ανώριμο» για να συμβάλει στη διαφάνεια των δημοσίων συμβάσεων όπως είναι αυτή τη στιγμή. Μέχρι σήμερα, όπου έχει εφαρμοστεί, σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις που χαρακτηρίζονται ως υπηρεσίες και τις προμήθειες, ειδικά στα ΝΠΙΔ και στους ΟΤΑ , έχει προκαλέσει σωρία ενστάσεων-καταγγελιών για φωτογραφικούς όρους, αδιαφάνεια, κ.α. ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΑΙΚ.ΑΛΑΦΟΓΙΑΝΝΗ ΕΥΑΓΓ.ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ