Αρχική Έρευνα και Εκμετάλλευση ΥδρογονανθράκωνΆρθρο 1 Σύσταση Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Α.Ε.Σχόλιο του χρήστη Μυρσίνη Βαρτή- Ματαράγκα | 31 Ιανουαρίου 2011, 23:20
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων αποτελεί ίσως τον μοναδικό Φορέα που έγκαιρα (2002) είχε εντοπίσει το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με την απορρόφηση της ΔΕΠ ΕΚΥ καθώς και τις επιπτώσεις από την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΠΕ και είχε ενημερώσει γραπτώς τη τότε πολιτική ηγεσία του ΥΒΕΤ. Στη συνέχεια είχαμε προειδοποιήσει για το ασυμβίβαστο της διατήρησης από τα ΕΛΠΕ των παραχωρήσεων που είχαν δοθεί στην τότε ΔΕΠ ΕΚΥ αλλά και στη συνέχεια της ανάγκης επιστροφής του αρχείου ερευνών στο Δημόσιο. Τοποθετηθήκαμε δημόσια όταν η προηγούμενη Κυβέρνηση συζητούσε (κρυφά) τα παραπάνω θέματα και είχαμε τονίσει την ανάγκη δημιουργίας Φορέα Διαχείρισης Δικαιωμάτων Ερευνάς και Εκμετάλλευσης Υδρογονανθράκων. Σήμερα βρισκόμαστε εμπρός από ένα σχέδιο νόμου που θεσπίζει μεν το φορέα αλλά το προτεινόμενο Νομικό Πρόσωπο δεν ταυτίζεται με όσα εμείς είχαμε προτείνει. Εντούτοις βρίσκεται σε σωστή κατεύθυνση μια και εμπλέκει το ΙΓΜΕ σαν ενδιάμεσο φορέα για μια σειρά δράσεων-εργασιών (αποτρέποντας έτσι την εκδοχή μελλοντικού γιγαντισμού του υπό ίδρυση φορέα και αποφυγή του προηγούμενου της ΔΕΠ ΕΚΥ ) κατά το Δανικό Πρότυπο τη δυαδική σχέση Danish Energy Authority –GEOUS(Γεωλογική Υπηρεσία Δανίας) στην οποία και εμμένουμε χωρίς υποχωρήσεις. Όμως παράλληλα με την Ίδρυση του Νέου Φορέα για να μην υπάρξουν χρονοβόρες καθυστερήσεις όσον αφορά στην προκήρυξη του Νέου Γύρου παραχωρήσεων θα ήταν σκόπιμο να προωθηθούν μια σειρά βελτιώσεων του Νόμου 2289/95 και να ενσωματωθούν δοκιμασμένες καλές πρακτικές της διεθνούς εμπειρίας στο διάστημα που έχει παρέλθει από το 1995. Ιδιαίτερα πιστεύουμε ότι πρέπει να εξεταστούν τα παρακάτω: • Σύστημα «ανοικτής πόρτας» (open door) : Δεν προβλέπεται στον Ν. 2289/95. Απαιτείται επομένως συμπλήρωση του Νόμου (ίσως στο άρθρο 2 παρ 10), ώστε να προβλέψει την μέθοδο παραχώρησης «ανοικτής πόρτας» (open door), δεδομένου ότι αυτή προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ 3 της Οδηγίας 94/22/ΕΚ. • Άδεια αναζήτησης : Να εξεταστεί η τροποποίηση του άρθρο 2 παρ 6 του Νόμου, έτσι ώστε να αυξηθεί σημαντικά η επιφάνεια της κάθε περιοχής, για την οποία δίδεται άδεια αναζήτησης (σήμερα 750 τετρ. χλμ. στην ξηρά και 1500 τετρ. χλμ. στη θάλασσα). Την έκταση της περιοχής πρέπει κάθε φορά να ορίζει ο κρατικός φορέας. • Σεισμικές έρευνες μη αποκλειστικής χρήσης : Να εξεταστεί το θέμα της δυνατότητας του κρατικού φορέα να αναθέτει σεισμικές έρευνες της κατηγορίας αυτής σε τέτοιες εταιρείες, που αποτελεί σήμερα διεθνή πρακτική, και θα πρέπει να εισαχθεί με νέα ρύθμιση στο Νόμο 2289/95 . Η δυνατότητα αυτή είναι σημαντική για περιοχές του ελληνικού χώρου, όπως οι θαλάσσιες περιοχές του Ιονίου και του Λιβυκού Πελάγους. Δοκιμαστική παραγωγή (Early Production) : Να εξεταστεί η σκοπιμότητα εισαγωγής ρύθμισης για το θέμα που αφορά στην δοκιμαστική παραγωγή Υ/Α μετά από ανακάλυψη κοιτάσματος και πριν από τη δήλωση επιβεβαίωσης της οικονομικής εκμεταλλευσιμότητας του κοιτάσματος. Δρ Μυρσίνη Βαρτή- Ματαράγκα Γεωλόγος, Γεν. Γραμματέας Συλλόγου Ελλήνων Γεωλόγων