Αρχική Ανάπτυξη ΥδατοκαλλιεργειώνΑΡΘΡΟ ΠΡΩΤΟΣχόλιο του χρήστη ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ | 26 Μαΐου 2011, 14:41
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η χωροθέτηση υδατοκαλλιεργειών στον Πόρο είναι λανθασμένη και επιζήμια για τους ακόλουθους λόγους πέραν των όσων έχουν ήδη αναφερθεί: Ο Πόρος έχει όλα τα χαρακτηριστικά που συνηγορούν στο να χαρακτηρισθεί ΠΡΑΣΙΝΟ ΝΗΣΙ δεδομένου ότι είναι το μόνο νησί αυτού του μεγέθους κοντά στο λεκανοπέδιο, που διατηρεί στο μεγαλύτερο μέρος τις επιφάνειάς του αναλλοίωτο το φυσικό τοπίο, βιότοπους κ.λ.π. Η θαλάσσια ζώνη που εφάπτεται με αυτό το χαρακτηρισμένο ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΚΑΛΛΟΥΣ τοπίο είναι αυτή που προορίζεται για τις υδατοκαλλιέργειες που με τα προβλεπόμενα καταλαμβάνουν τα δύο τρίτα της ακτογραμμής του νησιού .Η ακτογραμμή αυτή είναι διάσπαρτη με γραφικά λιμανάκια που περιβάλλονται στις περισσότερες περιπτώσεις με μοναδική βλάστηση που πλησιάζει την θάλασσα. Είναι αυτά τα λιμανάκια που προσεγγίζουν τα χιλιάδες σκάφη αναψυχής που στη διαδρομή τους από και προς τις μαρίνες της Αττικής επισκέπτονται τον Πόρο μεταξύ άλλων και επειδή έχει το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της περιοχής, με την αντίστοιχα μεγάλη ναυτική ιστορία από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. (Ναύσταθμος του Ελληνικού στόλου ,του Ρωσικού στόλου αλλά και του Αθηναϊκού στόλου κατά την αρχαιότητα.) Αυτό το φυσικό λιμάνι συνέβαλλε στην μεγάλη σημερινή ανάπτυξη στον Πόρο του ναυταθλητισμού (κωπηλασία , θαλάσσιο σκί , ιστιοπλοϊα, κ.λ.π.) Το λιμάνι αυτό που είναι ένας μεγάλος κλειστός κόλπος μεταξύ των ακτών του νησιού και της Πελοποννήσου, λόγω της μορφολογίας της ακτογραμμής του Πόρου , κοντά στον οικισμό διαθέτει πολύ λιγότερες παραλίες και επιφάνειες από όσες χρειάζονται σύμφωνα με τα εύλογα πολεοδομικά πρότυπα για την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων και του πολύ μεγάλου αριθμού επισκεπτών κατά την θερινή περίοδο .Η έλλειψη αυτή που διαχρονικά αυξάνει, όσο αυξάνει και ο αριθμός των επισκεπτών, αναπληρώνεται από τα πιο απομακρυσμένα γραφικά λιμανάκια και κυρίως αυτά που περιέγραψα και που βρίσκονται στις ακτές έξω από τον κόλπο. Αυτά δηλαδή που με την παρούσα εντάσσονται στην εκτεταμένη ζώνη του «βιομηχανικού πάρκου» των υδατοκαλλιεργειών του οποίου οι αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην θάλασσα και στις ακτές είναι αποδεδειγμένες και σε κάθε περίπτωση ασύμβατες με τον θαλάσσιο τουρισμό. Η άστοχη αυτή χωροθέτηση( αν στη καλλίτερη περίπτωση έχει γίνει χωρίς υστεροβουλία και σκοπιμότητα ,ίσως από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν στοιχειωδώς τον τόπο )συνιστά εγκληματικό λάθος που μεταξύ πολλών άλλων θα στερήσει από το νησί την δυνατότητα να αξιοποιήσει προς όφελος των κατοίκων του τους φυσικούς του πόρους. Θα στερήσει την δυνατότητα της αειφώρου ανάπτυξης με πράσινο τουρισμό . Θα είναι αποτρεπτικό για την προσέλευση των σκαφών αναψυχής και τον ναυταθλητισμό. Είναι επίσης μέγα λάθος και ύβρις διότι θα στερήσει από τους Αθηναίους αυτό που υπήρξε για αυτούς ο Πόρος από την αρχαιότητα» ,το καταφύγιό τους «Θα τους στερήσει δηλαδή στην ραγδαία υποβαθμιζόμενη πρωτεύουσα τον πιο πολύτιμο πνεύμονα εκτόνωσης στον Σαρωνικό. Πρέπει συνεπώς να γίνει κατανοητό ότι το θέμα αυτό δεν θα ζημιώσει μόνο τον Πόρο ,θα ζημιώσει και όλη την Αθήνα . Είναι θέμα χωροταξικό με ευρύτατες υπερτοπικές αρνητικές επιπτώσεις, και μόνο ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπισθεί από σοβαρούς όμως μελετητές.