Αρχική Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού & Φυσικού ΑερίουΆρθρο 122
Διορισμός τρίτου Ανεξάρτητου Διαχειριστή ΣυστήματοςΣχόλιο του χρήστη Ε.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΕΗ | 5 Ιουνίου 2011, 18:32
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την Οδηγία 2009/72/ΕΚ (Άρθρο 9 παρ.8 και Άρθρο 13 παρ.1) το μοντέλο Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος (ΙSO), όπως και το μοντέλο Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς (ΙΤΟ), είναι αρχική στρατηγική επιλογή του «κράτους μέλους» και όχι επιλογή που βασίζεται σε μια απλή αιτιολογημένη απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής. Απαιτείται μάλιστα προηγούμενη διαβούλευση και έγκριση από την Κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 122 του Νομοσχεδίου δεν προβλέπεται από την Οδηγία 2009/72/ΕΚ και αποτελεί υπερεξουσία που δίδεται στην ΡΑΕ η οποία με μια απλή απόφασή της μπορεί να αλλάξει το μοντέλο μεταφοράς από «Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς» σε «Ανεξάρτητο Διαχειριστή Συστήματος» με τον ΑΔΜΗΕ να έχει στην περίπτωση αυτή μόνο την ιδιοκτησία και όχι τη διαχείριση του συστήματος μεταφοράς, μετατρέποντάς τον έτσι σε Ιδιοκτήτη του Συστήματος Μεταφοράς (Νομοσχέδιο, Άρθρο 123). Το άρθρο 13 της οδηγίας 2009/72/ΕΚ που επικαλείται το Άρθρο 122 του Νομοσχεδίου αναφέρεται στην περίπτωση που από την αρχή επιλέγεται το μοντέλο ΙSO (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Συστήματος) και όχι το μοντέλο ΙΤΟ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς) που αποτελεί την επιλογή αυτού του νομοσχεδίου και την προϋπόθεση πάνω στην οποία και δομείται. Οι θεσμοθετημένες από την Οδηγία περιπτώσεις που η ΡΑΕ μπορεί να επεμβαίνει και να κρίνει την παραβίαση ή μη των υποχρεώσεων του ΑΔΜΗΕ προσδιορίζονται σαφώς και είναι μέσω της διαδικασίας πιστοποίησης (άρθρα 10 & 11 της Οδηγίας) και μέσω του προγράμματος συμμόρφωσης (άρθρο 21 της Οδηγίας). Κατόπιν των ανωτέρω πιστεύω ότι η, καθ’ υπέρβαση των προβλέψεων της οδηγίας, εκχωρούμενη εξουσία στη ΡΑΕ για αλλαγή του μοντέλου μεταφοράς από «Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς - ΙΤΟ» σε «Ανεξάρτητο Διαχειριστή Συστήματος - ISO» πρέπει να απαλειφθεί και να υπόκειται στην αρμοδιότητα της εκτελεστικής εξουσίας ή/και του κοινοβουλίου.