Αρχική Ζώνες Ειδικής ΠροστασίαςΆρθρο 18 Ανταποδοτικά ΤέληΣχόλιο του χρήστη Χατζηαθανασίου Αρτέμιος | 28 Οκτωβρίου 2010, 16:16
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η εφαρμογή ανταποδοτικών τελών, τα οποία αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ, κατά τη διαδικασία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ίσως να εκληφθεί ως φοροεισπρακτικός μηχανισμός*. Λαμβάνοντας υπόψη την περίπτωση των αντισταθμιστικών μέτρων (παρ. 3.3, άρθρο 5 της αριθμ. Η.Π. 37338/1807/Ε.103/2010 ΚΥΑ, ΦΕΚ 1495 Β’/2010, περί οργάνωσης των περιοχών ΖΕΠ) μπορούμε να ενσωματώσουμε με ευρύτητα την ‘ευεργεσία’ που λαμβάνει χώρα κατά την υλοποίηση ενός έργου / δραστηριότητας εντός περιοχής ΖΕΠ. Η ευρύτερη αντίληψη δύναται να περιλαμβάνει (προσθήκη παραγράφων στο άρθρο) ως ακολούθως: « α. Τη δυνατότητα, όχι υποχρεωτική της ενσωμάτωσης στην προμελέτη του έργου / δραστηριότητας αντισταθμιστικών μέτρων προστασίας του προστατευτέου αντικειμένου της περιοχής ΖΕΠ, τα οποία κοστολογούνται. Τα συγκεκριμένα περιλαμβάνονται ως υποχρεώσεις στις εγκρίσεις των αδειοδοτήσεων (περιβαλλοντικές, εγκατάστασης, λειτουργίας, κ.ά.). Η εκτίμηση οφέλους (περιβαλλοντικά) – κόστους (ιδιωτικά) κατά τη λειτουργία έργου / δραστηριότητας επιλαμβάνεται ανά διετία με την σύνταξη της σχετικής αναφοράς η οποία αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ. Η συγκεκριμένη επιλογή απαλλάσσει τον ενδιαφερόμενο από την υποχρέωση καταβολής ανταποδοτικών τελών. β. Αναφορικά με τα έργα ΑΠΕ που λειτουργούν εντός περιοχών ΖΕΠ, το τέλος απόδοσης του ΔΕΣΜΗΕ** προς τους ΟΤΑ χρησιμοποιείται αποκλειστικά για έργα / υπηρεσίες που συμβάλλουν στη διαφύλαξη του προστατευτέου αντικειμένου της περιοχής ΖΕΠ. Η εκτίμηση του αντίστοιχου ΟΤΑ σχετικά με το όφελος (περιβαλλοντικά) – κόστος (ιδιωτικά) κατά τη λειτουργία των έργων / υπηρεσιών που επιλαμβάνεται, στοιχειοθετούνται ανά διετία με την σύνταξη σχετικής αναφοράς η οποία αποστέλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ. γ. Η ανάπτυξη αντισταθμιστικών μέτρων όπως ορίζεται στην παρ. 3.3, άρθρο 5 της αριθμ. Η.Π. 37338/1807/Ε.103/2010 ΚΥΑ, ΦΕΚ 1495 Β’/2010, περί οργάνωσης των περιοχών ΖΕΠ δύναται να περιλαμβάνει έργα / υπηρεσίες αποκλειστικά επί του προστατευτέου αντικειμένου των περιοχών ΖΕΠ. Η παρακολούθηση της εφαρμογής αυτών επιλαμβάνεται από τις τοπικές υπηρεσίες περιβάλλοντος της Διοίκησης (Φορείς Διαχείρισης & Δασαρχεία). Στην περίπτωση αυτή δύναται ο κάτοχος του έργου / δραστηριότητας εντός περιοχής ΖΕΠ να αναθέσει στον εποπτεύοντα Φορέα Διαχείρισης της περιοχής την υλοποίηση δράσεων παρακολούθησης και προστασίας των ειδών προτεραιότητας της περιοχής ΖΕΠ» Στην περίπτωση ενσωμάτωσης κάποια από τα παραπάνω σημεία κρίνεται απαραίτητο η αναμόρφωση του τίτλου του αρθρου 18 σε «Ανταποδοτικότητα της υλοποίησης έργων σε ΖΕΠ». * Οι εισροές χρηματικών πόρων στο Πράσινο Ταμείο είναι θεμιτό να προέρχονται από ποινές – κυρώσεις – πρόστιμα σε περιβαλλοντικές παραβάσεις για να αποδεικνύεται η αρχή ‘ο ρυπαίνων πληρώνει’ και όχι μορφής ανταποδοτικών τελών. ** όπως προβλέπεται σε σχετική διάταξη νόμου. Η συγκεκριμένη προσθήκη πρέπει να εξετασθεί νομοτεχνικά για τη δυνατότητα συμπληρωματικότητας της προηγούμενης διάταξης νόμου. Χατζηαθανασίου Αρτέμιος Γεωπόνος, e-mail : soimetra2@yahoo.gr