Αρχική Προστασία Δασών και Δασικών Εκτάσεων που Επλήγησαν από τις Πυρκαγιές του Αυγούστου 2009Σχέδιο Νόμου για την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2009 και λοιπές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ | 28 Οκτωβρίου 2009, 21:54
ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΔΑΣΟΦΥΛΑΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Τακτικό μέλος της ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Κουμουνδούρου 37 – Τ.Κ. 10937 – Αθήνα – Τηλ. & Φαξ: 210.5244804 e-mail: dasofylakes@gmail.gr Για να καταστεί εφικτή η χάραξη και η εφαρμογή ενιαίας δασικής πολιτικής, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια του Τομέα των Δασών, η κάθετη οργάνωσή του σε Πανελλήνιο επίπεδο και η αυτοτελής επαναλειτουργία της Γενικής Γραμματείας Δασών & Φυσικού Περιβάλλοντος που θα έχει και την ευθύνη χάραξης και υλοποίησης της δασικής πολιτικής. Όλα αυτά στα πλαίσια ενός νεοϊδρυθέντος Υπουργείου Περιβάλλοντος. Η κάθετη και ενιαία αυτή οργάνωση των Δασικών Μονάδων, είναι επιβεβλημένη, δεδομένης και της συνταγματικής επιταγής για την Προστασία των Δασών. Έτσι επιτυγχάνουμε την ανακατανομή των πόρων από τις πλουσιότερες περιοχές σε δασικά προϊόντα (λόγω κλίματος και συνθηκών), στις φτωχότερες, που τις περισσότερες φορές είναι και πιο ευαίσθητες οικολογικά. Η σύγχρονη Δασοπονία για να αναπτύξει και να αξιοποιήσει τους δασικούς πόρους αλλά κυρίως για να οργανώσει με σύγχρονα μέσα την πολυπόθητη προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, προϋποθέτει την άρτια οργάνωση ενός ξεχωριστού αυτοδιοικητικού αυτοδιαχειριζόμενου μηχανισμού για τα δάση. Ο μηχανισμός αυτός θα προγραμματίζει και θα παρεμβαίνει προληπτικά και κατασταλτικά για την προστασία των δασικών πόρων επί τη βάσει της αρχής της αειφορίας του δασικού πλούτου, σύμφωνα με τις σύγχρονες αντιλήψεις της δασοπονίας. 1. ΟΙ ΔΑΣΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΣ ΙΚΑΝΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ 2. ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΘΗΡΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΑΝΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΤΗΣΙΩΣ ΣΤΟ ΠΟΣΟ ΤΩΝ 2,5 ΔΙΣ ΔΡΧ. ΑΥΤΑ ΝΑΙ ΜΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΩΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ. 3. Η ΠΟΛΥΝΟΜΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. 4. ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΤΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΙ ΕΤΣΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΝΟΜΙΚΑ ΚΕΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΜΗΝΥΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΠΟΥ ΤΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΓΟΙ ΚΑΤΟΠΙΝ, ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ 5. Η ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΧΝΑ-ΠΥΚΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΛΗΨΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ. 6. ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. ΗΤΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ, ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΤΕΙ ΠΟΛΛΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ. ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠ΄ ΟΨΙΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΚΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ ΕΚΔΙΔΕΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΥΑ ΜΕ ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ (ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥΣ) ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ. (NATURA 2000,SPA Κ.Λ.Π.) ΈΤΣΙ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΤΗΝ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ EURO ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗΣ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΝΥΠΑΡΞΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ. 7. ΟΙ ΔΑΣΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ Ν. 2503/97, ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΑ (ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ, ΔΑΣΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΛΠ) ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ. Η ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΑΠΟΔΕΔΕΙΧΘΗΚΕ ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ. ΚΟΙΝΗ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΟΛΩΝ ΠΛΕΟΝ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΕ ΔΥΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΕΠΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕ ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΣΩΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ, ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΗ. ΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΣΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΝΑ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΑΣΟΦΥΛΑΚΑ ΒΑΣΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΧΕΙΡΑ, ΑΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΚΡΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΠΩΣ ΤΩΡΑ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΘΗΡΑΣ ΚΑΙ ΔΑΣΩΝ. ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΘΑ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΓΙΑ: 1. ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ 2. ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ 3. ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΔΑΣΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ 4. ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΑΣΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ, ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΦΥΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΤΡΟΦΕΙΩΝ ΘΗΡΑΜΑΤΩΝ. 5. ΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ 6. ΤΗΝ ΦΙΛΟΔΑΣΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΘΗΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΦΥΛΛΑΔΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ 7. ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΡΑΔΟΞΟΥ ΠΕΡΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΘΗΡΟΦΥΛΑΞΗΣ. 8. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΔΑΣΟΦΥΛΑΚΗΣ (Ν. 1845/89) 9. ΠΛΗΡΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΗΣ ΣΤΗ ΔΑΣΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ 51/97. Μ΄ ΑΥΤΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΑΣΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΑ ΒΙΛΛΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΤΟ 1997 ΕΙΧΕ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΠΙΣΤΩΣΗ 80 ΕΚ. ΔΡΧ. ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΜΕ 100 ΕΚ. ΔΡΧ. ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΝ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΑΣΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΤΟΠΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ ΔΩΡΕΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΕΚΤΑΣΗΣ 3.500Μ2. ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΛΙΟ ΤΟΥ 1997, ΟΤΑΝ Ο ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΕΧΕΙ ΠΑΓΩΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΧΑΘΗΚΑΝ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ. ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΜΕΤΑΤΑΧΘΕΝΤΕΣ ΣΤΗ ΔΑΣΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΕΣ. ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ. ΕΠΕΙΔΗ ΔΑΣΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΑΤΑΡΤΙΖΕΤΑΙ ΚΑΘΕ 30 ΧΡΟΝΙΑ, ΜΕ ΤΟΝ Ν. 3208/24-12-2003 ΧΑΘΗΚΕ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Σ΄ ΕΝΑΝ ΝΕΟ ΔΑΣΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΦΥΛΑΞΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ. ΆΡΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΝΟΜΩΝ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΠΟΛΥΠΟΘΗΤΗ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΗ ΑΚΟΜΑ: Σύμφωνα με το Π.Δ. 1213/81, το Π.Δ. 402/88 και τον Ν. 1845/89, προβλέπονται για τον κλάδο των Δασοφυλάκων 2.230 οργανικές θέσεις. Από αυτές καλύπτονται σήμερα μόνο οι 800 θέσεις ή σε ποσοστό το 30% των οργανικών θέσεων!!! Με αυτά τα δεδομένα σήμερα αντιστοιχούν κατά μέσο όρο 200.000 στρέμματα δασικής γης ανά Δασοφύλακα!!! Αν υπολογίσουμε βέβαια και τους Δασοφύλακες που δεν έχουν τοποθετηθεί και δεν κάνουν Δασοφύλαξη, τότε ο αναγραφόμενος μέσος όρος αποδεικνύεται ουσιαστικά πλασματικός και αυξάνει δραματικά. Την ίδια στιγμή ο μέσος όρος φύλαξης ανά Δασοφύλακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μόλις 30.000 στρέμματα Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μέσος όρος ηλικίας του κλάδου μας είναι τα 55 χρόνια, τότε και σύμφωνα με τα στοιχεία των Περιφερειών της Χώρας, μέχρι το 2010, θα έχουν συνταξιοδοτηθεί περίπου 500 Δασοφύλακες. Δηλαδή το 2010 θα υπηρετούν στις Δασικές Μονάδες της Χώρας μόλις 300 Δασοφύλακες!!! Το σύνολο της Δασικής γης ανέρχεται σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε 91.646.020 στρέμματα. Αυτή τη Δημόσια περιουσία καλούνται να φυλάξουν και να προστατέψουν κατά βάση οι Δασοφύλακες, αφού αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Δασικής Υπηρεσίας. Και ερωτώ: 1. Η προστασία του Δασικού και Φυσικού πλούτου της Χώρας επιτυγχάνεται όταν ο Δασοφύλακας έχει υπό την ευθύνη του 200.000 στρέμματα; 2. Η προστασία του Δασικού και Φυσικού πλούτου της Χώρας επιτυγχάνεται όταν ο Δασοφύλακας είναι 55 και 60 χρονών; 3. Τι είδους προστασία παρέχεται όταν ο Δασοφύλακας υποχρεώνεται – λόγω της έλλειψης Κρατικών αυτοκινήτων – να μετακινείται με το ιδιωτικό του αυτοκίνητο ή με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς; 4. Η προστασία του Δασικού και Φυσικού πλούτου της Χώρας επιτυγχάνεται όταν διορίζονται Αγροφύλακες και όχι Δασοφύλακες; 5. Τι πρωτοβουλίες λαμβάνει το Κράτος για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση του μηχανισμού φύλαξης και προστασίας του Δασικού και Φυσικού Περιβάλλοντος; εν όψει της κατάρτισης του ετήσιου προγραμματισμού προσλήψεων προσωπικού από τις Περιφέρειες και την υποβολή του στο ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α, προτείνουμε για κάθε μια από τις Διοικητικές Περιφέρειες της Χώρας την προώθηση και υλοποίηση των παρακάτω προτάσεων για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του κλάδου ΔΕ15 Δασοφυλάκων: Α/Α ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ διετίας 1 ΑΤΤΙΚΗΣ 30 2 ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚ. & ΘΡΑΚΗΣ 40 3 ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 15 4 ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 45 5 ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 40 6 ΗΠΕΙΡΟΥ 50 7 ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 30 8 ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 12 9 ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 85 10 ΚΡΗΤΗΣ 13 11 ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ 18 12 ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ 42 13 ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 40 ΣΥΝΟΛΟ 460 Οι προτεινόμενες 460 συνολικά θέσεις φρονούμε ότι ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και είναι άμεσα υλοποιήσιμες. Άλλωστε θα ήμασταν αιθεροβάμονες αν πιστεύαμε και προτείναμε την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων άμεσα. Αν κάθε τριετία υλοποιούνται ανάλογες προτάσεις, τότε θα έχουμε βάσιμες ελπίδες ότι ο κλάδος μας δεν θα εξαφανισθεί από τον δημοσιοϋπαλληλικό χάρτη.