Στις περιοχές αμιγούς κατοικίας επιτρέπονται μόνο :
(1) Κατοικία
(2) Κοινωνική πρόνοια τοπικής σημασίας
(3) Εκπαίδευση προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια με καθορισμό της θέσης τους από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο
(5) Μικρές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις (μόνο κατηγ. Α)
(7) Πολιτιστικές εγκαταστάσεις τοπικής σημασίας μέχρι 200 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης
(6) Θρησκευτικοί χώροι τοπικής σημασίας με καθορισμό της θέσης τους από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο
(8) Μόνο εμπορικά καταστήματα (8.1) και καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών (8.2) που εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, όπως παντοπωλείο, φαρμακείο, χαρτοπωλείο, κρεοπωλείο, κατάστημα ψιλικών, γαλακτοπωλείο, πρατήριο γάλακτος και άρτου. Μέγιστη συνολική επιφάνεια καταστημάτων ανά οικόπεδο 100 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. Το μέγεθος αυτό μπορεί να εξειδικεύεται ή να περιορίζεται από το εγκεκριμένο σχέδιο.
(11) Περίθαλψη: Μόνο Μονάδες Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης
(16) Ξενοδοχειακά καταλύματα – ξενώνες μέχρι 30 κλίνες
(17.1) Στάθμευση (κτίρια-γήπεδα) αυτοκινήτων μέχρι 3,5 τόνους κοινής χρήσης, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων εφόσον προβλέπεται από το ρυμοτομικό σχέδιο
(25) Φούρνοι έως 100 τμ συνολικής επιφάνειας δόμησης. Το μέγεθος αυτό μπορεί να εξειδικεύεται ή να περιορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο
(32) Γωνιές Ανακύκλωσης
(35) Δεξαμενές νερού – αφαλάτωσης
(38) Εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών κινητής τηλεφωνίας
(40) Αστική γεωργία – λαχανόκηποι
Στις χρήσεις με κωδικό (7), (8.1 & 8.2), (25) και (16) είναι επιθυμητό από τον πολεοδομικό σχεδιασμό να επιδιώκεται η σημειακή συγκέντρωσή τους σε συγκεκριμένες θέσεις του ρυμοτομικού σχεδίου/ σε τοπικά κέντρα συνοικίας-γειτονιάς και να αποφεύγεται η διασπορά τους.
H πρόταση για θεσμοθέτηση εγκατάσταση Κεραιών Κινητής Τηλεφωνίας σε περιοχές αμιγούς και γενικής κατοικίας είναι επικίνδυνη για τον πληθυσμό και απαράδεκτη, ιδίως από ένα Υπουργείο, που μέχρι πρόσφατα ελέγετο Υπουργείο Περιβάλλοντος!!!
Είναι γνωστό ότι:
– ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, με το δελτίο τύπου από το 2011 έχει χαρακτηρίσει την ΗΜΑ (EMR) ως καρκινογόνο για τους ανθρώπους.
– Με την ΚΥΑ με αριθμό 27217/505 (ΦΕΚ 1442/Β/2013)οι εγκαταστάσεις κατασκευών κεραιών χαμηλής ηλεκτρομαγνητικής περιβαλλοντικής όχλησης Ε.Κ.Κ.Χ.Ο. εγκαθίστανται χωρίς να απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση ή η λήψη οποιασδήποτε έγκρισης ή άδειας από τις αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ η άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας τους λαμβάνεται με fast track διαδικασίες ακόμη και μετά την έναρξη λειτουργίας τους.
– Πολλές έρευνες και μελέτες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επιβαρυντική επίδραση αυτής της ακτινοβολίας στον άνθρωπο.
Για τους παραπάνω λόγους οφείλετε να:
– ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ τις διατάξεις που αφορούν στην εγκατάσταση κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε περιοχές κατοικίας (Αμιγούς και Γενικής),
– ΜΕΙΩΕΤΕ ΤΑ ΟΡΙΑ Ηλεκτρομαγνητικής Ακτινοβολίας,
– ΕΠΙΒΑΛΕΤΕ περιορισμούς και αποστάσεις ασφαλείας προς όφελος του πληθυσμού.
Για το σοβαρό ζήτημα της χωροθέτησης των σταθμών βάσης κεραιών κινητής τηλεφωνίας, θα ήθελα να σας παραπέμψω στη σχετική Ειδική Έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη (https://www.synigoros.gr/resources/docs/125946.pdf). Μετά από ανάλυση τόσο επιστημονικών δεδομένων όσο και δεδομένων του Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου, η Έκθεση καταλήγει στις εξής προτάσεις:
1. Υπαγωγή των σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας σε περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση
2. Θέσπιση ελαχίστων αποστάσεων από κατοικημένες περιοχές και ειδικά κτίρια
για την εγκατάσταση των κεραιών κινητής τηλεφωνίας (Με βάση τα νεώτερα επιστημονικά δεδομένα που έχει στη διάθεσή του ο Συνήγορος του Πολίτη, εκτιμάται ότι οι αναγκαίες αποστάσεις για την τοποθέτηση των κεραιών δεν μπορούν να είναι μικρότερες των 300 μέτρων από τα όρια κατοικημένων περιοχών (περιοχών εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων και εντός ορίων οικισμών) και 500 μέτρων από ειδικά κτίρια, που στεγάζουν ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (κτίρια εκπαίδευσης, νοσοκομεία, μαιευτήρια).
3. Ανάκληση αδειών κατασκευής κεραιών που λειτουργούν επί κτιρίων τα οποία
δεν πληρούν τις νόμιμες πολεοδομικές προϋποθέσεις.
Ιδιαιτέρως σημαντική στην περίπτωση της χωροθέτησης σταθμών κεραιών κινητής τηλεφωνίας, όπου η επιστημονική κοινότητα παγκοσμίως διχάζεται σε ότι αφορά τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας στο περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, είναι η υιοθέτηση της Αρχής της Προφύλαξης:
Από τη μελέτη των διεθνών κειμένων προκύπτει ότι η αρχή της προφύλαξης
εφαρμόζεται όταν υπάρχει επιστημονική αβεβαιότητα ως προς τον κίνδυνο επέλευσης μη αναστρέψιμων ή σοβαρών επιπτώσεων στο περιβάλλον ή την ανθρώπινη υγεία από οποιαδήποτε δραστηριότητα ή έργο. Στις περιπτώσεις αυτές, επιβάλλεται να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να αποτρέπονται ή να ελέγχονται οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει η συγκεκριμένη δραστηριότητα ή το έργο στο περιβάλλον ή την ανθρώπινη υγεία. Κατά συνέπεια, σε αντίθεση με την αρχή της πρόληψης, όπου λαμβάνονται μέτρα όταν ο κίνδυνος είναι βέβαιος και προβλέψιμος, η αρχή της προφύλαξης επιβάλλει τη λήψη μέτρων όταν ο κίνδυνος είναι απλώς πιθανός.
Αντί λοιπόν το Σχέδιο Π.Δ. να επιβάλλει τη χρήση αυτή σε κατηγορίες χρήσεων γης (δεν προβλέπεται η αφαίρεσή της), θα έπρεπε να την αποκλείει ή να την περιορίζει σε συγκεκριμένες περιοχές και μετά από ειδικές μελέτες.
Πρέπει να απαγορευθεί η κατοικία στο πρόσωπο Εθνικών Οδών και Λεωφόρων. Όχι άλλη υποβάθμιση στην ποιότητα ζωής μας.
Προτείνεται να επιτραπούν οι ακόλουθες ειδικές χρήσεις:
(51) Παιδότοποι, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης, και λοιποί χώροι ήπιας παιδικής αναψυχής (υπαίθριοι και μη).
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 1 – Βλ. σχόλιο στο αντίστοιχο άρθρο:
Οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την παιδική αναψυχή γνωρίζουν μεγάλη άνθιση τα τελευταία χρόνια και αποτελούν μία από τις κατηγορίες χρήσεων που εξελίσσονται συνεχώς, αλλά, δυστυχώς, αποκτούν επικαιρότητα μόνο με δυσάρεστες αφορμές. Το προτεινόμενο σχέδιο προβλέπει μόνο τη λειτουργία «λούνα παρκ» (κατεξοχήν χώρων παιδικής αναψυχής), συνδέοντάς τη λειτουργικά στην ίδια ειδική χρήση με τα θεματικά πάρκα. Ωστόσο, τα τελευταία αποτελούν κατά τη νομοθεσία εγκαταστάσεις ειδικής τουριστικής υποδομής και δεν σχετίζονται ούτε πολεοδομικά ούτε λειτουργικά με την παιδική αναψυχή, η οποία, λόγω της μεγάλης ποικιλίας δραστηριοτήτων, μπορεί να είναι πολύ ηπιότερη.
Προτείνεται αφενός η αναδιατύπωση των κατηγοριών ειδικών χρήσεων γης με α.α. 50 και 51, αφετέρου ο διαχωρισμός της παιδικής αναψυχής σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με την ένταση και την πολεοδομική λειτουργία τους.
Με τον τρόπο αυτό και με την εξειδίκευση που θα ακολουθήσει με την προβλεπόμενη στο ίδιο άρθρο υπουργική απόφαση, μπορεί να ξεκινήσει πλέον η θεσμοθέτηση διαδικασιών αδειοδότησης τέτοιων χρήσεων, η οποία σήμερα είναι εξαιρετικά ελλιπής, καθιστώντας τη λειτουργία τους ιδιαίτερα προβληματική – αν όχι και επικίνδυνη.
Σε οικόπεδα με πρόσωπο επί κυρίων οδικών αξόνων για τις περιπτώσεις που βρίσκονται σε περιοχές αμιγούς κατοικίας ή αποκλειστικής κατοικίας να επιτρέπεται η χρηση με τα στοιχεια 8.1 της παρ. Β του αρθρου 1 του παρόντος με μέγιστη συνολική επιφάνεια δόμησης 1.000 μ2.
Οι υποδομές μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας είναι απαραίτητες σε όλο το φάσμα των χρήσεων γης, ακόμα και στις περιοχές αποκλειστικής κατοικίας.
Συνεπώς στα άρθρα 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 να συμπεριληφθεί η χρήση: 36.2 «Υποδομές μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και συνοδά έργα αυτών».
Τα παραπάνω είναι σύμφωνα με:
• το Γενικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΦΕΚ Α΄ 128/2008) «Η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της χωρικής συνοχής. Για το σκοπό αυτόν, με το παρόν πλαίσιο, επιδιώκεται:… Η βελτίωση της πρόσβασης σε βασικά δίκτυα μεταφορών, ενέργειας και επικοινωνιών και η ανάπτυξη των σχετικών υποδομών» (άρθρο 2).
• το Άρθρο 190 του Νόμου 4001 (ΦΕΚ 179Α/22.08.2011): σύμφωνα με το οποίο «Σε όλες τις κατηγορίες χρήσεων γης, οι οποίες καθορίζονται στο π.δ. της 232/6.3.1987 (Δ’ 166) ή σε άλλα προεδρικά διατάγματα που εκδόθηκαν βάσει της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 1561/1985 (Α’ 148), όπως αυτή τροποποιήθηκε από την παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 3212/2003 (Α’ 308) και ισχύει, ή προβλέπονται από τον χωροταξικό ή πολεοδομικό σχεδιασμό οποιουδήποτε επιπέδου, περιλαμβάνεται ως επιτρεπτή χρήση η εγκατάσταση Κέντρων Διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και των συνοδευτικών αυτών έργων και υπόγειων καλωδιακών δικτύων», (ανεξαρτήτως πληθυσμιακών κριτηρίων).
1. Εντός των περιοχών αμιγούς κατοικίας θα πρέπει να επιτρέπονται και χρήσεις όπως : φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών, σχολές χορού, ιδιωτικά γυμναστήρια κ.α. για την αποφυγή μετεγκατάστασης εν καιρώ μείζονος οικονομικής ύφεσης από τους ήδη υφιστάμενους επαγγελματίες των εν λόγω κλάδων
2. Θα πρέπει να επιτραπεί η ήπια χρήση γραφείων για επαγγελματικούς κλάδους όπως δικηγόροι, μηχανικοί, λογιστές, ιατροί
3. Μπορεί να προστεθεί η χρήση της διοίκησης τοπικής σημασίας με την αντίστοιχη απαλοιφή της από την αποκλειστική κατοικία
4. Η ειδική εκπαίδευση να συμπεριλαμβάνεται ρητά, εκτός αν γενικά η χρήση εκπαίδευσης αναφέρεται χωρίς περαιτέρω εξειδικεύσεις
4. Στην περίθαλψη θα πρέπει να επιτραπούν και οι μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων, ιδιωτικές κλινικές εκτός των μονάδων ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης – γενικά η κατηγορία Α του άρθρου 1.
5. Θα πρέπει να απαλειφθεί κάθε αναφορά της απαίτησης της πρόβλεψης οποιασδήποτε χρήσης από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο (βλέπε σχόλιο στο άρθρο 1)
6. Θα πρέπει να διευκρινίζεται τι περιέχει η κατηγορία Α αθλητικών εγκαταστάσεων
Το (8) να αντικατασταθεί, ως εξής:
«(8) Μόνο εμπορικά καταστήματα (8.1) και καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών (8.2) που εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής, όπως παντοπωλείο, φαρμακείο, χαρτοπωλείο, κρεοπωλείο, κατάστημα ψιλικών, γαλακτοπωλείο, πρατήριο γάλακτος και άρτου, αναψυκτήριο, κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος λιανικής διάθεσης τροφίμων και ποτών. Μέγιστη συνολική επιφάνεια καταστημάτων ανά οικόπεδο 100 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. Το μέγεθος αυτό μπορεί να εξειδικεύεται ή να περιορίζεται από το εγκεκριμένο σχέδιο.»
Στην ειδική κατηγορία χρήσης (8) η μέγιστη προβλεπόμενη συνολική επιφάνεια καταστημάτων ανά οικόπεδο των 100τ.μ. συνολικής επιφάνειας δόμησης κρίνεται υπερβολικά μικρή. Προτείνεται η αύξησή της στα 150τ.μ.
Στην ειδική κατηγορία χρήσης (25), σε ό,τι αφορά στους φούρνους, η μέγιστη προβλεπόμενη συνολική επιφάνεια δόμησης των 100τ.μ. κρίνεται υπερβολικά μικρή. Θεωρούμε ότι είναι ορθότερο ο περιορισμός να αφορά στην παραγωγικότητα του φούρνου (π.χ. να επιτρέπονται φούρνοι με παραγωγικότητα έως 3.000kg/ημέρα, που αποτελεί την χαμηλότερη κατηγορία) και όχι στο εμβαδόν του.
Προτείνω στο άρθρο 3 της αμιγούς κατοικίας και ειδικότερα στην υποκατηγορία 3 περί Εκπαίδευσης προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας να προστεθεί και η ειδική εκπαιδευση όπως συμβαίνει στο άρθρο 2 της αποκλειστικής κατοικίας.
Άρθρο 3 Αμιγής κατοικία, σελ.4
Οι Εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών είναι συνήθως σταθερής ή/και κινητής τηλεφωνίας. Συνεπώς, προτείνεται η ακόλουθη διατύπωση, σύμφωνα με την τροποποίηση του άρθρου 1:
«38 Εγκαταστάσεις σταθμών βάσης κεραιών τηλεπικοινωνιών».
Επίσης, να προστεθεί και η κατηγορία 36.2, σύμφωνα με την τροποποίηση του άρθρου 1.
Θετική προσθήκη αποτελεί το γεγονός ότι προβλέπεται η δυνατότητα χωροθέτησης φούρνων σε περιοχή αμιγούς κατοικίας. Ωστόσο, το περιορισμός των 100τ.μ. που τίθεται πρακτικά δυσχεραίνει τη λειτουργικότητά τους και σχεδόν αναιρεί τη θετική αυτή προσθήκη.
Τούτο εκφράζεται, διότι σύμφωνα με το Ν. 3526/2007 (ΦΕΚ 24/Α’/9.2.2007) «Παραγωγή και διάθεση προϊόντων αρτοποιίας και συναφείς διατάξεις», ορίζονται οι ελάχιστες απαιτούμενες διαστάσεις ανά δυναμικότητα κλιβάνου παραγωγής προϊόντων αρτοποιίας. Συγκεκριμένα, για τη χαμηλότερη δυναμικότητα κλιβάνου παραγωγής προϊόντων αρτοποιίας (μέχρι και 3.000 χιλιόγραμμα ανά εικοσιτετράωρο), η επιφάνεια των διαμερισμάτων και των χώρων προκύπτει κατά προσέγγιση είναι στα 95-100τ.μ., δηλαδή πολύ κοντά στο προς θεσμοθέτηση όριο συνολικής επιφάνειας δόμησης.
Συνεπώς, προτείνω το συγκεκριμένο όριο να αυξηθεί στα 150τ.μ., είτε, ειδικά για την περίπτωση των φούρνων, ασφαλέστερο θα ήταν να θεσπιστεί όριο δυναμικότητας κλιβάνου, αντί για όριο συνολικής επιφάνειας δόμησης, και, πιο συγκεκριμένα, να οριστεί το ελάχιστο σύμφωνα με το Ν. 3526/2007, δηλαδή 3.000 χιλιόγραμμα ανά εικοσιτετράωρο.
Ανθή Τσακιροπούλου
Τοπογράφος Μηχανικός, ΑΠΘ
Απαιτείται διευκρίνηση του όρου κοινωνική πρόνοια τοπικής σημασίας.
Στην παρ. 40 του άρθρου 2 του ΝΟΚ ορίζεται ότι οι κοινωφελείς χώροι είναι αυτοί που καθορίζονται από το εγκεκριμένο σχέδιο και αφορούν κατασκευές κοινής ωφέλειας δημοσίου ή ιδιωτικού χαρακτήρα.Οι αναφερόμενοι στο άρθρο κοινωφελείς χώροι αφορούν και κατασκευές ιδιωτικού χαρακτήρα;
Με βάση τις ισχύουσες προδιαφραφές περί πολεοδομικών μελετών καθώς και των εγκεκριμένων πολεοδομικών μελετών πώς θα εξασφαλιστούν οι κοινωφελείς χώροι δημοσίου χαρακτήρα;
Περιορισμοί στον αριθμό και τη θέση των αναφερόμενων εγκαταστάσεων κεραιών σε περιοχές κατοικίας.
ΥΔΟΜ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΑΔΕΙΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ
ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ: Δεν αιτιολογείται οι θρησκευτικοί χώροι στην αμιγή κατοικία να προβλέπονται απο το ρυμοτομικό σχέδιο ενώ στην Αποκλειστική που είναι δυσμενέστερη χρήση να μην μπαίνει αυτός ο όρος. προτείνω το εδάφιο 6 του άρθρου 3 να είναι το ίδιο με το εδάφιο 6 του άρθρου 2.
Ο Φούρνος περιλαμβάνει τον χώρο παραγωγής που σύμφωνα με τα ισχύοντα (ΚΥΑ 3137/191/Φ.15/2012)είναι επαγγελματικό εργαστήριο και τον χώρο πώλησης και ως εκ τούτου τα 100τμ δεν καλύπτουν τις ανάγκες της εν λόγω δραστηριότητας. Προτείνω για τους Φούρνους τα 200τμ.
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ: Ο διαχωρισμός της Γενικής Κατοικίας πάνω στους βασικούς οδικούς άξονες των ΓΠΣ που υπαγόρευε ο Ν. 4269/2014 ήταν πολύ σωστός διότι ο χαρακτήρας των δραστηριοτήτων στις θέσεις αυτές αλλάζει.
ΤΟΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΙΚΙΑΣ -ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ: Δεν μου φαίνεται σωστό το Τοπικό Κέντρο να έχει κατά πολύ λιγώτερες χρήσεις απο την Γενική Κατοικία. ¨Εως σήμερα υπάρχει η αντίληψη στη Διοίκηση τουλάχιστοπν ότι το τοπικό κέντρο είναι ένα Πολεοδομικό Κέντρο σε μικρότερη κλίμακα γιαυτό άλλωστε και το ΠΔ του 1987 δεν τα διαχώριζε. Δεν αιτιολογείται πχ. γιατι δεν επιτρέπεται στο Τοπικό Κέντρο το αναψικτήριο, η καφετέρεια ,το Οβελιστήριο ,το εστιατόριο κλπ περιορισμένης επιφάνειας.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΑΝΑΨΥΧΗ: Το εδάφιο 8 αναφέρειως επιτρεπόμενες χρήσεις, Υπεραγορές και Πολυκαταστήματα μέχρι 1500τμ ενώ το άρθρο 10 παρ. 16α του ν. 4315/2014 αναφέρει ότι δεν εννοούνται Υπεραγορές εφόσον το εμβαδόν των χώρων κύριας χρήσης δεν υπερβαίνει τα 1500τμ. Θά τροποποιηθεί η συγκεκριμένη παράγραφος;
ΟΙΚΙΣΜΟΙ- ΑΡΘΡΟ 17:
Το εδάφιο 14 έχω την πεποίθηση ότι δεν ανταποκρίνεται ούτε στην σημερινή ,ούτε στην πρίν απο 50 χρόνια πραγματικότητα. Ουσιαστικά καταργεί την έννοια του Καφενείου το οποίο χαρακτηρίζει τα χωριά της Χώρας μας και πάρα πολλά από αυτά που ήδη υπάρχουν απο 50ετίας έχουν επιφάνεια τουλάχιστον 70 με 150τμ. Προτείνω ως μέγιστη επιφάνεια τα 200τμ όπως είναι και τα εστιατόρια.
Τα υφιστάμενα προ της δημοσίευσης του ΠΔ του 1987 (Α΄166) παραδοσιακά καφενεία , ταβέρνες , εστιατόρια και παρεμφερείς υπηρεσίες εστίασης να μην ανατρέπονται. Ομοίως γυνμαστήρια , σχολές μουσικής-χορού-μπαλλέτου, φροντιστήρια. Όπως και γραφεία-ιατρεία στο χώρο κατοικίας του ασκούντος το επάγγελμα.Θεωρεί κανένας οτι τα συγκεκριμένα επαγγέλματα και δραστηριότητες έχουν σοβαρή όχληση;;;;
Στις περιοχές αμιγούς κατοικίας να επιτρέπεται η οικοδόμηση κτιρίων με χρήση γραφείων και σε κάθε περίπτωση να επιτρέπονται οι χρήσεις γραφείων ελεύθερου επαγγελματία, όπως δικηγόρου, λογιστή, γιατρού, οδοντίατρου κλπ σε κτίρια κατοικιών και καταστημάτων , με δεδομένο ότι οι χρήσεις αυτές δεν προκαλούν όχληση , πολεοδομικά δε η χρήση γραφείου θεωρείται ηπιότερη και λιγότερο επιβαρυντική από τη χρήση καταστήματος.
Καλημέρα σε Όλους+ες
Για τους σταθμ.βάσης κινητης τηλεφωνίας
σε περιοχές αμιγούς κατοικίας + εκπαίδευσης κι εργασίας..
Εφόσον και το νέο διάταγμα προβλέπει
την εγκατάσταση τους (κεραιών κιν.τηλεφωνίας,σβκτ)
κι εφόσον οι επιπτώσεις έκθεσης σε αυτού του είδους / ένταση
ακτινοβολία έχουν ερευνηθεί επί σειρά ετών ..
Σωστό (δ;ε) θα είναι να προβεί(τε από τ)η πολιτεία άμεσα
σε ελαχιστοποίηση της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας
για την Προφύλαξη της Υγείας Όλων ) !’ ;
H δημόσια υγεία θα πρέπει να προστατευθεί από την ΗΜ Ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.
Οι περιοχές αμιγούς κατοικίας πρέπει να προστατευθούν και να παρέχουν στον πολίτη ένα υγιές περιβάλλον.
Η ΗΜΑ χαρακτηρίστηκε από το 2011 ως πιθανά καρκινογόνος και το 2016 αποδείχθηκε –σύμφωνα με τα προκαταρκτικά αποτελέσματα διετούς έρευνας που διεξήγαγε το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ- ως υπεύθυνη για καρκινογένεση.
Εκφράζω την κάθετη αντίρρησή μου με την άνευ όρων και περιορισμό τοποθέτησή τους παντού.
Η εγκατάσταση σταθμών βάσεων κεραιών κινητής τηλεφωνίας εντός περιοχών αμιγούς κατοικίας θα πρέπει να αφαιρεθεί από αυτό το Π.Δ.
Τα όρια ηλεκτομαγνητικής ακτινοβολίας είναι πάρα πολύ υψηλά συγκριτικά με όλη τη Ευρώπη. Η κυβέρνηση αντι να προστατεύση την υγεία των πολιτών μειωνόντας τα δραστικά, επιτρέπει στις εταιρείες να γεμίσουν τον τόπο κεραίες.
Απαράδεκτο είναι ότι αντί να μειωθούν τα όρια ακτινοβολιας της κινητής τηλεφωνίας στα Ευρωπαίκα όρια , αφήνουμε τις εταιρείες να μας σιγοψήνουν.Τελικα τα συμφέροντα είναι μεγάλα.
Αναφορικά με τις χρήσεις στην περιοχη αμιγών κατοικιών θα ήθελα να ξέρω γιατί δεν επιτρέπεται η ίδρυση κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων, δεν αποτελούν μέρος της εκπαίδευσης;
Επίσης αφού δεν επιτρέπεται γιατί υπάρχουν φροντιστήρια σε περιοχές αμιγών κατοικιών που από το νόμο απαγορεύεται, με αποτέλεσμα όποιος θέλει να ανοίξει να μην μπορεί ενώ οι παλαιοί να έχουν δικαίωμα λειτουργίας;Επίσης γιατί επιτρέπεται η ίδρυση κέντρων μελέτης;
ΣΤΗΝ ΑΜΙΓΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΛΠ)
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Η ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΜΟΙΓΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ
Όσον αφορά στο α.3, περ. 2- Αμιγής κατοικία, 25η υποπερίπτωση:
Κατά την άποψή μας, πρακτικά και νομικά, για να δημιουργηθεί φούρνος σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα τ.μ. που δίδονται σε αυτήν την περίπτωση είναι τα ελάχιστα. Προτείνουμε να γίνει ως εξής: Φούρνοι έως 120 τ.μ συνολικής επιφάνειας δόμησης. Το μέγεθος αυτό μπορεί να εξειδικεύεται ή να περιορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο.
Περιορίζοντας την δυνατότητα δημιουργίας φούρνου έως 100 τ.μ., ενέχει ο κίνδυνος δημιουργίας μόνο εγκαταστάσεων περάτωσης έψησης (καταστήματα έψησης κατεψυγμένου άρτου και αρτοσκευασμάτων), τα οποία εικάζουμε και πιθανολογούμε ότι θα παρουσιάζονται ως αρτοποιεία, αποκλείοντας ταυτόχρονα την δυνατότητα λειτουργίας παραδοσιακού αρτοποιείου σε περίπτωση ελαχίστων επιπλέον τ.μ.
Μούσιος Μιχάλης- Πρόεδρος Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος
Κεβρεκίδης Κώστας- Γεν. Γραμ. Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος
Όσον αφορά στο α.3, περ. 2- Αμιγής κατοικία, 25η υποπερίπτωση:
Κατά την άποψή μας, πρακτικά και νομικά, για να δημιουργηθεί φούρνος σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τα τ.μ. που δίδονται σε αυτήν την περίπτωση είναι τα ελάχιστα. Προτείνουμε να γίνει ως εξής: Φούρνοι έως 120 τ.μ συνολικής επιφάνειας δόμησης. Το μέγεθος αυτό μπορεί να εξειδικεύεται ή να περιορίζεται από το ρυμοτομικό σχέδιο.
Περιορίζοντας την δυνατότητα δημιουργίας φούρνου έως 100 τ.μ., ενέχει ο κίνδυνος δημιουργίας μόνο εγκαταστάσεων περάτωσης έψησης (καταστήματα έψησης κατεψυγμένου άρτου και αρτοσκευασμάτων), τα οποία εικάζουμε και πιθανολογούμε ότι θα παρουσιάζονται ως αρτοποιεία, αποκλείοντας ταυτόχρονα την δυνατότητα λειτουργίας παραδοσιακού αρτοποιείου σε περίπτωση ελαχίστων επιπλέον τ.μ.
Μούσιος Μιχάλης- Πρόεδρος Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος
Κεβρεκίδης Κώστας- Γενικός Γραμ. Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος
Στην αμιγη κατοικια απαγορευται η ιδικοτητα Γραφειου. Γιατι να υπαρχει η απαγορευση αυτη,κατι που κανει επαγγελματα οπως Δηκηγορους Ψηχολογους Γιατρους Συνβολαιογραφους κ.α να εξασκησουνε το επαγγελμα τους. Και να φανταστητε οτι πολλοι απο εμας τους επαγγελματιες εχουμε ακινητα στην αμιγη κατοικια που δεν μπορουμε να χρησιμοποιησουμε για την δουλεια μας, και ειμαστε υποχρεωμενει να ενικοιαζουμε σε αλλες περιοχες,συν το οτι τα επαγγελματα αυτα δεν προκαλουν φασαρια, ωστε να δημιουργουν προβλημα στις διπλανες κατοικιες.Τα καταστηματα ομως που επιτρεπεται να ανοιξουν στης παριοχες αυτες, δημιουργουν περισσοτερη οχλαγωγια απο τα γραφεια.Για αυτο θα ηταν σωστο στην αμιγη κατοικια να επιτραπει και η χρηση Γραφειου.
Οχι κεραίες τηλεφωνίας σε αμιγή κατοικία !
Οταν και αν μειωθούν τα όρια ακτινοβολίας όπως στο εξωτερικό, ίσως αλλά τώρα ΟΧΙ !
Η δημόσια υγεία θα πρέπει να προστατευθεί από την ΗΜ ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας σε σχέση με την οικονομική επιβάρυνση των εταιριών κινητής τηλεφωνίας.
Τα όρια εκπομπής σε περιοχές προσβάσιμες από το κοινό θα πρέπει να μειωθούν, ειδικά όταν πρόκειται για σχολειά και νοσοκομεία, ακόμα και αν αυτό οδηγήσει στην τοποθέτηση περισσότερων microcells από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας.
Με μια αναζήτηση για το τι συμβαίνει στο ΗΒ, αν και χρησιμοποιούν για όρια αυτά που έχει υιοθετήσει η ΕΕ από το WHO, με μετρήσεις που έχουν κάνει είδαν ότι από κεραίες μακράς εμβέλειας (100W ή περισσότερα) οι εκπομπές φθάνανε κατά μέσω όρο στο 0.002% του ορίου με μέγιστη τιμή 0.2% του ορίου και στην περίπτωση των κεραιών 1 – 2 W η μέση τιμή ήταν 0.002% του ορίου με την μέγιστη στο 2% του ορίου. Πηγές: https://www.gov.uk/government/publications/mobile-phone-base-stations-radio-waves-and-health/mobile-phone-base-stations-radio-waves-and-health
Γιατί να μην μειωθούν τα όρια σε πολύ χαμηλές τιμές ώστε να προστατευθεί στα σίγουρα η υγεία του πληθυσμού και αν στο μέλλον αποδειχτεί ότι τα όρια μπορούν να είναι υψηλότερα ας αυξηθούν από το να γίνετε το αντίθετο το οποίο πιθανόν να έχει αρνητικές επιπτώσεις; Better safe than sorry που λένε και οι Άγγλοι.
Δεύτερων καλό είναι να μπορεί ο κόσμος να ενημερώνετε για την ισχύ των κεραιών πέρα από την τοποθεσία τους.
Ειδική χρήση (7) – πολιτιστικές εγκαταστάσεις:
Να επιτρέπονται πολιτιστικές εγκαταστάσεις μέχρι 300 τμ. (αντί 200 τμ.) συνολικής επιφάνειας δόμησης. Τα 200 τμ. είναι πολύ μικρό μέγεθος για την λειτουργικότητα του χώρου.
Ειδική χρήση (8) – καταστήματα / κτίρια εμπορίου:
Να επιτρέπεται και η χρήση 8.3 – δημοτικές αγορές.
Να επιτρέπεται και η ειδική χρήση (10) – Διοίκηση τοπικής σημασίας.
Ειδική χρήση (25): επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης:
Να επιτρέπονται φούρνοι έως 200 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης. Τα 100 τμ. είναι πολύ μικρό μέγεθος για την λειτουργικότητα του χώρου.
Αγαπητε νομοθετη, ειναι αληθεια οτι οι περιοχες αμιγους κατοικιας πρεπει να προστατευτουν και να παρεχουν στον πολιτη ενα περιβαλλον γαληνης. Εμπειρικα θα παρατηρησει κανεις σε ολη την επικρατεια αντιθετα οτι εχουν χαρακτηριστει ως τετοιες οικοδομικα τετραγωνα τα οποια βρισκονται σε επριοχες υψηλης εμπορικης δραστηριοτητας π.ψχ. επι Εθνικων Οδων, εναντι πολυσυχναστων εμπορικων κεντρων λιανικης και αλλων πολλων εμπορικων λειτουργειων. Στα οικοδομικα τετραγωνα αυτα θα πρεπει ο νομοθετης να λαβει υποψιν του οτι καποια απο αυτα τα ακινητα ειναι ακριβως μπροστα στις δραστηριοτητες αυτες και οχι απο την πισω πλευρα των Ο.Τ. Ιδιως οταν αυτα τα εν λογω ακινητα ειναι παλαια και ξενοικιαστα θα επρεπε οι επιτροπεμενες χρησεις να ειναι περισσοτερες π.χ. ξενοδοχεια εως 100 κλινες, γραφεια κ.α. Το παρον σχεδιο ως προς τις εν λογω προαναφερομενες δραστηριοτητες ειναι περιοριστικο και κοντοφθαλμο. Θα εππεπε να εχει καποιες εξαιρεσεις ως προς τις περιοχες αμιγους κατοικιας σε σημεια με υψηλη εμπορικη δραστηριοτητα η οποια αναπτυχθηκε με το χρονο ιδιως οταν ο ιδιοκτητης καλειται να πληρωνει ετησια υψηλο ΕΝΦΙΑ λογω των αντιστοιχων συντελεστων που προκυπτουν απο τετοια ακινητα.
Πρώτα πρέπει να αλλάξει ο νόμος με τα όρια της Ηλεκτρομαγνητικής Ακτινοβολίας με σημαντική μείωση τους και μετά να επιτραπεί η πύκνωση του δικτύου κεραιών κινητής τηλεφωνίας
Σχετικά με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας εκφράζω την κάθετη Αντίρρηση με την άνευ όρων και περιορισμό τοποθέτησή τους πραγματικά παντού.
Η Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία χαρακτηρίστηκε από το 2011 ως πιθανά καρκινογόνος και το 2016 αποδείχτηκε καρκινογένεση σε πρόγραμμα του Αμερικανικού Ινστιτούτο Υγείας.
Τ πρέπει πρώτα να μειωθούν τα πολύ υψηλά όρια σε αποδεκτά επίπεδα, να οριστούν αποστάσεις απο ευπαθείς ομάδας πληθυσμού και μετά να επιτραπει η πύκνωση στου δικτύου. Πρέπει να αποσυρθεί και να υπάρξει σα πλήρες ΠΔ απο συνΑρμόδια υπουργεία.
Σύμφωνα με πολλά επιστημονικά άρθρα που έχω διαβάσει, οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας δίπλα σε κατοικίες είναι επιβλαβείς για την υγεία και απαιτώ το κράτος να μας προστατεύσει, κατεβάζοντας τα νόμιμα όρια εκπομπής ΗΜΑ στα χαμηλότερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι στο Salzburg της Αυστρίας.
Σύμφωνα με τα « Π.Δ. 664/77 (ΦΕΚ 222/77 τεύχος Α’):Περί ανακηρύξεως περιοχών της Χώρας ως Τουριστικών Τόπων και διορθώσεως του υπ΄ αριθ. 899 Π. Διατάγματος» και « Π.Δ. 899/10.12.76 ΦΕΚ 329/1976 τεύχος Α’:Περί ανακηρύξεως περιοχών της Χώρας ως τουριστικών τόπων» ανακηρύχθηκαν Δήμοι και Κοινότητες ως τουριστικοί τόποι .
Όμως πολλές περιοχές αυτών των Δήμων και Κοινοτήτων και σημερινά Δημοτικών και Κοινοτικών Διαμερισμάτων είναι περιοχές αμιγούς κατοικίας. Σε αυτές τις περιοχές επιτρέπονται Ξενοδοχεία μέχρι 30 κλίνες .Δηλαδή έχουμε το παράλογο σε τουριστική περιοχή να απαγορεύονται ουσιαστικά τα Ξενοδοχεία . Πιστεύω ότι αυτό μπορεί να αλλάξει ώστε να δοθεί μία αναπτυξιακή χροιά και να εφαρμοστούν οι διατάξεις της Γενικής Κατοικίας δηλαδή να επιτρέπονται Ξενοδοχεία μέχρι 100 κλίνες.
Επομένως πρότασή μας είναι «Σε περιοχές αμιγούς κατοικίας εντός Τουριστικών Τόπων να επιτρέπονται Ξενοδοχεία μέχρι 100 κλίνες»
Η διάταξη αυτή να ισχύει και για τις περιοχές αμιγούς κατοικίας που έχουν ανακηρυχθεί με προηγούμενους νόμους ( 1337/83 κλπ )
Η ακτινοβολία κεραιών κινητής τηλεφωνία είναι επιζήμια κι επικίνδυνη για την υγεία του ανθρώπου. Είναι πάρα πολλές οι δημοσιεύσεις που έχουν γίνει για το θέμα αυτό (και από Έλληνες επιστήμονες), αλλά δυστυχώς δεν βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας…
Το «πείραμα» με την ακτινοβολία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας θυμίζει πολύ την ιστορία με την νικοτίνη : «η νικοτίνη δεν είναι εθιστική…» που ισχυρίζονταν οι καπνοβιομηχανίες δεκαετίες πριν. Δυστυχώς θα ξεσκεπαστεί, όταν θα εμφανιστούν οι πρώτες μαζικές συνέπειες…
Η εγκατάσταση σταθμών βάσεων κεραιών κινητής τηλεφωνίας εντός περιοχών αμιγούς κατοικίας θα πρέπει να αφαιρεθεί από αυτό το ΠΔ.
Δεν είναι σωστό στις περιοχές αμιγούς κατοικίας να μην προβλέπεται η Ειδική Κατηγορία 9 – ή 9.1 κατά το σχόλιό μου επί του αρθ.1 – δηλαδή Γραφεία και συναφείς εξυπηρετήσεις, με περιορισμό τους έως μέγεθος μιάς μεγάλης κατοικίας, 200 τμ
Περαιτέρω, σε συνέχεια της προτεινόμενης εισαγωγής Ειδικής Κατηγορίας Χρήσης Κτιρίων 9.2 “Επαγγελματικές δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών ή εμπορίας αγαθών ασκούμενες αποκλειστικά μέσω διαδικτύου” (βλ.σχόλιο επί του αρθ.1), είναι αναγκαία νομίζω η ακόλουθη προσθήκη στα επιτρεπόμενα μέσα στις περιοχές αμιγούς κατοικίας:
9.2 Επαγγελματικές δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών ή εμπορίας αγαθών ασκούμενες αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, μέχρι 200 τμ. συνολικής επιφάνειας δόμησης, δίχως αποθήκευση εμπορεύσιμων αγαθών, έστω και προσωρινή.
Είναι αποκαρδιωτικό να βλέπουμε να προωθούνται διατάξεις όπως αυτή για εγκατάσταση κεραιών σε περιοχές αμιγούς κατοικίας, χωρίς να έχουν προηγηθεί κατάλληλες μελέτες και ενημέρωση των πολιτών την ζωή και την υγεία των οποίων θα επηρεάσει.
Κινείται κατά τη γνώμη μου σε εντελώς λάθος κατεύθυνση μια και σε δημοκρατική χώρα πρέπει πάντα να προηγείται συνεννόηση με την τοπική κοινωνία πριν γίνουν αλλαγές σε κάτι που επηρεάζει τη ζωή και την υγεία όλων μας.
Στις περιοχές αυτές να επιτρέπονται και άλλες δραστηριότητες,
όπως Χρήσεις κοινωνικής πρόνοιας : βρεφονηπιακοί σταθμοί, οίκοι ευγηρίας, κέντρα απασχόλησης παιδιών ή ηλικιωμένων, βρεφοκομεία, ορφανοτροφεία, γηροκομεία, ιδρύματα ατόμων με ειδικές ανάγκες, ιδρύματα χρόνιων πασχόντων, κέντα κακοποιημένων γυναικών, τα κέντρα στέγασης απόρων, καταλύματα για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές καθώς και χρήση ουσιών εξάρτησης, κοινωφελείς ξενώνες, άσυλα, εκπαίδευση, άθληση κ.α., αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων και εκθέσεων τέχνης,
Εκπαίδευσης : ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών
Άθλησης : μικρές υπαίθριες αθλητικές εγκαταστάσεις με επιφάνεια μέχρι 1 στρ: γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ, τένις, γήπεδα 5×5, πισίνες, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων χώρων υγιεινής, αποδυτηρίων και αναψυκτηρίου. Αθλητικές εγκαταστάσεις πυρήνα Α (σύμφωνα με την Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ 10788/2004, όπως ισχύει – ΦΕΚ285Δ/2004) : γυμναστήρια, αθλητικές σχολές μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και μέχρι 150τμ ανά οικόπεδο.
Πολιτισμός: Πολιτιστικές εγκαταστάσεις: βιβλιοθήκες, αίθουσες πολιτιστικών εκδηλώσεων και εκθέσεων τέχνης μέχρι 200τμ.
Θρησκευτικοί χώροι τοπικής σημασίας.
Γραφεία : ιδιωτικά γραφεία ελεύθερων επαγγελματιών, άσκηση επαγγέλματος μηχανικού, δικηγόρου, λογιστή.
Ιατρεία – Οδοντιατρεία –Φυσικοθεραπευτήρια: Ιατρεία νοούνται αυτά που δεν διαθέτουν νοσηλευτική κλίνη, μονάδα εφαρμογής ισοτόπων, ακτινολογικό εργαστήριο και δεν συγκροτούν διαγνωστικό κέντρο, εργοθεραπευτήρια, εργαστήρια λόγου.
Εμπορικά καταστήματα
Ειδών διατροφής : Γαλακτοπωλείο, Κατεψυγμένα προϊόντα, Κρεοπωλείο, Οπωρολαχανοπωλείο, Παγωτοπωλείο, Παντοπωλείο, Πρατήριο άρτου, γάλακτος και ειδών ζαχαροπλαστικής, Πρατήριο Ζαχαροπλαστικής, Πτηνοπωλείο – αυγοπωλείο, Τροφίμων και ποτών λιανικής πώλησης συσκευασμένων προϊόντων (άνευ επεξεργασίας, κοπής, συσκευασίας), Προϊόντων αρτοποιίας.
Λοιπά εμπορικά καταστήματα : Βιβλιοπωλείο, Ημερήσιου περιοδικού τύπου, Τροφών κατοικίδιων ζώων που δεν πωλούν ζώα και ωδικά πτηνά, Χαρτοπωλείο, Ψιλικών ειδών.
Καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών : Επιδιορθώσεις ενδυμάτων – υποδημάτων, Κουρείο – κομμωτήριο, Φαρμακείο.
Η εγκατάσταση σταθμών βάσης κεραιών κινητής τηλεφωνίας αδιακρίτως περιοχής, χωρίς προηγουμένως να έχουν μειωθεί αποφασιστικά τα όρια εκπομπής της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στη χώρα μας, θα πρέπει να αποκλειστεί, ειδικά μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις για καρκινογενέσεις (βλ. προκαταρκτικά αποτελέσματα της διετούς έρευνας που διεξήγαγε το Εθνικό Πρόγραμμα Τοξικολογίας NTP (National Toxicology Program) των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας NIH των ΗΠΑ).
Το παρόν Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος επιτρέπει την εγκατάσταση σταθμών βάσης κεραιών κινητής τηλεφωνίας παντού, εκτός από τους αρχαιολογικούς χώρους, χωρίς την παραμικρή δυνατότητα παρέμβασης Δήμων ή κινήσεων πολιτών. Πώς μπορεί να συνεχίζει ακόμα μια τέτοια απαξίωση της ανθρώπινης και όχι μόνο ζωής που ξεκίνησε με το νόμο Βορίδη;
Τα όρια της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που εκπέμπουν αυτές οι κεραίες είναι στην Ελλάδα κατά πολύ υψηλότερα από άλλες χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο. Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της διετούς έρευνας που διεξήγαγε το Εθνικό Πρόγραμμα Τοξικολογίας (NTP – National Toxicology Program) των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας (NIH – National Institutes of Health) των ΗΠΑ – έρευνα που για πρώτη φορά εγκρίνει η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (U.S. FDA.) – τα οποία ανακοινώθηκαν στις 26 Μαΐου 2016, αφορούν τις σοβαρότατες επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην υγεία των ανθρώπων και μιλούν για καρκινογενέσεις. Τα αποτελέσματα αυτά δεν είναι γνωστά στο αρμόδιο υπουργείο;;;
Οι θέσεις της Διεθνούς Επιτροπής για την Ηλεκτρομαγνητική Ασφάλεια (ICEMS), της οποίας μέλη είναι και σημαντικοί έλληνες επιστήμονες, δεν είναι γνωστές στο αρμόδιο υπουργείο;;;
Η κυβέρνηση πρέπει πρώτα απ’ όλα να επιβάλει σημαντική μείωση των ορίων της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, όπως έχουν ήδη κάνει πολλές χώρες αναγνωρίζοντας τους κινδύνους από την ΗΜΑ. Η τεχνολογία υπάρχει!
Για τις επιδρασεις απο την ακτινοβολια κεραιων κινητης τηλεφωνιας εχουν πραγματοποιηθει ερευνες συμπτωματων σε ατομα που διαμενουν κοντα σε κεραιες και εχουν διαπιστωθει ποικιλες παρενεργειες οπως πονοκεφαλοι,κοπωση,δυσλειτουργια νευρικου συστηματος,μειωση ανοσοποιητικου αλλα και εμφανιση νεοπλασιων Για ολα τα ανωτερω θελω να πιστευω οτι η πολιτεια θα κινηθει ΑΜΕΣΑ παρακαπτοντας ολα τα συμφεροντα για το καλο των ΠΟΛΙΤΩΝ
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να επιτρέπονται στην περιοχή αμιγής κατοικίας μικρά αναψυκτήρια – καφεπωλεία (καφές στο χέρι) και παραδοσιακά καφενεία (απο τη στιγμή ιδίως που επιτρέπονται οι ξενώνες). Οι χρήσεις αυτές είναι απαραίτητες για να μπορεί να λειτουργεί μία γειτονιά.
Η εμπειρία 35 ετών Χωροταξικού-Πολεοδομικού σχεδιασμού στη χώρα μας, πιστεύω, πως δεν μας επιτρέπει πλέον να σχεδιάζουμε ξαναγυρνώντας στο 1983.
Εφόσον λοιπόν δεχόμαστε την χρήση ‘’Αποκλειστική Κατοικία’’ με τις όποιες επιτρεπόμενες χρήσεις επιτρέπονται εντός αυτής, τότε, η χρήση ‘’Αμιγής Κατοικία’’ θα πρέπει να έχει μία πιο διευρυμένη άσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων και χρήσεων προς μία σταδιακή ενοποίηση των όρων και των προϋποθέσεων για την εύρυθμη λειτουργία των χρήσεων γης. Και κυρίως μία αντιμετώπιση με καθαρούς όρους διαφάνειας, ίσης αντιμετώπισης των χρήσεων αυτών εκ μέρους της πολιτείας, και τέλος, ορισμένων σταθερών προϋποθέσεων για νόμιμη και χωρίς ‘’παραθυράκια’’ αδειοδότηση των δραστηριοτήτων αυτών.
Θέλω δηλαδή να καταλάβω την ανάγκη επιτρεπόμενης χρήσης Φούρνων (25) (ομάδα 3 Μεταποίηση ν.4442-ΦΕΚ230Α/2016 ) και όχι όλες τις χρήσεις λιανικού εμπορίου που περιλαμβάνονται στην ‘’ομάδα 6΄΄ ‘’Χονδρικό και Λιανικό εμπόριο-Επισκευή Μηχανοκίνητων Οχημάτων και Μοτοσυκλετών’’, του ιδίου νόμου, χωρίς εξαιρέσεις, όπως ασαφώς αναφέρονται στην περίπτωση (8,8.1 και 8.2) του προτεινόμενου άρθρου 03-2.Αμιγής Κατοικία του προς Διαβούλευση Προτεινόμενου Νόμου. Και ακόμη οι δραστηριότητες της ‘’ομάδας 15- Άλλες Δραστηριότητες Παροχής Υπηρεσιών’’ του ν.4442/2016 ή μέρους αυτών (καθαριστήρια, κομμωτήρια, επιδιορθώσεις υποδημάτων), επιτρέπονται στη χρήση της Αμιγούς Κατοικίας ;
Και ακόμη θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πως όταν λέμε ‘’Κοινωνική πρόνοια τοπικής σημασίας’’ (2) στον προτεινόμενο νόμο, εννοούμε και δραστηριότητες άσκησης ιατρικών, ειδικών ιατρικών, οδοντιατρικών κλπ της ‘’ομάδας 13’’ ‘’ Δραστηριότητες σχετικές με την ανθρώπινη υγεία και την κοινωνική μέριμνα, του ν. 4442/2016 ή όχι. Και εάν όχι οι δραστηριότητες που επιτρεπόταν με τις διατάξεις του ν.1561/1985 (ΦΕΚ148Α) στην κατοικία για άσκηση επαγγέλματος ιατρού, δικηγόρου κλπ, ‘’παύει από τούδε’’ ;
Στην επιτρεπόμενη χρήση Εκπαίδευσης(3), του προτεινόμενου νόμου επιτρέπονται σαφώς, μόνο οι χρήσεις προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα παραπάνω ισχύουν και για τη δημόσια και για τη ιδιωτική εκπαίδευση; Και ακόμη μια απορία,35 ετών που δεν έχω λάβει ακόμη απάντηση, τα φροντιστήρια ελληνικών και ξένων γλωσσών της περίπτωσης ‘’85.60 Εκπαιδευτικές υποστηρικτικές δραστηριότητες- της ομάδας 12 Εκπαίδευση του ν.4442/2016 για πιο λόγο απαγορεύονται στην ‘’Αμιγή Κατοικία’’, δεν θεωρούνται ‘’Εκπαίδευση’’ αλλά ‘’παραπαιδεία’’; Οι θεωρούμε τις αφίξεις των ενδιαφερομένων για την παραπάνω χρήση, επιβαρυντικές για την περιοχή, κάτι που δεν παρατηρείται με την άφιξη πολλαπλάσιων πληθυσμών των άλλων χρήσεων εκπαίδευσης;
Στην επιτρεπόμενη χρήση ‘’Περίθαλψη ‘’(11) , του προτεινόμενου νόμου επιτρέπεται σαφώς μόνο η χρήση των μονάδων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης που κατά τη γνώμη του νομοθέτη περιλαμβάνει ποιούς πληθυσμούς, ακριβώς; Περιλαμβάνει π.χ. τα γηροκομεία, τα κέντα κακοποιημένων γυναικών, τα κέντρα στέγασης απόρων, τα καταλύματα για άτομα με νοητική υστέρηση, ψυχικές διαταραχές καθώς και χρήση ουσιών εξάρτησης; Και ακόμη φυσιοθεραπεύτρια, εργοθεραπευτήρια, εργαστήρια λόγου τα θεωρεί επιβαρυντικά για το περιβάλλον της ‘’Αμιγούς Κατοικίας’’;
Τέλος θα κάνω μια προσωπική διαπίστωση την οποία ο νομοθέτης δεν έχει λάβει υπόψη του , κατά τη γνώμη μου. Σήμερα σε μία εποχή όπου η Ελλάδα διανύει ήδη επτά χρόνια κρίσης και η απώλεια της εργασίας κάτω από αυτές τις συνθήκες γίνεται μια εμπειρία πολύ πιο επώδυνη. Εποχή κατά την οποία οι ‘’επενδύσεις’’ των ελλήνων μικρών επιχειρηματιών στρέφονται σε δημιουργία μικροεπιχειρήσεων εστίασης ( ζαχαροπλαστεία, γαλακτοπωλεία, αναψυκτήρια, μπουγατσάδικα, λουκουματζίδικα , παγωπολεία, καφενεία κλπ) θα πρέπει, οι επιχειρήσεις αυτές να προστατευθούν με τον προτεινόμενο χωρικό σχεδιασμό. Λέω δηλαδή με απλά λόγια πως οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης του άρθρου 39 της Υπουργικής απόφασης Α1β/3577-ΦΕΚ 526Β/8-09-1983 όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση Υ1γ/Γ.Π.οικ.96967 –ΦΕΚ2718Β/8-10-2012 στις οποίες δεν παρασκευάζονται αλλά μόνο προσφέρονται προϊόντα και υπηρεσίες καθώς και στις επιχειρήσεις λιανικής πώλησης του άρθρου 43 (παντοπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, καφεκοπτεία, αμιγή πρατήρια ζαχαροπλαστικής, πρατήρια άρτου, πρατήρια πώλησης αλλαντικών-τυροκομικών και τέλος σε επιχειρήσεις πώλησης μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου). Να επιτρέπεται η εγκατάσταση και λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών κάτω από συγκεκριμένες διατάξεις και οδηγίες της ίδιας της κεντρικής κυβέρνησης και να μη αφήνεται σε ερμηνευτικές διαθέσεις Ο.Τ.Α. και ενδιαφερομένων. Νομοθεσία υπάρχει ήδη με σαφή κατηγοριοποίηση των χρήσεων και όρων και προυποθέσεων λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Μετά την απορρύθμιση Βορίδη θα αποκτήσουμε και απορρύθμιση ΣΥΡΙΖΑ;
Ξεχνιόνται τα περί βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης στο βωμό των συμφερόντων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και εις βάρος του πολίτη;
Ο Π.Ο.Υ. με ΔΤ 208 από 31.0520111 ορίζει την ΗΜΑ ως πιθανώς καρκινογόνο.
Στις 26.05.2016 ανακοινώθηκαν τα προκαταρτικά αποτελέσματα (τελικά αναμένονται το 2017) που διεξήγαγε το Εθνικό Πρόγραμμα Τοξικολογίας (National Toxicology Program) του Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας (National Institute of Health) τα οποία εγκρίθηκαν για πρώτη φορά από την Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων (U.S. FDA).
Διαπιστώνεται ότι η ΗΜΑ (EMR) προκάλεσε καρκίνο σε αρουραίους και καταλήγει :
«Με δεδομένη την εκτεταμένη παγκόσμια χρήση των κινητών επικοινωνιών από ανθρώπους όλων των ηλικιών, ακόμη και μικρή αύξηση στη συχνότητα εμφάνισης νόσων που προκύπτουν από την έκθεση στην ΗΜΑ θα μπορούσε να έχει ευρείες επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία».
Στην Ευρώπη μειώνουν δραστικά τα όρια ΗΜΑ και εδώ περνάμε σε πλήρη και ανεξέλεγκτη απελευθέρωση;
Πως αντιλαμβάνεστε την τοποθέτηση κεραιοσυστημάτων το ένα σε απόσταση από το άλλο πχ μικρότερη των 100 μέτρων και μεταξύ αυτών των συστημάτων να υπάρχουν κατοικίες;
Πρώτα θα έπρεπε να αναθεωρηθούν τα ΥΨΗΛΟΤΑΤΑ ώρια ΗΜΑ προς τα κάτω, και μετά με χωροταξικό σχεδιασμό να προστατευθούν περεταίρω οι πλέον ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού!
Υπάρχει γνωμοδότηση του Υπουργείου Υγείας; Του Υπουργείου Ψηφιακής πολιτικής;
Πιστεύω ότι στις περιοχές »ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ» πρέπει να επιτρέπονται τα »ΓΡΑΦΕΙΑ» προκειμένου για την άσκηση επαγγέλματος μηχανικού, δικηγόρου, λογιστή, ιατρού κ.λ.π.
Το 2011 είχε γίνει μια παρόμοια προσπάθεια για ΠΔ η οποία δεν ολοκληρώθηκε για λόγους που δεν έγιναν γνωστοί. Σ’ αυτή τη διαβούλευση έγιναν σχόλια τα οποία απ’ όσο μπορώ να δω δεν λήφθηκαν και ιδιαίτερα υπόψιν. Ωστόσο εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι θα πρέπει να καθοριστεί με σαφήνεια το περιεχόμενο αρκετών χρήσεων (π.χ. ιδιωτικά γυμναστήρια).Καλή προσπάθεια έγινε στο Άρθρο 17 του Σχεδίου ΥΑ του 2011 http://www.opengov.gr/minenv/?p=3157.
Οι φούρνοι από την σχετική νομοθεσία( Ν. 3526/07) έχουν ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα χώρων (ζυμωτήριο-αποθήκη αλεύρων-χώρος πλύσης σκευών -αποδυτήρια κλπ) Στα 100μ2 (ωφέλιμη επιφάνεια πόσο μάλλον συνολική) δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί φούρνος με πρατήριο πώλησης.
Τα ελάχιστα ωφέλιμα τετραγωνικά είναι 137μ2 και μάλιστα με απαιτήσεις στην χωροθέτηση (το πρατήριο στην εμπρός όψη του κτιρίου, wc-αποδυτήρια κοντά, συγκεκριμένη θέση φούρνου λόγω καμινάδας κλπ
Και φυσικά με περιορισμούς λόγω σχήματος-διαστάσεων κτιρίου
Αρα θα πρέπει να είναι πολύ περισσότερα τα μέγιστα τετραγωνικά
Επιτρεπεται λοιπον πια περιτρανα και «με την βουλα» οι Κεραιες Κινητης Τηλεφωνιας να ακτινοβολουν σε περιοχες Αμιγους και Αποκλειστικης Κατοικιας????
Με αυτο το ΠΔ μαλλον φαινεται ποσο χαμηλα ιεραρχειται η Υγεια των Πολιτων στην κλιματα προτεραιοτητων της Πολιτειας ισως και προς οφελος αλλων συμφεροντων….
Αν μη τι αλλο αυτο το κομματι του ΠΔ πρεπει αμεσα ν αφαιρεθει και να υπαρξει με πρωτοβουλια της Πολιτειας ανοικτος διαλογος για ενα τοσο ευαισθητο θεμα με ολους τους εμπλεκομενους φορεις, Υπουργειο, Τοπικη Αυτοδιοικηση, Επιστημονικη Κοινοτητα, Επιτροπες Κατοικων, κλπ. !!!!
Εγκαταστάσεις σταθμών βάσεων κεραιών κινητής τηλεφωνίας εντός περιοχών αμιγούς κατοικίας?Μήπως να το ξαναδούμε το θέμα ρε παιδιά?
Θα πρέπει να αναφερθεί ή καθοριστεί το αντικείμενο των καταστημάτων παροχής προσωπικών υπηρεσιών (8.2).