Αρχική Έκδοση Αδειών Δόμησης & Ελέγχου ΚατασκευώνΆρθρο 3 Δικαιολογητικά στοιχεία και μελέτεςΣχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ Π. | 27 Ιουλίου 2011, 12:35
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ολα καλά και άγια ( για να μην γκρινιάζω....). Ομως, αν δεν εφαρμοστούν μερικά απλά πράγματα, τα ίδια και χειρότερα θα συμβαίνουν. Και ποιά είναι αυτά; 1. Απλή και κατανοητή Νομοθεσία για κάθε περίπτωση ( Εντός Σχεδίου, Εκτός Σχεδίου, Απλοποίηση Γ.Ο.Κ. ) με κατάργηση ΌΛΩΝ των εγκυκλίων που η μία αναιρεί την άλλη.... 2. Να υπάρχει μία Υπηρεσία ( ή η ίδια η Δ.Ο.Κ.Κ., που ήδη υπάρχει ) που σε οποιοδήποτε ερώτημα εντός μέγιστου διαστήματος ( π.χ. 60 ημερών ) να διευκρινίζει αμφισβητήσεις σε εφαρμογή Νομοθεσίας μεταξύ ιδιωτών - ελεύθερων επαγγελματιών μηχανικών και Υπηρεσιών Δόμησης. Να μην λέει "την γνώμη της ή την άποψή της (!!!)" αλλά να λέει τι ισχύει ξεκάθαρα. Και κυρίως να απαντάει.... Η απόλυτη πλειοψηφία των μηχανικών που ασχολούμαστε με οικοδομικές άδειες γνωρίζει τουλάχιστον μία περίπτωση που η Δ.Ο.Κ.Κ. δεν απάντησε ποτέ...... ( Εγώ για παράδειγμα έχω περίπτωση ερωτήματος χαρακτηρισμένου ως "εξαιρετικά επείγοντος", εδώ και τουλάχιστον 20 μηνών που δεν έχει απαντήσει... και, για να γελάσουμε, έβαλαν και ... γνωστούς - μέσον οι ιδιοκτήτες και δεν έκαναν ούτε αυτοί τίποτε.... ). 3. Επειδή στην πλειοψηφία των αδειών απαιτούνται προεγκρίσεις θα μπορούσε να γίνει η κατάθεση όλων των φακέλων σε μία Υπηρεσία, η οποία με ευθύνη της θα πρέπει να τις κοινοποιήσει στις συναρμόδιες και εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος π.χ. ενός μήνα να υπάρχουν οι απόψεις των ως προς την αρμοδιότητά των, ή αλλιώς θα θεωρείται θετική η γνωμοδότηση ( όπως συμβαίνει με τις γνωμοδότηση σε περιπτώσεις περιβαλλοντικών μελετών ). Μάλιστα οι κοινοποιήσεις να μην αφορούν π.χ. μόνο αρχαιολογίες αλλά και κυκλοφοριακές συνδέσεις, εγκρίσεις από Δ/νσεις Ανάπτυξης, Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.λ.π. Γενικά να ελαχιστοποιηθεί η παρουσία υπαλλήλου - πολίτη ( ελεύθερου επαγγελματία ή ιδιώτη ). 4. Κάποιες περιπτώσεις ( όπως οι σημερινές εγκρίσεις μικρής κλίμακας ) να συνεχίσουν αφενός, αλλά να ελέγχονται από τους ελεγκτές δόμησης σε κάποιο χρονικό διάστημα. Δεν είναι δυνατόν σε εποχές που μία μεγάλη μερίδα του κόσμου ζει σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας, να λέμε εμείς οι μηχανικοί ότι π.χ. η επισκευή στέγης ή η αντικατάσταση κουφωμάτων να κοστίζει η άδεια δόμησης 2-3 κ.λπ. χιλιάδες ευρώ ( αν λάβουμε υπόψη αμοιβή τοπογραφικού, αποτυπώσεις υπάρχοντος, πιθανόν αντισεισμικό έλεγχο υπάρχοντος, φορολογικά κ.λπ. ). Πρέπει να σκεφτούμε και τον απλό κόσμο που δεν θα πρέπει αφενός η άδεια να του κοστίζει πιό πολύ απ' ότι το έργο που θα φτιάξει ( με αποτέλεσμα να ντρεπόμαστε, εγώ τουλάχιστον ) να του πούμε το κόστος της άδειας ή αφετέρου να οδηγείται στην παρανομία και .... αν τον πιάσουν θα δει τι θα κάνει.. Και μάλιστα σε μία εποχή που οι φορολογικοί συντελεστές, πέραν των κρατήσεων ( όπως φόροι, Φ.Π.Α., κρατήσεις κ.λπ. ) είναι τεράστιοι και δεν μας αφήνουν περιθώρια εκπτώσεων... 5. Όποιος υπογράφει εκπόνηση μελετών να βεβαιώνει και την νόμιμη κατοχή του λογισμικού. Να δηλώνει π.χ. το SN του νόμιμου λογισμικού που κατέχει. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν να υπάρχουν μηχανικοί σφραγίδες αφενός ή μηχανικοί με λογισμικά "μαϊμού" ή τέλος - τέλος μηχανικοί υπάλληλοι, που με το λογισμικό της Υπηρεσίας των να εκπονούν μελέτες.... Επίσης, να αναφέρεται και η έκδοση του λογισμικού ώστε να είναι ενημερωμένο ( και αυτό γιατί πολλά λογισμικά ενσωματώνουν Νομοθεσίες άρα μη ενημερωμένο λογισμικό σημαίνει και πιθανές ... παρανομίες ). 6.Οι εταιρείες που διαθέτουν λογισμικά να είναι πιστοποιημένες ή πιστοποιημένο το κάθε πρόγραμμα ( αντίστοιχα των μελετών ΚΕΝΑΚ, που εφαρμόστηκε πρόσφατα), από αρμόδιο φορέα π.χ. Τ.Ε.Ε., αναγνωρισμένα τμήματα Α.Ε.Ι. κ.λ.π. Δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορούν π.χ. στατικά προγράμματα, χωρίς καμία ευθύνη αυτός που τα πουλάει... και να έχω την ευθύνη μόνο αυτός που υπογράφει τις μελέτες.... Βεβαίως ο μελετητής να έχει το μεγαλύτερο ή και αποκλειστικό, δεν θα διαφωνήσω, μερίδιο ευθύνης όμως όταν τα εργαλεία του ( όπως είναι τα προγράμματα ) να κυκλοφορούν από εμπόρους ή σαν εμπόρευμα αγνώστου προελεύσεως ή εγκυρότητας.... Στο εν λόγω θέμα, να αναφέρω επίσης ότι κάθε νέα έκδοση λογισμικού να εγκρίνεται ( δεν εννοώ μικροτροποποιήσεις, ενημερώσεις ή αναβαθμίσεις ), αλλά εκδόσεις. Άλλωστε στην πλειοψηφία των εταιρειών τεχνικού λογισμικού αγοράζουμε τις νέες εκδόσεις με αρκετά χρήματα ( που μπορεί και να μην αποσβένουν ποτέ, όμως είναι ένα καλό έσοδο για τις εταιρείες με μία έκδοση "πλήρως ανανεωμένο" κάθε ένα ή δύο χρόνια να κάνουμε νέα αγορά του προγράμματος, πέραν των συνδρομών που πληρώνουμε..... 7. Βασικό επίσης είναι η καθιέρωση παραβόλου π.χ. 50 ευρώ σε κάθε καταγγελία αυθαιρεσίας από τους πολίτες. Γνωρίζοντας κάποιος τι συμβαίνει σήμερα, θα δει ότι ο χρόνος απασχόλησης προσωπικού σε μία καταγγελία είναι πολλαπλάσια από τον χρόνο ελέγχου μελετών κ.λπ. έκδοσης μίας οικοδ. άδειας. Σε περίπτωση καταγγελίας, δύο υπάλληλοι με τον οδηγό, συνήθως, θα κάνουν αυτοψία, θα συντάξουν το πρωτόκολλο αυθαιρέτου και την έκθεση αυτοψίας. Κοινοποιήσεις. Υστερα αν γίνει ένσταση ( που συνήθως γίνεται ) μία επιτροπή 3-5 στόμων θα ασχοληθεί με το θέμα κ.λπ. Άρα όποιος έχει έννομο συμφέρον να πληρώνει ένα παράβολο. Επειδή όμως, προαναφέρω τους δύσκολους οικονομικούς καιρούς, θα πρότεινα σε περίπτωση δικαίωσης του καταγγέλλοντα να του επιστρεφόταν το παράβολο. Ζητάω συγγνώμη που οι παρατηρήσεις μου είναι πέραν του συγκεκριμένου άρθρου, αλλά τις κρίνω βασικές για την επιτυχία εφαρμογής του νέου νόμου. Σας ευχαριστώ.