Αρχική Ζώνες Ειδικής ΠροστασίαςΆρθρο 6 Μέτρα ειδικής προστασίας για τη χωροθέτηση και λειτουργία Αιολικών Σταθμών Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΣΠΗΕ)Σχόλιο του χρήστη Λαμπαδάριος και Συνεργάτες, Εταιρεία Δικηγόρων | 4 Νοεμβρίου 2010, 20:41
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμοι Κύριοι, Θα θέλαμε με την παρούσα παρέμβασή μας να εκφράσουμε τις απόψεις μας για την υπό διαβούλευση ΚΥΑ. Καταρχάς, πιστεύουμε ότι τέτοιες νομοθετικές προσπάθειες είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, καθόσον και θεσπίζουν ειδικά μέτρα προστασίας της πολύτιμης ελληνικής ορνιθοπανίδας, αλλά και καθορίζουν τους ειδικούς όρους για τις επιμέρους δραστηριότητες στις υπό προστασία περιοχές. Φοβόμαστε, όμως, ότι η εν λόγω ΚΥΑ, στην προσπάθεια να προλάβει και να αντιμετωπίσει ορισμένα προβλήματα, θα δημιουργήσει νέα και μάλιστα σε τομείς ανάπτυξης που πρέπει ειδικά αυτήν την περίοδο να υποστηριχθούν. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τις δραστηριότητες ανάπτυξης αιολικών πάρκων, με την εν λόγω ΚΥΑ δημιουργούνται πολλές ασάφειες και εμπόδια, που θα δυσχεράνουν τόσο την λειτουργία των αρμοδίων υπηρεσιών όσο και τις δραστηριότητες των επενδυτών. Ειδικότερα : Α. Στην παρ. 2 του άρθρου 6 αναφέρεται ο καθορισμός των απαραίτητων ζωνών ασφαλείας από τις φωλιές και τα ενδιαιτήματα των απειλούμενων ειδών. Ενώ αυτό είναι απολύτως εύλογο, εν συνεχεία αναφέρονται τόσοι πολλοί παράγοντες καθορισμού τους, ώστε τελικώς στην πράξη θα είναι πολύ δύσκολο να προσδιοριστούν αυτές οι ζώνες. Β. Στην παρ. 3 του ίδιου άρθρου αναφέρεται η ανάγκη εγκατάστασης συστήματος απενεργοποίησης των ανεμογεννητριών που είναι εγκατεστημένες σε όλες τις περιοχές που χαρακτηρίζονται ως στενωποί. Όμως, αυτή η εφαρμογή απαιτεί την εγκατάσταση επιπλέον λειτουργικού συστήματος και σημαντικού κόστους. Ποιος θα αποζημιώνει στην περίπτωση αυτή τον επενδυτή για την απώλεια παραγωγής, άρα και εσόδων; Γ. Στο άρθρο 18 αναφέρεται η θεσμοθέτηση ανταποδοτικών τελών για την έγκριση εφαρμογών σε ΖΕΠ. Αυτό προφανώς μπορεί να θέσει εν κινδύνω το business plan του έργου καθόσον πρόκειται περί νέας δαπάνης που μάλιστα δεν είχε προβλεφθεί στην έναρξη της ανάπτυξης του έργου. Δ. Στο άρθρο 23 προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις οι οποίες όμως αφήνουν αρρύθμιστες περιπτώσεις, όπως, π.χ. την περίπτωση που έχει χορηγηθεί η σχετική ΜΠΕ σε ένα έργο και η περιοχή έχει οριστεί ως ΖΕΠ εκ των υστέρων. Σε ποιον θα απευθύνεται ο επενδυτής για την άδεια εγκατάστασης και τι καθυστερήσεις θα προκύπτουν στην εγκατάσταση του έργου; Ε. Στο Παράρτημα ΙΙ αναφέρεται η ενδεχόμενη ανάγκη τροποποίησης της ΕΠΟ σε περίπτωση κατά την οποία στο 2ο έτος της έρευνας προκύψουν νέα ευρήματα. Τι θα γίνει όμως στην περίπτωση που αυτά είναι εντελώς διαφορετικά από το 1ο έτος και απαιτείται επανασχεδιασμός του έργου; ΣΤ. Επίσης πουθενά δεν αναφέρεται ο χρονικός ορίζοντας αξιολόγησης της Ειδικής Ορνιθολογικής Μελέτης που θα υποβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και λήψης της σχετικής απόφασης. Έτσι, με βάση την εμπειρία μας υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να δημιουργηθούν εκ νέου μεγάλες καθυστερήσεις στην αδειοδότηση των ΑΣΠΗΕ. Συνολικά η συγκεκριμένη ΚΥΑ περιλαμβάνει αρκετά σημεία που χρήζουν αποσαφήνισης , προκειμένου να μην παρεμποδιστούν εκ νέου οι γενναίες προσπάθειες που έγιναν το τελευταίο έτος με στόχο την υποστήριξη της πράσινης ανάπτυξης.