Αρχική Έκδοση Αδειών Δόμησης & Ελέγχου ΚατασκευώνΆρθρο 2 Αρμόδια όργανα χορήγησηςΣχόλιο του χρήστη Ανθιμος ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ | 28 Ιουλίου 2011, 13:15
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα σχόλια επι του νομοσχεδίου αναφέρονται σε δύο θεματα: Α. Σχετικά με την διαδικασία εκδοσης της οικοδομικής άδειας. Β. Με την έλλειψη ελεγχου των μελετων. Γ. Των συνδυασμό των θεματων Α και Β Όσο αφορα το πρώτο ζήτημα: Το Κεφαλαιο Α του συγκεκριμενου Νομοσχεδιου επαναλαμβανει τα οσα ειχαν αναφερθει στον Ν 3212 (ΦΕΚ 308/31.12.2003) ο οποιος ουσιαστικα ειναι ανενεργος.Επί του παρόντος νομοσχεδιου: -Η Υπηρεσια Δομησης του Δημου θα πρεπει να εχει εναν καθαρα διαχειριστικό-διοικητικο χαρακτηρα. Οι έλεγχοι των όσων ορίζονται στο αρθρο 3 του παροντος πρεπει να διενεργουνται από Ιδιωτες Μελετητες κατα τα προτυπα του Ελεγκτη Δομησης. Τα φυλλα ελεγχου των μελετων θα προσκομίζονται στην Υπηρεσια Δομησης του Δημου μαζι με τα λοιπα στοιχεία (λοιπα δικαιολογητικα βεβαιωσεις φορεων, αποδεικτικα καταθεσεων αμοιβων, κλπ)και εκει θα εκδίδεται η εγκριση δομησης / οικοδομικη άδεια. Με απλά λογια το τεχνικό μερος θα εκτελειται από τους πιστοποιημενους ιδιωτες ελεγκτες και το διοικητικο μερος από τον Δημο. Κατα αυτο τον τρόπο ο Δημος δεν είναι αναγκαιο να απασχολεί Μηχανικους, τους οποιους θα χρησιμοποιήσει στις Τεχνικες Υπηρεσιες του για τα εργα του Δημου, οι ελεγχοι θα εκτελουνται ταχυτερα λογω της εμπλοκης του ιδιωτικου τομεα εν τελος ανοιγει ενα νεο πεδιο απασχολησης μηχανικων. Όσο αφορα το δευτερο ζήτημα: Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπιζει το θεμα ελέγχου των μελετών το οποίο είναι πολυ βασικο. Ορίζει τις υπευθηνες δηλώσεις των μελετητων, με τις οποιες αναλαμβάνουν την ευθύνη. Ωστοσο, ειναι γνωστο και αποδεδειγμένο ότι χωρις μια εγκυρη μελετη η κατασκευή οποιουδηποτε τεχνικου έργου ειναι προβληματικη. Επισης η χωρα μας βρισκεται σε μια περιοχη με υψηλη σεισμικοτητα, ειναι αναγκαιος ο έλεγχος μιας μελετης (μπορουν να οριστουν αντισοιχα επιπεδα ελεγχου αναλογα με τα τεχνικα χαρακτηριστικα του εργου). Περα ομως απο ολα αυτο στην περιπτωση που μεταγενέστερα διαπιστωθει οτι η μελετη ειχε προβληματα και η κατασκευή εχει περαιωθεί εινια προφανες οτι δημιουργουνται ανυπερβλητα προβλήματα εαν δε η κατασκευη αφορα κτιριο το οποιο κατοικειται. Συνεπώς το νομοσχέδιο πρεπει παράλληλα με τον ορισμο του Ελεγκτη Δομησης να ορίσει και τα καθηκοντα του Ελεγκτη Μελετων ανα ειδικότητα. Κατι αντίστοιχο εφαρμόζεται και σε άλλες χωρες του εξωτερικού όπως το Ην. Βασίλειο, Γερμανία, Ρουμανία, κ.α. Η προταση μου περιλαμβανει τα παρακτω όσο αφορα το θεμα του ελεγχου της μελετης: 1. Θεσπιση του Ελεγκτη Μελετων ανα ειδικότητα (Αρχιτεκτονικα, Στατικα, κλπ), ο οποιος θα είναι ιδιωτης, και θα αμοίβεται είτε από τον κυριο του έργου (π.χ. Ρουμανία) είτε απο το Υπουργείο ή τον εκαστοτε Δήμο (π.χ. Γερμανια)και θα φερει την ευθυνη του ελεγχου της μελετης μαζι με τον εκαστοτε μελετητη. 2. Η επιλογη του Ελεγκτη Μελετων μπορει να γινεται με ιδιωτικα κριτηρια και οχι οπως αυτη του Ελεγκτη Δομησης, διοτι στην φαση της μελετης το εργο δεν αστυνομευεται αλλα ορίζονται τα επιπεδα λειτουργικοτητας, ασφαλειας, κλπ. 2. Μετα από ελεγχο της μελετης (θα συνταχθουν προδιαγραφες ελεγχου οι οποιες θα ακολουθουνται πιστα) ο Ελεγκτης θα υπογραφει τα φυλλα ελεγχου τα οποία ηλεκτρονικα (αλλα και σε εντυπο) θα αποστελλει στο Δημο και θα διδει στον Μελετητη Μηχανικο. 3. Στο Κεφ. Β το παροντος νομοσχεδιου μπορουν να θεσπιστουν κατ΄αντιστοιχια με αυτα του Ελεγκτη Δομησης οι υπευθυνοτητες, αρμοδιοτητες, προσοντα, κλπ καθως και ο ελεγκτικος μηχανισμος αυτων. Οι κοινωνια αλλα και ο ιδιωτικος τομες δεν ειναι ωριμος ετσι ωστε το πολυ σοβαρο κομματι ενος εργου η μελετη να αφεθει σε επαγγελματιες με μονη ευθυνη μια υπευθυνη δηλωση. Θα βρίσκομαι την διαθεσης σας για περαιτερω προτασεις σχετικα με το θεμα θεσπισης του Ελεγκτη Μελετων.