Αρχική Εντοπισμός Γεωθερμικού ΔυναμικούΠροκήρυξηΣχόλιο του χρήστη ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ | 10 Σεπτεμβρίου 2010, 13:10
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Γενικά προτείνουμε να διαχωριστεί πλήρως το στάδιο της έρευνας από τη διαχείριση του πεδίου. Για τη διαχείριση θα υπογραφεί νέα σύμβαση μετά την οριστική εκμίσθωση του δικαιώματος διαχείρισης στο μισθωτή. Επίσης προτείνεται να εξεταστεί η δυνατότητα ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ όπου μπορεί και κριθεί σκόπιμο για την ταχεία επίλυση τυχόν ασυμφωνιών. 1. η προκήρυξη πρέπει να διασαφηνίζει ότι αφορά έρευνα για γεωθερμία υψηλής θερμοκρασίας. Η χρήση μπορεί να είναι είτε για ηλεκτροπαραγωγή είτε για τηλεθέρμανση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση. 2. στη σελίδα 5, μέρος Β’, 1 πρέπει να διευκρινιστεί εάν υπάρχει ασυμφωνία (conflict) με το Ν.49828/2008. 3. στη σελίδα 18, αρθρ. 13: να οριστεί το αντικείμενο (ως ποσό) της συμβολαιογραφικής πράξης και το ποσοστό αμοιβής του συμβολαιογράφου. 4. στη σελίδα 19, 1.3 IV: πιστεύουμε ότι οι κάθε είδους άδειες θα καθυστερήσουν την έρευνα. Προτείνεται να βρεθεί τρόπος ταχείας αδειοδότησης ειδάλλως οι επενδυτές θα φύγουν χωρίς να περιμένουν χρόνια για κάποια άδεια. ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ 1. Στον τίτλο και σε διάφορα σημεία γίνεται χρήση των λέξεων “προκήρυξη” και “διακήρυξη”. Πιστεύουμε ότι ο σωστός όρος είναι προκήρυξη και πρέπει να γίνουν οι διορθώσεις. 2. Στον τίτλο είναι απαραίτητη η προσθήκη “....δυναμικού υψηλής θερμοκρασίας σε μή ερευνημένες περιοχές...”, ώστε να είναι σαφές το αντικείμενο της προκήρυξης. 3. Στο μέρος Α', κεφ. 1.εισαγωγή προτείνεται όπως η λέξη ..στην περιοχή.. αντικατασταθεί με τη φράση “...στις περιοχές που παρουσιάζονται στον πίνακα της επόμενης σελίδας...”. Στο δε πίνακα να προστεθούν οι συντεταγμένες των 4 περιοχών ως πολύγωνα. 4. Στο κεφ. 2 θα είναι χρήσιμο για τους ενδιαφερόμενους να προστεθεί η ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ όπου μπορεί να βρεθεί η σχετική, με τη γεωθερμική ενέργεια, νομοθεσία, δηλαδή η www.latomet.gr. 5. Στον πίνακα του κεφ. 3 είναι αναγκαίο να προστεθούν οι συντεταγμένες των περιοχών και το εμβαδόν κάθε μιας. 6. Αμέσως μετά τον πίνακα να προστεθούν τα εξής: “το ΙΓΜΕ θα προετοιμάσει φάκελο για κάθε μια από τις πιο πάνω περιοχές ο οποίος θα περιέχει όλο το διαθέσιμο πληροφοριακό υλικό με τα ελεύθερα δημοσιεύσιμα γεωλογικά και γεωθερμικά στοιχεία, καθώς και επισκόπηση των τυχόν εμπιστευτικών στοιχείων. Ο εν λόγω φάκελος θα διατίθεται από το ΙΓΜΕ στους ενδιαφερόμενους έναντι τιμήματος 3000€.”. ; Ο φάκελος θα είναι αντίστοιχος με αυτούς των γύρων παραχωρήσεων του πετρελαίου. 7. Η επόμενη παράγραφος προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής: «Η έρευνα εντός βεβαιωμένων ή πιθανών γεωθερμικών πεδίων θα περιοριστεί μόνο σε βάθη σημαντικά μεγαλύτερα των μέτρων που καθορίζονται στην αντίστοιχη απόφαση χαρακτηρισμού και υπαγωγής σε κατηγορία γεωθερμικών πεδίων και η μελλοντική αξιοποίηση τους δεν θα επηρεάζει τα υπερκείμενα πεδία. Οι ερευνητικές εργασίες του μισθωτή δεν θα παρεμποδίζουν με κανένα τρόπο την αξιοποίηση μισθωμένων ήδη πεδίων που βρίσκονται εντός των μισθωμένων περιοχών.» Έτσι διασφαλίζεται η ομαλή αξιοποίηση πεδίων χαμηλής θερμοκρασίας. 8. Το κεφ. 4 προτείνεται όπως διαμορφωθεί ως εξής: «Το δικαίωμα έρευνας του γεωθερμικού δυναμικού του δημόσιου μεταλλευτικού χώρου εκμισθώνεται για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών με δικαίωμα μονομερούς παράτασης από το μισθωτή για δύο (2) επί πλέον έτη μετά από τεκμηριωμένη αιτιολόγηση. Ο μισθωτής υποχρεούται να αποδεσμεύει σταδιακά, τμήματα της ερευνητέας περιοχής που δεν παρουσιάζουν περαιτέρω ερευνητικό ενδιαφέρον.». Αν και η δέσμευση της μεγάλης περιοχής δεν έχει επιπτώσεις στην έρευνα και διαχείριση των πεδίων χαμηλής θερμοκρασίας η διατύπωση θα καθυσηχάσει διάφορους ανησυχούντες. 9. στο κεφ. 5 και στην 3η παράγραφο διευκολύνει η αναγραφή της πλήρους διεύθυνσης του διαδικτυακού τόπου του ΥΠΕΚΑ. 10. Στο Μέρος Γ’, άρθρ. 1, 1.3 Ι προτείνεται όπως μειωθούν οι προθεσμίες ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στην αδειοδότηση. 11. Στο Μέρος Γ’, άρθρ. 1, 1.3 V. Στο τέλος της πρότασης να προστεθεί: «και το «Εγχειρίδιο ασφάλειας και προστασίας περιβάλλοντος για γεωτρήσεις ξηράς και θάλασσας» (Υ.Α. 29224/Φ5.2/ 30-7-1985, του Υπουργού Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας).» Κρίνεται απαραίτητο για τη λήψη μέτρων ασφάλειας κατά την εκτέλεση των γεωτρήσεων που είναι ανάλογου βάθους με τις γεωτρήσεις πετρελαίων. 12. στο μέρος Γ’ το εδάφιο VI του άρθρ. 1, 1.3 προτείνεται να διαγραφεί διότι δεν έχει εφαρμογή σε έρευνα πεδίων υψηλής θερμοκρασίας. 13. μέρος Γ’ άρθρ. 3 η 3η παράγραφος να διαμορφωθεί ως εξής: «Το αναλογικό μίσθωμα να καθοριστεί με βάση το τελικό παραγόμενο προϊόν (ηλεκτρική ή/και θερμική ενέργεια. Ο τρόπος υπολογισμού αυτού να καθοριστεί από το Δημόσιο.» Ο τρόπος αυτός θεωρείται καταλληλότερος για πεδία υψηλής θερμοκρασίας. 14. μέρος Γ’, άρθρ. 5, 2η παράγραφος, να προστεθεί «….και του «Εγχειρίδιου ασφάλειας και προστασίας περιβάλλοντος για γεωτρήσεις ξηράς και θάλασσας» (Υ.Α. 29224/Φ5.2/ 30-7-1985, του Υπουργού Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας).». 15. στην ίδια παράγραφο όπως προηγουμένως η τελευταία πρόταση να διαμορφωθεί ως εξής: «Η άσκηση του ελέγχου των ερευνητικών εργασιών γίνεται από το ΙΓΜΕ, και τα έξοδα αυτών βαρύνουν το μισθωτή.». Έτσι διασφαλίζεται ότι οι έρευνες εκτελούνται μέσα στα πλαίσια που καθορίζει η σύμβαση και μονο για το αντικείμενο αυτής. 16. στο μέρος Γ’ άρθρ. 6, 1η παράγραφος, να προστεθεί η πρόταση: «οι τυχόν διαφορές εκμισθωτή - μισθωτή επιλύονται με ειδική διαμεσολάβηση – διαιτησία, και χρόνο περαίωσης όχι μεγαλύτερο των 120 ημερών. Η συγκρότηση της ομάδας διαιτησίας θα μπορούσε να αποτελείται από εκπροσώπους του εκμισθωτή, του μισθωτή, του ΤΕΕ, του ΓΕΩΤΕΕ, και της ΓΕΕ.».