Με τις διατάξεις του παρόντος εναρμονίζεται το εθνικό δίκαιο προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2008/99/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Νοεμβρίου 2008 «σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος μέσω ποινικού δικαίου» (Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L328/28/6-12-2008) και θεσπίζονται αποτρεπτικές, αποτελεσματικές και αναλογικές κυρώσεις, μέσω του ποινικού δικαίου, όταν προκαλείται ή ενδέχεται να προκληθεί ρύπανση ή υποβάθμιση του περιβάλλοντος, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική ποινική προστασία του.
Άρθρο 1 Αντικείμενο
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 1 Αντικείμενο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 (άρθρο 2 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) ΟρισμοίΆρθρο 2 (άρθρο 2 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 (άρθρο 3 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Αδικήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 (άρθρο 4 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Ηθική αυτουργία και συνέργειαΆρθρο 4 (άρθρο 4 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Ηθική αυτουργία και συνέργεια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 (άρθρο 5 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 (άρθρο 6 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Ευθύνη νομικών προσώπωνΆρθρο 6 (άρθρο 6 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Ευθύνη νομικών προσώπων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 (άρθρο 7 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Κυρώσεις κατά νομικών προσώπωνΆρθρο 7 (άρθρο 7 Οδηγίας 2008/99/ΕΚ) Κυρώσεις κατά νομικών προσώπων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Τροποποίηση του άρθρου 28 του ν. 1650/1986 (Α΄ 160)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ειδικές δικονομικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Τροποποίηση ποινικών διατάξεωνΆρθρο 10 Τροποποίηση ποινικών διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Ειδική διάταξηΆρθρο 11 Ειδική διάταξη
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 Παραρτήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Ισχύς νόμου
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Σεπτεμβρίου 2011, 09:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
26 Σεπτεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 18 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Γνωρίζω ότι όπ το αντικείμενο δεν έχει άμμεση σχέση με αυτά που θέλω να γράψω αλλά και αυτά αφορούν το ΥΠΕΚΑ και με αυτή την ευκαιρία και την ευρεία εννοια θα προχωρήσω και να με συγχωρέσετε εκ των προτέρων.
Το πρώτο θέμα αφορά την σχεδιαχόμενη μείωση της δόμησης στους οικισμούς κάτω των 2000 κατοικων ( το διάβασα στη εφημερίδα Ελευθεροτυπία ) δηλαδή της πλειοψηφίας σχεδόν των οικισμών της χώρας. θεωρώ λοιπόν ότι δεν είναι κατάλληλη η περίοδος αυτή για να γίνη η σχεδιαζόμενη μείωση και για τον λόγο ότι βρισκόμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης και κρίσης της οικοδομικής δραστηριότητας και ως εκ τούτου αυξηση της ανεργίας και απώλειας εσόδων του κράτους, και για τον λόγο επίσης ότι τώρα που ψηφίστηκε ο νόμος περί της τακτοποίησης των αυθαιρέτων δεν ταιριάζει και αυτό το μέτρο συγχρόνως διότι ίσως να υπάρχουν περιπτώσεις που να μπορούν να τακτοποιηθούν μόνο με την έκδοση Οικοδομικής άδειας σύνφωνα με το αρθρο 22 του παλιου νόμου. Θα πρέπει λοιπόν να αναμένει η έκδοση του Π.Δ. αυτού για αργότερα και πάντως μετά την λήξη των προθεσμιών και των αναμενόμενων παρατάσεων περί την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
Το δεύτερο θέμα αφορά τις διευκρινιστικές εγκυκλίους που περιμένουμε από τον Μάρτιο και αναφέρονται στο άρθρο 35 του νόμου 3937/31-3-2011 περί της βιοποικιλότητας σχετικά με τους δρόμους στους οικισμούς και τους κοινόχρηστους δρόμους στα εκτός σχεδόου ακίνητα του νόμου 3212/2003.Δεν μπορεί να εκδοθεί καμμία οικοδομική άδεια με αυτα τα άλυτα ζητήματα.Επι πλέον για τα εντός του οικισμού ακίνητα οι διατάξεις των εγκυκίων του 2010 είναι άδικες διότι έχουν αναδρομική ισχύ και για ακίνητα που δημιουργήθηκαν πριν την απόφαση του Σ.Ε. ενώ δημιουργήθηκαν νόμιμα και πλήρωσαν νόμιμα τους φόρους στο Ελληνικό Κράτος σαν άρτια και οικοδομήσιμα και τώρα είναι παγωμένα και άχρηστα. Μεγάλο λάθος αυτό. Αναμένουμε την λύση του προβλήματος.
Το τρίτο θέμα αφορά την Τακτοποίηση των αυθερέτων και την εξαίρεση των παραδοσιακών οικισμών.Ακίνητο με μια μικρή η μεγάλη παράβαση δεν θα μπορεί τώρα να τακτοποιηθεί και έτσι παγώνουν οι μεταβιβάσεις τέτοιων ακινήτων.Πόσο μάλιστα και εάν μειωθεί ο συντελεστής δόμησης με το σχεδιαζόμενο Π.Δ.και δεν θα μπορεί να καλυφθεί η όποια υπερβαση με την έκδοση οικοδομικήε άδειας με το άρθρο 22 του παλαιού νόμου όπως είπα και παραπάνω.Πρέπει να βρεθεί μία λυση και να αναμένει για αργότερα η έκδοση του Π.Δ. περί της μείωσηε του συντελεστή δόμησης και της κάλυψης των οικοπέδων των οικισμών αυτών, οπωσδήποτε.
Σας Ευχαριστώ που με ακούσατε.
Μηνάς Αρβανιτάκης Πτυχιούχος Πολ. Μηχανικός Τ.Ε.
Η περιοχή της Αρτέμιδος Αττικής πλήττεται από την ηχορύπανση που προκαλεί η λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Ως Πρώην Δήμαρχος και Επικεφαλής της Μείζονος Αντιπολίτευσης του Δήμου Σπάτων Αρτέμιδος, αιτούμαι ο νομοθέτης να προβλέψει και την ηχορύπανση και να συμπεριλάβει στο νομοσχέδιο την οδηγία 49/2002.
Προέχει η προστασία και η ανακούφιση των πολιτών, από την έκθεση στην υπερβολική ηχορύπανση.
Γ.Κασίμης
Πρώην Δήμαρχος Αρτέμιδος και νυν
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σπάτων Αρτέμιδος.
Κυριοι
η οπτικη ρυπανση περιλαμβανεταιστις προβλεψεις του νομου?.
Μπορει ο οιοσδηποτε ιδιωτικος η δημοσιος φορεας να καταστρεφη την φυσικη ομορφια σε ευαισθητες κοινοχρηστες περιοχες η τον ανεμποδιστο οριζοντα εγκαθιςτωντας χωρις καμια ευαισθησια και με πληρη περιφρονηση των ατομικων δικαιωματων των πολιτων π.χ κακασχημους ξυλινους στυλους ( βλεπε ΔΕΗ )οπου τον βολευει, η θηριωδεις ανεμογεννητριες στις κορυφογραμμες των πανεμορφων Ελληνικων βουνων και στα ιδιαιτερου φυσικου καλους ελληνικα νησια ?
Βεβαιως με την απεραντη περιβαλλοντολαγνεια και την γκροτεσκα εμμονη των ιθυνοντων στις πανακριβες, αναξιοπιστες και βαρεως επιδοτουμενες απο τον δυστυχη καταναλωτη και απο τα αδεια ταμεια του Κρατους ΑΠΕ ως και την πληρη σιωπη των περιβαντολογων (!!!) δεν μπορει να αναμενη κανεις διαφορετικη αντιμετωπιση .
Ευχαριστω
Αν και το νομοσχέδιο μιλάει για περιβαλλοντική ρύπανση και ενσωματώνει τις περισσότερες ευρωπαϊκές οδηγίες, δεν γίνεται καμία μνεία για την ηχορύπανση και ιδιαίτερα για την εφαρμογή της οδηγίας 49/2002.
Η περιοχή της Αρτέμιδος Αττικής πλήττεται από την ηχορύπανση που προκαλεί η λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Στις 30/07/2011 και ώρα 16:34 (ώρα κοινής ησυχίας και προστατευτικού ωραρίου) απογειώθηκε παράνομα ένα ANTONOV το οποίο άγγιξε τα 100 db πάνω από κατοικημένες και εντός σχεδίου περιοχές της Αρτέμιδος.
Ο νομοθέτης πρέπει να προβλέψει και τέτοιες περιπτώσεις να μπορούν να τιμωρηθούν. Να σημειώσουμε ότι εφόσον η νομοθεσία το προβλέψει ο δήμος θα έχει την δυνατότητα να αναπτύξει ένα δίκτυο ηχόμετρων σε όλη την πόλη και σε συνεργασία με τα radar του αεροδρομίου αλλά και άλλων εργαλείων να μπορεί να εντοπίζει τον παραβάτη και να του καταλογίζει το πρόστιμο.
Η παραπάνω πρόβλεψη και αντιμετώπιση, υπάρχει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες που η εθνική τους νομοθεσία το προβλέπει. Προστατεύει τους πολίτες, αλλά και το φυσικό περιβάλλον από την έκθεση σε υπερβολική ηχορύπανση και φέρνει έσοδα στην χώρα, καθώς τα πρόστιμα τα πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες που παρανομούν.
Με Εκτίμηση
ΝΕΑ ΠΝΟΗ ΣΠΑΤΩΝ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ
Με το άρθρο 9 ορίζεται ότι η Προκαταρκτική Εξέταση και η προανάκριση των εγκλημάτων του άρθρ. 28 ν. 1650, διενεργείται και από τους Eπιθεωρητές Περιβάλλοντος, οι οποίοι ως εκ του τούτου αναγορεύονται σε ειδικούς προανακριτικούς υπαλλήλους.
Παράλληλα, αίρεται το ασυμβίβαστο του άρθρ. 211 Κ.Π.Δ. για τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος, όταν ασκούν καθήκοντα προανακριτικού υπαλλήλου, που αποκλείει την εξέτασή τους ως μαρτύρων στο ακροατήριο.
Η προτεινόμενη διάταξη θα είχε ενδεχομένως αξία αν οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος δεν είχαν τις αρμοδιότητες του άρθρ. 9 ν. 2947/2001 κατά τις οποίες μπορούν να διενεργούν ελέγχους σε δημόσια ή ιδιωτικά έργα, να συντάσσουν έκθεση ελέγχου και να εισηγούνται ή και εκδίδουν την Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης που διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών, ως καταγγελία αξιοποίνων πράξεων παραβάσεως του περιβάλλοντος που πάντοτε οδηγεί σε παραγγελία διενέργειας προκαταρκτικής εξετάσεως ή προανακρίσεως.
Ως εκ της μακράς επαγγελματικής ενασχολήσεως μου, και με θέματα περιβαλλοντικών εγκλημάτων, έχω την άποψη ότι η προτεινόμενη διάταξη, θα οδηγήσει σε σειρά ακύρων πράξεων της ποινικής προδικασίας λόγω προσβολής των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των κατηγορουμένων πολιτών.
1) οσάκις οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος προβαίνουν σε έλεγχο ορισμένης δραστηριότητος και ακολούθως τους ανατίθεται η διενέργεια προκαταρκτικής εξετάσεως ή προανακρίσεως, για τις πράξεις που ήλεγξαν οι ίδιοι κατά την σχετική ενάσκηση της αρμοδιότητός τους, εξυπακούεται ότι αμέσως θα αμφισβητείται η αξιοπιστία και αντικειμενικότης των πράξεων που διενεργούν κατά την προδικασία και είναι σφόδρα ενδεχόμενο από τα ποινικά δικαστήρια να απαγγέλλονται ακυρότητες, διότι στο ίδιο πρόσωπο δεν μπορεί να συμπίπτει διπλή ιδιότητα, το μεν ως ελεγκτικού οργάνου της Ε.Υ.Ε.Π. το δε ως προανακριτικού υπαλλήλου που ελέγχει δια των ανακριτικών πράξεων και την βασιμότητα της αποδιδομένης παραβάσεως.
2) Η ενδεχόμενη ακυρότης των διαδικαστικών πράξεων, πιθανόν να απαγγελθεί για παραβίαση του άρθρ. 6 της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως Δικαιωμάτων του Ανθρώπου που απαιτεί την διεξαγωγή «δικαίας δίκης», καθώς και της διεθνούς συμβάσεως των Θεμελιωδών Ελευθεριών και του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, που πλέον μετά το άρθρ. 11 ν. 3904/2010, η παραβίαση των δικαιωμάτων που απονέμουν στον κατηγορούμενο, συνιστούν απόλυτη ακυρότητα κατά το άρθρ. 171 Κ.Π.Δ..
3) Περαιτέρω η άρση του ασυμβιβάστου της εξετάσεως ως μαρτύρων στο ακροατήριο των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, οδηγεί επίσης σε ακυρότητα της διαδικασίας στο ακροατήριο, διότι έστω και αν προβλέπεται από διάταξη τυπικού νόμου, η εξαιρετική αυτή διάταξη είναι σφόδρα πιθανόν να αντιβαίνει, τόσο σε ατομικά δικαιώματα που κατοχυρώνει το ισχύον σύνταγμα της Ελλάδος όσο και ιδίως στις προαναφερθείσες διεθνείς συμβάσεις που αναφέρονται στα δικαιώματα του πολίτη και ως κατηγορουμένου και έχουν κατά το άρθρ. 28 Συντάγματος, αυξημένη ισχύ από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη Ελληνικού νόμου.
4) Συνεπώς η προτεινόμενη διάταξη είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει αντικείμενο μακράς αντιδικίας ενώπιον των ποινικών δικαστηρίων μεταξύ πλέον των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος που θα έχουν ασκήσει προανακριτικά καθήκοντα και θα εξετάζονται και στο ακροατήριο ως μάρτυρες, την ατέρμονα υποβολή ενστάσεων ακυρότητος τόσο της προδικασίας όσο και της κύριας διαδικασίας και ως εκ τούτου από την ανάμειξη των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος στην προδικασία, τελικώς απειλείται η άρση της επιδιωκόμενης προστασίας του περιβάλλοντος, διότι εκ των ακυροτήτων κατ’ ανάγκην θα απαγγέλλεται αθώωση.
Σε κάθε δε περίπτωση θα τρωθεί το κύρος της Ε.Υ.Ε.Π. διότι πλέον εν πολλοίς η διαφορά θα μεταπίπτει σε προσωπική αντιδικία.
5) Πιστεύω ότι η διάταξη θα πρέπει να αποσυρθεί ως ανεδαφική, ενώ μπορεί να διατηρηθεί μόνο στις περιπτώσεις εκείνες που οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος δεν έχουν ασκήσει ελεγκτικά καθήκοντα και επιλαμβάνονται κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας ύστερα από διαβίβαση καταγγελιών ιδιωτών ή εκθέσεων ελέγχου άλλων υπηρεσιών περιβάλλοντος, περιφερειακού επιπέδου.
6) Τέλος θα πρέπει να αποσυρθεί και η παρ. 5 του άρθρ. 9 του σχεδίου που αίρει τον άδικο χαρακτήρα, όταν προανακριτικός υπάλληλος εμφανίζεται ως ενδιαφερόμενος για την παράνομο διαχείριση αποβλήτων διότι εισαγάγει στην ελληνική έννομη τάξη την «αστυνομική διείσδυση» και τον «πράκτορα προκλήσεως», για την ηθική υπόσταση του οποίου στην ποινική διαδικασία έχουν εγερθεί στην Ελληνική Νομική Φιλολογία σοβαρά αντίθετα επιχειρήματα, ενώ στα Αγγλοσαξονικά και Βορειοευρωπαικά Δίκαια, όταν απαγγέλλεται κατηγορία κατόπιν «αστυνομικής διεισδύσεως» ή «πράκτορος προκλήσεως», κρίνεται ότι η πράξη του φυσικού αυτουργού δεν μπορεί να καταλογισθεί, διότι είναι αποτέλεσμα παρανομίας της πολιτείας η οποία προκάλεσε το έγκλημα.
Σημείωση:
Δεν μπορούν να αποτελέσουν αντεπιχείρημα υπέρ των προτεινομένων ρυθμίσεων, διάσπαρτες παλαιές διατάξεις σε διοικητικούς νόμους όπως π.χ. το άρθρ. 292 Δασικού Κώδικα έτους 1967, που επιτρέπουν την εξέταση στο ακροατήριο των δασικών υπαλλήλων όταν εξετέλεσαν προανακριτικά καθήκοντα ή γραμματέως της ανακρίσεως, διότι απηχούν παρωχημένες ήκιστα δημοκρατικές αντιλήψεις που δεν βρίσκουν πεδίο συμφωνίας με το ισχύον σύνταγμα έτους 1975 και τις διεθνείς συμβάσεις της χώρας.
ΣΧΟΛΙΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 9
Η προτεινόμενη ρύθμιση για τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος θα προκαλέσει σύγχυση αρμοδιοτήτων, γεγονός που δεν συμβάλλει στην αντικειμενική έρευνα .
Συγκεκριμένα καθίσταται μεμπτό να διαπιστώνει και να ανακρίνει την πράξη το ίδιο πρόσωπο, διότι κατά την εφαρμογή θα επικρατεί το υποκειμενικό στοιχείο στην υποστήριξη της παράβασης και όχι στην αντικειμενική αναζήτηση της αλήθειας.
Ο Επιθεωρητής καθίσταται κρίνων και κρινόμενος πράγμα ασυμβίβαστο και αυθαίρετο.
Γενική παρατήρηση. Οι διατάξεις που τροποποιεί το προσχέδιο νόμου είχαν εν μέρει αντικατασταθεί πρόσφατα από τον ν. 3937/2011 (Α´ 60). Ωστόσο, ο νόμος αυτός δεν αναφέρεται ούτε στην αιτιολογική έκθεση, ούτε στο σχέδιο νόμου. Δεν υπάρχει καμία κριτική ή αποτίμηση – κάτι εύλογο, αφού δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί-, και καμία απολύτως ένδειξη ότι ελήφθη υπόψη από την επιτροπή που κατάρτισε το σχέδιο νόμου. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον Κανονισμό της Βουλής των Ελλήνων [άρθρο 85§3], «[τ]α νομοσχέδια και oι πρoτάσεις νόμων συνoδεύoνται υπoχρεωτικώς από αιτιoλoγική έκθεση, πoυ πρέπει να περιέχει τoυς λόγoυς και τoυς σκoπoύς των πρoτεινόμενων ρυθμίσεων, καθώς και oλόκληρo τo κείμενo των διατάξεων πoυ αναφέρεται στo νομοσχέδιo ή την πρόταση νόμoυ ότι τρoπoπoιoύνται. Τα νομοσχέδια συνοδεύονται, επίσης, υποχρεωτικά, από έκθεση αξιολόγησης των συνεπειών της ρύθμισης …». Μέχρι σήμερα, τουλάχιστον, αυτό δεν έχει τηρηθεί.