Αρχική Έρευνα και Εκμετάλλευση ΥδρογονανθράκωνΆρθρο 1 Σύσταση Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Α.Ε.Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ | 31 Ιανουαρίου 2011, 23:14
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων είχε από χρόνια επισημάνει, με επανειλημμένες δημόσιες παρεμβάσεις του, το κενό που είχε δημιουργηθεί στο στη διαχείριση των δικαιωμάτων του δημοσίου σε θέματα αναζήτησης, έρευνας και εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων, μετά την απορρόφηση της ΔΕΠ-ΕΚΥ από τα ΕΛ.ΠΕ. και ακολούθως την ιδιωτικοποίησή τους. Επίσης είχαμε τονίσει την ανάγκη ύπαρξης κρατικού φορέα που θα διαχειρίζεται τα δικαιώματα αυτά. Ο Σ.Ε.Γ. θεωρεί ότι το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο είναι μια θετική εξέλιξη για τον τομέα των υδρογονανθράκων αλλά και για το γεωλογικό χώρο, έστω και αν έχει διαφοροποιήσεις από τις παλαιότερες προτάσεις μας, για τις οποίες έχουμε ορισμένες επιφυλάξεις. Θεωρούμε επίσης θετικό το γεγονός ότι ρητά αναφέρεται στο ρόλο της γεωλογικής υπηρεσίας της χώρας (του Ι.Γ.Μ.Ε.) για την έρευνα των υδρογονανθράκων. Η πρόβλεψη αυτή όμως θα πρέπει να ενισχυθεί με την αντίστοιχη αλλαγή του άρθρου 3, §2 του Ν.2702/1999 με το οποίο οι έρευνα υδρογονανθράκων έχει εξαιρεθεί από τους σκοπούς του Ι.Γ.Μ.Ε. Στο άρθρο αυτό θα πρέπει να απαλειφθεί η παραπάνω εξαίρεση και να προστεθεί ότι η βασική έρευνα υδρογονανθράκων περιλαμβάνεται στους σκοπούς του Ι.Γ.Μ.Ε. Έχουμε να επισημάνουμε ακόμη ότι, παράλληλα με την Ίδρυση του Νέου Φορέα, για να μην υπάρξουν χρονοβόρες καθυστερήσεις όσον αφορά στην προκήρυξη του Νέου Γύρου παραχωρήσεων, θα ήταν σκόπιμο να προωθηθούν μια σειρά βελτιώσεων του Νόμου 2289/95 και να ενσωματωθούν δοκιμασμένες καλές πρακτικές της διεθνούς εμπειρίας στο διάστημα που έχει παρέλθει από το 1995. Ιδιαίτερα πιστεύουμε ότι πρέπει να εξεταστούν τα παρακάτω: Μέθοδος παραχώρησης «ανοικτής πόρτας» (open door): δεν προβλέπεται στον Ν. 2289/95, απαιτείται επομένως συμπλήρωση του Νόμου (ίσως στο άρθρο 2 παρ 10), δεδομένου ότι αυτή προβλέπεται στο άρθρο 3, §3 της Οδηγίας 94/22/ΕΚ. Η μέθοδος ακολουθείται στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Ελλάδα για τις αντίστοιχες διαδικασίες εκμίσθωσης δικαιωμάτων έρευνας σε περιοχές γεωθερμικού ενδιαφέροντος Σεισμικές έρευνες μη αποκλειστικής χρήσης: Να εξεταστεί το θέμα της δυνατότητας του κρατικού φορέα να αναθέτει σεισμικές έρευνες της κατηγορίας αυτής, κάτι που αποτελεί σήμερα διεθνή πρακτική, και θα πρέπει να εισαχθεί με νέα ρύθμιση στο Νόμο 2289/95. Η δυνατότητα αυτή είναι σημαντική για περιοχές του ελληνικού χώρου, όπως οι θαλάσσιες περιοχές του Ιονίου και του Λιβυκού Πελάγους. Άδεια αναζήτησης: Να εξεταστεί η τροποποίηση του άρθρο 2 παρ. 6 του Νόμου, έτσι ώστε να αυξηθεί σημαντικά η επιφάνεια της κάθε περιοχής, για την οποία δίδεται άδεια αναζήτησης (σήμερα 750 τετρ. χλμ. στην ξηρά και 1500 τετρ. χλμ. στη θάλασσα). Την έκταση της περιοχής πρέπει κάθε φορά να ορίζει ο κρατικός φορέας. Ακόμη, μπορούν να εξεταστούν παροχές για προσέλκυση επενδυτών όπως φορολογικά προνόμια, μισθώματα μετά από διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο και προσανατολισμένα στη διεθνή πρακτική, πακέτα παροχών και αντιπαροχών ώστε να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού χώρου.