Αρχική Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών ΕνέργειαςΆρθρο 2 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.Σχόλιο του χρήστη EGL SOLAR HELLAS SA | 5 Ιανουαρίου 2010, 16:59
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η EGL SOLAR HELLAS SA πιστεύει ότι τα ηλιοθερμικά συστήματα παραγωγής ενέργειας μπορούν και πρέπει να προσφέρουν στο Ελληνικό ενεργειακό σύστημα (και επίσης σε κάθε χώρα που έχει ανάλογη ηλιοφάνεια, όπως γίνεται ήδη στην Ισπανία). Τα συστήματα αυτά διαθέτουν ένα σύστημα απομάστευσης της ηλιακής θερμικής ενέργειας η οποία με τη βοήθεια μιας ενδιάμεσης ουσίας διοχετεύεται σε έναν συμβατικό ατμοστρόβιλο προκειμένου να λειτουργήσει μια γεννήτρια με τον κλασικό τρόπο ηλεκτροπαραγωγής που όλοι γνωρίζουμε. Η απορρόφηση της θερμικής ενέργειας του ήλιου, γίνεται με παραβολικά κάτοπτρα. Το πλεονέκτημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας έναντι άλλων, όπως τα φωτοβολταϊκά συστήματα είναι ότι έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν τη θερμική ενέργεια του ηλίου και να την αποδίδουν τη νύχτα ή γενικότερα τις ώρες χαμηλής ηλιοφάνειας. Για τους παραπάνω λόγους η EGL SOLAR HELLAS SA πιστεύει ότι τα συστήματα αυτά θα πρέπει να αξιολογηθούν ως «χαμηλής όχλησης» αφού πέρα από μια χαμηλή όχληση που μπορεί να προκαλεί ο εξοπλισμός και η συντήρηση ενός μεσαίου μεγέθους ατμοστροβίλου, είναι μια τεχνολογική λύση μηδενικής εκπομπής αερίων ρύπων. Προτείνουμε λοιπόν, στην ΚΥΑ Δ6/Φ1/οικ19500 4/11/2004 (των υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων έργων και Ανάπτυξης),στον πίνακα του άρθρου 1 να προστεθεί το εξής εδάφιο: «Σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής από ηλιακή ενέργεια πλην φωτοβολταϊκών συστημάτων: κατηγορία χαμηλής όχλησης για ισχύ μεγαλύτερη των 2MW» Αναφορικά με το θέμα της αδειοδότησης, πιστεύουμε ότι με την κατάργηση της διαδικασίας αδειοδότησης για χαμηλής και μηδενικής όχλησης εγκαταστάσεις ναι μεν διευκολύνονται οι διαδικασίες αλλά υπάρχει ο κίνδυνος να εμφανιστεί και πάλι το εμπόριο «χαρτιών», όχι με τη μορφή των αδειών αυτή τη φορά αλλά με τη μορφή των όρων σύνδεσης. Δεδομένου ότι τόσο ο ηλεκτρικός χώρος του Ηλεκτρικού Συστήματος της χώρας είναι πεπερασμένος όσο και οι δυνατότητες των δημοσίων υπηρεσιών να εξυπηρετούν αιτούντες είναι επίσης πεπερασμένες και με δεδομένη την ευκολία στις διαδικασίες που εισάγει το παρόν νομοσχέδιο, θα εμφανιστούν και πάλι διάφοροι που θα αιτηθούν πολύ γρήγορα (έχοντας έτοιμη την απαραίτητη γη) και θα λάβουν όρους σύνδεσης για επενδύσεις που δεν θα μπορούν να υλοποιήσουν λόγω έλλειψης κεφαλαίων αποστερώντας αυτή τη δυνατότητα από αυτούς που έχουν και τη βούληση να επενδύσουν αλλά και τα κεφάλαια. Όταν λοιπόν κάποτε η ΔΕΗ ή ο ΔΕΣΜΗΕ κρίνουν ότι δεν μπορούν να δοθούν νέες προσφορές σύνδεσης λόγω κορεσμού του συστήματος, όσοι θα τις έχουν λάβει ήδη θα αρχίσουν και πάλι το εμπόριο χαρτιών με ότι αυτό συνεπάγεται όπως το έχουμε ζήσει ήδη. Για μια ακόμη φορά, μεσάζοντες θα αποκομίσουν σημαντικά χρηματικά ποσά αυξάνοντας έτσι το κόστος των επενδύσεων και τελικά την επιβάρυνση του πολίτη χωρίς να προσφέρουν το παραμικρό στην όλη διαδικασία. Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε να υπάρχει διαδικασία έκδοσης άδειας παραγωγής για φωτοβολταϊκές μονάδες ισχύος άνω των (500) ΚW με μία μόνο υποχρέωση για τον αιτούντα: να αποδεικνύει την οικονομική του δυνατότητα να υλοποιήσει την επένδυση. Επίσης να απαγορεύεται η αλλαγή μετοχικής ή εταιρικής σύνθεσης της εταιρίας-φορέα της επένδυσης. Έτσι μόνο θα χτυπηθεί το παραεμπόριο αδειών που τόσες καθυστερήσεις και άδικες αυξήσεις στα κόστη των επενδύσεων έχει προκαλέσει. Πιο συγκεκριμένα, προτείνουμε την εξής αλλαγή στο άρθρο 2, παρ.9 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου (οι αλλαγές με πλάγια γράμματα): «1. Εξαιρούνται από την υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής ή άλλης διαπιστωτικής απόφασης πρόσωπα που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από σταθμούς ισχύος μέχρι 500KW, οι οποίοι εγκαθίστανται σε ακίνητο, το οποίο ανήκει κατά κυριότητα ή βρίσκεται στη νόμιμη κατοχή των προσώπων αυτών, για όσο χρόνο τα πρόσωπα αυτά είναι κύριοι ή νόμιμοι κάτοχοι, εφόσον η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται από εγκαταστάσεις Α.Π.Ε. που χαρακτηρίζονται από την κείμενη νομοθεσία ως μη οχλούσες ή χαμηλής όχλησης δραστηριότητες. Εξαιρούνται, επίσης από την υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής ή άλλης διαπιστωτικής απόφασης οι σταθμοί Σ.Η.Θ.Υ.Α. με εγκατεστημένη ηλεκτρική ισχύ μικρότερη ή ίση των πενήντα (50) KWe, καθώς και οι αυτόνομοι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. οι οποίοι δεν συνδέονται στο Σύστημα ή στο Δίκτυο, με Εγκατεστημένη Ισχύ μικρότερη ή ίση των πέντε (5) MWe. Προκειμένου να χορηγηθεί η άδεια παραγωγής θα πρέπει η εταιρία ή οι μέτοχοι ή εταίροι αυτής να αποδείξουν ότι διαθέτουν τουλάχιστον το 30% των απαραίτητων κεφαλαίων είτε σε τραπεζικούς λογαριασμούς με μέσο εξαμηνιαίο υπόλοιπο, είτε με προθεσμιακές καταθέσεις, είτε σε μορφή άυλων τίτλων και οπωσδήποτε όχι σε υπόλοιπο τραπεζικού λογαριασμού ημέρας. Σε περίπτωση που η εταιρία-φορέας της επένδυσης προχωρήσει σε αλλαγή μετοχικής ή εταιρικής σύνθεσης μετά την αίτηση για την άδεια παραγωγής τότε αυτό θεωρείται σημαντική αλλαγή επί της άδειας και θα πρέπει υποχρεωτικά η εταιρία-φορέας να υποβάλλει εκ νέου αίτηση στη ΡΑΕ και η διαδικασία αδειοδότησης θα ξεκινάει από την αρχή» Mε εκτίμηση, Ηλίας Π. Καρυδογιάννης Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος EGL SOLAR HELLAS SA ΛΟΥΙΖΗΣ ΡΙΑΝΚΟΥΡ 64 2106924510 elias.karidoyannis@egl.gr