Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος νόμου είναι η επίλυση σοβαρών και επειγόντων ζητημάτων που αφορούν εν συνόλω την προστασία του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος, καθώς και την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.
Άρθρο 2
Αντικείμενο
Αντικείμενο του παρόντος νόμου είναι:
α) η απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και των περιβαλλοντικών ελέγχων,
β) ο εξορθολογισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων γης,
γ) η ρύθμιση της οργάνωσης και διαχείρισης πόρων του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και του Πράσινου Ταμείου,
δ) η ρύθμιση ζητημάτων που αφορούν στην προστασία των δασών,
ε) η επικαιροποίηση σημείων της πολεοδομικής νομοθεσίας,
στ) η συνολική ρύθμιση των προϋποθέσεων ανάπτυξης των υπεράκτιων αιολικών πάρκων και
ζ) η αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν στη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης και την κυκλική οικονομία.
Το ενεργειακό πρόβλημα στη ρίζα του (πολύ περισσότερο τώρα με την κρίση) είναι πρόβλημα πρωτίστως υπερβολικής (ασύμβατης με αειφορία) ζήτησης. Υπουργείο, κυβέρνηση και λυπάμαι που το γράφω και ΕΕ το αντιμετωπίζετε ως πρόβλημα προσφοράς. Έτσι, βάζετε όλα τα αυγά σας στο καλάθι των ΑΠΕ και ενδίδοντας στην πίεση των τεράστιων συμφερόντων που έχουν αναπτυχθεί περί αυτές, δεν διστάζετε να ασελγήσετε ακόμα και στον πυρήνα προστατευόμενων περιοχών (Natura 200)! Αρμενίζετε στραβά. Είναι να απορεί κανείς, ποιος θα μας φυλάξει από τους φύλακες… Συμφωνώ με πολλές από τις απόψεις της WWF και των άλλων 10 περιβαλλοντικών οργανώσεων.
Το ενεργειακό πρόβλημα στη ρίζα του (πολύ περισσότερο τώρα με την κρίση) είναι πρόβλημα πρωτίστως υπερβολικής (ασύμβατης με αειφορία) ζήτησης. Υπουργείο, κυβέρνηση και λυπάμαι που το γράφω και ΕΕ το αντιμετωπίζετε ως πρόβλημα προσφοράς. Έτσι, βάζετε όλα τα αυγά σας στο καλάθι των ΑΠΕ και ενδίδοντας στην πίεση των τεράστιων συμφερόντων που έχουν αναπτυχθεί περί αυτές, δεν διστάζετε να ασελγήσετε ακόμα και στον πυρήνα προστατευόμενων περιοχών (Natura 200)! Αρμενίζετε στραβά! Είναι να απορεί κανείς, ποιος θα μας φυλάξει από τους φύλακες… Συμφωνώ με πολλές από τις απόψεις της WWF και των άλλων 10 περιβαλλοντικών οργανώσεων.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Ονομάζεται «διαβούλευση» ο σχολιασμός σε μια μονο βδομάδα για ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Σε όλα τα νομοσχέδια πρέπει να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις.
Οι περιοχές natura ας μείνουν εξω από επιχειρηματικά συμφέροντα που αψηφούν τελικά το περιβαλλοντικό κόστος υπερ της κερδοφορίας. Μονο περιήγηση, εκπαιδευση και επιστήμη και οχι εγκαταστάσεις και τσιμέντα σε οικοτόπους που θέλουμε να δουν και τα παιδιά μας. Επιτέλους, δεν είναι ολα για ξεπούλημα.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Tο παρόν νομοσχέδιο όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Περιμέναμε τουλάχιστον μια πιο φιλική νομοθεσια προς το περιβάλλον. Αντ’αυτού βλέπουμε ένα νομοσχέδιο που επιτρέπει την περαιτέρω επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος, ακόμα και των περιοχών Natura 2000 με νέες χρήσεις που δεν προβλέπονταν από το έτσι κι αλλιώς προβληματικό ισχύον καθεστώς, ενώ έχουμε ήδη καταδικαστεί από το Δικαστήριο της ΕΕ για τις αδικαιολόγητες και χρόνιες παραβιάσεις της ευρωπαικής οδηγίας για τις περιοχές Natura 2000.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Το Ν/Σ του ΥΠΕΝ αποβλέπει στην απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την περιβαλλοντική αδειοδότηση και περιλαμβάνει ένα πλήθος ειδικών περιπτώσεων ακόμη και συγκεκριμένων έργων μέσα από έναν γραφειοκρατικό λαβύρινθο που το ίδιο έχει καθορίσει, αποβλέποντας στην άμεση επίλυσή τους με νόμο. Ως εκ τούτου, δεν προσφέρεται για εποικοδομητικό σχολιασμό.
Περιλαμβάνει, επίσης, και το ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ με ανάλογο περιεχόμενο, κυρίως επίλυση γραφειοκρατικών προβλημάτων, καθώς επίσης και την θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΕΡΑΚΤΙΩΝ ΑΙΟΛΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ).
Η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, και μαζί με αυτή το σύνολο των περιβαλλοντικών οργανώσεων αλλά και κάθε πρόσωπο που ενδιαφέρεται για την προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την πρωτοβουλία του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Υπουργού κ. Σκρέκα να θέσει σε δημόσια διαβούλευση ένα ακόμα, νέο νομοσχέδιο με το οποίο επιχειρείται η αποξήλωση της διαδικασίας της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, η απονοηματοδότηση της σημασίας του εθνικού συστήματος των προστατευόμενων περιοχών, η εξυπηρέτηση μικροσυμφερόντων. Ύστερα από την ψήφιση του ν. 4685/2020, ο οποίος έφερε ριζικές αλλαγές στο σύνολο σχεδόν της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ο οποίος ήλθε σε ψήφιση σε συνθήκες πρωτοφανείς για την κοινοβουλευτική λειτουργία, καθώς και άλλες αλλεπάλληλες ρυθμίσεις οι οποίες ακολούθησαν του νόμου αυτού και επέφεραν διαφορετικού βαθμού τροποποιήσεις στο σύστημα της θεσμικής προστασίας του περιβάλλοντος, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις καλούνται εντός ενός ασφυκτικού διαστήματος μικρότερου των επτά (7) ημερών να υποβάλλουν σχόλια επί του ν/σ με τον τίτλο «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος, επείγουσες δασικές, χωροταξικές και πολεοδομικές διατάξεις, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και ζητήματα κυκλικής οικονομίας». Όπως διαφαίνεται από τον τίτλο, το πολυσυλλεκτικό ν/σ, μνημείο κακής νομοθέτησης, φιλοδοξεί να ρυθμίσει πολλαπλά ζητήματα, ενώ για πρώτη φορά επιχειρείται να τεθεί σε ισχύ ένα σύνολο διατάξεων που αφορά το πλαίσιο ανάπτυξης των υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Το προτεινόμενο ν/σ, με επιμέρους ήσσονος σημασίας διατάξεις οι οποίες θα μπορούσαν να κριθούν ευνοϊκές για το περιβάλλον, στο σύνολό του χαρακτηρίζεται εχθρικό ως προς την προστασία του περιβάλλοντος και εντελώς ασύμβατο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Για άλλη μια φορά, υπό το πρόσχημα του «εκσυγχρονισμού» ,της «επιτάχυνσης», του «εξορθολογισμού», της «απλοποίησης», επιχειρείται να τεθούν σε ισχύ διατάξεις οι οποίες απειλούν τη συνοχή του εθνικού συστήματος των προστατευόμενων περιοχών και θέτουν σε κίνδυνο την επίτευξη των στόχων για τη βιοποικιλότητα. Η κυβέρνηση, για άλλη μια φορά, επιχειρεί να υποβαθμίσει το φυσικό περιβάλλον, χαρακτηρίζοντας εκ προοιμίου οποιαδήποτε κριτική στις προτεινόμενες ρυθμίσεις ως αναχρονιστική, τυπολατρική, επιβραδυντική για την ανάπτυξη.
Συνολικά, το προτεινόμενο νομοσχέδιο:
– Εισάγει και επιτρέπει χρήσεις σε όλες τις ζώνες προστασίας των προστατευόμενων περιοχών Natura 2000 που δεν συνάδουν με το χαρακτήρα τους και απειλούν την ύπαρξή τους.
– Εισάγει εκ νέου ρυθμίσεις για τις Ειδικές Περιβαλλοντικές Μελέτες (ΕΠΜ), οι οποίες το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επιφέρουν επιβραδύνσεις ως προς την παράδοση του τελικού έργου.
– Διατηρεί την προνομιακή μεταχείριση των στρατηγικών επενδύσεων, σε ζητήματα που αφορούν τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.
– Αποσαφηνίζει το θεσμό του ιδιώτη ελεγκτή με τρόπο που προκαλεί προβληματισμό, καθότι παραπέμπει στον φορέα εκμετάλλευσης για την αποζημίωσή του για τις υπηρεσίες που παρέχει.
Το σημαντικότερο όλων, ωστόσο, είναι ότι το προτεινόμενο ν/σ προεξοφλεί το αποτέλεσμα των ΕΠΜ, αδιαφορώντας για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις προστασίας κάθε περιοχής και είδους. Η σκέψη όλων είναι στις επιστημονικές ομάδες των ΕΠΜ, οι οποίες καλούνται να επιλύσουν το γρίφο, πως οι στόχοι διατήρησης και οι προτεραιότητες διαχείρισης της προστατευόμενης περιοχής, που τίθενται βάσει του σχεδίου διαχείρισης, είναι δυνατόν να είναι συμβατές με τις χρήσεις που προτείνεται να επιτραπούν εντός όλων των ζωνών προστασίας. Η πολιτεία, δια του προτεινόμενου ν/σ, επέλεξε να αποδώσει προτεραιότητα στις πολεοδομικές ρυθμίσεις, προτού καν λάβει τα αποτελέσματα των μελετών.
Η Ελληνική ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗ Εταιρεία, πιστή στον καταστατικό της ρόλο και στην υπόσχεση που έχει δώσει στην κοινωνία των πολιτών για ένα καλύτερο περιβάλλον, και προσερχόμενη εις γνώση της σε μια διαβούλευση εντελώς προσχηματική, καταθέτει τα παρόντα σχόλια, επιφυλασσόμενη υπέρ παντός νομίμου δικαιώματός της.
Το παρόν νομοσχέδιο κάθε άλλο παρά συμβάλει στην προστασία της φύσης. Αντιθέτως, έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι καθαρά προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα σε απλούς πολίτες, που δεν έχουμε ειδικές γνώσεις, για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο, στο μέτρο που:
To υπουργείο επιχειρεί:
Την αλλοίωση των περιοχών απόλυτης προστασίας, επιτρέποντας κατασκευή πλατειών, ερασιτεχνική αλιεία, ελεύθερη βόσκηση, εγκαταστάσεις τηλεπικοινωνιών, κλπ.
Την επιβάρυνση όλων των προστατευόμενων περιοχών Natura 2000, προβλέποντας (σε όσες δεν επιτρεπόταν) κατασκευή τουριστικών καταλυμάτων, εγκατάσταση ΑΠΕ, μεταλλεία και εξορύξεις υδρογονανθράκων.
Την υποβάθμιση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), καθώς προβλέπει ότι οι αξιολογητές των ΜΠΕ θα αμείβονται απευθείας από τους φορείς των έργων που ελέγχουν.
Την διακωμώδηση της έννοιας της διαβούλευσης, απαιτώντας από τους πολίτες να μελετήσουν και να σχολιάσουν μέσα σε μόλις μία εβδομάδα ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων.
Δεν βλέπω πώς το παρόν νομοσχέδιο δικαιώνει τον τιτλο του, τουλάχιστον ως προς τον επιδιωκομενο σκοπό της προστασίας του περιβάλλοντος. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά θα έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Επίσης, δίνεται μόνο μια βδομάδα για (άλλο) ένα νομοσχέδιο -σκούπα, μεγάλο σε όγκο και με πληθωρισμό ρυθμίσεων, εν πολλοίς αχρείαστων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Η κυβέρνηση και το αρμόδιο για τη φύση υπουργείο θα πρέπει να σταθούν στο ύψος της ευθύνης που έχουν για αποτελεσματική θωράκιση της χώρας από την κλιματική και οικολογική κρίση.
Συμφωνούμε απολύτως με τις θέσεις-σχόλια των 11 περιβαλλοντικών Οργανώσεων οι οποίες αναγράφονται στο παρόν άρθρο.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, επιχειρείται μεταξύ άλλων:
– Η αλλοίωση των περιοχών απόλυτης προστασίας, επιτρέποντας κατασκευή πλατειών, ερασιτεχνική αλιεία, ελεύθερη βόσκηση, εγκαταστάσεις τηλεπικοινωνιών, κλπ.
– Η επιβάρυνση όλων των προστατευόμενων περιοχών Natura 2000, προβλέποντας (σε όσες δεν επιτρεπόταν) κατασκευή τουριστικών καταλυμάτων, εγκατάσταση ΑΠΕ, μεταλλεία και εξορύξεις υδρογονανθράκων.
– Η υποβάθμιση των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), καθώς προβλέπει ότι οι αξιολογητές των ΜΠΕ θα αμείβονται απευθείας από τους φορείς των έργων που ελέγχουν.
– Η διακωμώδηση της έννοιας της διαβούλευσης, απαιτώντας από τους πολίτες να μελετήσουν και να σχολιάσουν μέσα σε μόλις μία εβδομάδα ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας, καθώς και τα μεγάλα ζητήματα που μας αφορούν.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας
Συμφωνώντας με την περιβαλλοντική οργάνωση WWF στην κριτική της επάνω στο νομοσχέδιο δηλώνω ότι διαφωνώ με αυτό το νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αντιθέτως έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση στην οποία τέθηκε το νομοσχέδιο δείχνει σαφώς να είναι προσχηματική. Παρείχετο μόνο μια εβδομάδα για να σχολιασθεί ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ, όπως και πολλές περιβαλλοντικές οργανώσεις να προβλέπεταισε όλα τα νομοσχέδια αρκετός χρόνος για το δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μεγάλες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θα πρέπει να σταθεί στο ύψος της ευθύνης που έχει για την αποτελεσματική θωράκιση της χώρας από την κλιματική και οικολογική κρίση.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Παρακαλούμε να δοθεί παράταση του χρόνου διαβούλευσης ώστε να αντιστοιχεί στη σοβαρότητα και το μέγεθος του προς μελέτη νομοσχεδίου.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Αγαπητοί Κύριοι,
Διαφωνώ ριζικά με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Παρέχεται μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Δεν είναι δυνατόν να γίνει σοβαρή συζήτηση μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.
Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
Με τιμή,
Παύλος Ελευθεριάδης
Καθηγητής Δημοσίου Δικαίου
Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας»
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας.
«Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας
Διαφωνώ με το παρόν νομοσχέδιο. Όχι απλά δεν συμβάλει καθόλου στην προστασία της φύσης, αλλά έχει καταστροφική επίδραση στις προστατευόμενες περιοχές και φέρνει τη χώρα σε αντίθετη τροχιά από την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.
Η διαβούλευση αυτή είναι προσχηματική. Δίνετε μόνο μια βδομάδα για να σχολιάσουμε ένα νομοσχέδιο 95 άρθρων. Ζητώ σε όλα τα νομοσχέδια να προβλέπεται αρκετός χρόνος για τον δημόσιο διάλογο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο οι μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας».
Σχετικά με την «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης»:
6. Έχετε λάβει υπόψη συναφείς πρακτικές; ΝΑΙ [Χ] ΟΧΙ
Εάν ΝΑΙ, αναφέρατε συγκεκριμένα:
Σχόλιο: Δεν έχει γίνει αναφορά σε συναφείς πρακτικές, παρότι έχει επιλεγεί το ΝΑΙ.
10. Σε περίπτωση που προβλέπεται η χρήση πληροφοριακού συστήματος, ποια θα είναι η συμβολή αυτού στην επίτευξη των στόχων της αξιολογούμενης ρύθμισης: ΑΜΕΣΗ [X] ή/και ΕΜΜΕΣΗ [X]
Σχόλιο: Δεν έχει εξηγηθεί η έμμεση συμβολή.
13. Έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας του προβλεπόμενου πληροφοριακού συστήματος; ΝΑΙ ❒ ΟΧΙ [X]
Σχόλιο: Δεν έχει εξηγηθεί ο λόγος για τον οποίο δεν έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας.
Δ. Έκθεση γενικών συνεπειών
18. Οφέλη αξιολογούμενης ρύθμισης
Σχόλιο: «Βελτιωμένη διαχείριση κινδύνων» προβλέπεται για την αγορά, την οικονομία και τον ανταγωνισμό, αλλά δεν προβλέπεται για το φυσικό, αστικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Προκύπτει λοιπό το ερώτημα εάν στο σχέδιο νόμου συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος».
20. Κίνδυνοι αξιολογούμενης ρύθμισης
Σχόλιο: Δεν προκύπτουν κίνδυνοι για το περιβάλλον όταν «εντάσσεται στην κατηγορία των μη ουσιωδών τροποποιήσεων η αλλαγή της διαχείρισης αποβλήτων»;
Δεν προκύπτουν κίνδυνοι στην ανταγωνιστικότητα επιχειρήσεων και στο περιβάλλον όταν «δίδεται η δυνατότητα όμορα γήπεδα ή οικόπεδα σε περιοχές με βιομηχανική χρήση που ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη ή έχουν μισθωθεί με μακροχρόνια μίσθωση από τον ίδιο μισθωτή, να θεωρούνται ενιαία έκταση και εφαρμόζονται οι ισχύοντες στην περιοχή, για τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις, όροι δόμησης, για το σύνολο της έκτασης αυτής»;
Το σύνολο του ν/σ έρχεται σε αντίθεση με το Voluntary National Review/ VNR, 2022 της Ελληνικής Κυβέρνησης https://bit.ly/3RkMBl7.
Με άλλα λόγια «άλλα λέτε» και «άλλα κάνετε».
Ο χρόνος που έχει προβλεφθεί για τη διαβούλευση είναι αναντίστοιχα μικρός για τα τόσα σοβαρά θέματα του νομεσχεδίου «σκούπα».
Ιδιαίτερα το κεφάλαιο Γ’ που αφορά τις προστατευόμενες περιοχές δεν συνάδει με τις οδηγίες της ΕΕ και ιδιαίτερα με την «Εκτίμηση των επιπτώσεων έργων στο περιβάλλον (EIA)» (οδ. 2011/92) https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=LEGISSUM:ev0032.
Η γνώμη μας είναι να αποσύρετε το ν/σ και να το επαναφέρετε λαμβάνοντας υπόψη σας τις παρατηρήσεις και τα σχόλια των εμπλεκόμενων φορέων.
Σκοπός του νομοσχεδίου στην παρούσα χρονική συγκυρία θα έπρεπε να είναι Ενσωμάτωση της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τη Βιοποικιλότητα [1], του Συναφούς Οδηγού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής [2] και των νομικών δεσμεύσεων αποκατάστασης της φύσης της επερχόμενης Ευρωπαϊκής Οδηγίας [3] στο επίμαχο νομοσχέδιο υπό διαβούλευση. Το παρόν νομοσχέδιο δεν συνάδει με το σύγχρονο Ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο και εν πολλοίς αντίκειται σε αυτό. Απαιτείται η πλήρης αναθεώρησή του με βάση το ως άνω πλαίσιο.
[1] Ευρωπαϊκή Επιτροπή 2020. (COM 2020). 380 final. Στρατηγική της ΕΕ για τη βιοποικιλότητα με ορίζοντα το 2030. Επαναφορά της φύσης στη ζωή μας. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/HTML/?uri=CELEX:52020DC0380&from=EL
[2] Commission Staff Working Document: Criteria and guidance for protected areas designations. SWD (2022) 23 final. https://environment.ec.europa.eu/system/files/2022-01/SWD_guidance_protected_areas.pdf
[3] https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/ip_22_3746
Β. ΚΑΤΗ. Καθηγήτρια Παν/ου Ιωαννινων. Εργαστήριο Διατήρησης της Βιοποικιλότητας, Τμήμα ΒΕΤ.
Συμφωνούμε απολύτως με τις θέσεις-σχόλια των 11 περιβαλλοντικών Οργανώσεων οι οποίες αναγράφονται στο παρόν άρθρο.
Με τιμή
Το ΔΣ του Σύλλόγου
Προς:
κ. Κώστα Σκρέκα, Υπουργό Περιβάλλοντος & Ενέργειας
08 Ιουλίου 2022
Θέμα: Αίτημα για παράταση της διαβούλευσης για το σχέδιο νόμου περί περιβαλλοντικής αδειοδότησης, προστατευόμενων περιοχών, ανάπτυξης υπεράκτιων αιολικών πάρκων και κυκλικής οικονομίας
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Στις 6 Ιουλίου 2022 θέσατε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος, επείγουσες δασικές, χωροταξικές και πολεοδομικές διατάξεις, θέσπιση πλαισίου για την ανάπτυξη των Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων, αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και ζητήματα κυκλικής οικονομίας» στον διαδικτυακό τόπο διαβουλεύσεων http://www.opengov.gr/minenv/?p=12390, με προθεσμία υποβολής σχολίων την 13η Ιουλίου.
Το εκτενές αυτό σχέδιο νόμου των 11 επιμέρους κεφαλαίων και των 97 άρθρων αφορά σε θέματα αιχμής των περιβαλλοντικών πολιτικών σχετικά με την περιβαλλοντική αδειοδότηση και τους περιβαλλοντικούς ελέγχους, τις προστατευόμενες περιοχές, τον ΟΦΥΠΕΚΑ και το Πράσινο Ταμείο, τα δάση και την αντιπυρική περίοδο, τη χωροταξία και πολεοδομία, τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, την ενεργειακή κρίση και την κυκλική οικονομία στη χώρα μας. Οι αλλαγές που προτείνονται στο ισχύον νομικό πλαίσιο είναι πολυδιάστατες και καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος θεμάτων. Οι περιβαλλοντικές διαστάσεις των αλλαγών αυτών είναι άκρως σημαντικές, ενώ συγχρόνως επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό οι προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής ευημερίας στη χώρα μας.
Είναι προφανές ότι μία τέτοια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία θα πρέπει να συνοδεύεται από επαρκούς διάρκειας δημόσια διαβούλευση. Όμως το χρονικό διάστημα των μόλις 7 ημερών που προσδιορίσατε για κατάθεση σχολίων και προτάσεων περιορίζει ασφυκτικά τα περιθώρια για ουσιαστικό δημόσιο διάλογο και, ουσιαστικά, αποτελεί εμπαιγμό απέναντι σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα και πολίτη στο πλαίσιο της καλής διακυβέρνησης.
Επιπρόσθετα, επισημαίνουμε ότι η διευθέτηση των ζητημάτων που επιχειρείται με το σχέδιο νόμου είναι πραγματικά κρίσιμη και, για πολλά από τα ζητήματα αυτά, έχει καθυστερήσει για πολλά χρόνια. Από αυτή την άποψη, η διαχρονική και διακομματική αδυναμία της πολιτείας να αντιμετωπίσει με επάρκεια τα κρίσιμα αυτά ζητήματα δεν είναι δυνατόν να δικαιολογεί τον επείγοντα χαρακτήρα των προτεινόμενων αλλαγών, αλλά ούτε και αυτός ο επείγων χαρακτήρας να εξαντλείται στην χρονική σύντμηση της διαβούλευσης.
Με βάση τα παραπάνω, σας καλούμε να παρατείνετε άμεσα την καταληκτική ημερομηνία της διαβούλευσης στον ένα μήνα, δίνοντας έτσι χώρο στον δημόσιο διάλογο που τόσο έχει ανάγκη η χώρας μας προκειμένου να αντιμετωπίσει με αποτελεσματικό και δίκαιο τρόπο τις μείζονες περιβαλλοντικές προκλήσεις του καιρού μας, αλλά και σε συμμόρφωση με τις προβλέψεις της διεθνούς Σύμβασης του Άαρχους και του εθνικού κυρωτικού νόμου για τη συμμετοχή του κοινού στη διαμόρφωση πολιτικών για το περιβάλλον.
Με τιμή,
Οι συνυπογράφουσες οργανώσεις
1. ΑΝΙΜΑ
2. ΑΡΧΕΛΩΝ
3. Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού
4. Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης
5. Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία
6. Εταιρία Προστασίας Πρεσπών
7. Καλλιστώ
8. Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης
9. Greenpeace
10. MEDASSET
11. WWF Ελλάς
Με την ευκαιρία που δίνεται, θα ήθελα να προτείνω μία διόρθωση σε ό,τι αφορά την Χωροθέτηση μονάδων επεξεργασίας ΑΕΚΚ σύμφωνα με τον Πίνακα της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/50844/2992/2020 που τροποποίησε την ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/11936/2019 (σ.σ. Περιβαλ Υποδομές).
Α) σε ΑΝΕΝΕΡΓΑ ΛΑΤΟΜΕΙΑ
Η ειδική ΚΥΑ 36259/1757/Ε103/2010 (ΦΕΚ 1312 Β/10) για την εναλλακτική διαχείριση ΑΕΚΚ προβλέπει στο άρθρο 11 ως κατάλληλες θέσεις τα ανενεργά λατομεία.
Στην Επαρχία υφίστανται ανενεργά λατομεία που σε οριζοντιογραφία δεν πληρούν την απόσταση των 500 μ από μικρούς οικισμούς (<2000 κατ) που τίθεται από την Υποσημείωση (***) του Πίνακα της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/50844.
Όμως, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι:
1. οι οικισμοί κατά κανόνα είναι στους πρόποδες του ανενεργού λατομείου,
2. ο διαμορφωμένος χώρος επέμβασης του λατομείου (ενεργού ή μη) περιβάλλεται πάντοτε από υψηλά πρανή, που σχηματίζουν φυσικό φραγμό στην εξάπλωση σκόνης και θορύβου προς τους πλησιέστερους οικισμούς,
3. στα Ανενεργά λατομεία δεν γίνεται πλέον χρήση εκρηκτικών.
Β) σε ΖΩΝΕΣ ΜΕΣΗΣ ΟΧΛΗΣΗΣ από ΓΠΣ/ΖΟΕ κλπ
Από την ίδια ως ανωτέρω ΚΥΑ έχει τεθεί ως ανώτατο όριο εγκατεστημένης ισχύος τα 200 kW. Το όριο αυτό είναι μηδαμινό για μία εγκατάσταση που υποχρεούται να λειτουργεί τουλάχιστον 2 σπαστήρες/αλεστικά των ~min 80 kW έκαστο (2×80=160).
Επιπλέον στη Χώρα δεν υπάρχουν και πολλές Ζώνες Υψηλής. Οι περισσότερες εξ' αυτών αφορούν τα γήπεδα μίας και μόνο μονάδος Υψηλής όχλησης, πχ χαλυβουργείο, διυλιστήριο κλπ.
Πιστεύω ότι:
θα πρέπει να αυξηθεί το όριο σε ~400 kW