Αρχική Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού & Φυσικού ΑερίουΆρθρο 122
Διορισμός τρίτου Ανεξάρτητου Διαχειριστή ΣυστήματοςΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Χριστοφορίδης | 4 Ιουνίου 2011, 10:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την Οδηγία 2009/72/ΕΚ (Άρθρο 9 παρ.8 και Άρθρο 13 παρ.1) το μοντέλο Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος (ΙSO), όπως και το μοντέλο Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς (ΙΤΟ), είναι αρχική στρατηγική επιλογή του «κράτους μέλους» και όχι επιλογή που βασίζεται σε μια αιτιολογημένη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής και μάλιστα χωρίς προηγούμενη διαβούλευση και έγκριση από την Κυβέρνηση και την Ευρωπαική Επιτροπή. H ΡΑΕ, σύμφωνα με το άρθρο 122, θα μπορεί με μια απόφασή της να αλλάξει το μοντέλο μεταφοράς από «Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς» (απόφαση "κράτους μέλους") σε «Ανεξάρτητο Διαχειριστή Συστήματος» με τον ΑΔΜΗΕ να έχει στην περίπτωση αυτή μόνο την ιδιοκτησία και όχι τη διαχείριση του συστήματος μεταφοράς, μετατρέποντάς τον έτσι σε Ιδιοκτήτη του Συστήματος Μεταφοράς (Νομοσχέδιο, Άρθρο 123). Μπορεί η Ρυθμιστική Αρχή με απόφασή της να αλλάξει απόφαση του "κράτους μέλους" χωρίς την έγκρισή του; Οι θεσμοθετημένες από την Οδηγία περιπτώσεις που η ΡΑΕ μπορεί να επεμβαίνει και να κρίνει την παραβίαση ή μη των υποχρεώσεων του ΑΔΜΗΕ είναι μέσω της διαδικασίας πιστοποίησης (άρθρα 10,11 της Οδηγίας) και μέσω του προγράμματος συμμόρφωσης (άρθρο 21 της Οδηγίας). Η διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 122 του Νομοσχεδίου δεν προβλέπεται από την Οδηγία 2009/72/ΕΚ. Το άρθρο 13 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ που επικαλείται το Άρθρο 122 του Νομοσχεδίου αναφέρεται στην περίπτωση που από την αρχή επιλέγεται από το "κράτος μέλος" το μοντέλο ΙSO (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Συστήματος) και όχι το μοντέλο ΙΤΟ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς) που αποτελεί την επιλογή αυτού του νομοσχεδίου και την προυπόθεση πάνω στην οποία και δομείται. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για το προσωπικό του ΑΔΜΗΕ στην περίπτωση που η ΡΑΕ κάνει χρήση της δυνατότητας αυτής που της παρέχει το Νομοσχέδιο. Σύμφωνα με το άρθρο αυτό όλες σχεδόν οι δραστηριότητες του ΑΔΜΗΕ μεταβιβάζονται στον Ανεξάρτητο Διαχειριστή που διορίζει η ΡΑΕ. Το προσωπικό επίσης μεταβιβάζεται στον νέο Διαχειριστή; Με τί συνθήκες; Δεν υπάρχει εδώ καμιά πρόνοια για το προσωπικό.