Αρχική Εντοπισμός Γεωθερμικού ΔυναμικούΠροκήρυξηΣχόλιο του χρήστη ENEL GREEN POWER | 17 Σεπτεμβρίου 2010, 17:33
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στα πλαίσια της διαβούλευσης παραθέτουμε τα σχόλια της ENEL GREEN POWER HELLAS Α.Ε. 1. Όσο αφορά το δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό, πρέπει να οριστεί ρητά στο επίσημο τεύχος του διαγωνισμού πως η οικονομική επάρκεια μιας εταιρίας να υλοποιήσει το έργο δύναται να αποδεικνύεται και μέσω οικονομικών στοιχείων και επισήμων καταστάσεων της άμεσης ή/και της απώτερης μητρικής της εταιρίας, ιδίως όσον αφορά σε εταιρεία ανήκουσα σε όμιλο. Το ίδιο πρέπει να ισχύει σαφώς και για την δυνατότητα τεκμηρίωσης της τεχνικής εμπειρίας και επάρκειας του διαγωνιζόμενου να υλοποιήσει το δηλωθέν πρόγραμμα εργασιών. 2. Πρέπει το τελικό κείμενο του διαγωνισμού και της Σύμβασης Μίσθωσης να αναφέρουν ρητά τη χρονική διάρκεια του δικαιώματος διαχείρισης σε περίπτωση που ο πλειοδότης υποβάλλει επιτυχώς μελέτη διαχείρισης. Προτείνουμε τη μεγίστη χρονική διάρκεια που προβλέπεται εκ του Νόμου ήτοι 25 έτη. 3. Θεωρούμε πως το Παράρτημα 2 (Εγγυητικές Επιστολές) θα έπρεπε να αποτελεί μέρος της διαδικασίας διαβούλευσης. 4. Δεν είναι σαφές κατά πόσο το σχέδιο της Σύμβασης Μίσθωσης (Μέρος Γ’) θα είναι το κείμενο που τελικά (και κατόπιν τυχόν τροποποιήσεων στο πλαίσιο της διαβούλευσης) θα κληθεί να υπογράψει ο πλειοδότης ή απλώς περιγράφει τους βασικούς όρους αυτής. Το επίσημο τεύχος του διαγωνισμού θα πρέπει να περιλαμβάνει το πλήρες τελικό κείμενο της Σύμβασης Μίσθωσης που θα κληθεί να υπογράψει ο πλειοδότης,, διότι σε αντίθετη περίπτωση τίθεται ζήτημα κατά πόσον το οριστικό κείμενο θα αποτελεί προιόν διαπραγμάτευσης μεταξύ πλειοδότη και Δημοσίου. 5. Στην περίπτωση έρευνας εντός βεβαιωμένων ή πιθανών πεδίων θα πρέπει να οριστεί σαφώς το μέγεθος «βάθη σημαντικά μεγαλύτερα» (Άρθρο 3, Μέρος Α’ του σχεδίου) 6. Στο Άρθρο 3, Μέρος Α’ του σχεδίου του Τεύχους Διακήρυξης θεωρούμε πως η υποχρέωση του Δημοσίου και του ΙΓΜΕ «να παραδώσουν στον πλειοδότη όλα τα στοιχεία που τυχόν διαθέτουν για την περιοχή ενδιαφέροντος» πρέπει να επεκταθεί ρητά και σε όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. 7. Θεωρούμε πως η προθεσμία των 60 ημερών για την σύσταση εταιρίας σε περίπτωση ανάδειξης, ως πλειοδότη, μίας κοινοπραξίας πρέπει να αυξηθεί στις 120 ημέρες. 8. Στην παράγραφο 11.6 του σχεδίου της Σύμβασης Μίσθωσης αναγράφεται «απαγορεύεται στον πλειοδότη η εκχώρηση του έργου». Παρακαλούμε να επιβεβαιωθεί ότι η λέξη «έργου» χρησιμοποιήθηκε εκ παραδρομής και νοείται η εκχώρηση της «Σύμβασης Μίσθωσης». 9. Δεν είναι προφανές πού ερείδεται στο Νόμο η προτεινόμενη στο σχέδιο Διαγωνισμού υποχρέωση του πλειοδότη να κληθεί να πληρώσει τα έξοδα δημοσίευσης της περίληψης της διακήρυξης του αρχικού και τυχόν επαναληπτικών διαγωνισμών (Άρθρο 13 της Σύμβασης Μίσθωσης). 10. Στο Μέρος Γ’ παρ. 1.3 ΙΙΙ, αναφέρεται η υποχρέωση του μισθωτή να υποβάλλει έκθεση προόδου εργασιών εντός 120 ημερών από την έναρξη κάθε μισθωτικού έτους με αρχή το δεύτερο μισθωτικού έτος. Στο Μέρος Γ’ παρ. 1.5 ΙΙ, αναφέρεται εκ νέου η υποχρέωση του μισθωτή να υποβάλλει έκθεση δραστηριοτήτων (με ποινή κατάπτωσης έως και 30% της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης σε περίπτωση μη υποβολής) αυτή τη φορά σε διάστημα 120 ημερών από την λήξη κάθε ημερολογιακού έτους. Πρέπει να αποσαφηνιστεί εάν οι δυο αυτές εκθέσεις ταυτίζονται ή όχι. 11. Θεωρούμε πως πρέπει να οριστεί επαρκώς σε τι συνίσταται η υποχρέωση του μισθωτή «να επιδεικνύει δραστηριότητα» (Μέρος Γ’ παρ. 1.5 ΙV). Ειδικότερα θα πρέπει να καταστεί σαφές αν ο όρος «δραστηριότητα» αφορά σε κάθε είδους δραστηριότητα ή αν αφορά σε ειδική δραστηριότητα σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει το άρθρο 26 παρ. 4 εδάφιο 1 της ΥΑ Δ9Δ,Β/Φ166/οικ18513/ΓΔΦΠ 3512 καθώς επίσης να διευκρινιστεί εάν η υποχρέωση αυτή αναφέρεται στη περίοδο έρευνας ή στην περίοδο διαχείρισης καθότι στην ίδια παράγραφο γίνεται αναφορά σε «αδικαιολόγητη διακοπή των εργασιών διαχείρισης». 12. Σχετικά με την προθεσμία 30 ημερών για την υπογραφή από τον πλειοδότη της σύμβασης μίσθωσης ενώπιον συμβολαιογράφου κατά το Άρθρο 13 του Σχεδίου και σε περίπτωση εφαρμογής της παρ. 11.3 αυτού (περί παραμεθόριων περιοχών) η χρονική διαδικασία, η αλληλουχία των υποχρεώσεων του πλειοδότη και οι προθεσμίες πρέπει να αποσαφηνιστούν. Μετά την επίδοση της απόφασης κατακύρωσης στον πλειοδότη αυτός πρέπει να αιτηθεί την έγκριση της επιτροπής του άρθρ. 26 Ν. 1892/90. Για την υποχρέωση αυτή του πλειοδότη να υποβάλει αίτηση στην ανωτέρω επιτροπή δεν προβλέπεται προθεσμία. Εφόσον εκδοθεί απόφαση έγκρισης από την επιτροπή, ο πλειοδότης πρέπει να την κοινοποιήσει στο Υπουργείο την απόφαση αυτή εντός τριάντα (30) ημερών. Δεν είναι σαφές στο κείμενο του σχεδίου του Διαγωνισμού εάν εντός της προθεσμίας αυτής των τριάντα (30) ημερών θα πρέπει να υπογραφεί και η σύμβαση της μίσθωσης ή αν θα τεθεί πρόσθετη προθεσμία για το λόγο αυτόν..Θεωρούμε ότι με βάση τη διατύπωση του άρθρου 5 παρ. 3 στοιχείο (γ) της Υπουργικής Απόφασης ΥΑ Δ9Δ,Β/Φ166/οικ18513/ΓΔΦΠ 3512 θα πρέπει να υπάρχει πρόσθετη προθεσμία.. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει η διαδικασία αυτή να αποσαφηνιστεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο πλειοδότης δεν μπορεί να αναλάβει τον κίνδυνο καθυστερήσεων της Διοίκησης 13. Σχετικά με την δυνατότητα των διαγωνιζόμενων να αποδεικνύουν την τεχνική τους επάρκεια μέσω συνεργασιών με ειδικούς επιστήμονες, φορείς ή εταιρίες μέσω δεσμευτικών προσφορών (Μέρος Β’ παρ. 6.2), θεωρούμε πως η δυνατότητα αυτή δεν πρέπει να υφίσταται για την κύρια εργασία που είναι η διαχείρηση της εξόρυξης και πρέπει να περιοριστεί στις επικουρικές εργασίες (μελέτες πάσης φύσεως, γεωτρήσεις, εργασίες μηχανικού κτλ). 14. Όσο αφορά την ανάθεση μέρος των έργων σε υπεργολάβους (Μέρος Β’ παρ. 6.2), είναι λογικό και αναμενόμενο ο διαγωνιζόμενος στο στάδιο της κατάθεσης προσφορών να μην έχει καταλήξει ακόμα και σε ενδεικτικό κατάλογο υπεργολάβων για την εκάστοτε εργασία. Ακόμα και στη περίπτωση που ο διαγωνιζόμενος αναφέρει ενδεικτική λίστα, θεωρούμε αυτονόητη τη δυνατότητα παρέκκλισης από αυτήν μετά το πέρας του διαγωνισμού. 15. Σε περιπτώσεις που ο πλειοδότης αποδεδειγμένα αδυνατεί να προχωρήσει στην υλοποίηση του υποβληθέντος προγράμματος έρευνας είτε λόγω ανυπέρβλητων τεχνικών προβλημάτων, είτε λόγω αδειοδοτικού αδιεξόδου είτε για λόγους ανωτέρας βίας, θεωρούμε εύλογο να προβλέπεται ρητά η δυνατότητα του μισθωτή για λύση της σύμβασης μίσθωσης με τυπική έγκριση του Υφυπουργού ΠΕΚΑ, χωρίς επιβολή εις βάρους του οιωνδήποτε κυρώσεων. Με τιμή, Γιώργος Παπαδημητρίου Enel Green Power Regulatory Affairs Europe