ΑΡΘΡΟ 1. Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών και απαγόρευση εκτέλεσης εργασιών

1. Αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών και απαγορεύεται η εκτέλεση οποιασδήποτε οικοδομικής εργασίας σε όλα τα μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα που βρίσκονται εν όλω ή εν μέρει εντός του περιγράμματος των αναδασωτέων περιοχών του Νομού Αττικής, που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2009, έως ότου κυρωθούν οι σχετικοί δασικοί χάρτες.

2. Μέχρι την, κατά νόμο, απόφαση κήρυξης των ως άνω περιοχών ως αναδασωτέων, η αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών και η απαγόρευση εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών ισχύει για όλα τα μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα που βρίσκονται στις εκτός σχεδίου πόλεων και εκτός ορίων οικισμών περιοχές των διοικητικών ορίων των Δήμων και Κοινοτήτων, οι οποίοι προσδιορίζονται στην απόφαση κήρυξης των εκτάσεων ως αναδασωτέων.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 17:23 | Γιάννης Σ.

    κάντε ένα σωστό και τίμιο νομοσχέδιο χωρίς παραθυράκια για κανέναν ,κάντε επιτέλους κάτι( η τεχνολογία παρέχει τα μέσα) για να σωθεί ότι μπορεί από εδώ και πέρα.
    δεν μπορεί οι εργολάβοι-μηχανικοί και κάθε τυχών συνεταιρισμός να χτίζει οπού θέλει ,είσαστε η τελευταία μας ελπίδα μέσα σε αυτήν την λαίλαπα νομίμων παράνομων καταπατήσεων.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 17:51 | Maria K.

    Ποιος θα τολμούσε να κάψει ή να χτίσει εάν ήξερε ότι με το που έβαζε ένα λιθαράκι επάνω στα καμμένα, θα υπήρχε ένα αδιάφθορο και καλά οργανωμένο κράτος που θα τον εμπόδιζε, θα τον τιμωρούσε ή θα του γκρέμιζε κάθε παρανομία; Δυστυχώς στην Ελλάδα όλα λειτουργούν εκ των υστέρων, στεναχωριόμαστε εκ των υστέρων, νομοθετούμε εκ των υστέρων, τιμωρούμε ποτέ ή εκ των υστέρων… Χρειάζονται ουσιαστικές ρήξεις με όλους τους κατεστημένους κύκλους που ατιμώρητοι χτίζουν παράνομες βίλες, χρειάζονται αυστηροί νόμοι που θα αντιμετωπίζουν ως εγληματίες τους εμπρηστές, τους εργολάβους και τους μηχανικούς των αυθαιρέτων, τους ιδιοκτήτες τέτοιων σπιτιών και όλους όσους συντελούν στο να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση.
    Ευχαριστώ

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 17:15 | Σπυρος Βλάχος

    πως θα γνωρίζουμε τα μη δασικά γηπεδα αφού οι χαρτες δεν εχουν κυρωθεί ακόμα?

    τι θα γινει με τις δασικες εκτάσεις που εχουν καει και ειναι εντος ορίων οικισμών, υπάρχεουν αποφάσεις του Στε οτι για εξαιρεθούν από τον 998/79, πρεπει να υπάρχει και μελέτη εφαρμογής του ΓΠΣ, όσο για τα ορια οικισμών ο 998 δε λέει τιποτε, οι δασικες εκτάσεις οριοθετούν τους οικισμούς και όχι το ανάποδο.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:02 | Ανδρονικος π.

    σωστα. απλα να εφαρμοσθουν οι νομοι του κρατους .
    σε ολες τις περιοχες της χωρας .

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:15 | Kostas B.

    Η προσπάθεια είναι θετική, αλλά πιστεύω οτι χρειάζονται σημαντικές τομές κα ρήξεις για να έρθει το αποτέλεσμα.
    Τα νομοσχέδια, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, κάποια στιγμή καταστρατηγούνται και κανείς δεν κάνει τίποτα για αυτό.
    Κατά την γνώμη μου, αυτός που θα πάει να χτίσει σε καμμένη δασική έκταση, πρέπει να διώκεται ώς εν δυνάμει εμπρηστής. Ας μην γελιόμαστε, ακόμα κι αν δεν ήταν αυτός ο πραγματικός εμπρηστής, προσπαθεί να εκμεταλευτεί το γεγονός πρός όφελός του και εις βάρος όλων μας.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:03 | wiravenger

    Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Δημήτρη Χατζησάββα, πλέον της γενικά σωστής κατεύθυνσης του νομοσχεδίου. Θα πρέπει επιτέλους αυτή τη φορά, ο,τιδήποτε ψηφιστεί να ΤΗΡΗΘΕΙ ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΑ. Στην ανάγκη, να ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ. Είναι πλέον κοινός τόπος ότι ο μεγαλύτερος εμπρηστής και καταπατητής είναι η οικιστική πίεση. Όμως, στην (υποτίθεται) σύγχρονη Ελλάδα, οι μεγαλουπόλεις δεν μπορεί να επεκτείνονται ακανόνιστα εις βάρος του περιβάλλοντος. Είναι πλέον θέμα μακροπρόθεσμης επιβίωσης όλων μας. Επαναλαμβάνω ότι 1) η ουσιώδης τήρηση του νομοσχεδίου αυτού σε ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ και 2) η σταδιακή διαμόρφωση «αποκεντρωτικής συνείδησης» στη νέα γενιά είναι οι μόνοι παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στο να διατηρηθεί ό,τι έχει απομείνει …

    Καλή δύναμη στα πολύ δύσκολα που έρχονται.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:24 | ΑΝΕΣΤΗΣ

    ΟΛΙΓΑ ΚΑΙ ΜΕΣΤΑ:
    ΒΛΕΠΩ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΠΙΤΙΑ ΔΙΑΣΠΑΡΤΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΚΑΤΑΦΥΤΕΣ ΑΠΟ ΠΕΥΚΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΑΝΑΡΟΤΙΩΜΟΥΝ ΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΑΔΕΙΑ ΚΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΤΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ (βλ. ΛΕΞΙΚΟ). ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΚΑΛΟΥΣΑΝ ΤΟ Π.Σ. ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΕΙ.
    ΘΕΣΤΕ ΟΡΙΑ ΣΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑ ΚΑΝΕΝΑΣ!
    ΟΠΩΣ ΣΤΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ…..ΠΑΤΗΣΕΣ, ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ.
    Κα ΥΠΟΥΡΓΕ, ΑΠΛΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΘΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΚΤΗΜΑΤΙΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΙΚΗΣΟΥΝ ΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΩΝ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ (δάση, οξυγόνο κλπ).
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΒΗΜΑ.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:51 | Δημήτρης Χατζησάββας

    Η όλη φιλοσοφία του Υπουργείου Περιβάλλοντος (σχέδια ενάντια στην εκτός σχεδίου δόμηση, ανεμογγενήτριες που είναι πανάκριβες και καταστρέφουν και το τελευταίο που μας απέμεινε τοπίο-τουρισμό, αλλά και τα σχέδια για Καποδίστρια 2 και περεταίρωσυγκέντρωση στις πόλεις) είναι καταστροφική για την χώρα, κοντοπρόθεσμη, και αντι-οικολογική.

    Η βασική φιλοσοφία της οικολογίας είναι η αποκέντρωση, το μικρό μέγεθος, το να ζει ο άνθρωπος μέσα στην φύση.

    Το αν το Υπουργείο στα σχέδιά του, βρήκε συμμάχους 2 «Μη κυβερνητικές οργανώσεις» που χρηματοδοτούνται από το ίδιο το Υπουργείο, δεν είναι επιτυχία.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:56 | nickos

    Μπράβο για την προσπάθεια αλλα πιστεύω ότι αυτά που θα ισχύσουν για την Αττική θα ισχύσουν και για την υπόλοιπη Ελλάδα. Στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικης στην Κασσανδρα ήδη έχουν αρχίσει να εμφανίζονται τουριστικά συγκρότηματα εκεί πουπροηγουμένως υπήρχε δάσος απο πεύκα.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 16:31 | Nikos

    Καταρχας φαινεται μια θετική απόφαση. Από την άλλη είναι και μια παραδοχη οτιτο Κρατος δεν μπορει να ειναι αποτελεσματικό. Γιατι θεωρει τους παντες παρανομους, οπότε αναστελει και τις εργασιες για τους νόμιμους.

    Ελπίζω τουλαχιστον να φτιαχθουν γρηγορα οι δασικοι χαρτες για να μην βουλιαξει τελειως ο κλάδος της οικοδομής.

    Συγχαρητηρια, αλλα καντε γρηγορα

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 15:06 | Δημήτρης Χατζησάββας

    Ένας από τους λόγους πτώσης του Βυζαντίου ήταν η συγκέντρωση των ανθρώπων στις πόλεις.

    Πρέπει να αλλάξει ΑΡΔΗΝ η νομοθεσία και να δίνονται κίνητρα για να κατοικήσουν οι άνθρωποι σε διάσπαρτες μικρές παραδοσιακές μονοκατοικίες παντού στην ύπαιθρο, στα χωράφια τα δάση τα νησιά τα βουνά.

    Η συγκέντρωση των ανθρώπων στις πόλεις είναι δείγμα παρακμής και δείχνει λαό που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ!

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 15:04 | Παναγιώτης

    Συγχαρητήρια και από εμένα για την προσπάθεια.

    Θα ήθελα όμως να θυμίσω ότι ειδικά για την Αττική είχε ακουστεί πολλές φορές από στελέχη του ΠΑΣΟΚ ότι θα ανακηρυχθούν όλα τα βουνά της Αττικής ως «Εθνικοί Δρυμοί».
    Δεν είμαι ειδικός αλλά νομίζω ότι υπάρχει σημαντική μεταβολή σε σχέση με τον υπό διαβούλευση νόμο από τον αρχικό στόχο.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 15:36 | BAΡΛΟΚΩΣΤΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    ΝΑ ΑΠΟΛΛΩΤΡΙΩΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΑΣΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ,ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΦΩΤΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΧΤΙΣΟΥΝ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 15:13 | ΡΑΝΙΑ

    ΚΆΝΤΕ ΧΡΉΣΗ ΤΟΥ ΔΟΡΥΦΟΡΟΥ ΑΜΕΣΑ!!
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΎΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΛΕΠΙΣΚΟΠΙΣΗ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΟΚΤΙΣΤΑ ΠΟΥ ΑΚΌΜΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΕΙΏΣΕΙ)ΣΤΗ ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ!!

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 15:59 | ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

    ΖΗΤΩ ΤΑ ΔΑΣΗ ΜΑΣ..

    Είναι προφανώς εύκολο να αναζητούμε νομικές σοφιστίες για να χτίζουμε στα δάση μας. Στην πράξη βέβαια η πιο απλή σκέψη είναι να θυμηθούμε που υπήρχε δάσος πριν δέκα ή είκοσι χρόνια. Άραγε έχουν χτιστεί νόμιμες κατασκευές σε «πρόην δάση»; Η πρόφαση νομιμότητας δεν αλλάζει την πραγματικότητα.

    Η προσωπική μου άποψη είναι να μην υπάρχει καμία εξάιρεση.

    Ευχαρισώ για το βήμα.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 14:10 | Ηρακλής Σωτηράκης

    Η λέξη «αναδασωτέων» στο χαρακτηρισμό των περιοχών που κάηκαν είναι λίγο πονηρή, ιδιαίτερα αν έχει μεσολαβήσει κενό χρόνου , μεταξύ της φωτιάς και του χαρακτηρισμού.
    » Οι περιοχές που κάηκαν» χωρίς τη λέξη αναδασωτέων, είναι πολύ πιο ευρεία και δεσμευτική έννοια.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 13:56 | Α.Α.

    Είναι ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ για ποιό λόγο αναστέλλονται οι εκδόσεις άδειών οικοδομών και οι οικοδομικές εργασίες γενικά καθώς για να εκδοθεί μια άδεια εκτός σχεδίου απαιτείται βαβαίωση Δασαρχείου , η οποία για να χορηγηθεί έχει προηγηθεί ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΟΣ αποχαρακτηρισμός της έκτασης αυτής.

    Τελεσίδικος χαακτηρισμός σημαίνει ότι λαμβάνεται υπ’όψη και στην σύνταξη των δασικών χαρτών όπως παραπάνω είπε ο κ. Δασολόγος.Πρόκειται δηλαδή για εκτάσεις που ΟΡΙΣΤΙΚΑ έχουν μη δασικό χαρακτήρα.

    Επιπλέον τα τελευταία χρόνια τα τοπογραφικά που υποβάλλονται στα Δασαρχεία είναι εξαρτημένα από το Εθνικό Τριγωνομετρικό Δίκτυο και άρα είναι επακριβώς καθορισμένη η θέση τους.

    Συνεπώς θα έπρεπε της διάταξης να εξαιρεθούν εκτάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί τέτοια πράξη τουλάχιστον μέχρι την ψήφιση του νόμου ή μέχρι την ημερομηνία λήξης της πυρκαιάς ,αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί.

    Διαφορετικά , αν παραμείνει ως έχει θα πρόκειται για ΔΙΑΤΑΞΗ – ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ με μοναδικό σκοπό να εντυπωσιάσει τους αδαείς οι οποίοι δεν γνωρίζουν διαδικασίες και διατάξεις .

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 12:08 | Κ.Β.

    Σχετικά με τους περιορισμούς του άρθρου 1, άποψή μου είναι ότι οι περιορισμοί του άρθρου 1 θα έπρεπε να ισχύσουν μόνον μέχρι την έκδοση απόφασης κήρυξης της έκτασης ως αναδασωτέας, δεδομένου ότι συνεχίζεται η εφαρμογή του άρθρου 14 του Ν. 998/79 (έκδοση πράξης χαρακτηρισμού). Ούτως ή άλλως οι τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού και οι κηρύξεις εκτάσεων ως αναδασωτέων αποτυπώνονται υποχρεωτικά στον δασικό χάρτη, ενώ η μη έκδοση οικοδομικής άδειας σε αναδασωτέα έκταση διασφαλίζεται με την απαίτηση από μέρους της πολεοδομίας να προσκομισθεί τελεσίδικη πράξη χαρακτηρισμού ως μη δασικού του γηπέδου με σημείωση των γεωγραφικών συντεταγμένων του σε σύστημα συμβατό με το Εθνικό Κτηματολόγιο, ώστε να γίνεται παραβολή με τις συντεταγμένες του κτίσματος του άρθρου 3 παρ. 3.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 12:04 | Καλαθά Π. Χριστίνα

    Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

    Το σχέδιο Νόμου έχει σκοπό να περιορίσει όλες τις προβλεπόμενες πράξεις οικοδόμησης μίας περιοχής στην Αττική, που αποτελεί έναν σημαντικό φυσικό πόρο και μία παντελώς καταστραφείσα έκταση από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2009.

    Η αναστολή της έκδοσης οικοδομικών αδειών αναφέρεται σε μη δασικού χαρακτήρα εκτάσεις και χρονοπροσδιορίζει την αναστολή με την ολοκλήρωση της σύνταξης των δασικών χαρτών.

    Βασική προϋπόθεση για την προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων είναι ο προσδιορισμός της χρήσης γης και της ιδιοκτησίας αυτής.
    Η χρήση, προσδιορίζεται, με βάση τα νομοθετικά κείμενα, από τους δασικούς χάρτες.
    Η ιδιοκτησία αποτελεί ένα μεγάλο ζήτημα το οποίο αντιμετωπίζεται εν ολίγοις και εν πολλοίς από τη σύνταξη και την ύπαρξη κτηματολογίου. Το Κτηματολόγιο αποτελεί βασικό εργαλείο διαχείρισης της γης.

    Η διαχείριση των δασών και των δασικών εκτάσεων αποτελεί βασικό αντικείμενο που προβλέπεται στο Σύνταγμα, σύμφωνα με το άρθρο 24, στο οποίο επίσης προβλέπεται και η χωροταξική αναδιάρθρωση της χώρας, η διαμόρφωση, η ανάπτυξη, η πολεοδόμηση και η επέκταση των πόλεων και των οικιστικών γενικά περιοχών που υπάγεται στη ρυθμιστική αρμοδιότητα και τον έλεγχο του Κράτους, με σκοπό να εξυπηρετείται η λειτουργικότητα και η ανάπτυξη των οικισμών και να εξασφαλίζονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι διαβίωσης.

    Τα παραπάνω αποτελούν αντικείμενα τα οποία ο νομοθέτης τα έχει προβλέψει.
    Η χαμηλή ανταπόκριση της Πολιτείας, για υψηλή ανταπόκριση των παραπάνω, ήταν κύρια αποτέλεσμα της έλλειψης πολιτικής βούλησης σύνταξης του κτηματολογίου, κύρωσης των δασικών χαρτών, απαξίωσης των δασικών υπηρεσιών, ενώ η ύπαρξη της δυνατότητας έκδοσης οικοδομικών αδειών σε εκτάσεις εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμού κατά παρέκκλιση, αποτελεί μία δυνατότητα κατασπατάλησης των φυσικών πόρων και υποβάθμισης των όρων διαβίωσης των κατοίκων μίας περιοχής και σε πολλές περιπτώσεις και της ευρύτερης αυτής περιοχής.

    Η τακτοποίηση των χρήσεων γης και των ιδιοκτησιακών θεμάτων, η αξιοποίηση ισχύοντων νομοθετημάτων για ανταλλαγές εκτάσεων, η χωροταξική οργάνωση, είναι εργαλεία που συνολικά οδηγούν στην προστασία των δασών και του περιβάλλοντος, φυσικού και ανθωπογενούς.

    Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός στα δάση και στις δασικές εκτάσεις, οι οποίες στο παρόν σχέδιο νόμου διοικητικά αναφέρονται και διαχειρίζονται στα όρια των Δήμων και Κοινοτήτων που ανήκουν, οφείλουν να τύχουν μίας στρατηγικής στο πλαίσιο της διαχείρισης, που αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες και τα οφέλη που τα δάση μπορούν να εξασφαλίσουν για τον άνθρωπο, σύμφωνα με τις αρχές της επιστήμης.
    Ενδεικτικά, αναφέρονται η προστασία του εδάφους, η βελτίωση του μικροκλίματος μίας περιοχής, ο εμπλουτισμός του υδροφόρου ορίζοντα, το φιλτράρισμα των αέριων ρύπων, η βιοποικιλότητα, η αναψυχή, η παραγωγή προϊόντων κ.λπ.

    Η ποιότητα ζωής δεν αφορά κάποιους κατοίκους, αλλά με βάση το Σύνταγμα η ισοπολιτεία είναι εκείνη, που κάνει όλους τους πολίτες ίσους και εμπλεκόμενους σε αυτήν την ισότητα και την εξασφάλιση της ποιότητας ζωής.
    Η εφαρμογή νομοθετημάτων προστασίας και διαχείρισης του περιβάλλοντος, πρώτα στην Αττική και στη συνέχεια η επέκταση της κατακύρωσης των δασικών χαρτών, σύνταξης του κτηματολογίου και διαχείρισης των φυσικών πόρων και στις άλλες πληγείσες και μη πληγείσες περιοχές, αποτελεί ένα στοίχημα αλλαγής πολιτικής και κουλτούρας στον ελλαδικό χώρο.

    Σας ευχαριστώ πολύ!

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 11:47 | Κωνσταντίνα

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ
    Συγχαρητήρια και θα ήθελα να ευχηθώ καλή δύναμη στο έργο σας.
    Η καταγωγή μου είναι από Φθιώτιδα και ο πατέρας μου διατηρεί με τίτλους ιδιοκτησίας κάποιες εκτάσεις στο ορεινό χωριό Μενδενίτσα. Τον Αύγουστο από απροσεξία κάποιου κατοίκου έπιασε φωτιά. Το δασαρχείο κήρυξε την έκταση δημόσια και αναδασωτέα. Παρουσιαστήκαμε στο δασαρχείο Λαμίας με τους τίτλους και μας είπαν ότι πρέπει να προσφύγουμε στο Συμβούλιο Επικρατείας. Είναι δυνατόν να προσφεύγει ο κάθε πολίτης στο ΣτΕ για να βρει το δίκιο του? Από τη στιγμή που υπάρχουν τίτλοι?

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 11:01 | Νίκος Βίττης

    Αν και στο άρθρο 1 παρ. 2 η αναστολή αφορά τις «εκτός ορίων οικισμών περιοχές των διοικητικών ορίων των Δήμων και Κοινοτήτων» στην Αν. Αττική (όπως σχεδόν και σε όλη την Ελλάδα) το πρόβλημα βρίσκεται στην οριοθέτηση των οικισμών. Είτε η οριοθέτηση δεν είναι σωστή, είτε δεν υπάρχει. Ειδικά στην Αν. Αττική τα όρια πολλών οικισμών είναι -αποδεδειγμένα- παραποιημένα και περιλαμβάνουν δασικές εκτάσεις (βλ. πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη). Συνεπώς, θα πρέπει να επανεξεταστούν τα φερόμενα ως όρια των οικισμών.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 11:06 | Παναγιώτης

    Στην παράγραφο 1
    Από την φράση «εν όλω ή εν μέρει εντός του περιγράμματος των αναδασωτέων περιοχών του Νομού Αττικής» να υποθέσω ότι έχει ήδη καθοριστεί το περίγραμμα με συντεταγμένες; Άρα θα γνωρίζετε ήδη ποιά είναι αυτά τα «μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα» για τα οποία γίνεται λόγος («εν όλω ή εν μέρει εντός του περιγράμματος») και υποθέτω ότι έχουν ήδη εκδοθεί πράξεις χαρακτηρισμού γι’αυτά (πάλι με συντεταγμένες) εφόσον ήδη χαρακτηρίζονται ως «μη δασικού χαρακτήρα»:

    1) Είναι πια τόσα πολλά αυτά τα γήπεδα μόνο στην Αττική ώστε να χρειάζεται ξεχωριστή νομοθεσία για να εξασφαλιστεί η προστασία των γύρω από αυτά πιθανά δασικών εκτάσεων που δεν έχουν ακόμα προσδιοριστεί με συντεταγμένες (απουσία δασικού χάρτη).

    2) Γιατί ειδικά για την Αττική; Στην υπόλοιπη Ελλάδα ισχύει κάτι άλλο που στην Αττική δεν μπορεί να εφαρμοστεί;
    Δεν υπάρχουν «μη δασικού χαρακτήρα γήπεδα» σε κάποιες περιοχές της Ελλάδος (νησιά, παραθαλάσσιες) υψηλού φυσικού κάλλους, που καίγονται κάθε λίγο και λιγάκι (διακριτικά) με πολύ μεγαλύτερη οικοπεδική αξία από αυτή των περιοχών της Αττικής; Μήπως στην Αττική έχει ξεφύγει η κατάσταση; Αν ΝΑΙ ποιος μας εγγυάται ότι δεν έχει ξεφύγει με τον ίδιο τρόπο ή δεν θα ξεφύγει και αλλού;

    Πιστεύω ότι ο χρόνος και οι ανθρωποημέρες που θα χαθούν για ασκήσεις επί χάρτου μέχρι την έκδοση ειδικού νόμου περιορισμένης γεωγραφικής ισχύος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ωστε να γίνει σαφής προσδιορισμός των εκτάσεων και να εφαρμοστεί η ισχύουσα νομοθεσία χωρίς να ταλαιπωρούνται οι ήδη ταλαιπωρημένοι ιδιοκτήτες ήδη χαρακτηρισμένων εκτάσεων για λόγους εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 10:43 | Παναγιώτης

    Δεν καταλαβαίνω την 2η παράγραφο:
    Μέχρι την απόφαση ισχύει κάτι που θα προσδιορίζεται στην απόφαση; Πώς θα γίνει αυτό;
    Η έχει εξελιχθεί σημαντικά η μαντική τέχνη ή μιλάμε για δυο διαφορετικές αποφάσεις.
    Πως διαφοροποιούνται όμως αυτές; με το «κατά νόμον»; Ποιόν «νόμον» από όλους; ή με το «ως ανω περιοχών» σε αντιπαράθεση με το «των εκτάσεων»;

    Το πιο πιθανό είναι ότι κάτι μου διαφεύγει και αν μου διαφεύγει πως θα συμμετάσχω ως πολίτης σε δημόσια διαβούλευση αν αυτή απευθύνεται μόνο σε ειδικούς.

    Διευκρινήστε σας παρακαλώ τι εννοείτε;

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 10:29 | ΤΣΙΠΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ

    Θα ήθελα να σας συγχαρώ για την διαδικασία κοινωνικής διαβούλευσης μέσα από την οποία δίνεται η δυνατότητα και σε απλούς πολίτες να συμμετέχουν στο διάλογο, και έτσι ο διάλογος να μην είναι αποκλειστικότητα μόνο των συλλογικών οργάνων που μας εκπροσωπούν.

    Σχετικά με το άρθρο 1 θα ήθελα να βάλω κάποια ερωτήματα :
    γιατί να σταματήσουν οι οικοδομικές άδειες αφού είναι νόμιμες και μια νόμιμη άδεια έχει πάρει πράξη χαρακτηρισμού που λέει αν το οικόπεδο βρίσκεται σε δασική έκταση ή σε δάσος, αν αυτή η δασική έκταση καεί μετά την λήψη της άδειας θα κηρυχτεί αυτόματα αναδασωτέα.
    Μπορεί η πολιτεία να φοβάται ότι μια οικοδομική άδεια ή μια πράξη χαρακτηρισμού μπορεί να μην έχει εκδοθεί σωστά, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να καθυστερήσουν και όλοι οι άλλοι πολίτες που είναι νόμιμοι, τις κατασκευές τους.
    Από την στιγμή που η πολιτεία δεν έχει εμπιστοσύνη στις οικοδομικές άδειες και στις πράξεις χαρακτηρισμού βγάζει μια απαγόρευση και ήμαστε όλοι ευχαριστημένοι, μα αυτός που θα χτίσει παράνομα δεν πρόκυτε ποτέ να πάει να βγάλει άδεια, τι φταίνε οι υπόλοιποι που είναι νόμιμοι και θα καθυστερήσουν. Μήπως θα πρέπει να γίνεται αυστηρότερος έλεγχος στις παραπάνω διαδικασίες από το να σταματάμε όλες τις άδειες.
    Το ζητούμενο δεν είναι να βγάλουμε μια απαγόρευση αλλά το πως θα γίνονται συχνότερες περιπολίες από τους δασοφύλακες ώστε να πιάνονται επαυτοφώρου αυτοί που χτίζουν σε δασικές εκτάσεις. Επίσης να γίνουν πιο σύντομες οι διαδικασίες των κατεδαφίσεων μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις. Αυτά προϋποθέτουν βέβαια να ξεπερασθούν χρόνια προβλήματα στελέχωσης, της δασικής υπηρεσίας με προσωπικό και εξοπλισμό.

    Όταν δεν έχουμε την δυνατότητα να κανουμε διαχείριση μιας κατάστασης (λόγω χρόνιων προβλημάτων των υπηρεσιών) τότε βγάζουμε μια απαγόρευση και θεωρούμε ότι όλα είναι εντάξει.

  • Συγχαρητήρια, για την πρωτοβουλία την δήμόσιας διαβούλευσης.. Κάνω μια πρόταση τα επόμενα νομοσχέδια, πριν βγούν για διαβοούλευση, να γίνεται μια πρώτη εκτίμηση από ανάλογους επιστήμονες, ιδρύματα, φορείς, ΜΚΟ.
    Δώστε βαρύτητα στο θέμα της τηλεπισκόπησης και χαρτογράφησης.Επίσης μια έρευνα παράλληλα για το άν κάποιες περιοχές μπορούν να χαρακτηριστού ως προστατευόμενες σύμφωνα με τον ν1650/86, θα ήταν θετικό βήμα. Το Νομοσχέδιο κινείται προς την ορθή κατεύθηνση.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 09:56 | Βασιλης Τ.

    ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟΣ Ο ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΑΣ, ΚΑΙ Η ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ.ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΔΟΝ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ,ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΥΡΙΟ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΑΣΗ.Η ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΟΜΩΣ ΤΩΝ ΑΠΟΨΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΝΟΜΟΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ.Ο ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΙΑ ΣΟΒΑΠΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΠΛΗΓΕΙ, ΚΑΙ Η ΑΥΣΤΗΡΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΟ ΒΑΘΜΟ ΑΠΟΔΟΣΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΟΥΝ ,ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ.ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΑ ΠΟΛΙΤΗ,ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΙΤΛΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΑΝ ΦΕΡΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ.ΑΥΤΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΩΣ ΔΑΣΙΚΩΝ, ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΥΔΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.ΗΔΗ ΣΤΑ ΚΑΜΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΣΙΜΑ ΔΕΝΤΡΑ ΣΕ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΙΤΛΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ, ΕΙΔΑΜΕ ΤΙΣ ΕΙΚΩΝΕΣ ΣΕ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ .ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΓΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΜΟΥΣ, ΣΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΔΑΣΙΚΑ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΓΡΟΤΙΚΑ.ΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΠΙΣΗ ΕΝΟΣ ΑΝΑΛΟΓΟΥ ΝΟΜΟΥ ΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΕΑΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ, ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ.ΑΥΤΟ ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΟΔΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ. ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΕΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο ΕΜΠΡΗΣΤΗΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ , ΟΙ ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΕΣ ΟΜΩΣ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ.
    ΔΙΑΡΚΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΜΜΕΝΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΚΑΙ ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΙΝΕΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΞΙΩΣΟΥΝ ΓΗ ΑΠΟ ΔΑΣΙΚΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ . ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

  • 29 Οκτωβρίου 2009, 02:42 | Παναγιώτης Βαρλάγκας

    Θα ήθελα να θέσω υπ’ όψιν σας και των συμπολιτών, ένα σημαντικό θεωρώ στοιχείο που υπέπεσε στην αντίληψη μου καθώς μελετούσα τις βάσεις εισαγωγής των σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όταν ανακοινώθηκαν, και σε συνδυασμό με τα δραματικά γεγονότα των πυρκαγιών της Βορειοανατολικής Αττικής και την προσπάθεια για «προστασία των δασών και των δασικών εκτάσεων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2009″ που επιχειρεί το παρόν σχέδιο νόμου.

    Η χώρα μας, πέρα από τις ήδη δύο πανεπιστημιακές σχολές Δασολόγων, στη Θεσσαλονίκη και στην Ορεστιάδα, με 200 εν συνόλω εισακτέους, διαθέτει και τρεις σχολές ΤΕΙ Δασοπόνων, στην Καρδίτσα, στο Καρπενήσι και στη Δράμα, με 500 συνολικά εισακτέους. Οι φετινός αυτός αριθμός 500 μάλιστα, είχε ορισθεί για το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007 σε 820• την επόμενη όμως χρονιά 2007-2008 μειώθηκε στους 650. Αυτή η μείωση φυσικά πραγματοποιήθηκε πριν τις καταστροφικές και πολύνεκρες πυρκαγιές της Ηλείας, οι οποίες με τον πιο τρανταχτό (αλλά και μακάβριο δυστυχώς) τρόπο κατέδειξαν το άστοχό της. Και σαν να μην έγινε μάθημα αυτό, φέτος, δηλ. για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2009-2010, το Υπουργείο Παιδείας όρισε το αριθμό εισακτέων σε μόλις 500. Δηλ. το ΥΠΕΠΘ μοιάζει σαν να έχει μια «αντίστροφη διορατικότητα», κάθε φορά που η επερχόμενη «τάση» θα επιτάσσει αύξηση του δασικού δυναμικού της χώρας, το ΥΠΕΠΘ περικόπτει θέσεις.

    Και όμως το παράπανω είναι το έλασσον. Για το μείζον είναι άλλο. Το μείζον είναι το εξής: Φέτος, στο Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος στην Καρδίτσα από τις 138 θέσεις τις κύριας κατηγορίας που είναι το 90% των θέσεων από τα Γενικά Λύκεια, πληρώθηκαν οι… 7. Επαναλαμβάνω: 138 εισακτέοι, 7 μόλις οι επιτύχοντες που όντως πέρασαν και έχουν πάει να φοιτήσουν. Στο Καρπενήσι, η ίδια θλιβερή κατάσταση: επί συνόλου 102 θέσεων του 90% των Γενικών Λυκείων, μόλις…. 5 νέοι φοιτητές! Στη Δράμα «καρμπόν»: και εκεί 5 για 102 θέσεις. Δηλ. η συνολική εικόνα έχει ως εξής: Στις 342 θέσεις που ήταν διαθέσιμες στους φετινούς αποφοίτους των Γενικών Λυκείων, έχουμε 17 μόνο νέα παιδιά να πηγαίνουν στην Καρδίτσα, στο Καρπενήσι και στη Δράμα να σπουδάσουν Δασοπονία.

    Το φαινόμενο των 325 κενών θέσεων οφείλεται φυσικά στη βάση του 10 που πλήττει τα ΤΕΙ γενικά και δη τα επαρχιακά. Συνέβαινε δε δυστυχώς και τα προηγούμενα 3 χρόνια, με σοβαρές συνέπειες. Συγκεκριμένα, στις σχολές Δασοπονίας (πάντοτε στις θέσεις 90% των Γενικών Λυκείων) το 2008, από 484 διαθέσιμες θέσεις στα 3 αυτά ΤΕΙ, είχαν πληρωθεί μόνον οι 32• το 2007, από 484 θέσεις συμπληρώθηκαν οι 77• το δε 2006 από το μεγάλο αριθμό των 610 θέσεων που ήταν (θεωρητικά) διαθέσιμες, μόνον οι… 25 (!). ***Είναι σημαντικό να τονισθεί ότι τις χρονιές πριν το 2006, όλες οι θέσεις στα ΤΕΙ αυτά πληρώνονταν κανονικά δηλ. – βασικό αυτό – ΥΠΗΡΧΕ ζήτηση από σπουδαστές***. Δηλ. μέσα στην 4ετία ισχύος του μέτρου της βάσης του 10, από 1910 διαθέσιμες θέσεις εισακτέων για αποφοίτους Γενικών Λυκείων στα 3 ΤΕΙ Δασοπονίας Καρδίτσας, Καρπενησίου και Δράμας, πληρώθηκαν μόλις οι 155 (το οικτρό ποσοστό 8%), ή αν θέλετε να το δείτε αλλιώς (και ορθότερα) χάθηκαν για τη χώρα 1755 μελλοντικοί δασοπόνοι ανώτερης τεχνολογικής εκπαίδευσης!

    Με αυτά που χάσαμε ως φυσικό δασικό πλούτο στην Αττική το 3ήμερο 22-23-24 Αυγούστου (και που ήταν τόσο δραματικά ως γεγονός που όλη η υφήλιος το είδε μαζί μας από τις οθόνες του CNN, του TV5 ή π.χ. του ZDF) έχουμε την πολυτέλεια για κάτι τέτοιο; Έχουμε την πολυτέλεια να στερούμαστε τόσων μελλοντικών τεχνολόγων προορισμένων να στελεχώσουν τις υπηρεσίες α) προστασίας του δασικού περιβάλλοντος και β) εκμετάλλευσης των δασικών φυσικών πόρων της χώρας μας;

    Θεωρώ ότι, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Παιδείας, θα μπορούσε «στις λοιπές διατάξεις» που (νομοτεχνικά, δυστυχώς) ήδη προβλέπει το σχέδιο νόμου, θα μπορούσε να προβλεφθεί εξαίρεση στη βάση του 10, δηλ. κάμψη της γενικής αυτής αρχής, ειδικά για τις σχολές Δασοπονίας, ερειδόμενη και στην υπεροχή της συνταγματικής επιταγής του άρθρου 24 του Συντάγματος για την υποχρέωση του κράτους για προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και το πρόσκομμα που η έλλειψη Δασοπόνων (χωρίς μάλιστα σπουδαίο λόγο) προκαλεί.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 23:06 | konstantina

    Συγχαρητήρια, για την προσπάθεια που κάνετε.Θεωρώ οτι ο νομοθεσία κινείτε στην σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν φθάνει μόνο αυτό.θα πρέπει ολοι οι δασικοί χάρτες,ειδικές επιτροπές οικοδομικές αδειες και οτι αλλο περιλαμβάνει αυθέρετο σε καμμένη δασική περιοχή, αφ ενος θα πρέπει να αναρτωνται στο διαδικτιο και αφ ετερου δεν πρεπει να χαρειστειτε σε ΚΑΝΕΝΑ για οποιαδηποτε παρανομια και να κανει ειτε ιδιωτη ειτε δημοσιο υπαλληλο.
    επισης συνεχης ελεχγος που λογω της τεχνολογιας μπορει να γινει γρηγορα και ευκολα. Ελεγχος ελεγχος ελεχγος. Ευχαριστώ

  • Ήταν καιρός να γίνει Νόμος για την καταπάτηση των Δασικών εκτάσεων. Το θετικό είναι ότι προβλέπει και μεθοδολογία ελέγχου.Το βασικό ομως είναι η εφαρμογή!, και η αποτελεσματικότητα! Είδωμεν!!

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 22:42 | ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΕΥΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ

    Πρεπει να σταματήσει αυτό το αίσχος να κτίζουν μέσα στα δάση.Πας να ανέβεις πάρνηθα και βλέπεις μεσα στο δάσος να εχουν γίνει βιλλάρες..Πως πήραν αδεια.Η διαδικασία του αυθαιρέτου ειναι ευκολη.Πανε οι αρμόδιοι διαπιστώνουν την παράβαση και ο φακελλος παραμενει εκει και δεν προχωράει στην εισαγγελια……Μετα ολα καλα κτοιζετε το αυθαίρετο παντου απο δάσος μέχρι στο κεφάλι μας.Μεσα στα καμμενα δεν πρεπει να παταει κανένας , ουτε οι διαφορι ξυλεμποροι…ουτε αλλος εκτος απο τους αναδασωτες.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 21:42 | Δημήτρης

    Οι Νόμοι κατά την γνώμη μου που έχουν εκδοθεί κατά περιόδους ή εκδίδονται για το υπόψη θέμα καλύπτουν κατά κανόνα το όλο θέμα και εκφράζουν τη πρόθεση της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας γι αυτό. Το ερώτημα είναι εάν υπάρχει πραγματικά η βούληση για την πιστή εφαρμογή τους.Στην Ελλάδα ζούμε και ξέρουμε. Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι μόνο ένα νομοσχέδιο χωρίς «παραθυράκια» αλλά και η θέσπιση ελεγκτικών μηχανισμών που θα δρουν ακαριαία σε κάθε παρεκτροπή από τον νόμο (γκρέμισμα, πρόστιμα, ποινική δίωξη κλπ). Το να βάζουμε τους ίδιους που υπογράφουν τις άδειες να ελέγχουν και τη μετέπειτα νομιμότητα (δασαρχεία, πολεοδομίες κλπ) μάλλον έχει αποδειχτεί χρυσοφόρο για τους ίδιους και αναποτελεσματικό για το κράτος. Προτείνω λοιπόν την ύπαρξη ανεξάρτητης αρχής που θα κάνει αυτούς τους ελέγχους με αρμοδιότητα τόσο για δίωξη των παρανομούντων πολιτών όσο και των επίορκων υπαλλήλων. Να και ένας τρόπος να φανούν χρήσιμοι οι αγροφύλακες, εντασσόμενοι ως εποπτικά όργανα σε αυτή την αρχή. Στην Ελλάδα δεν πάσχουμε από έλλειψη Νόμων αλλά από την αδυναμία ελέγχου της σωστής εφαρμογής τους και την τιμωρία των παραβατών.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 20:35 | Π»χριστοδούλου Χ

    Ένα απλό ερώτημα.
    Υπάρχει δασολόγιο; Υπάρχουν δασικοί χάρτες; Είναι επικυρωμένοι; Είναι δημοσιευμένοι; Τούς ξέρει ο κόσμος; Είναι αδίκημα η καταπάτηση δάσους που περιλαμβάνεται σε αυτούς τους χάρτες;

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 18:59 | Χρήστος Δ. Παγώνης

    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία σας. Χρειάζεται αποφασιστικότητα, ψυχική αντοχή και αυτοπεποίθηση. Τα συμφαίροντα στο χώρο είναι μεγάλα και ισχυρά.
    Κατά τη γνώμη μου, πρέπει να γίνουν παράλληλες ενέργειες προς την πατεύθυνση ταχύτατης ολοκλήρωσης των σχεδίων πόλεων. Υπάρχουν δομημένες και πυκνοδομημένες περιοχές που τα σχέδια και οι πράξεις εφαρμογής καθυστερούν δεκαπέντε χρόνια και πλέον. Και ο καθείς χτίζει όπου βρει. (Δάση, ρέμματα κλπ)
    Η καθυστέρηση αυτή δεν αντιστοιχεί με άρνηση έκδοσης σχεδίου;

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 18:02 | Γρηγόρης Νανόπουλος

    Το νομσχέδιο κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Όμως αποτελεί αποκομένη προσπάθεια από την πολύπλοκη καθημερινότητα που επιβάλλεται από τις σύγχρονες ανάγκες διαβίωσης. Η μη καταπάτηση των δασικών εκτάσεων προϋποθέτει την ύπαρξη φτηνής γης γιά νόμιμη ανοικοδόμιση, έτσι ώστε ο καθένας να έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει νόμιμα ένα φτηνό σύγχρονο σπίτι. Είναι αδιανόητο, η ένταξη στο «σχέδιο πόλης» μιάς περιοχής να διαρκεί 5, 10 ή και 20 χρόνια και η διαδικασία να βασίζεται στις ορέξεις του κάθε δημάρχου, που κατά τεκμήριο είναι και άσχετος με την πολεοδομική νομοθεσία. Όσο η διδικασία ένταξης είναι δύσκαμπτη και χρονοβόρα, τόσο θα οργιάζει η αυθαιρεσία και η καταπάτηση. Αν η φούσκα της πανάκριβης νόμιμης γης γιά ανοικοδόμηση ξεφουσκώσει, να είστε σίγουρη κ. Υπουργέ ότι θα μετριαστεί κατά πολύ η όρεξη γιά καταπατήσεις και τα δάση θα ζήσουν και θα μεγαλώσουν. Είναι απαράδεκτο μία περιοχή πρώτα να πυκνοδομείται αυθαίρετα και στη συνέχεια να έρχεται το κράτος τελευταίο γιά να εντάξει την περιοχή στο σχέδιο. Ξεκινείστε γρήγορα και οργανωμένα να εντάξετε περιοχές στο σχέδιο, ώστε να δομηθούν νόμιμοι και φθηνοί οικισμοί. ‘Οσο η νόμιμη γη είναι πανάκριβη, τόσο θα οργιάζει η αυθαιρεσία και θα κερδοσκοπούν στην πλάτη των κορόϊδων οι λίγοι επιτήδιοι καταπατητές. Κυρία Υπουργέ, λοίπει πολύ νόμιμη γη γιά να εξυπηρετήσει τις ανάγκες και όσο θα λοίπει τόσο θα φουντώνει η αυθαιρεσία, η κερδοσκοπία και η καταπάτηση. Είναι απαράδεκτο το κόστος της γης στο λεκανοπέδιο Αττικής να εγγίζει ή/και να ξεπερνάει το αντίστοιχο κόστος γης στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης.

  • ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ επί του συνόλου του Νομοσχεδίου

    Το παρόν Νομοσχέδιο είναι προφανές ότι αφορά – όπως και από τον τίτλο του προκύπτει – την προστασία των δασών της Αττικής που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του 2009. Δεν γνωρίζω και δεν κατανοώ γιατί δεν επεκτείνεται η εφαρμογή του σε όλες τις περιοχές στις οποίες είχαμε ανάλογα φαινόμενα κατά την ίδια χρονική περίοδο. Είναι προφανές επίσης ότι το Υπουργείο ετοιμάζει Νομοσχέδιο το οποίο θα προστατεύει μόνιμα τις πυρόπληκτες περιοχές από επιθέσεις οικοπεδοποίησης και δεν θα αναγκάζεται να ψηφίζει παρόμοια Νομοσχέδια κάθε έτος.

    Τα υπόλοιπα άρθρα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση με εξαίρεση την περίπτωση που αναφέρει κάποιος σχολιαστής: τι θα γίνει με κατοικίες νομίμως υφιστάμενες και ολοσχερώς καταστραφείσες για τις οποίες απαιτείται η έκδοση νέας οικοδομικής άδειας;

    Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα – περί μεθόδων χαρτογράφησης και χρήσης χαρτογρφαικών υπόβαθρων – είναι πάγια η θέση μου γύρω από τη δημιουργία Εθνικής Βάσης Δεδομένων όπου θα καταχωρείται η οποιαδήποτε πληροφορία – είτε έχει να κάνει με μετρήσεις είτε με καταγραφές κάθε είδους. Η τυποποίηση του τρόπου καταχώρισης είναι επίσης ένα θέμα που θα πρέπει να δει συνολικά η κυβέρνηση. Είναι απαράδεκτο, π.χ., να μην έχουμε εθνικό σύστημα συντεταγμένων και να αναγκαζόμαστε να προσφεύγουμε σε λογισμικά μετατροπής πολλές φορές αμφίβολης ακρίβειας.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 17:24 | Παναγιώτης

    Κυρία Υπουργέ, συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας.

    Θα ήθελα να σας προτείνω, την εξέταση από τη νομική υπηρεσία του νεοσύστατου υπουργείου σας, του ενδεχόμενου κάποιες δασικές εκτάσεις να χαρακτηρισθούν στρατιωτικές περιοχές.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 14:13 | Δημήτρης Χατζησάββας

    Το σχέδιο νόμου είναι απαράδεκτο!

    Το Ελληνικό κράτος δεν έχει κανένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, και η χωροταξία κινείται στο ίδιο δρόμο.

    Η χωροταξία της πόλης και της πολυκατοικίας κατέστρεψε την Ελλάδα, μία αγροτική και τουριστική χώρα!

    Χρειάζεται αλλαγή του χωροταξικού:

    -Απαγόρευση πολυκατοικιών
    -Να χτίζονται μικρές μονοκατοικίες διάσπαρτα παντού στην ύπαιθρο (αυτό είναι και η μόνη προστασία της υπαίθρου από πυρκαγιές!)
    -Όλες οι νέες κατοικίες από εδώ και μπρος να γίνονται πέτρινες με βάση την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.

    Και ειδικά για την Αττική, να σταματήσουν να χτίζονται πολυκατοικίες, και από εδώ και μπρος να χτίζονται μικρές μονοκατοικίες (έως 80τμ), με ελάχιστο οικόπεδο 500τμ.

    Αλλαγή της πολεοδομίας: Ο μηχανικός να είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή του νόμου. Το σπίτι να χτίζεται χωρίς άδεια. Η πολεοδομία να μετατραπεί σε αστυνομία που θα ελέγχει εάν εφαρμόζεται ο νόμος και τις καταγγελίες.

    Κατάργηση διαχωρισμού δασικών-αγροτικών εκτάσεων. Κίνητρα από το κράτος για να κατοικήσουν οι άνθρωποι στην ύπαιθρο. Μείωση γραφειοκρατίας.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 13:03 | apostolos

    Το σχέδιο Νόμου αναμφίβολα κινείται στην σωστή κατεύθυνση. Βέβαια στην Ελλάδα θα πρέπει να ρυθμίσουμε ακόμη και τα αυτονόητα. Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει Νόμος που να ρυθμίζει ότι οι πληγείσες από τις πυρκαγιές περιοχές θα πρέπει να είναι αναδασωτέες.
    Κατά το άρθρο 24 Συντάγματος το κράτος έχει υποχρέωση να προστατεύει τα δάση και τις δασικές εκτάσεις. Κρίσιμος είναι ο ορισμός του δάσους. Στο θέμα αυτό με ερμηνευτική δήλωση στο άρθρο 24 δίνεται ένας ορισμός του δάσους,ο οποίος δημιουργεί περισσότερα προβλήματα αντί να τα επιλύει, δημιουργώντας παράλληλα και ζητήματα «αντισυνταγματικότητας».
    Κατά την γνώμη μου θα πρέπει να υπάρχουν δασικού χάρτες, να γνωρίζει το κράτος που υπάρχει δάσος, αν υπάρχει, να το οριοθετήσει, να είναι σαφή τα όρια του, να έχει πλήρη στοιχεία, να το προστατεύει και να προβλέψει την απογόρευση οικοδομικών εργασιών σε δασικές εκτάσεις. Προαπαιτούμενο δηαδή είναι να γνωρίζει το κράτος που υφίσταται δάσος, την έκταση του, από τι αποτελείται κλπ προκειμένου να υπάρχει προστασία. Δεν δύναται ο καθένας να λειτουργεί με γνώμονα την νοοτροπία «κάνω ότι θέλω, όπως το θέλω».
    Μετέπειτα κατά την γνώμη μου θα μπορεί να ορίσει το κράτος περιοχές που επιτρέπεται η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών πλησίον του δάσους. Να περιορίσει δηλαδή την άναρχη δόμηση πλησίον των δασικών εκτάσεων, όπου ο καθένας ανοικοδομεί οικίες όπου θέλει, με σύστημα και πρόγραμμα, δημιουργώντας οικισμούς. Να προβλεφθεί και να εφαρμοστεί ότι επιτρέπεται η οικοδόμηση μόνο σε αυτήν την έκταση του οικισμού, η οποία θα πρέπει να είναι οριοθετημένη, με όρια και με κανόνες, με αυστηρές κυρώσεις για τους παραβάτες και με ταυτόχρονη κατεδάφιση αυθαίρετων κατασκευών.
    Σαν πρώτο βήμα προκειμένου να κυρωθούν και να εφαρμοστούν οι δασικοί χάρτες είναι στη σωστή και ορθή κατεύθυνση.

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 11:18 | Θεοδόσης Θεοδοσίου

    Το νομοσχέδιο σίγουρα κινείται στη θετική κατεύθυνση. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να ενεργοποιηθεί/ενισχυθεί ο θεσμός των πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής.
    Ένα επείγον ζήτημα που επίσης χρειάζεται θωράκιση με νομοθετική ρύθμιση είναι επίσης ο χαρακτηρισμός δασικών ή μη περιοχών.Παραδείγματος χάριν κάποιοι έκαναν χρήση περιοχών μέσα σε δασικές εκτάσεις για καλλιέργειες σε περιόδους δύσκολές, π.χ. κατοχή κλπ κλπ. Αυτό το γεγονός σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να στοιχειοθετεί δικαίωμα των απογόνων να διεκδικούν αυτές τις εκτάσεις.
    Τέλος θα ήθελα να σας τονίσω την αναγκαιότητα επανενίσχυσης της δασικής υπηρεσίας (δασαρχεία κλπ). Πρέπει, κατά την άποψή μου να επανέλθει η ευθύνη για την πυρόσβεση των δασικών πυρκαγιών στην δασική υπηρεσία και να εποπτεύεται από δασολόγους. Και μαζί με αυτήν να επανενισχυθεί η συντήρηση των δασών. Η δασική πυρόσβεση από αστικές μονάδες πυροσβεστικής είχε ολέθρια αποτελέσματα για την χώρα. Οι πυροσβέστες μπορεί να είναι άρτια εκπεδευμένοι για την αντιμετώπιση αστικών πυρκαγιών αλλά όχι και δασικών που απαιτούν διαφορετική στρατιγική ( αναχώματα, αντιπυρικές ζώνες, άρτια γνώση της τοπικής γεωγραφίας,συντονισμό επίγειων και εναέριων μέσων κλπ). Τα δάση μας βρίσκονται σε τραγική κατάσταση. Τα αποδυναμωμένα δασαρχεία, αδυνατούν και ίσως και αδιαφορούν (αφού η πυρόσβεση δεν είναι στα καθήκοντά τους) να αποψιλώσουν τα δάση από τα ξερά κλαδιά, δενδρα κλπ (τέλεια καύσιμη ύλη). Επίσης αδυνατούν να προβούν στην απαραίτητη υλοτομία γέρικων δένδρων. Σίγουρα κατά τη γνώμη μου πρέπει όλα αυτά να αλλάξουν για να συνδράμουν προληπτικά, στα σαφώς θετικά κατασταλτικά μέτρα που νομοθετείτε.

    Θεοδόσης Α. Θεοδοσίου

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 10:43 | Δημήτρης Κομνηνός

    Όλοι συμφωνούμε στη θέση να μην κτιστεί ούτε ένα αυθαίρετο στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές, όπως και σε όλη την Ελληνική Επικράτεια. Η αναστολή όμως έκδοσης οικοδομικών αδειών και η απαγόρευση εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών είναι ένα μέτρο που από τη μία ενισχύει τη μεγάλη υπάρχουσα ανεργία -παρακαλώ υπολογίστε τις χαμένες θέσεις εργασίας- και απο την άλλη βάζει τους πολίτες
    -ιδιοκτήτες άγροτεμαχίων, οικοδομών και εργαζομένους σε οικοδομές- να δεχθούν το βάρος της μη έγκαιρης ύπαρξης νομολογίας και δασικών χαρτών, που είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους.
    Προτείνω:
    (1) Αυστηρή αστυνόμευση των πυρόπληκτων περιοχών με αεροφωτογραφίες, επίγεια αστυνόμευση κ.λ.π. ώσπου να κυρωθούν οι δασικοί χάρτες και να κηρυχθούν οι αναδασωτέες περιοχές. Η αστυνόμευση πρέπει να είναι διαρκής και μετά το πέρας της διαδικασίας, με άμεση κατεδάφιση των αυθαιρέτων.
    (2) Η οποιαδήποτε προσωρινή απόφαση πρέπει να αφορά αμιγώς τις πληγηθείσες περιοχές και όχι ολόκληρους Δήμους ή Κοινότητες. Αν συμβεί το δεύτερο, δηλαδή να αφορά και μη πυρόπληκτες περιοχές επειδή τυγχάνουν μέσα στα όρια πυρόπληκτων Δήμων ή Κοινοτήτων, τότε οποιοδήποτε μέτρο για να είναι δίκαιο πρέπει να επεκταθεί σε όλη την Ελληνική Επικράτεια.
    (3) Δημιουργία ενός και μόνο Νόμου που να περιλαμβάνει όλους τους παλιούς Νόμους που ισχύουν και νέους που θα θεσπιστούν. Μ΄αυτό τον τρόπο θα υπάρχουν συγκεντρωμένα και σαφώς ορισμένα τα πάντα γύρω από τα δάση, τις γεωργικές εκτάσεις, άλλες ζώνες κ.λ.π. και θα συνοδεύονται με χάρτες και αεροφωτογραφίες όλου του Ελληνικού εδάφους. Έτσι αυτόματα κάθε δασική έκταση που καίγεται θα είναι αναδασωτέα.
    Σαν τελικό σχόλιο θα ήθελα να μπείτε στην θέση κάποιου Έλληνα πολίτη που ξεκινά να βγάλει μια άδεια, κάνει προμελέτη τον Ιούνιο-Ιούλιο 2009 και πρωτού προλάβει να καταθέσει για άδεια έρχεται ο Νόμος Σουφλιά και τον αναγκάζει να αλλάξει την προμελέτη προκειμένου να μπορέσει να καταθέσει. Έχοντας τώρα καταθέσει, από τη μία αναστέλλεται ο Νόμος Σουφλιά και ισχύει ο παλιός Οικοδομικός Νόμος και από την άλλη αναστέλλεται η έκδοση οικοδομικών αδειών αν και το αγροτεμάχιό του βρίσκεται σε μη πυρόπληκτη περιοχή, είναι τελεσίδικα γεωργικώς καλλιεργούμενη έκταση αλλά βρίσκεται μέσα στα όρια πυρόπληκτου Δήμου. Τελικά τι μπορεί κάποιος να προγραμματίσει;

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 10:25 | Μανώλης Μάλαμας

    Να σταματήσουν οι οικοδομές στα καμένα με νόμο,σύμφωνοι.Θα υπάρξει όμως αποτέλεσμα? Μήπως θα βρεθούν παραθυράκια καταστρατήγησης του νόμου? Γιατί εδώ μιλάμε για το όνειρο του Νεοέλληνα να έχει σπίτι σε προάστιο,αλλά και για το γενικότερο σχέδιο, ό πληθυσμός της Αττικής να διπλασιασθεί σε περίπου 20 χρόνια(με ποιούς αλήθεια?).

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 09:13 | ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

    τι θα γινει με εμας που ειμαστε πυροπληκτη επιχειρηση(ολοσχερης καταστροφη).
    εως τωρα δεν εχουμε ουτε που να παμε με δεδομενη την οικονομικη μας αδυναμια και την παντελη ελλειψη κρατικης αρωγης.
    περιοχη Μαγουλας Αττικης

  • 28 Οκτωβρίου 2009, 08:16 | Ανώνυμο

    Για την καλύτερη εφαρμογή να ανασταλεί το δικαίωμα των εργαζομένων στις πολεοδομίες να υπογράφουν νέες άδειες. Επίσης, επί τη ευκαιρία και μια και δε θα έχουνε άδειες να εξετάσουνε, ας μεταταχτούν προσωρινά σε κάποια εργασία χρήσιμη, όπως στη χαρτογράφηση, που σίγουρα θα θέλει κόσμο.

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 23:32 | ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ

    ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ. ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΜΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΟΙΚΤΟ, ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΝΟ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΑΣΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟΤΕΦΡΩΘΟΥΝ, ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΚΑΙ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΩΝ ΛΗΨΕΩΝ. ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΛΗΨΕΙΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΓΡΙΘΟΥΝ ΜΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΕΣ, ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ. ΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΣΑ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΣΑΦΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΕ ΕΝΑ ΑΥΣΤΗΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΩΣ ΑΝΑΔΑΣΟΤΕΩΝ.

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 23:51 | Παναγιώτης Ψάλτης

    συμφωνώ

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 22:44 | Τεάζης Γιάννης

    Το σχόλιό μου είναι λίγο γενικότερο.
    Ποιός θα ελέγχει αυτούς που είναι υπεύθυνοι να ελέγχουν;
    Εκεί κολούν πολλοί νόμοι και ειδικά όσο αφορά την προστασία των δασών. Π.χ. πολλοί υπάλληλοι δασαρχείων πλούτησαν τις τελευταίες δεκαετίες.

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 21:08 | Πέτρος Τσαντούλης

    Για όσους δεν πρόσεξαν, το άρθρο αυτό αναφέρεται σε ΜΗ ΔΑΣΙΚΕΣ περιοχές ούτως ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα μετατροπής του δάσους σε μη-δάσος κατα τη διάρκεια της εκπόνησης των σχετικών μελετών χαρακτηρισμού και αναδάσωσης. Ούτως ή άλλως, το δάσος δεν χτίζεται, οπότε δεν τίθεται θέμα απαγόρευσης αυτού που θεωρητικά απαγορεύεται. Το σημαντικό είναι να προσδιοριστεί τι είναι δάσος πριν φυτρώσουν μέσα του τα αυθαίρετα σαν μανιτάρια, εξ ου και η απαγόρευση όλων των οικοδομικών εργασιών στις πληγείσες περιοχές.

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 21:18 | Κατερίνα Κουνάδη

    Σε όλη την Ελλάδα τα Δασαρχεία «κατά κρίση» χαρακτηρίζουν ως δασικά κτήματα ή οικόπεδα που ανήκουν σε φτωχούς ανθρώπους, είναι η μόνη τους περιουσία και όπου φύονται χορτάρια ή και πουρνάρια ύψους ενός μέτρου. Την ίδια στιγμή υπάρχουν νόμιμα χτισμένες βίλλες μέσα σε πραγματικά δάση, όπως στα βουνά της Αττικής π.χ. Πολιτεία, Εκάλη, Θρακομακεδόνες, Κηφισιά, Πεντέλη, Υμητός κ.λ.π. 1) Είναι κοινωνικά δίκαιο κάποιοι να κατοικούν σε βίλλες στον καθαρό αέρα και μέσα στο πράσινο και άλλοι σε υποβαθμισμένες περιοχές που δεν υπάρχει ίχνος δέντρου ή πρασίνου και απ’ όπου διέρχονται δρόμοι μεγάλης κυκλοφορίας ή βιομηχανίες και η μόλυνση σκοτώνει όπως: Αχαρνών, Κυψέλη, Παγκράτι, Πέραμα, Δραπετσώνα; 2) Είναι επιστημονικά ορθό να χαρακτηρίζονται δάση οι αγροί με τα χορτάρια και τα πουρνάρια; 3)Είναι περιβαλλοντικά και κοινωνικά ηθικό να μην μπορεί να χτίσει ο μικροιδιοκτήτης το εξοχικό του στα 4 στρέμματα αλλά να μπορούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες να αποκλείουν ολόκληρες εκτάσεις παράκτιες ή ορεινές από τη δημόσια χρήση και να χτίζουν με τεράστιους συντελεστές και ειδικούς όρους δόμησης;
    Η έννοια της προστασίας του περιβάλλοντος δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει και την προστασία της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής και της αξιοπρέπειας της. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που ζουν και πεθαίνουν σαν τα σκυλιά του δρόμου: Κέντρο Αθήνας, Ομόνοια, Ευρυπίδου…Μια από τις βασικές αιτίες είναι η από δεκαετίες τρομακτική υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος αυτών των περιοχών.
    Η προστασία των δασών πρέπει να αποτελεί μέρος μιας συνολικής πολιτικής για τον άνθρωπο και την αρμονική σχέση ανάπτυξης και περιβάλλοντος, στην κατεύθυνση της κοινωνικής δικαιοσύνης και ισοτιμίας, των ίσων δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στην ποιότητα του αστικού, περιαστικού, αγροτικού και φυσικού περιβάλλοντος και στην αειφορία.

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 21:52 | Σωτήρης Κανδρέλης

    Ποιος ο λόγος για τον οποίο η απαγόρευση περιορίζεται μόνο στις καείσες κατά το διαρεύσαν έτος εκτάσεις και όχι και για τις κατά τα παρελθόντα έτη εκτάσεις. Επιπλέον γιατί θα ισχύει μόνο για την Αττική και όχι για ολόκληρη την επικράτεια.

  • 27 Οκτωβρίου 2009, 20:04 | Βαγγέλης Ξανθάκης, Αρχιτέκτονας Λογισμικού Αθήνα

    Γιατί δεν επεκτείνεται η παράγραφος 1 για όλες τις περιοχές στην Ελλάδα και αναφέρεται μόνον στο Νομό Αττικής;