Αρχική Έκδοση Αδειών Δόμησης & Ελέγχου Κατασκευών(Κεφάλαιο Α’ Έκδοση Αδειών Δόμησης) Άρθρο 1 Ορισμοί της έγκρισης δόμησης και της άδειας δόμησηςΣχόλιο του χρήστη kasto | 30 Ιουλίου 2011, 14:34
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δουλεύω σε πολεοδομία και βλέπω τα πράγματα από μέσα. Χάνονται άπειρες εργατοώρες λόγω έλλειψης οργάνωσης του κράτους και των υπηρεσιών. Θεωρώ πως όσον αφορά τον ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ οι πολεοδομίες θα ήταν αποτελεσματικές, θα παρείχαν ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες και θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας αν ίσχυαν τα εξής: 1. ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ (τώρα ο κάθε υπάλληλος προσπαθεί να ανακαλύψει την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία καταναλώνοντας απίστευτο αριθμό εργατοωρών). 2. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΣΤΩ ΕΝΑΣ ΜΟΝΙΜΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟ. 3. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΕΚΑΣΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ οι οποίες (αν γίνουν σωστά τα «1» & «2») αφενός σε μεγάλους δήμους θα μπορούν να διευρυνθούν οι αρμοδιότητες εκάστου υπαλλήλου -Job enrichment- άρα θα απαιτείται μικρότερος αριθμός υπαλλήλων και αφετέρου σε μικρούς δήμους θα διεκπεραιώνονται αρτιότερα ταχύτερα και από μικρότερο αριθμό υπαλλήλων οι υποθέσεις των πολιτών. 4. ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΕΠΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΝΑ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ (ποτέ δεν κατάλαβα την λογική της αλλαγής αρμοδιοτήτων υπαλλήλων οι οποίοι έχουν διάθεση για δουλειά και μόλις αρχίσουν να κατέχουν το αντικείμενο που χειρίζονται αλλάζουν αρμοδιότητα). Αποτελέσματα όμοια με «3» βάσει Job enrichment. 5. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ TRANSPARENT MANAGEMENT όπου όλες οι αιτήσεις και εγκρίσεις γίνονται μέσω ενός portal στο οποίο φαίνονται οι αιτήσεις και τα διοικητικά έγγραφα (καθώς και ο χρόνος που μεσολάβησε σε κάθε φάση) ώστε να ελέγχονται όλοι και να κρίνονται αντικειμενικά όλοι. 6. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΚΑΘΕ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: να είναι συγκεντρωμένα στο ίδιο κτίριο, στον ίδιο όροφο ΚΑΙ ΝΑ ΓΕΙΤΝΙΑΖΟΥΝ. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ προϊσταμένου και των υφισταμένων του. 7. ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ από την ιστοσελίδα του δήμου (με τη χρήση κωδικών για στοιχεία που δεν είναι κοινοποιήσιμα σε όλους). Για να γίνει αυτό απαιτείται η διεξαγωγή σεμιναρίων των μελών των ΚΟΣΕ. Διαφορετικά να εφαρμοστεί το outsourcing (ανάθεση σε εταιρείες). 8. Η ΕΝΑΝΤΙ ΑΝΤΙΤΙΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΑΙΤΗΣΕΩΣ ΜΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΟΧΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ από τις πολεοδομίες. Είναι εξαιρετικά συνήθης τακτική η επαναλαμβανόμενη και χωρίς λόγο αναζήτηση στοιχείων και μάλιστα συχνά χωρίς επαρκή στοιχεία εκ μέρους των πολιτών. Π.χ. «έχω ένα χωράφι στο Ύψωμα, πλάι στο χωράφι του Κώστα του μανάβη" .. και όταν βρεθεί μετά από αναζήτηση το ζητούμενο: "α! ναι αυτό μου είχατε δώσει και την άλλη φορά". 9. ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (όχι ντόπιων) Ή ΕΦΑΡΜΟΓΗ OUTSOURCING ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΚΤΙΣΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ παλαιών ή εν ανεγέρσει ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ κάνοντας χρήση μοντέρνων τεχνικών. Εδώ προαπαιτείται το «7» ώστε να ελέγχονται τα κτίσματα βάσει των ψηφιοποιημένων αδειών οικοδομής και μικρής κλίμακας. 10. ΟΡΙΣΜΟΣ ΩΡΑΡΙΟΥ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΠΕΛΑΤΩΝ-ΠΟΛΙΤΩΝ τουλάχιστον σε μικρές πολεοδομίες όπου λόγω του περιορισμένου αριθμού υπαλλήλων δεν μπορούν να διατεθούν υπάλληλοι για την υποδοχή του κοινού, διότι για την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών και για εξοικονόμηση χρόνου απαιτείται μη διακοπτόμενη ενασχόληση για την διεκπεραίωση υποθέσεων (π.χ. η διακοπτόμενη μελέτη ενός συμβολαίου είναι χρονοβόρα και μπορεί να επιφέρει λάθη). 11. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ με τουλάχιστον 10ετή ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΩΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ οι οποίοι ΔΕΝ ΠΡΟΪΣΤΑΝΤΑΙ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥΣ (πώς είναι δυνατό να λαμβάνει σωστές αποφάσεις κάποιος που είναι φιλαράκι με τον υφιστάμενό του;). Η δεκαετής υπαλληλική εμπειρία πρέπει να εφαρμοστεί και για τους αποφοίτους της σχολής δημόσιας διοίκησης. 12. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΥΤΟΝΟΜΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ (οι προϊστάμενοι και οι διευθυντές να μην προΐστανται και άλλων υπηρεσιών ταυτοχρόνως). 13. ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ ΠΟΛΙΤΕΥΤΕΣ των τελευταίων 10 ετών εκλεγμένοι ή μη. Δέσμευση κατ’ έτος (με την δήλωση περιουσιακής κατάστασης) των υπαλλήλων των πολεοδομιών ότι δεν θα πολιτευτούν οπουδήποτε τα επόμενα 3 χρόνια, διαφορετικά να γίνεται αυτομάτως η μεταφορά τους σε άλλη υπηρεσία. 14. ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΜΕΣΩΝ αποκλειστικά για τις πολεοδομίες (ώστε να μην εξαρτώνται από άλλες υπηρεσίες οι αυτοψίες των πολεοδομιών): οδηγούς υπαλλήλους πολεοδομιών οι οποίοι θα βοηθούν στη διεξαγωγή των αυτοψιών, αυτοκίνητα, φωτογραφικές μηχανές, όργανα μετρήσεων, κατάλληλοι χώροι και κατασκευές για τα αρχεία και για τα γραφεία. Παρά τον Καλλικράτη υπάρχουν ακόμη αναξιοποίητα αντικείμενα χρήσιμα για τις πολεοδομίες σε πρώην Καποδιστριακούς δήμους, λόγω της εξάρτησης από άλλες υπηρεσίες για την μεταφορά τους.