Άρθρο 01: Επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ

1. Τα στοιχεία και οι τιμές αναφοράς του πίνακα της περ. β΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 13 ν. 3468/2006 (Α΄ 129), όπως ισχύει, και του πίνακα της παραγράφου 3 του άρθρου 27Α ν. 3734/2009 (Α΄ 8), όπως ισχύει, καθώς και των τιμών αναφοράς του «ειδικού προγράμματος ανάπτυξης φωτοβολταϊκών στα κτίρια», όπως αυτές οι τιμές έχουν αναπροσαρμοστεί και εφαρμόζονται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, επανακαθορίζονται, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, για τους σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ που την ημερομηνία αυτή βρίσκονται σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, έχει ενεργοποιηθεί η σύνδεσή τους, σύμφωνα με τις ακόλουθες περιπτώσεις.  

α. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς.

ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

 

ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΜΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Περίοδος Διασύνδεσης

Φ/Β Στεγών (<=10kW)

ΦΒ έως 100kW

100 kW<P<=500kW

500 kW<P<=1MW

1 MW<P<=5MW

P>5MW

ΦΒ έως 100kW

100 kW<P<=500kW

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

Πριν το 2009

550

460

440

410

390

410

385

410

385

410

385

505

480

457

390

Α Τριμ. 2009

540

460

430

410

355

410

355

410

355

410

355

505

480

457

360

B Τριμ. 2009

540

460

410

410

330

410

325

410

325

410

325

495

460

457

330

Γ Τριμ. 2009

540

460

380

410

315

400

315

400

315

400

315

480

420

415

320

Δ Τριμ. 2009

540

460

350

390

300

390

300

390

300

390

300

460

400

390

305

Α Τριμ. 2010

535

440

330

375

285

375

285

370

275

370

275

440

350

380

290

Β Τριμ. 2010

535

420

320

375

280

375

280

370

275

365

270

420

340

380

285

Γ Τριμ. 2010

535

415

315

370

270

365

265

360

260

360

260

415

330

375

275

Δ Τριμ. 2010

535

410

310

360

265

360

265

355

260

355

260

410

325

370

275

Α Τριμ. 2011

440

400

310

345

255

340

250

335

245

335

245

405

320

345

255

Β Τριμ. 2011

435

380

305

335

245

330

240

330

235

325

235

390

315

335

250

Γ Τριμ. 2011

425

375

300

320

240

320

235

315

230

315

225

385

305

330

240

Δ Τριμ. 2011

415

365

290

300

220

300

215

300

215

295

205

375

300

310

225

Α Τριμ. 2012

385

360

280

295

205

290

200

285

200

275

195

360

290

285

210

Β Τριμ. 2012

345

340

275

285

185

270

180

270

180

255

175

340

280

270

190

Γ Τριμ. 2012

310

310

260

275

185

260

180

255

175

245

175

320

260

260

190

Δ Τριμ. 2012

255

305

240

265

180

250

175

240

170

240

170

315

250

250

185

Α Τριμ. 2013

230

300

240

245

180

240

175

235

170

230

165

310

240

245

180

Β Τριμ. 2013

220

290

230

195

180

195

145

195

140

195

135

290

230

210

150

Γ Τριμ. 2013

125

230

165

185

140

185

135

185

130

185

125

230

165

200

140

Δ Τριμ. 2013

125

230

165

185

140

185

135

185

130

185

125

230

165

200

140

Για σταθμούς ισχύος έως και 20 kW, που δεν εντάσσονται στο «ειδικό πρόγραμμα ανάπτυξης φωτοβολταϊκών σε κτίρια», οι τιμές του πίνακα προσαυξάνονται κατά 10%. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις σταθμών που η προσαύξηση του 10% οδηγεί σε τιμή υψηλότερη της τιμής αποζημίωσης που εφαρμόζεται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης για την ενέργεια που έχει παραχθεί τον Ιανουάριο του 2014.

Για σταθμούς ισχύος έως και 100 kW που ανήκουν σε κατ΄ επάγγελμα αγρότες, οι τιμές του πίνακα προσαυξάνονται κατά 10%. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στις περιπτώσεις σταθμών που η προσαύξηση του 10% οδηγεί σε τιμή υψηλότερη της τιμής αποζημίωσης που εφαρμόζεται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης για την ενέργεια που έχει παραχθεί τον Ιανουάριο του 2014  Σε περίπτωση μεταβίβασης του σταθμού σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που δεν ανήκει στην κατηγορία των κατ΄επάγγελμα αγροτών επενακαθορίζεται η τιμή αποζημίωσης, από την ημερομηνία μεταβίβασης, με βάση τις διατάξεις του παρόντος χωρίς την προσαύξηση του 10%. 

β. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικούς σταθμούς

ΑΙΟΛΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ

 

ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

ΜΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Περίοδος Διασύνδεσης

Α/Π έως 5MW

5MW<P≤20MW

P>20MW

Α/Π έως 5MW

5MW<P≤20MW

P>20MW

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

XE

ME

έως 31/12/2006

107

87

107

84

105

82

120

93

120

90

115

84

από 01/01/2007

107

89

107

86

105

84

120

95

120

92

115

89

γ. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από μικρούς υδροηλεκτρικούς σταθμούς με εγκατεστημένη ισχύ έως 15 MWe

ΜΙΚΡΑ ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ

Περίοδος Διασύνδεσης

MΥΗΣ έως 1MW

1MW<P≤5MW

P>5MW

XE

ME

XE

ME

XE

ME

έως 31/12/2006

107

87

107

84

102

82

από 01/01/2007

107

89

107

87

102

84

 

δ. Τιμολόγηση (€/MWh) ηλεκτρικής ενέργειας από μονάδες ΣΗΘΥΑ

ME

XE

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 MW κατηγορίες (α) ή (γ)

95 + ΣΡ

80 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 MW λοιπών κατηγοριών

100 + ΣΡ

85 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 MW και ≤ 35 MW  κατηγορίες (α) ή (γ)

85 + ΣΡ

75 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 MW και ≤ 35 MW λοιπών κατηγοριών

90 + ΣΡ

80 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 MW  κατηγορίες (α) ή (γ)

62 + ΣΡ

57 + ΣΡ

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 MW  λοιπών κατηγοριών

67 + ΣΡ

62 + ΣΡ

Οι κατηγορίες ΣΗΘΥΑ του ανωτέρω πίνακα προσδιορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 3 της Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/οικ.15641/14.07.2009 (Β’ 1420):

(α) Συνδυασμένος κύκλος αεριοστρόβιλου με ανάκτηση θερμότητας

(β) Ατμοστρόβιλος αντίθλιψης

(γ) Ατμοστρόβιλος συμπύκνωσης – απομάστευσης

(δ) Αεριοστρόβιλος με ανάκτηση θερμότητας

(ε) Παλινδρομική μηχανή εσωτερικής καύσης

(στ) Μικροστρόβιλος

(ζ) Μηχανή  Stirling

(η) Κυψέλη Καυσίμου

(θ) Ατμομηχανή

(ι) Οργανικός κύκλος  Rankine

ια) Οποιοσδήποτε άλλος τύπος τεχνολογίας ή συνδυασμός τύπων τεχνολογιών που εμπίπτει στον ορισμό της συμπαραγωγής

 

Ο συντελεστής ρήτρας φυσικού αερίου (ΣΡ) είναι μέγεθος που καλύπτει τις μεταβολές του κόστους του φυσικού αερίου και  υπολογίζεται όπως στη συνέχεια:

ΣP = (((1-((n-ne)/nhr))/ne))x(ΜΤΦΑt-26)

Όπου

ne: Ηλεκτρικός βαθμός απόδοσης μονάδας συμπαραγωγή, όπως ορίζεται στην Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749/21.03.2012 (B’ 889)

nh: Θερμικός βαθμός απόδοσης μονάδας συμπαραγωγής, όπως ορίζεται στην Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749/21.03.2012 (B’ 889)

n = ne + nh : Ολικός βαθμός απόδοσης μονάδας συμπαραγωγής

nhr:  είναι η τιμή αναφοράς του βαθμού απόδοσης για τη χωριστή παραγωγή θερμικής ενέργειας, όπως ορίζεται στην Υ.Α. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/749/21.03.2012 (B’ 889)

όπου οι βαθμοί απόδοσης σε Ανώτερη Θερμογόνο Δύναμη (ΑΘΔ) όπως στον κατωτέρω πίνακα Β.

Πίνακας Β

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 Mw κατηγορίες (α) ή (γ)

n = 72%, ne = 33%, nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ με χρήση Φυσικού Αερίου ≤ 1 Mw λοιπών κατηγοριών

n = 67%, ne = 33%,  nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 Mw και ≤ 35 Mw  κατηγορίες (α) ή (γ)

n = 72%, ne = 35%, nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 1 Mw και ≤ 35 Mw  λοιπών κατηγοριών

n = 67%, ne = 35%,  nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 Mw  κατηγορίες (α) ή (γ)

n = 72%, ne = 35%, nhr = 81%

ΣΗΘΥΑ  με χρήση Φυσικού Αερίου > 35 Mw  λοιπών κατηγοριών

n = 67%, ne = 35%,  nhr = 81%

 

ΜΤΦΑt: Η ανά μήνα μέση μοναδιαία μικτή τιμή του Φυσικού Αερίου η οποία περιλαμβάνει την τιμή πώλησης με το κόστος μεταφοράς και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΜΤΦΑμ ή ΜΤΦΑη) στην οποία προστίθεται και το μέσο κόστος CO2 που αντιστοιχεί στην ηλεκτροπαραγωγή.

ΜΤΦΑμ: Η ανά μήνα  μέση μοναδιαία τιμή πώλησης φυσικού αερίου για συμπαραγωγή σε €/MWh Ανωτέρας Θερμογόνου Δύναμης (ΑΘΔ) στους χρήστες φυσικού αερίου στην Ελλάδα, εξαιρούμενων των πελατών ηλεκτροπαραγωγής. Η τιμή αυτή ορίζεται με μέριμνα της Διεύθυνσης Πετρελαϊκής πολιτικής του ΥΠΕΚΑ και κοινοποιείται ανά μήνα στον ΛΑΓΗΕ.

Μ.Τ.Φ.Α.η: Η ανά μήνα μέση μοναδιαία τιμή πώλησης φυσικού αερίου σε €/MWh ανωτέρας θερμογόνου δύναμης (ΑΘΔ) στους χρήστες ΦΑ στην Ελλάδα οι οποίοι είναι πελάτες ηλεκτροπαραγωγής. Η τιμή αυτή ορίζεται με μέριμνα της Διεύθυνσης Πετρελαϊκής Πολιτικής του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κοινοποιείται ανά μήνα στον ΛΑΓΗΕ.

 

Το μέσο κόστος CO2 υπολογίζεται από την μαθηματική σχέση:

 

Μέσο Κόστος CO2  (€/Mwh) = 0.37*Μέση Τιμή Δικαιωμάτων CO2 (€/tn)*ne

Μέση Τιμή Δικαιωμάτων CO2: Η ανά μήνα μέση τιμή των δικαιωμάτων CO2 σε €/tn όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΕΕΧ (Energy Exchange). Η τιμή αυτή υπολογίζεται με μέριμνα του Γραφείου Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών του ΥΠΕΚΑ και κοινοποιείται ανά μήνα στον ΛΑΓΗΕ.

Στην περίπτωση που σταθμός ΣΗΘΥΑ των κατηγοριών 19 έως 24 του πίνακα Α αξιοποιεί τα καυσαέρια για γεωργικούς σκοπούς το σταθερό τμήμα της τιμής του πίνακα (τιμή εξαιρουμένου του ΣΡ) προσαυξάνεται κατά 10%.

Οι κατηγορίες ΧΕ και ΜΕ των πινάκων των περιπτώσεων α έως δ έχουν ως ακολούθως:

ΧΕ: Υλοποίηση της επένδυσης χωρίς τη χρήση δημόσιας ενίσχυσης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2,

ΜΕ: Η υλοποίηση της επένδυσης με χρήση δημόσιας ενίσχυσης κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2.

Ως ημερομηνία Διασύνδεσης στους ανωτέρω πίνακες νοείται η ημερομηνία που οι σταθμοί τέθηκαν σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους.

2. Για λοιπούς, πλην φωτοβολταϊκών, αιολικών, μικρών υδροηλεκτρικών, σταθμούς ΑΠΕ που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος βρίσκονται σε κανονική ή δοκιμαστική λειτουργία ή, εάν δεν προβλέπεται περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας, έχει ενεργοποιηθεί η σύνδεσή τους, η τιμή αποζημίωσης της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από την ημερομηνία αυτή αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με οριζόμενα στο άρθρο 5 του παρόντος.

3. Οι διατάξεις των περιπτώσεων (α), (β), (γ) και (δ) της παραγράφου 1 δεν εφαρμόζονται για σταθμούς για τους οποίους η τιμή αποζημίωσης που εφαρμόζεται για την εκτέλεση των συμβάσεων πώλησης για την ενέργεια που έχει παραχθεί τον Ιανουάριο του 2014 είναι μικρότερη από την τιμή αποζημίωσης, που θα αντιστοιχούσε σε αυτούς με την κατάταξή τους στις αντίστοιχες κατηγορίες των πινάκων των περιπτώσεων (α), (β), (γ) και (δ) της παραγράφου 1 συμπεριλαμβανομένων τυχόν προσαυξήσεων κατά τις διατάξεις αυτές.

4. Ο ΛΑΓΗΕ για τις συμβάσεις πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας στο διασυνδεδεμένο σύστημα, ο ΔΕΔΔΗΕ για τις συμβάσεις πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας στο μη διασυνδεδεμένο σύστημα των νησιών καθώς και οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας στην περίπτωση των εγκαταστάσεων του «ειδικού προγράμματος ανάπτυξης φωτοβολταϊκών στις στέγες» αναπροσαρμόζουν τις τιμές από την ημερομηνία ισχύος του παρόντος άρθρου με βάση τις διατάξεις αυτού.

 

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:11 | Αχιλλεας Κ.

    Στους τρεις αξονες αναφερεται στο 2. η προστασια του «επενδυτη»!!!
    Δυσκολευομαι να καταλαβω αυτο το σημειο απο την στιγμη που θα κουρευτουν ολες οι εγκαταστασεις ασχετως με το πως χρηματοδοτηθηκαν.
    Εγω δεν πηρα δανειο αλλα αλλοι με το κουρεμα θα καταστραφουν οικονομικα! Δεν ειναι και αυτοι επενδυτες; Που ακριβως ειναι η προστασια;
    Καποιοι θα κουρευτουν ανω του 50%!!!Στον 1. αξονα λεει για συγκλιση στα ιδια περιπου επιπεδα για ολες τις κατηγοριες!!! Πως ακριβως συγκλινουν απο το 2009 μεχρι το 2013;;;
    Το τραγικο της υποθεσης ειναι οτι δικαιωμενοι θα βγουνε παλι
    οι «καλα που δεν μπηκα», «καλα που δεν εχω σπιτι», «καλα που δεν εχω αμαξι»,
    «καλα που δεν αποταμειευσα», «καλα που δεν εχω ομολογα», «καλα που δεν εχω μετοχες», «καλα που τα εφαγα στα μπουζουκια», «καλα να παθετε», «εγω σας το λεγα» κλπ.
    Το κουρεμα εξασφαλιζει την βιωσιμοτητα των ΑΠΕ και ειναι αναγκαιο.
    Κουρεμα οχι αποκεφαλισμος!
    Τα οικιακα θα πρεπει να αποσβεστουν με τις συμφωνηθεντες τιμες και να κουρευτουν καθετα και ενιαια ΟΛΑ με ενα χ%.
    Τα κριτηρια του πινακα δεν τα καταλαβαινω (2009???)!!!
    Για τα παρκα δεν εχω αποψη αλλα καποια αντιστοιχη καλη ιδεα θα υπαρχει εδω μεσα.
    Το Φ.Α. δεν ειναι ΑΠΕ!!!

    Με εκτιμηση
    Α. Κυπαρισσης
    «επενδυτης ΑΠΕ»

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:42 | ΑΜΠΑΤΖΗΣ ΣΟΛΩΝ

    Διόρθωση
    Είναι άδικο για τα οικιακά φωτοβολταικά και αναφέρομαι στη μετάβαση από το Β! τρίμηνο του 2013 στο Γ! τρίμηνο. Οι αλλαγές σε αυτή την περίοδο διαμορφώνονται από την τιμή 220 στα 125 με βάση τον πίνακα του νομοσχεδίου. Και αυτό όταν η τιμή εγκατάστασης στη στέγη, στις χρονικές αυτές περιόδους δεν μεταβάλλεται. Πχ η τιμή εγκατάστασης, τον Μάιο του 2013(Β΄τρίμηνο) και Ιούλιο του 2013(Γ΄τρίμηνο) για 10 kw Ευρωπαικών προδιαγραφών, ήταν 8000-10000 ευρώ. Άρα υπάρχει μια κατάφορη αδικία, όταν η εγγυημένες τιμές αλλάζουν δραματικά από τις 220 στις 125. Παρακαλώ να το ξαναδείτε. Είναι 75%!!!! το κούρεμα. Καταστροφικό…

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:38 | ΚΩΣΤΑΣ

    Μετα την απαραδεκτη μειωση τιμης στα Φ/Β στεγης να επιτραπει και η μεταβιβαση τους με την ιδια τιμη που ειναι στο σχεδιο νομου

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:54 | ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
    1. ΠΛΗΡΕΣ ΙΣΟΤΟΙΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΝΟΜΟΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
    2. ΙΔΙΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΟΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΙΑΚΑ
    3. ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΣΒΕΣΤΕΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΕ ΤΟ
    ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ.
    4. ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΑΛΛΩΝ ΟΠΩΣ ΕΓΩ ΚΥΡΙΟΙ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΒΑΛΑ ΜΕΤΟΧΟΥΣ ΣΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΜΟΥ ΜΗΝ ΖΗΤΑΤΕ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΓΙΑ ΣΑΣ
    5. ΠΟΥ ΤΟ ΒΡΗΚΑΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΝΑ ΣΑΣ ΔΙΝΕΙ ΑΠΟΔΟΣΗ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ 40% ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΓΙΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ
    6. ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΠΕΡΝΑΝ ΔΑΝΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΟΥΝ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ
    ΞΕΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΕΣΟΔΑ… ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΕΙ ΕΠΕΝΔΥΣΗ?
    7. ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΧΑΣΑΜΕ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΠΙΤΙΑ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΜΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΝΑ ΘΕΛΕΤΕ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΓΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ …ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΒΟΛΕΜΕΝΩΝ (ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ) ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΓΓΥΗΜΕΝΕΣ
    ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ
    8. ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΝΑ
    ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΙΔΙΕΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ?

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΟΙΑ………………

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:12 | ΑΜΠΑΤΖΗΣ ΣΟΛΩΝ

    Είναι άδικο για τα οικιακά φωτοβολταικά και αναφέρομαι στη μετάβαση από το Β! τρίμηνο του 2013 στο Γ! τρίμηνο. Οι αλλαγές σε αυτή την περίοδο διαμορφώνονται από την τιμή 220 στα 125 με βάση τον πίνακα του νομοσχεδίου. Και αυτό όταν η τιμή εγκατάστασης στη στέγη, στις χρονικές αυτές περιόδους δεν μεταβάλλεται. Πχ η τιμή εγκατάστασης, τον Μάιο του 2013(Β΄τρίμηνο) και Ιούλιο του 2013(Γ΄τρίμηνο) για 10 kw Ευρωπαικών προδιαγραφών, ήταν 8000-10000 ευρώ. Άρα υπάρχει μια κατάφορη αδικία, όταν η εγγυημένες τιμές αλλάζουν δραματικά από τις 220 στις 125. Παρακαλώ να το ξαναδείτε. Είναι 60%!!!! το κούρεμα. Καταστροφικό…

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:10 | Ebocat Green Constractions

    Κύριοι
    Σας αποτυπώνουμε τις αρχικές μας παρατηρήσεις για το προσχέδιο νόμου που έχετε αναρτήσει προς διαβούλευση .
    1. Όσο αφορά το υφιστάμενο χρέος που μας οφείλετε , η έκδοση πιστωτικού τιμολογίου σε συνδυασμό με την διατήρηση της έκτακτης εισφοράς αλλά και της φορολογίας επί αυτής (φόρος στον φόρο ) είναι εκτός κάθε ισχύουσας λογικής και επί αυτού δεν τοποθετούμαστε περιμένοντας την αναμόρφωσή του σε μια ρεαλιστική πρόταση.
    2.Η ετήσια αναπροσαρμογή επίσης είναι ένα θέμα εκτός συζήτησης την στιγμή που διαπραγματευόμαστε με χρεοκοπημένο κράτος αλλά και οπουδήποτε κράτος δεν μπορεί να εξασφαλίσει σε βάθος 20 ετιας τις οικονομικές εξελίξεις (πληθωρισμός) .
    3.Η απουσία οποιαδήποτε δέσμευσης-ρήτρας από την μεριά σας σε περίπτωση μελλοντικής αθέτησης της νέας συμφωνίας είναι επίσης ένα θέμα που δεν μπορεί να απουσιάζει από τον νόμο.
    4.Η σαφή αναφορά στον τρόπο πληρωμής ( χρονοδιάγραμμα )των υπολοίπων χρεών μετά το πιστωτικό αλλά και των νέων τιμολογίων πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί.
    5.Η παράταση της σύμβασης με 80€/MWh δεν νομίζουμε οτι αξίζει σχολιασμού .
    6. Η παντελή απουσία οποιαδήποτε δεσμευτικής αναφοράς εντός του σχεδίου νόμου είτε εκτός αυτού του τρόπου συμμετοχής των τραπεζών στο όλο εγχείρημα δεν βοηθάει στην αποδοχή της όποιας υπό διαμόρφωση συμφωνίας .
    7. Η εκβιαστική διατύπωση στο άρθρο που αναφέρετε η έκδοση του πιστωτικού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
    8.Η πρόταση για τα οικιακά φ/β πρέπει να επανασχεδιαστεί

    Οι πιο πάνω επισημάνσεις οι οποίες δεν μπαίνουν στην ουσία της διαπραγμάτευσης δηλαδή στο ύψος μείωσης της τιμής , έχουν να κάνουν με ουσιαστικές παραμέτρους της ενδεχόμενης συμφωνίας και συμβάλλουν στο να υπάρξει διαπραγμάτευση που θα καταλήξει σε ευρεία αποδοχή.

    Επίσης θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε οτι δεν σας καλέσαμε εμείς να επενδύσετε στις ΑΠΕ , δεν αθετήσαμε εμείς του όρους της μεταξύ μας συμφωνίας και τέλος δεν είναι κουρελόχαρτα οι συμβάσεις που έχουμε υπογράψει οσο και αν θέλετε να μας πείσετε για το αντίθετο.

    Με Εκτιμηση
    Π.Κριτσώνης

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:08 | Καϊντάς Γέωργιος

    Δεν θα το κουράσουμε πολύ! Οι απόψεις μου συμπίπτουν με όλα τα προαναφερόμενα σχόλια. Με δύο λόγια…

    1ον – Σαν μηχανικός παρότρυνα και εγώ πελάτες μου να προβούν σε αυτή την «επένδυση» επικαλούμενος την σύμβαση μεταξύ !ΔΥΟ! μερών και με όση φερεγγυότητα αυτό συνεπάγεται. Επί το πλείστον χαμηλόμισθες οικογένειες και μάλιστα με λήψη δανείου από τράπεζα υπέγραψαν αυτή τη σύμβαση, προσπαθώντας να διασφαλίσουν ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ για το μέλλον τους. ΕΝΑ χρόνο μετά το «ΚΡΑΤΟΣ» εφ’ εξής «ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΕΛΟΣ» τα αναιρεί όλα σε μια προσπάθεια να συμμαζευτεί οικονομικά με σπασμωδικές κινήσεις, την ίδια μάλιστα ώρα που μας πιπιλίζει το μυαλό ότι βλέπει ανάπτυξη και επενδυτές να έρχονται από παντού (!).

    2ον – Σαν πολίτης προχώρησα και εγώ σε οικιακή εγκατάσταση και «συνεργασία» με τον «ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΓΕΛΟ» σαν μια ύστατη ένδειξη εμπιστοσύνης το 2013! Ειλικρινά… φερεγγυότης 0!

    ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΑΝΤΙΩΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ «ΠΕΡΙΓΕΛΟΥ» ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΣΥΜΦΩΝΟ!

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:07 | Μανωλης Φραγκακης

    Σε Φ/Β στεγης 5 kW με αυξημενο κοστος λογω μεγεθους και κατασκευης της στεγης και με καθυστερημενη συνδεση λογω ελλειψης μετρητων, επιβαλετε μειωση 54% !!! (απο 49,5 σε 23)και περιμενετε να το αποδεχτω ???

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:33 | ΕΛΙΚΑ Α.Ε.

    Αναφορικά με τις μεγάλες ΣΗΘΥΑ που βρίσκονται εν λειτουργία, πρέπει να επισημανθούν τα κάτωθι:

    1. Ύπαρξη πρόβλεψης για τιμολόγηση από μονάδα ΣΗΘΥΑ ισχύος άνω των 35 MW που έχει λάβει επιχορήγηση

    Δεν γίνεται κατανοητή η σκοπιμότητα ύπαρξης τιμολογίου με επιχορήγηση (ΜΕ) για εν λειτουργία μονάδες ΣΗΘΥΑ με ισχύ άνω των 35 ΜW. Ως γνωστόν υπάρχει μόνο μια μονάδα ΣΗΘ σε λειτουργία με ισχύ άνω 35 MW, αυτή της εταιρείας ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε..
    Σύμφωνα με τον ειδικό όρο της Άδειας Παραγωγής της υπόψη μονάδας ΣΗΘ (Σειρά Α, Β και Γ), όπως ισχύει μετά την Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης με αρ. πρωτ. Δ5/ΗΛ/Γ/Φ28/οικ.10306/29.04.2008, «Ο Αδειούχος υποχρεούται, κατά την έκδοση της άδειας λειτουργίας της Μονάδας, να έχει επιστρέψει αρμοδίως το σύνολο των επιδοτήσεων ή οικονομικών ενισχύσεων που έχει λάβει ένεκα του χαρακτηρισμού του ως Αυτοπαραγωγού …».
    Η Άδεια Λειτουργίας της υπόψη μονάδας εκδόθηκε με την Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με αρ. πρωτ. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ26/31Ε-33Ε-34Ε/21/258/17.01.2013 και άρα μέχρι την ημερομηνία αυτή (17.01.2013) ο Αδειούχος (δηλαδή η εταιρεία ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε.) όφειλε να είχε επιστρέψει τις επιδοτήσεις που είχε λάβει.

    Επομένως:
    (α) Θα πρέπει να απαλειφτεί από το σχέδιο νόμου η περίπτωση ύπαρξης τιμολογίου (ΜΕ) για εν λειτουργία μονάδες ΣΗΘΥΑ με ισχύ άνω των 35 MW, και
    (β) Εάν η εταιρεία ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε. δεν έχει επιστρέψει δεόντως τις ως άνω ληφθείσες επιδοτήσεις ως όφειλε, αυτό συνιστά παρανομία και παραβίαση των όρων της Άδειας Παραγωγής που της έχει χορηγηθεί και οι κατά νόμο υπεύθυνοι θα πρέπει να πράξουν άμεσα τα δέοντα.

    2. Χορήγηση υψηλότερης τιμολόγησης για την ηλεκτρική ενέργεια από εν λειτουργία μονάδες ΣΗΘΥΑ σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης με επιδότηση

    Εφόσον δεν πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους, η χορήγηση υψηλότερου τιμολογίου αγοράς της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση εν λειτουργίας μονάδας ΣΗΘΥΑ που υλοποιήθηκε με επιχορήγηση (ΜΕ) σε σχέση με αντίστοιχη μονάδα που υλοποιήθηκε χωρίς επιχορήγηση (ΧΕ), δεν δικαιολογείται από πλευράς οικονομικής, ανταγωνισμού αλλά και λογικής.

    Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου, είτε για υφιστάμενες είτε για μελλοντικές μονάδες, το τιμολόγιο για την παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από επενδύσεις χωρίς επιχορήγηση (ΧΕ) είναι υψηλότερο απ’ αυτό των επενδύσεων με επιχορήγηση (ΜΕ), όπως είναι βέβαια και το σωστό.

    3. Ο τύπος για τον υπολογισμό του ΣΡ δεν στηρίζεται σε κάποια επιστημονική μεθοδολογία

    Ο μαθηματικός τύπος για τον υπολογισμό του συντελεστή ρήτρας καυσίμου (ΣΡ) δεν φαίνεται να προκύπτει από (ή να συνάδει με) κάποια επιστημονική μεθοδολογία. Πολύ περισσότερο θα λέγαμε ότι φαίνεται να προέκυψε από κάποιου είδους «reverse engineering», δηλαδή προσδιορίστηκε πρώτα το επιθυμητό αποτέλεσμα και μετά έγινε ανάποδος υπολογισμός για να βρεθεί ο μαθηματικός τύπος που θα έδινε το αποτέλεσμα αυτό. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής:
    (α) για τον προσδιορισμό του ΣΡ δεν λαμβάνεται υπόψη ο πραγματικός ηλεκτρικός, θερμικός και συνολικός βαθμός απόδοσης που επιτυγχάνονται από την εγκατάσταση, αλλά κάποιες τιμές που καθορίζονται στο σχέδιο νόμου.
    (β) οι τιμές αυτές δεν συμβαδίζουν με τις εναρμονισμένες τιμές αναφοράς των βαθμών απόδοσης για την παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας, όπως αυτά καθορίζονται στην Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης με αρ. πρωτ. Δ5-ΗΛ/Γ/Φ1/οικ.15606 (ΦΕΚ Β’ 1420/15.07.2009).

    4. Δεν προκύπτει από πουθενά η τιμή των 26 €/MWh που υπεισέρχεται στον τύπο υπολογισμού του ΣΡ ως τιμή αναφοράς για φυσικό αέριο ηλεκτροπαραγωγής

    Προς επίρρωση των όσων αναφέρονται στο ανωτέρω σημείο 3, δηλαδή ότι ο τύπος για τον υπολογισμό του ΣΡ δεν φαίνεται να στηρίζεται σε κάποια επιστημονική μεθοδολογία, και η τιμή αναφοράς των 26 €/MWh ως κόστος προμήθειας φυσικού αερίου επίσης δεν φαίνεται να στηρίζεται σε κάποια λογική (ιστορικά στοιχεία). Συγκεκριμένα δεν γίνεται κατανοητό ποιο είναι το χρονικό σημείο αναφοράς στο οποίο ίσχυε αυτή η τιμή των 26 €/MWh. Την περίοδο του Αυγούστου 2011, οπότε και ψηφίστηκε ο νόμος 4001, η αντίστοιχη τιμή ήταν άνω των 30 €/MWh, τον δε Δεκέμβριο του 2012, οπότε και υπεγράφη η σχετική σύμβαση αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με τον ΛΑΓΗΕ, η αντίστοιχη τιμή ήταν άνω των 36 €/MWh (τα νούμερα αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία που έχει δημοσιευμένα στην ιστοσελίδα της η ΡΑΕ για τις μεσοσταθμικές τιμές εισαγωγής φυσικού αερίου στο ΕΣΦΑ, λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη το κόστος μεταφοράς και ένα εύλογο περιθώριο κέρδους για τον προμηθευτή).

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:48 | Χρήστος Παπαδόπουλος

    Κύριε Υπουργέ,

    1.πρώτα πρέεπι να μελετήσετε από που προήρθε το έλλειμμα.
    Στη συνέχεια να το μοιράσετε σε αυτούς που ευθύνονται. Έτσι το «κούρεμα » θα ήταν δίκαιο.

    2.Κοστολογήστε τον λιγνίτη. Βάλτε την ΔΕΗ και τους μελλοντικούς ιδιώτες να τον πληρώνουν. Τα έσοδα της πώλησης γυρίστε τα πίσω στα νοικοκυριά και στις Βιομηχανίες ως επιχορηγήσεις. Με αυτή την οριακή τιμή κάντε υπολογισμούς για τις ΑΠΕ.

    3.Μην καταστρέφετε τους επιχειρηματίες της Μεσαίας Τάξης. Μόνο αυτοί είναι πατριώτες και πληρώνουν φόρους. Οι μεγάλοι τα έχουν ήδη έξω.

    Έστω και την τελευταία στιγμή σώστε το όνομα σας από συνώνυμο της αφερεγγυότητας και της Ψαροκώσταινας σε συνώνυμο του Μεταρυθμιστή.

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:48 | σωτηρης

    ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΜΠΕΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΑΖΑΡΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ. ΕΓΩ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ Ο ΑΛΛΟΣ ΤΟ ΑΛΛΟ ΤΡΙΜΗΝΟ. ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ. ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΠΕΣΟΥΝ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ. ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΕΚΑ ΠΑΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΣΤΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΩ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΤΟ ΔΑΝΕΙΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΥΝΑΨΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ.ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΙΛΑΜΕ. ΜΗΝ ΜΠΕΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΛΗΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΑΣ. ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΟ FACEBOOK ΣΥΛΛΟΓΟ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ ΣΤΕΓΗΣ. ΓΡΑΦΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΖΑΡΙΑ.

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:39 | Τ. Κώστας

    Μη μπαίνετε ορισμένοι στην διαδικασία διαπραγμάτευσης της τιμής. Όλοι ενωμένοι δυνατοί και τον λόγο τον έχουν τα δικαστήρια. Η τιμή ειναι αυτή που υπέγραψε ο καθένας απο εμάς στην σύμβαση του!

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:34 | Vassilis Farmakis

    Κύριοι,
    η προτεινόμενη από το Υπουργείο Νέα Συμφωνία που αφορά τις ρυθμίσεις για την εξυγίανση του ειδικού λογαριασμού των ΑΠΕ, προσκρούει κατά τη γνώμη μου (παρόλο που δεν ανήκω στον κλάδο των Νομικών) σε νομικά προσχώματα, τα οποία μελλοντικά θα οδηγήσουν σε αδιέξοδα τον Ειδικό Λογαριασμό και κατ’ επέκταση τον κλάδο των ΑΠΕ.
    Με το σχόλιο αυτό δεν επιθυμώ να σταθώ στο νομικό σκέλος (για το οποίο θα μιλήσουν άλλοι περισσότερο αρμόδιοι από εμένα), αλλά στο ηθικό μιας τέτοιας σε εισαγωγικά ‘Πρότασης’, στην ουσία όμως επιβολής πλειάδας μέτρων εις βάρος πλήθους μικρών και μεγάλων επενδυτών που έκαναν το λάθος να εμπιστευθούν τις παροτρύνσεις για επενδύσεις στις ΑΠΕ από τους ασκούντες την εξουσία (Πρωθυπουργοί, Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς κλπ) κατά τα 6-7 τελευταία χρόνια, επιβεβαιώνοντας δυστυχώς για άλλη μια φορά τον κανόνα ότι κάθε σοβαρός επενδυτής οφείλει για την προστασία του να κλείνει τα ώτα στις ‘Σειρήνες’ του Ελληνικού Δημοσίου (βλέπε στο παρελθόν Χρηματιστήριο, Ομόλογα κλπ). Εξηγώντας περισσότερο θέλω να αναφέρω τις επισκέψεις υψηλόβαθμων παραγόντων του αρμόδιου τότε Υπουργείου, στη Γερμανία (έτος 2006) (όπου βρίσκεται η έδρα μου) και τις κλήσεις τους για επενδύσεις στην Ελλάδα στον πολλά ‘υποσχόμενο’ τότε κλάδο των ΑΠΕ, ωθώντας αρκετούς εξ’ ημών στην αποστολή ζωτικών για τις Επιχειρήσεις μας κεφαλαίων στην Ελλάδα και δραστηριοποίηση στον κλάδο. Εδώ προκύπτουν τα εξής ζητήματα:
    1. Ποιοι ήταν οι τεχνικοί, οικονομικοί ή άλλοι παράγοντες που δεν επέτρεψαν προγνωστικά και εξαρχής την εξισορρόπηση του Ειδικού Λογαριασμού;
    2. Μήπως ήταν γνωστή από την αρχή η κατάληξη και κατ’ επέκταση η παγίδευση των ‘αφελών’, σε επενδύσεις χωρίς αξία, μόνο και μόνο για την πρόσκαιρη κινητοποίηση της Αγοράς, χωρίς σχεδιασμό και στόχευση;
    3. Πως σήμερα επιχειρεί το Ελληνικό Δημόσιο να προσελκύσει επενδύσεις Διεθνών Κεφαλαίων σε άλλους τομείς δραστηριότητας ενδεχομένως και με περισσότερη πολυπλοκότητα και επιχειρηματική ανασφάλεια, όταν επιχειρηματικά σχέδια που έχει υποστηρίξει και διαφημίσει οδηγούνται τόσο δραστικά εκτός αρχικών προϋπολογισμών;
    Κύριοι,
    οιοδήποτε σχόλιο εκ μέρους μου επί της ουσίας των ειδικών μέτρων που προτείνετε στο συγκεκριμένο σχέδιο νόμου φαντάζει εντελώς ανούσιο, εφόσον δεν ξεκαθαρίσουμε καταρχήν τις πραγματικές προθέσεις εκ μέρους σας, τη στόχευση της Πολιτείας για το συγκεκριμένο επιχειρηματικό κλάδο αλλά και τις μελλοντικές ενέργειές σας για νέα προσέλκυση κεφαλαίων, λαμβάνοντας υπόψη τη ζημιά που προκαλείτε στο Έθνος με τέτοιες μονομερείς ενέργειες.
    Με εκτίμηση
    Βασίλειος Φαρμάκης
    Φρανκφούρτη, Γερμανία

  • 12 Μαρτίου 2014, 17:30 | Σταυρος

    Κύριε Υπουργέ,

    Ύστερα από πολύμηνη αναμονή, ύστερα από κάθε λογής διαρροών στον τύπο, στοχευμένων ή μη για το επερχόμενο new deal, ύστερα από αλλεπάληλες νομοθετικές ρυθμίσεις η συνταγματικότητα των οποίων διερευνάται ήδη και θα διερευνηθεί στο εγγύς μέλλον από πλήθος δικηγορικών γραφείων κατ’ εντολήν των παραγωγών-επενδυτών, ύστερα από το κλείσιμο εκαντοτάδων εταιρειών του κλάδου των Φ/Β και δορυφορικών επαγγελμάτων αυτού, ύστερα από καθυστερήσεις πληρωμών των αντισυμβαλλόμενων ΛΑΓΗΕ & ΔΕΔΔΗΕ,ύστερα από την εξαφάνιση κάθε έννοιας που έχει να κάνει με τον όρο ρευστότητα στον κλάδο των Φ/Β, ύστερα από το πλήρες πάγωμα της αγοράς, ύστερα από την κατάρευση της εμπιστοσύνης από τον Ελληνα και ξένο επιχειρηματία ύστερα, ύστερα…. ΗΛΘΕ επιτέλους στην επιφάνεια το πολυαναμενόμενο νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο, για την δομή του οποίου ΜΟΝΟ οι γνώμες των παραγωγών και των θεσμικών οργάνων αυτών ΔΕΝ λήφθηκαν υπόψη. Και μόνον, έτσι όπως φαίνεται, τα συμφέροντα αυτών θίγονται ευθέως τελικώς.
    Πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι πλέον έχουμε μάθει από τα παθήματά μας…παθήματα του παρελθόντος που έχουν ισοπεδώσει κάθε έννοια επιχειρηματικότητας και εμπιστοσύνης.
    Για αυτό το λόγο, μας βρίσκεται απολύτως προαιτιμασμένους και υποψιασμένους. Η χρονική υστέρηση στην αντίδραση της δικαιοσύνης (πολλές φορές δικαολογημένη) δεν αποτελεί αιτία αποφυγής διεκδίκησης των νομιμων και αυτονόητων συμφερόντων μας. Επιφυλασσόμεθα λοιπόν παντώς νομιμου δικαιώματός μας.
    Με εκτίμηση

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:34 | ΧΡ.ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ

    ΚΥΡΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΨΗΦΙΣΕΤΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.
    ΠΡΙΝ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΑΒΑ ΕΝΑ ΔΑΝΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ (Τ.Π.Δ.) ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΩ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΝΑ ΣΤΕΓΑΣΩ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ.ΑΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟ ΕΠΙΤΟΚΙΟ ΗΤΑΝ ΔΙΣΒΑΣΤΑΧΤΟ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΕΝΕ ΣΤΑΘΕΡΟ ΕΝΩ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΠΕΦΤΕ,ΕΓΩ ΕΝΩ ΟΙ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΜΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ 60% ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ …..ΠΑΞΙΜΑΔΙ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΜΗΣΩ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΟΥ ΠΛΗΡΩΝΩ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΗΝ ΔΟΣΗ ΜΟΥ.ΤΟ 2012 ΥΠΑΚΟΥΩΝΤΑΣ ΤΑ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΓΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΛΑΒΑ ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΑΚΟΜΗ ΔΑΝΕΙΟ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΣΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΟ,ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΣΥΜΦΟΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΚΙΛοΒΑΤΟΡΑΣ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΣΕΙΣ ΚΑΘΟΡΙΣΑΤΕ.ΕΡΧΕΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΤΡΟΠΗ ΜΕ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΤΕ ΣΕ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΤΟΒΟΛΤΑϊΚΩΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΣΤΗ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΕΣΕΙΣ ΤΑ ΟΦΕΛΗ.ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΔΟΚΑΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΙΚΡΕΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ?Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ……..!!!!!!!!!!

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:41 | Φ. ΝΙΚ.

    1)To οικιακό φωτοβολταϊκό είχε αναλογικά μεγαλύτερο κόστος κατασκευής (και κατέβαλε επιπλέον ΦΠΑ 23%) από τις αντίστοιχες επιχειρηματικές επενδύσεις. Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις κινδυνεύει πλέον (και τις επικείμενες αυξήσεις του κόστους της ενέργειας) να κάνει απόσβεση για κάποιες κατηγορίες οικιακών Φ/Β σχεδόν ή και ακόμα μετά την λήξη του συμβολαίου. Φυσικά αυτό δεν συμβαίνει με τα αντίστοιχα Φ/Β σε πάρκα και ακόμα περισσότερο για τις άλλες ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ.

    2)Πως είναι δυνατόν µια µονάδα πολλών MW, µε απείρως χαµηλότερο κόστος εγκατάστασης, να αποζηµιώνεται µε τιµή ίση ή και µεγαλύτερη από ένα οικιακό φωτοβολταϊκό των µόλις 10kW (παράδειγµα: οικιακό 10 kWp που συνδέθηκε το 4/τρίµηνο του 2013 θα αποζηµιώνεται µε 125 €/MWh, όσες και µία µονάδα >5MW – µάλιστα έχοντας λάβει και επιδότηση);

    3)Από την πλευρά του το ΥΠΕΚΑ, το Νοέµβριο του 2012 δήλωσε ρητά ότι: «Τα οικιακά φωτοβολταϊκά, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα ως ένα επιπλέον έσοδο στον οικογενειακό προϋπολογισµό, έχουν εξαιρεθεί τόσο από την αναστολή για νεοεισερχόµενες επενδύσεις όσο και από την εισφορά». Γιατί άραγε ο κοινωνικός χαρακτήρας τους αλλάξει από τη µια στιγµή στην άλλη;

    4) Είναι εντελώς απαράδεκτο (και εξακολουθεί να μην δημιουργεί τις απαραίτητες αντιδράσεις όλων μας) να συνεχίζεται η επιδότηση μονάδων κατανάλωσης Φυσικού Αερίου (τύπου ΣΗΘΥΑ, κλπ, συγκεκριμένων μεγαλο-προμηθευτών) ως δήθεν ΑΠΕ, και μάλιστα με εξωφρενικά υψηλές τιμές. Αυτές είναι, μαζί με τον τρόπο τιμολόγησης στην χονδρική αγορά ενέργειας, που προκαλούν το έλλειμα στον ΛΑΓΗΕ, το οποίο καλούνται να πληρώσουν όλοι οι υπόλοιποι ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ!
    Άρα για την εξάλειψη του ελλείματος του ΛΑΓΗΕ απαιτείται μόνο η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της χονδρικής αγοράς ενέργειας και η εξαίρεση των ΣΗΘΥΑ από τις επιδοτήσεις των ΑΠΕ.

    5)ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ. ΤΟ ΛΟΓΩ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΤΟ ΨΗΦΙΣΟΥΝ.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:35 | ΕΛΙΚΑ Α.Ε.

    Ο επανακαθορισμός στοιχείων τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας λειτουργούντων σταθμών ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ δεν στηρίζει το Νέο Αναπτυξιακό Μοντέλο της ελληνικής οικονομίας.

    Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για την αιολική ενέργεια όπου η αναδρομική περικοπή της εγγυημένης τιμής πώλησης της KW/h (Feed-in-Tariff) είναι ακατανόητη τη στιγμή που η τιμή είναι χαμηλή και πλήρως ανταγωνιστική με τις υπόλοιπες συμβατικές τεχνολογίες.

    Καταρχάς αναφέρουμε ότι η Ελλάδα είναι πολύ μακριά από την εκπλήρωση των υποχρεωτικών στόχων που έχουν τεθεί τόσο από τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες (20-20-20) όσο κι από την Ελληνική κείμενη νομοθεσία, αναφορικά με την εγκατάσταση αιολικών σταθμών. Πράγματι, μόνο 1800 MW αιολικών πάρκων είναι σε λειτουργία, τη στιγμή που ο στόχος για το έτος 2014 ανέρχεται στα 4000 MW, ενώ για το έτος 2020 στα 7500 MW.

    Οφείλουμε επίσης να επισημάνουμε τα εξής σημαντικά σημεία:

    1ον η αιολική ενέργεια είναι φθηνότερη από τις ανταγωνιστικές μονάδες φυσικού αερίου, αφού αμείβεται με Feed-in-Tariff περίπου 80 ευρώ/MWh (μετά την επιβολή της σχετικής έκτακτης εισφοράς), έναντι των 105 ευρώ/MWh που στοιχίζει το ρεύμα από τις μονάδες φυσικού αερίου, και

    2ον η αύξηση της παραγωγής ρεύματος από αιολική ενέργεια θα μειώσει αντίστοιχα την παραγωγή ρεύματος από μονάδες φυσικού αερίου, δηλαδή θα μειώσει το συνολικό κόστος παραγωγής του Συστήματος.

    Όσον αφορά στο τι έχει γίνει μέχρι σήμερα, είναι γνωστό ότι οι παραγωγοί έργων ΑΠΕ έχουν επενδύσει διαχρονικά βάσει ενός συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου (N.2244/1994, Ν.3488/2006, Ν.3734/2009, N.3851/2O10, κλπ.), το οποίο ήταν απολύτως σύμφωνο με την πολιτική και την νομοθεσία της Ε.Ε. (Οδηγίες 2001/77/ΕΚ και 2009/28/ΕΚ) και προέβλεπε θεσμοθετημένη εγγύηση εσόδων με την μορφή σύμβασης αγοράς της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας και με προσδιοριζόμενες οπό τους ως άνω νόμους τιμές. Ωστόσο, μέχρι σήμερα οι ίδιοι επενδυτές έχουν υποστεί αλλεπάλληλες σημαντικές επιβαρυντικές αλλαγές στον επιχειρηματικό τους σχεδιασμό, λόγω επιβολής έκτακτης εισφοράς (Ν. 4093/2012 – αιολικά: 10%. φωτοβολταϊκά έως και 40%), καθώς και επιβολής προσκόμισης εγγυητικής επιστολής και τέλους διατήρησης Άδειας Παραγωγής (Ν. 4152/2013).

    Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά τις μονάδες φυσικού αερίου, η απόφαση για την κατασκευή τους αποτελούσε μια επενδυτική απόφαση και πρωτοβουλία των αντίστοιχων ιδιωτικών επιχειρήσεων, χωρίς την ύπαρξη οποιασδήποτε θεσμοθετημένης εγγύησης εσόδων, π.χ. με την μορφή σύμβασης πώλησης ενέργειας (PPA) ή κάτι παρόμοιο. Επίσης, τόσο ο Μηχανισμός Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους όσο και η υποχρεωτική αγορά των ΑΔΙ από τον ΔΕΣΜΗΕ (και μετά τον ΑΔΜΗΕ) σε ρυθμιζόμενη και πολύ υψηλή τιμή, αποτελούσαν μεταβατικές διατάξεις του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και έπρεπε να είχαν καταργηθεί από τον Οκτώβριο του 2010. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στο γεγονός ότι η ΡΑΕ πρόσφατα και μέσα σε περίοδο κρίσιμης οικονομικής συγκυρίας, αποφάσισε τον διπλασιασμό του ποσού των ΑΔΙ σε 90.000€ / MW για τις μονάδες Φυσικού Αερίου, όπως επίσης και στο ότι καθ’ όλη την περίοδο που επεβλήθησαν έκτακτες εισφορές στις ΑΠΕ καμιά ανάλογη μείωση δεν επεβλήθη στα έσοδα των μονάδων Φυσικού Αερίου.

    Επίσης πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν κάποια σημαντικά πρόσθετα σημεία ειδικά για την αιολική ενέργεια όπως:

     Η επιβάρυνση των αιολικών επί του Ειδικού Λογαριασμού του ΛΑΓΗΕ είναι ασήμαντη,
     Η εγγυημένη τιμή στην χώρα μας είναι μικρότερο σε σύγκριση με το αντίστοιχο χωρών, όπου επίσης η ανάπτυξη των έργων βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, μακριά από τα επίπεδα ωριμότητας,
     Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα μηχανισμός πρόσκτησης επιπρόσθετου εσόδου (π.χ. πράσινα πιστοποιητικά), όπως σε άλλες χώρες της ΕΕ,
     Η ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας ενισχύει την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας αφού αξιοποιεί μια εγχώρια ενεργειακή πηγή και απεξαρτά έτσι το κόστος ενέργειας από τις διεθνείς διακυμάνσεις της τιμής των ορυκτών καυσίμων.

    Ιδιαιτέρως για τα Φωτοβολταϊκά οι αναδρομικές περικοπές είναι εξοντωτικές με συνέπεια να οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε δημεύσεις περιουσιών από τις τράπεζες χιλιάδων μικροεπενδυτών που πίστεψαν στη φερεγγυότητα του ελληνικού κράτους, επένδυσαν τα χρήματά τους σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και τώρα βρίσκονται προ των πυλών πλήρους οικονομικού αδιεξόδου.

    Ο τομέας της ενέργειας και ειδικά αυτός των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) με έμφαση στην αιολική ενέργεια αποτελεί έναν κλάδο με ιδιαίτερες αναπτυξιακές προοπτικές. Λαμβάνοντας υπόψη τα περιβαλλοντικά οφέλη, την αποφυγή εκροής συναλλάγματος αφού δεν απαιτείται η αγορά καυσίμου καθώς και το γεγονός ότι η Χώρα μας είναι ιδιαίτερα πλούσια σε ανανεώσιμες πηγές, εκτιμούμε ότι οι ΑΠΕ είναι ένας ζωτικός τομέας της Εθνικής Οικονομίας ο οποίος πρέπει να στηριχθεί και για τον οποίο πρέπει να ληφθούν μέτρα για την ανάπτυξη και όχι για την υποβάθμισή του.

    Aν λοιπόν επιμείνετε στην αναδρομική μείωση της τιμολόγησης ηλεκτρικής ενέργειας σταθμών ΑΠΕ τότε είναι δεδομένο ότι όσοι επενδυτές ΑΠΕ, έλληνες και ξένοι, έχουν απομείνει θα οδηγηθούν σ άλλες αναδυόμενες αγορές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας οι οποίες εξασφαλίζουν ένα σταθερό επενδυτικό περιβάλλον.

    Οι επίμαχες προτάσεις πάσχουν νομικά, αφού παρεμβαίνουν βάναυσα στις καταρτισμένες συμβάσεις και συνεπώς αντίκεινται στις αντιστοιχες συνταγματικές διατάξεις. Επίσης, παραβιάζουν και τη συμβατική ελευθερία αφού, με βάση τους όρους της σύμβασης πώλησης δεν επιτρέπεται η μονομερής παρέμβαση για την τροποποίησή τους.

    Συμπερασματικά, επειδή το ενεργειακό μίγμα είναι ενιαίο, θεωρούμε ότι η άρση της πριμοδότησης των ιδιωτικών μονάδων φυσικού αερίου καθώς και της μεγάλης Συμπαραγωγής άνω των 35 MW θα αποτρέψει τον ενεργειακό οικονομικό εκτροχιασμό και τη λογιστική στρέβλωση. Με βάση τα απολογιστικά δεδομένα του ΛΑΓΗΕ το σωρευτικό υπόλοιπο του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ μετά το τέλος του 2013 είναι της τάξης των 550 εκ. €. Από την άλλη πλευρά η πριμοδότηση των ΑΔΙ για το έτος 2013 κόστισε στο Κράτος 124 εκ. €, ενώ η πριμοδότηση μέσω του Μηχανισμού Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους – ΜΑΜΚ (με περιθώριο +10%) 370 εκ. €, άρα συνολικά το Κράτος ξόδεψε αναίτια για τις Ιδιωτικές Μονάδες Φυσικού Αερίου 494 εκ. €. Το αντίστοιχο νούμερο ΑΔΙ και ΜΑΜΚ για το έτος 2012 (στο οποίο υπήρχε έκτακτη εισφορά για τις ΑΠΕ) ήταν 403 εκ. €, άρα για τα δύο έτη προσέγγισε το αστρονομικό ποσό των 900 εκ. €. Από εκεί λοιπόν πρέπει να καλυφθούν τα ελλείμματα του ΛΑΓΗΕ διότι πλέον η πριμοδότηση των Ιδιωτικών Μονάδων Φυσικού Αερίου είναι προφανής κι από όλους μας αντιληπτή.

    Επιπροσθέτως, θεωρούμε ότι κι αυτή η ανεπιτυχής προσπάθεια περιορισμού του ελλείμματος δεν έχει καθόλου εξασφαλισμένα αποτελέσματα διότι δεν προβλέπεται τρόπος ώστε η ΔΕΗ να πληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τον ΑΔΜΗΕ, με αποτέλεσμα να έχουμε πιθανότατα και στο μέλλον καθυστερήσεις πληρωμών προς τους παραγωγούς ΑΠΕ. Κατά συνέπεια ζητούμε να μην υπάρχει αναδρομική αναπροσαρμογή των τιμών Feed-in-Tariff στα ήδη συμβολαιοποιημένα έργα.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:09 | μανώλης

    Δεν θα αφήσω κανέναν να αποφασίσει για εμένα και την οικογένεια μου χωρίς εμένα.το νομοσχέδιο είναι εντελώς παράλογο και η μελέτη είναι λάθος.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:22 | POWERSTATION168

    Το παρόν νομοσχέδιο είναι άκρως αντισυνταγματικό, παράνομο και άδικο. Ο επανακαθορισμός της τιμής είναι παράνομος, καθώς η μονομερής τροποποίηση της σύμβασης δεν επιτρέπεται, και δεν πρέπει να νομοθετηθεί. Το πρώτο και σημαντικότερο που πρέπει να γίνει, είναι η άρση των στρεβλώσεων ώστε να σταματήσει να επιβαρύνεται ο λογαριασμός του ΛΑΓΗΕ. Εφόσον, μετά την άρση, ο επενακαθορισμός κριθεί απαραίτητος, τότε θα πρέπει να γίνει με βάση την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης πώλησης και όχι την ημερομηνία σύνδεσης.
    Για μία ακόμα φορά διακρίνετε τους πολίτες σε δύο κατηγορίες (επιχειρήσεις-αγρότες), εξασφαλίζοντας στη δεύτερη κατηγορία επιπλέον ποσοστό πάνω στην τιμή πώλησης ενέργειας, πέραν των όποιων διευκολύνσεων, φορολογικών και άλλων, τους έχετε ήδη παράσχει. Έχετε ξεχάσει για μία ακόμα φορά, τη φορολογία και τα τρέχοντα έξοδα των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τα φωτοβολταϊκά, οι οποίες παραπαίουν οικονομικά.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:46 | ταβατίδης βαγγέλης

    αγαπητοί κύριοι,
    οι βασικές παράμετροι που καθορίζουν τις συγκεκριμένες αποφάσεις θεωρώ οτι είναι οι εξής
    1. Οι ενασχολούμενοι με την παραγωγή ενέργειας απο ΑΠΕ δεν είναι οικολογικές οργανώσεις αλλά παραγωγικές επιχειρήσεις.
    2. Η χώρα στην οποία επένδυσαν ,ειτε σαν πολίτες είτε σαν ξένοι επενδυτές, βρίσκεται σε δεινή οικονομική θέση από λάθη και κακοδιοίκηση από ενα επιπόλαιο,διεφθαρμένο και πολλές φορές κατώτερο των περιστάσεων πολιτικό προσωπικό.
    3. Αυτή τη στιγμή όλοι οι συμμετέχοντες(κράτος,τράπεζες,επιχειρήσεις) πρέπει να θυσιάσουν κάτι από τις προσδοκίες τους ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΒΡΕΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΘΕΣΗ στο μέλλον.
    4. Η χώρα πρέπει να αρχίσει να πείθει οτι λειτουργεί με αδιάλειπτη συνέχεια κατω από κανόνες και αρχές και όχι σαν το μαγαζάκι του εκάστοτε υπουργού .
    Κύριοι,
    υπάρχει κάποιος που μας διαβεβαιώνει οτι αυτό δεν θα ξανασυμβεί στο μέλλον;
    Εχει κάποιος ευθύνη αν αυτό ξανασυμβεί;Δεν γίνεται αντιληπτό από το νομοσχέδιο.
    Αλλά δεν βαριέσαι..βλεπουμε τότε. Τα ίδια παντελάκη μου..
    Που είναι η συμμετοχή των Τραπεζων? που θα μας τοκίσουν για παραπάνω χρόνια? Γιατι όχι με ειδικό επιτόκιο? Σιγουρα λεφτά είναι αυτά δεν πρόκειται να ρισκάρουν τίποτα. Η μήπως δεν εμπιστεύονται το σχέδιο?
    Που είναι η συγνώμη του κράτους για την ανείπωτη ταλαιπωρία μας?
    Γιατί δεν συμμετέει στη θυσία και αυτό?
    Γιατι δεν θεσπίζει για κάποιο χρονικό διάστημα φορολογικές ελαφρύνσεις και διευκολύνσεις?
    Κύριοι ανθέλετε τον σεβασμό του πολίτη στην χώρα του πρέπει και η χώρα του κάποτε να αναρωτηθεί ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΑΥΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΤΗΣ ?

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:57 | Ρίκος Ανδρέας

    Προς : Όλους όσους ενδιαφέρονται πραγματικά να μάθουν τι κρύβεται πίσω από αυτό το Σχέδιο Νόμου και εν γένει τις ΑΠΕ.

    Αγαπητοί κύριοι,

    Θα πατήσω πάνω σε ένα προγενέστερο σχόλιο του κ. Β.Δόση που σε μια προσπάθεια αφύπνισης μας αναδημοσιεύει μια επιστολή του κ. Μίχαλου (Προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος & Ε.Β.Ε.Α.) στην οποία ανάμεσα σε πολλά άλλα εξέχοντα σχόλια ενδιαφερομένων αξίζει πραγματικά να ανατρέξετε.
    Δεν θα επεκταθώ σε ανάλυση περί της αντισυνταγματικότητας του εν λόγω νομοσχεδίου και ούτε βέβαια και στα εξοντωτικά μέτρα που προωθεί με πρόσχημα την σωτηρία της ενεργειακής αγοράς των ΑΠΕ και πόσο μάλλον των φωτοβολταϊκών.

    Κατανοώ το μακροσκελές μέγεθος του σχολίου αλλά σας παρακαλώ αφιερώστε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας να το ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ. ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ!!

    Σας παραθέτω επομένως κι εγώ με τη σειρά μου απόσπασμα επιστολής του κ. Μίχαλου προς τον Πρωθυπουργό της χώρας κ. Αντώνη Σαμαρά από τον Αύγουστο του 2013. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις παραγράφους 3,4,& 5. Υπάρχουν και άλλες παρόμοιες επιστολές και προς τον κ. Α.Παπαγεωργίου και βεβαίως επιστημονικές έρευνες που θεμελιώνουν τα παρακάτω.

    Κύριε Πρωθυπουργέ,
    Οι θέσεις των Επιμελητηρίων της χώρας, τις οποίες θα υποστηρίξουμε με όλες τις δυνάμεις, είναι οι κάτωθι:
    1. Οι ενέργειες του Υπουργείου ΠΕΚΑ, αλλά και του συναρμόδιου Υπουργείου Οικονομικών, πλήττουν ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία της χώρας έναντι των επενδυτών στο εσωτερικό και εξωτερικό. Κανένας επιχειρηματίας δεν θα επενδύσει όταν διαπιστώνει ότι το Ελληνικό κράτος ανά πάσα στιγμή μπορεί με μια κίνηση να του καταστρέψει την προσπάθεια και την ζωή του.
    2. Οι επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά πάρκα, αλλά και γενικότερα στην ενέργεια από ΑΠΕ, στηρίχτηκαν σε μελέτες των επενδυτών, σύμφωνα με την νομοθεσία, το κόστος κατασκευής και λειτουργίας, καθώς επίσης και στις συμβάσεις που υπέγραψαν οι επενδυτές με την ΛΑΓΗΕ ΑΕ, και ανταποκρινόμενες πάντα στην πολιτική της πράσινης ανάπτυξης, όπως αυτή αποφασίσθηκε τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε επίπεδο χώρας. Η με οποιονδήποτε τρόπο μεσοσταθμική μείωση των εγγυημένων τιμών πώλησης στις ήδη καταρτισμένες συμβάσεις, συνιστά αδικαιολόγητη επέμβαση του νομοθέτη σε υφιστάμενες συμβατικές σχέσεις, η οποία θίγει την αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων, ως ειδικότερης εκδήλωσης της αρχής της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΑΚ 361 «Για τη σύσταση ή αλλοίωση ενοχής με δικαιοπραξία απαιτείται σύμβαση, εφόσον ο νόμος δεν ορίζει διαφορετικά». Η ελευθερία των συμβάσεων (361 ΑΚ) συγκροτεί επί μέρους εκδήλωση της συνταγματικά κατοχυρωμένης οικονομικής ελευθερίας (Σ 5 § 1). Η δε θέση του ΥΠΕΚΑ για εθελοντική συμμετοχή με την παροχή κινήτρων δεν αναιρεί στην ουσία την απειλή για επιπτώσεις σε όσους δεν συμφωνήσουν στην αλλαγή των συμβασιοποιημένων τιμών.
    3. Το ΥΠΕΚΑ σιωπά – ακόμη και σήμερα – για την παράνομη και καταχρηστική επιδότηση των ορυκτών καυσίμων μέσω του ΕΤΜΕΑΡ. Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ, αλλά και πρόσφατα δημοσιεύματα, αποδεικνύεται ότι από το λεγόμενο ΕΤΜΕΑΡ μόλις το 40% πηγαίνει στις πληρωμές παραγωγών ΑΠΕ, ενώ το υπόλοιπο 60% καταλήγει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να επιδοτεί τα ορυκτά καύσιμα και κυρίως το ακριβό φυσικό αέριο. Για το έλλειμμα στην ΛΑΓΗΕ ΑΕ δεν ευθύνονται οι παραγωγοί επενδυτές αλλά η ίδια η πολιτεία.
    4. Ζητούμε τον έλεγχο της ΛΑΓΗΕ ΑΕ σχετικά με το έλλειμμα. Οφείλει το Υπουργείο και η κυβέρνηση να ελέγξουν τις παραδοχές των μελετών και τα δημοσιεύματα ότι ο πόρος ΑΠΕ καταλήγει παρανόμως σύμφωνα με το Ελληνικό και Ευρωπαϊκό δίκαιο, σε επιδοτήσεις εταιρειών ορυκτών καυσίμων.
    5. Να σταματήσει άμεσα η αντιδημοκρατική και απαράδεκτη προσπάθεια παραπληροφόρησης του καταναλωτή από το ΥΠΕΚΑ με τη δυσφήμιση των ΑΠΕ. Δεν ευθύνονται οι ΑΠΕ για το έλλειμμα στην ΛΑΓΗΕ ΑΕ. Η μετακύλιση του κόστους στους καταναλωτές, αλλά και η καταστροφή των παραγωγών με την προταθείσα μείωση των συμβασιοποιημένων τιμών, οφείλεται στην τεχνητά χαμηλή Οριακή Τιμή Συστήματος (ΟΤΣ), αφού από τη μια δεν ενσωματώνονται στον υπολογισμό της όλες οι επιδοτήσεις υπέρ των ορυκτών καυσίμων και από την άλλη δεν εκτιμάται η συνεισφορά των ΑΠΕ, που οδηγεί στη σημαντική μείωσή της. Με αυτό τον τρόπο τεχνηέντως δημιουργείται έλλειμμα, το οποίο καλούνται να πληρώσουν οι παραγωγοί. Η μελέτη που παραθέτουμε αποδεικνύει τα λεγόμενα μας, όπως και εκατοντάδες άλλες μελέτες σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο. Η οποιαδήποτε προσπάθεια του ΥΠΕΚΑ να πείσει ότι οι ΑΠΕ ευθύνονται για την αύξηση τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος πέφτει στο κενό.
    6. Θέλουμε να υπενθυμίσουμε προς πάσα κατεύθυνση, ότι τα τελευταία χρόνια οι επιχειρήσεις αυτές ήταν από τις ελάχιστες ευχάριστες εξαιρέσεις που συνέχιζαν να δηλώνουν ενάρξεις και να ενισχύουν με την υγιή λειτουργία τους την τοπική οικονομία πολλαπλασιαστικά. Οποιαδήποτε δυσμενή μεταβολή στα οικονομικά τους, παρά τη θέλησή τους και εξ’ αιτίας άστοχων ενεργειών από πλευράς πολιτείας, θα έχει άμεση και πολλαπλή αρνητική επίδραση στις τοπικές οικονομίες, οι οποίες αγκομαχούν και στενάζουν υπό το βάρος των συνεχών επιβαρύνσεων που δέχονται. Δεν υπάρχει περιθώριο για άλλα «λουκέτα» σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες ενισχύουν με το 100% των λειτουργικών τους εξόδων μια σειρά από άλλες επαγγελματικές ομάδες, ενώ ταυτόχρονα επιστρέφουν και το σύνολο των κερδών τους στις αγορές που είναι εγκατεστημένες.
    7. Στέλνουμε ξεκάθαρο μήνυμα πως δεν θα επιτρέψουμε τον αφελληνισμό των χιλιάδων επιχειρήσεων παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και λοιπές ΑΠΕ, που αποτελούν έναν από τους ελάχιστους υγιείς κλάδους της παραγωγικής οικονομίας. Οφείλουμε όλοι μας να σταματήσουμε την επερχόμενη καταστροφή ενός ολόκληρου κλάδου και χιλιάδων οικογενειών, αλλά και να προασπίσουμε την αξιοπιστία της χώρας που πλήττεται βάναυσα. Έχουν υπογραφεί συμβάσεις με το Ελληνικό Δημόσιο, τηρούμε τις υποχρεώσεις μας και το κράτος είναι υποχρεωμένο να τηρήσει τις δικές του. Η συντριπτική πλειοψηφία των συμβάσεων έχουν εκχωρηθεί σε Τράπεζες έναντι δανεισμού με την σύμφωνη γνώμη της ΛΑΓΗΕ ΑΕ και δεν μπορεί να υπάρξει καμία συζήτηση για εκ των υστέρων αλλαγή των όσων έχουν υπογραφεί.
    8. Τέλος το ΥΠΕΚΑ οφείλει να σεβαστεί τους θεσμούς στο διάλογο. Η Κεντρική Ένωση Επιμελητήριων και τα Επιμελητήρια της χώρας είναι – εκ του ρόλου τους – τα θεσμικά όργανα, διότι μέλη τους είναι χιλιάδες επιχειρήσεις του κλάδου. Ζητούμε από το ΥΠΕΚΑ να αποδεχθεί ως βασικούς αξιόπιστους συνομιλητές υποχρεωτικά, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) καθώς και την νεοσύστατη Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φ/Β (ΠΟΣΠΗΕΦ), πρωτοβάθμια μέλη της οποίας αποτελούν σύλλογοι που έχουν μέλη επιχειρήσεις οι οποίες ανήκουν στα κατά τόπους Επιμελητήρια της χώρας.
    Τέλος ευελπιστούμε, ότι τόσο η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ όσο και η Κυβέρνηση θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, θα λάβουν σοβαρά υπόψη τους την πραγματική εικόνα του κλάδου, όπως έχει καταγραφεί και αναδειχθεί από τις επιστημονικές μελέτες που βρίσκονται στα χέρια τους. Ευελπιστούμε ότι θα υιοθετήσουν τις απόψεις των Επιμελητηρίων και των συλλογικών οργάνων που εκπροσωπούν χιλιάδες επιχειρήσεις. Ότι θα πράξουν ότι είναι δυνατόν για να δώσουν λύση που θα εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων αυτών επιχειρήσεων, θα σέβεται τα χρήματα από τις οικονομίες των χιλιάδων αυτών Ελλήνων που εμπιστεύτηκαν το κράτος και επένδυσαν στη χώρα τους, αντί να τα βάζουν σε λογαριασμούς άλλων χωρών. Ότι θα ενισχύουν την αξιοπιστία και φερεγγυότητα του κράτους έναντι του μικρού-ανεξάρτητου επενδυτή και θα συνδράμουν στην εικόνα μιας χώρας με σταθερό επενδυτικό περιβάλλον και σεβασμό σε όσους την επιλέγουν για να επενδύσουν τα κεφάλαιά τους, που είναι εν τέλει και τα ζητούμενα για να εξέλθει η χώρα μας από την παρατεταμένη ύφεση.
    Κύριε Πρωθυπουργέ,
    Το Υπουργείο, η Κυβέρνηση, εσείς προσωπικά, αλλά και όλοι μας, οφείλουμε:
    Να προστατεύσουμε την αξιοπιστία της χώρας απέναντι στους επενδυτές, διότι με αυτές τις πολιτικές όχι μόνο δεν θα υπάρξουν επενδύσεις αλλά θα χαθούν και όλες όσες έγιναν.
    Να σεβαστούμε την αρχή περί Συμβάσεων και γενικότερα την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς επίσης και τις διεθνείς συνθήκες.
    Να αποδεχτούμε και να σεβαστούμε τις μελέτες και τις προτάσεις των φορέων, και τέλος
    Να σεβαστούμε τους χιλιάδες επενδυτές που δανείσθηκαν και επένδυσαν τις οικονομίες τους, σύμφωνα με την πολιτική της χώρας και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή πολιτική».

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:40 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΛΑΙΤΖΑΚΗΣ

    Οι συμβασεις ειναι συμβασεις και πρεπει να τηρουντε.
    Με τη λογικη σας κυριοι αρμοδιοι του Ελληνικου {κρατους}?δεν ειστε και αξιοπιστοι για την υπογραφη νεων,πρεπει να μας δοθει και μας το δικαιωμα να επαναδιαπραγματευτουμε τις δανειακες μας συμβασεις με τις τραπεζες και οχι να πληρωνουμε ληστρικα επιτοκια 10% τη στιγμη που στη Γερμανια για την ιδια επενδυση ανερχεται μολις στο 2,5%.Δεν γινετε να πληρωσουμε μονο εμεις|Να συμετασχουν και οι τραπεζες και το κρατος στο κουρεμα και μετα το συζηταμε.Αλιως μας αναγκαζετε να τα καταστρεψουμε.
    Θα τα βρουμε στα δικαστηρια.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:35 | Κώστας Παναγιωτόπουλος

    1. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΕΛΕΙΨΗΣ ΝΟΜΙΝΌΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ, ΒΟΗΘΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΚΙΣΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΑΠΌ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ Φ/Β ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΧΕΡΙ ΣΕ ΟΤΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΧΟΥΜΕ. Αν γίνει μονομερής τροποποίηση της σύμβασής μου τότε το ενέχυρο που έχω δώσει στην τράπεζα δεν έχει ισχύ και μπορούν να κάνουν απαιτητό το δάνειο. Αν οι τράπεζες δεχτούν να υπογραφεί νέα σύμβαση δανείου θα ζητήσουν να μπουν άλλες εγγυήσεις και όχι τα Φ/Β πάρκα μας ή τα οικιακά Φ/Β.

    2. Τα παλιά πάρκα παραμένουν στο απυρόβλητο όχι μόνο για την ισχύ ενεχύρου ως προς τις τράπεζες αλλά και ως προς τα έσοδά τους. Ειδικά αυτά τα οποία είχαν επιδοτηθεί μέσω αναπτυξιακού νόμου 3299/2004. Σύμφωνα με τον ΚΦΕ άρθρο 31, παρ. 1 περ. στ’ όπως ίσχυε, οι αποσβέσεις που αναλογούσαν στην αξία παγίων στοιχείων που επιχορηγούνταν από Ν.1892/1990, Ν2601/1998 ή από την Ευρωπαϊκή ένωση, για την πραγματοποίηση των επενδύσεων, δεν αναγνωρίζονται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα. Το παρόν όμως δεν ίσχυε για τις αποσβέσεις των παγίων στοιχείων που επιχορηγούνται με το Ν. 3299/2004.
    Σαν αποτέλεσμα όσοι έλαβαν επιχορήγηση μέσω αναπτυξιακού νόμου 40% τουλάχιστον οπότε τα χρήματα αυτά μπήκαν αφορολόγητα ως δώρο στο ταμείο τους ενώ συνέχιζαν να λαμβάνουν έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα για το σύνολο της επένδυσης και ότι για το ποσό το οποίο είχαν καταβάλει στην πράξη. Οπότε αν κάποιος έχει λάβει επιδότηση 40% σε πάρκο που κόστιζε 550.000 Ευρώ το 2007 ήτοι 220.000 τότε αυτό το πάρκο έχει λάβει και φοροαπαλλαγή 30% Χ 220.000 = 66.000 Ευρώ. Τελικά το πραγματικό κόστος επένδυσης ισοδυναμεί σε 264.000 Ευρώ δηλαδή όσο ένα πάρκο μέχρι τα μέσα το 2012. Συνοψίζοντας το πάρκο του 2007 με επιδότηση από αναπτυξιακό νόμο
    • κόστισε λιγότερο από ένα πάρκο του 2011 (κόστος περίπου 300.000 Ευρώ χωρίς να δικαιούται αναπτυξιακό),
    • πληρώθηκε πλήρως για 4 έτη περισσότερο από αυτό του 2011,
    • κουρεύεται κατά 2 cents για 13 έτη ενώ αυτό του 2011 κατά 7,5 cents για 17 έτη.

    3. Τι σχέση έχει πότε συνδέθηκε ένα πάρκο αφού η ΔΕΗ καθυστέρησε πολλές φορές να συνδέσει πάρκα στην ώρα του είτε από έλλειψη υλικών π.χ. μετρητών και μετασχηματιστών είτε από φόρτο εργασίας π.χ. ΔΕΗ Κορωπίου που είχε και το φόρτο εργασίας της κλειστής ΔΕΗ Λαυρίου με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις να είναι 9 μήνες. Κάποιοι με οικιακά Φ/Β συνδέθηκαν μετά το εξάμηνο που προέβλεπε η σύμβασή τους αλλά δεν είχε αρχίσει να πέφτει η τιμή ανά εξάμηνο και συνδέθηκαν με την τιμή που οριζόταν τη στιγμή σύνδεσης. Μπορεί να διατήρησαν την τιμή γιατί σε κάποιες περιπτώσεις η τιμή ήταν ίδια και μετά το εξάμηνο και δεν συνέφερε να μηνύσουν τη ΔΕΗ γιατί έχασαν απλά κάποιους μήνες τώρα όμως η μείωση είναι μεγάλη και θα μηνύσουν τη ΔΕΗ. Κέρδη 1,3 δις Ευρώ έχει φέτος άρα μπορεί να πληρώσει τα σπασμένα 25 ετίας…

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:24 | Γιαννης

    Το σχεδιο νομου ειναι τουλαχιστον προκλητικο.ο κυριος Παπαγεωργιου πρεπει να ζητησει συγνωμη απο ολυσ ,να το αποσυρει και αν εχει λιγο εγωισμο να παραιτηθει.απαιτυχε.δεν γινετε να παρουσιαζει νομοσχεδιο που προσβαλει την πατριδα μας.παρουσιασε ενα σχεδιο νομου που λεει οτι το κρατος μας σταματαει να τηρει τις συμβασεις που υπεγραψε.

  • Συμφωνώ με τη θέση του Συνδέσμου «Ήλιος» που εκφράζει την έντονη αντίθεση του στις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο υπό διαβούλευση Ν/Σ για κούρεμα των ταριφών στα οικιακά φωτοβολταϊκά, ζητώντας την άμεση απόσυρση των προτάσεων αυτών.

    Οι προτάσεις χαρακτηρίζονται από προχειρότητα και διακριτική εύνοια σε ορισμένες κατηγορίες φ/β. Πχ. πως είναι δυνατόν μια μονάδα πολλών MW, με απείρως χαμηλότερο κόστος εγκατάστασης, να αποζημιώνεται με τιμή ίση ή και μεγαλύτερη από ένα οικιακό φωτοβολταϊκό των μόλις 10kW (παράδειγμα: οικιακό 10 kWp που συνδέθηκε το 4/τρίμηνο του 2013 θα αποζημιώνεται με 125 €/MWh, όσες και μία μονάδα >5MW – μάλιστα έχοντας λάβει και επιδότηση);

    Οι προτάσεις είναι ανακόλουθες. Το ίδιο το ΥΠΕΚΑ, το Νοέμβριο του 2012 δήλωσε ρητά ότι: «Τα οικιακά φωτοβολταϊκά, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα ως ένα επιπλέον έσοδο στον οικογενειακό προϋπολογισμό, έχουν εξαιρεθεί τόσο από την αναστολή για νεοεισερχόμενες επενδύσεις όσο και από την εισφορά».

    Η ίδια η πολιτεία τα καθιέρωσε στην λογική του συμψηφισμού, δηλαδή να παράγουν ενέργεια που οι ιδιοκτήτες τους καταναλώνουν. Σε κάποια οικιακά φωτοβολταϊκά (που είχαν αναλογικά μεγαλύτερο κόστος κατασκευής και κατέβαλαν και ΦΠΑ) από τις αντίστοιχες επιχειρηματικές επενδύσεις, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις κινδυνεύουν πλέον (και τις επικείμενες αυξήσεις του κόστους της ενέργειας) να κάνουν απόσβεση σχεδόν ή και ακόμα μετά την λήξη του συμβολαίου.

    Περιμένουμε από την Πολιτεία να δείξει τουλάχιστον μια στοιχειώδη ευαισθησία και συνέπεια στα κοινωνικά στρώματα των οικιακών φωτοβολταικών που πίστεψαν το κράτος και επένδυσαν στον ελληνικό ήλιο, για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές ανάγκες τους σε ενέργεια.

    Γενικότερα η δια του νόμου επιβαλλόμενη αθέτηση συμβολαίων και συμβάσεων χωρίς την σύμφωνη γνώμη του δεύτερου συμβαλλομένου μέρους (του ιδιοκτήτη των οικιακών φ/β) είναι ένα τεράστιο νομικό και ηθικό πρόβλημα.

    Μονή λύση η άμεση απόσυρση των προτάσεων αυτών για κούρεμα των οικιακών φωτοβολταϊκών.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:46 | Παντελής Τουλαμπής

    Κύριοι,
    Με το παρόν θέλω να σας διαβεβαιώσω πως σε περίπτωση που προχωρήσετε σε μονομερή τροποποίηση της συμφωνίας που έχετε υπογράψει με όλους εμάς που σας πιστέψαμε ,θα έρχεστε κάθε μέρα αντιμέτωποι με την δικαιοσύνη μετά από τις αγωγές και τις μηνύσεις όπου θα προχωρήσουμε ομαδικά!! Ευχαριστώ

    σχόλιο: Θα πρότεινα όλοι οι «συνάδελφοι» – μελλοντικοί απατημένοι να μην σχολιάζουμε απλά. Αν προκύψει, θα τα βάλουμε με το ΤΕΡΑΣ και θα το κερδίσουμε.

  • Συμφωνώ με τη θέση του Συνδέσμου «Ήλιος» που εκφράζει την έντονη αντίθεση του στις διατάξεις που περιλαμβάνονται στο υπό διαβούλευση Ν/Σ για κούρεμα των ταριφών στα οικιακά φωτοβολταϊκά, ζητώντας την άμεση απόσυρση των προτάσεων αυτών.

    Οι προτάσεις χαρακτηρίζονται από προχειρότητα και διακριτική εύνοια σε ορισμένες κατηγορίες φ/β. Πχ. πως είναι δυνατόν μια μονάδα πολλών MW, με απείρως χαμηλότερο κόστος εγκατάστασης, να αποζημιώνεται με τιμή ίση ή και μεγαλύτερη από ένα οικιακό φωτοβολταϊκό των μόλις 10kW (παράδειγμα: οικιακό 10 kWp που συνδέθηκε το 4/τρίμηνο του 2013 θα αποζημιώνεται με 125 €/MWh, όσες και μία μονάδα >5MW – μάλιστα έχοντας λάβει και επιδότηση);

    Οι προτάσεις είναι ανακόλουθες. Το ίδιο το ΥΠΕΚΑ, το Νοέμβριο του 2012 δήλωσε ρητά ότι: «Τα οικιακά φωτοβολταϊκά, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα ως ένα επιπλέον έσοδο στον οικογενειακό προϋπολογισμό, έχουν εξαιρεθεί τόσο από την αναστολή για νεοεισερχόμενες επενδύσεις όσο και από την εισφορά».

    Η ίδια η πολιτεία τα καθιέρωσε στην λογική του συμψηφισμού, δηλαδή να παράγουν ενέργεια που οι ιδιοκτήτες τους καταναλώνουν. Σε κάποια οικιακά φωτοβολταϊκά (που είχαν αναλογικά μεγαλύτερο κόστος κατασκευής και κατέβαλαν και ΦΠΑ) από τις αντίστοιχες επιχειρηματικές επενδύσεις, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις κινδυνεύει πλέον (και τις επικείμενες αυξήσεις του κόστους της ενέργειας) είναι ορατός ο κίνδυνος να κάνουν απόσβεση σχεδόν ή και ακόμα μετά την λήξη του συμβολαίου.

    Περιμένουμε από την Πολιτεία να δείξει τουλάχιστον μια στοιχειώδη ευαισθησία και συνέπεια στα κοινωνικά στρώματα των οικιακών φωτοβολταικών που πίστεψαν το κράτος και επένδυσαν στον ελληνικό ήλιο, για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές ανάγκες τους σε ενέργεια.

    Γενικότερα η δια του νόμου επιβαλλόμενη αθέτηση συμβολαίων και συμβάσεων χωρίς την σύμφωνη γνώμη του δεύτερου συμβαλλομένου μέρους (του ιδιοκτήτη των οικιακών φ/β) είναι ένα τεράστιο νομικό και ηθικό πρόβλημα.

    Μονή λύση η άμεση απόσυρση των προτάσεων αυτών για κούρεμα των οικιακών φωτοβολταϊκών.

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:55 | Σωτήρης

    Για να έχουμε μέτρο σύγκρισης:

    Στη Γερμανία ο οικιακός καταναλωτής πληρώνει τελική τιμή με ΕΤΜΕΑΡ και ΦΠΑ 0,27 ευρώ την κιλοβατώρα. Και μιλάμε για πολύ κρύο στη Γερμανία για όσους θερμαίνονται με ηλεκτρισμό.
    Εδώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο μεικτό κόστος ξεκινάει κάτω από 0,14 ευρώ.
    Ταυτόχρονα το γάλα έχει διπλάσια τιμή στην Ελλάδα από ότι στη Γερμανία.
    Όποιος έχει γνωστούς στη Γερμανία ή έχει διάθεση να ψάξει στο διαδίκτυο μπορεί εύκολα να το επιβεβαιώσει.

    Έρχεται λοιπόν το κράτος και σου λέει το εξής αποστομωτικό:
    «Μπορεί να τα έκανα θάλασσα με στις συμβάσεις και υποχρεώσεις μου μαζί σου αλλά τώρα θα κάνω και κοινωνική πολιτική με τα δικά σου λεφτά. Δεν θα αυξήσω το ΕΤΜΕΑΡ κατά 0,03 ευρώ επιπλέον την κιλοβατώρα γιατί ναι μεν θα έλυνε το πρόβλημα αλλά το κόστος του ηλεκτρικού θα ανέβαινε στα 0,17 ευρώ. Ταυτόχρονα θα πληρώνετε το γάλα διπλάσια από τους Γερμανούς και άλλα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης ακριβότερα. Εκεί δεν έχω βρει εδώ και 5 χρόνια ακόμα λύση.»

    Ας μην επεκταθούμε και σε άλλα όπως προστασία συντεχνιακών συμφερόντων, ανοργανωσιά, κλεψιές και σπατάλες ατελείωτες που είναι και ο ουσιαστικός λόγος γιατί δεν έχει να πληρώσει το κράτος.

    Όμως έτσι κάνετε μια τρύπα στο νερό. Για κάθε 100 ευρώ που περικόπτετε από τα ΑΠΕ:

    1) Τα 26 έως 33 ευρώ θα τα παίρνατε ούτως ή άλλως μέσω της φορολόγησης.

    2) Σε μερικούς θα παίρνατε επιπλέον έως και 5 ευρώ από την Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης.

    3) Από τα 62 έως 74 ευρώ που θα έμεναν κάποιοι θα επεκτείνανε τις δουλειές τους και θα τα έριχναν στην αγορά και σε προσλήψεις ανέργων.

    4) Άρα από αυτά που περικόπτετε δεν ωφελείστε ούτε τα μισά.

    5) Αλλά ούτε και αυτά θα σας μείνουν γιατί η ζημιά από τις διαφυγόντες μελλοντικές μας επενδύσεις θα είναι τουλάχιστον ισοδύναμες αν όχι παραπάνω (αλλά αυτό εσάς δε σας νοιάζει διότι θα φέρνετε Κινέζους και Άραβες επενδυτές τους οποίους εμείς δεν θα ενημερώνουμε καθόλου για την αστάθεια του κράτους).

    Έτσι που τα κάνατε να τα χαίρεστε!

  • 12 Μαρτίου 2014, 16:46 | ΘΑΝΑΣΗΣ

    Κύριοι,

    Εν καιρώ κρίσης κάποιοι εμπιστευθήκαμε τις λιγοστές οικονομίες μας και όχι μόνο (δανειοδοτηθήκαμε κιόλας) διότι πιστέψαμε οτι έστω και αυτή την ύστατη στιγμή για την χώρα και την κοινωνία γενικότερα, που κάνουμε την υπομονή μας μήπως και κάτι διορθωθεί, το κράτος επιτέλους θα φανεί αντάξιο κράτους που σέβεται το πολίτη του. Αν είναι δυνατόν εσείς που μόλις ένα χρόνο πρίν δίνατε συγκεκριμένες τιμές πώλησης KW και ωθήσατε τον κόσμο να προβεί στην κατασκευή οικιακού φωτοβολταικού σήμερα ένα χρόνο μετά να τα αναιρείτε όλα.
    Επιτέλους σταματήστε να φέρνετε νομοσχέδια με ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ισχύ δεν πάει άλλο, ή λέτε ή δεν λέτε, πως θα εμπιστευθούμε ξανά αυτο το κράτος εμείς, τα παιδιά μας αλλά και οποιοσδήποτε θέλει να επενδύσει σ΄αυτή τη χώρα.Ένα μεγάλο ποσοστό φεύγει απο την Ελλάδα γιατί δεν σας εμπιστέυετε μη το κάνετε και ασε αυτούς που σας εμπιστευθήκαν και επενδύσαν τις οικονομίες τους.

    Μη κάνετε την σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο κακόγουστο ανέκδοτο.

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:46 | ΠΑΝΟΥΧΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ

    ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΟΥ ΜΟΥ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΓΙΝΕΙ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ………

    ( ΟΙΚΙΑΚΟ 10ΑΡΙ ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ 14000 KWH ΕΤΗΣΙΩΣ)

    ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟ ΤΡΙΜΗΝΟ Δ2010 ΕΧΕΙ ΤΙΜΗ 0,535

    ΤΟΤΕ ΜΕ ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ

    ΤΡΙΜΗΝΟ (Δ2011) = 0,5201 (ΕΤΗΣΙΑ=7281 ΕΥΡΩ)

    ΤΡΙΜΗΝΟ (Β2012) = 0,4904 (ΕΤΗΣΙΑ=6865 ΕΥΡΩ)

    ΤΡΙΜΗΝΟ (Δ2012) = 0,4730 (ΕΤΗΣΙΑ=6622 ΕΥΡΩ)

    ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΚΑΤΑΡΙΠΤΕΤΑΙ ΜΕ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΤΡΟΠΟ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ

    ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝ.

    ΤΙΜΩΝ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ 5ΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΣΤΙΣ

    ΤΡΑΠΕΖΕΣ ??? ΤΟ ΔΕ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ (ΜΕΤΑ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ) ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΟΥΤΕ

    ΝΑ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΩ????????????

    ΠΑΝΟΥΧΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ

    ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:12 | Τ.Σαρλάς

    1)Πως είναι δυνατόν µια µονάδα πολλών MW, µε απείρως χαµηλότερο κόστος εγκατάστασης, να αποζηµιώνεται µε τιµή ίση ή και µεγαλύτερη από ένα οικιακό φωτοβολταϊκό των µόλις 10kW (παράδειγµα: οικιακό 10 kWp που συνδέθηκε το 4/τρίµηνο του 2013 θα αποζηµιώνεται µε 125 €/MWh, όσες και µία µονάδα >5MW – µάλιστα έχοντας λάβει και επιδότηση);

    2)Από την πλευρά του το ΥΠΕΚΑ, το Νοέµβριο του 2012 δήλωσε ρητά ότι: «Τα οικιακά φωτοβολταϊκά, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα ως ένα επιπλέον έσοδο στον οικογενειακό προϋπολογισµό, έχουν εξαιρεθεί τόσο από την αναστολή για νεοεισερχόµενες επενδύσεις όσο και από την εισφορά». Γιατί άραγε ο κοινωνικός χαρακτήρας τους αλλάξει από τη µια στιγµή στην άλλη;

    3)ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ. ΤΟ ΛΟΓΩ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΤΟ ΨΗΦΙΣΟΥΝ.

    4)Eιμαστε πολλοί,οι εκλογές είναι κοντά

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:58 | Μαγχη κορινθος

    Ειμαι ανεργη χωρισμενη μητερα με ενα μικρο παιδι 4 ετων. Και οι 2 γονεις μου ειναι μεγαλοι σε ηλικια και αρρωστοι. Ζουμε ολοι μαζι, με τη κουτσουρεμενη συνταξη του πατερα μου και το εισοδημα απο το οικιακο φ/β. Αν το κουρεψετε πειτε μου και μια διευθυνση να στειλω το παιδι μου να το μεγαλωσετε εσεις

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:08 | ΜΑΡΚΟΣ

    ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΠΗΡΑ ΔΑΝΕΙΟ ΕΚΑΝΑ ΕΝΑ ΟΙΚΙΑΚΟ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟ 10 ΚΒ, Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΕΛΕΓΕ ΕΠΕΝΔΥΣΤΕ ΣΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΣ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΟΙΣΟΔΗΜΑ, ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΜΟΥ, ΥΠΟΓΡΑΨΑΜΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΕ ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΘΕΤΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ (ΜΟΥ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ ΠΟΛΛΟΙ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΞΕΦΤΙΛΑ!!!)
    ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΜΕ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ (ΒΛΑΚΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ) ΘΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΩ ΣΤΗ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΥΣΗ ΠΟΥ ΜΟΥ ΔΙΝΟΥΝ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ)ΕΦΟΣΟΝ ΜΟΥ ΣΥΜΒΕΙ ΑΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΓΡΑΜΕΝΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!!! ΥΓ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:27 | ΓΙΑΝΝΗΣ

    ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟ 20% ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ , ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΔΙΕΘΕΤΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΩ ΣΤΟΧΟΥΣ , ΜΑΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΕ ΝΑ ‘ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΜΕ’ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΡΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΣΤΕΡΗΜΑ ΜΑΣ ΣΕ Φ/Β ΣΤΙΣ ΣΤΕΓΕΣ ΜΑΣ. ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΑΜΕ ΞΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΜΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΕΞΟΔΑ ΟΠΩΣ : ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΔΕΗ , ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΗΛΙΑΚΟΥ , ΕΞΟΔΑ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΛΟΓΩ ΣΚΙΑΣΕΩΝ (ΚΑΜΙΝΑΔΕΣ –ΚΑΓΚΕΛΑ – ΚΕΡΑΙΕΣ Κ.Α.). ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ : ΟΙ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ Φ/Β ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ~1% / ΕΤΟΣ , Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ , ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΟΔΑ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ , ΕΞΟΔΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ ,ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ Κ.Λ.Π
    ΤΩΡΑ ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΝΑΙΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΝΤΑ .ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2 Η’ 3 Η’ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΙΔΙΟ!

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:49 | ΠΑΝΟΥΧΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ

    ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΒΑΘΜΟ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ.

    ΕΑΝ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΙΑΚΟ ΣΤΕΓΗΣ 10ΑΡΙ ΜΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΤΗΣΙΑ
    14000 KWH . ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΠΙΝΑΚΑ ΩΣ ΕΞΗΣ¨.

    ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΙΜΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΤΗΣΙΑ ΕΙΣΠΡ. ΥΠΟΛ. ΝΕΑ ΥΠΟΛ. ΣΥΝΟΛΙΚΗ
    ΤΡΙΜΗΝΟ KWH ΕΩΣ 2013 ΕΙΣΠΡ. ΕΩΣ 2013 ΕΤΗ ΤΙΜΗ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΙΣΠΡΑΞ
    ——————— —— ——– —- —– ——– ——–

    Δ 2010 0,55 3ΕΤΗ 7,700 23,100 22 0,535 164,780 187,880

    Δ 2011 0,55 2ΕΤΗ 7,700 15,400 23 0,415 133,630 149,030

    Β 2012 0,55 1,5 ΕΤΗ 7,700 11,550 23,5 0,345 113,505 125,055

    Δ 2012 0,495 1ΕΤΗ 6,930 6,930 24 0,255 85,680 92,610

    ΜΕΙΩΣΗ ΤΙΜΗΣ

    ΚΕΡΔΟΣ (Δ2010)=187,880-40,000 ΔΑΠΑΝΗ =147,880 2,7%

    ΚΕΡΔΟΣ (Δ2011)=149,030-35,000 ΔΑΠΑΝΗ =114,030 24,55%

    ΚΕΡΔΟΣ (Β2012)=125,055-25,000 ΔΑΠΑΝΗ =100,055 37,27%

    ΚΕΡΔΟΣ (Δ2012)=92,610-18,000 ΔΑΠΑΝΗ = 74,610 48,48%

    ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ ?

    Η ΣΧΕΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ (ΕΙΣΠΡΑΞΗ-ΔΑΠΑΝΗ=ΚΕΡΔΟΣ) ΜΕ ΙΔΙΟ ΚΕΡΔΟΣ ΟΛΟΙ??

    Π.Χ. 23,100+22.Χ1-40,000=ΚΕΡΔΟΣ

    6,930+24.Χ4-18,000=ΚΕΡΔΟΣ ΑΡΑ Χ4=22.Χ1-5830 ΔΙΑ 24

    ΔΗΛΑΔΗ (Δ2010) ΕΧΕΙ ΕΤΗΣΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗ Χ1=7,490 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΑΡΑ

    Ο (Δ2012) ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΗΣΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗ Χ4=6,622 ΕΥΡΩ

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:27 | Στάθης Γιαμουγιάννης

    Μάλλον θα πρέπει οι Έλληνες πολίτες να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε ότι όχι απλώς ζούμε σε μια πλήρως ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΗ δημοκρατία αλλά και ότι πλέον χωρίς καμία ενοχή οι πολιτικοί μας και οι διοικούντες το Ελληνικό κράτος ΚΑΤΑΛΥΟΥΝ κάθε έννοια νομιμότητας των ίδιων των νόμων και των αποφάσεών τους, την ίδια ώρα που ζητάνε απο τον απλό πολίτη να είναι απόλυτα νόμιμος στις πράξεις του και τις σχέσεις του.
    Το περίεργο δε είναι ότι πάντοτε η όποια απο πλευράς τους κατάλυση των νόμων αφορά τους απλούς και αδύναμους να αντιδράσουν μαζικά ή μέσω ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ πιέσεων πολίτες και όχι τα οργανωμένα συμφέροντα και περιβάλλεται με ένα πέπλο ΑΝΑΓΚΗΣ για να σωθεί η χώρα.
    Η όποια αλλαγή μονομερώς όρων σύμβασης είναι αυθαίρετη όποιο πέπλο και αν έχει και άραγε πως τηρούνται οι συμβάσεις με τις κατασκευαστικές εταιρίες των δρόμων για τα διόδια και ΔΕΝ αλλάζουν ενώ όλα τα άλλα μπορούν να αλλάξουν μονομερώς οποιαδήποτε στιγμή;;
    Με τέτοιες συμπεριφορές περιμένουν όλοι αυτοί που μας διοικούν να προσελκύσουν οποιουδήποτε επιπέδου μικρές, μεγάλες, ιδιωτικές ή εταιρικές, εγχώριες ή μη επενδύσεις;;
    Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα πρέπει να βγούνε και να παραδεχτούνε πλέον καθαρά ότι «ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕ».
    Και ο Χότζας λέει η παροιμία ότι κατάφερε να μάθει τον γάϊδαρό του να μην τρώει αλλά ο γάϊδαρος πέθανε.
    Ένας αγανακτισμένος ΕΛΛΗΝΑΣ και κάτοχος οικιακού φωτοβολταϊκού.

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:05 | Παπαδακης Γεωργιος

    Κύριοι,

    Με το παρόν θέλω να σας διαβεβαιώσω πως σε περίπτωση που προχωρήσετε σε μονομερή τροποποίηση της συμφωνίας που έχετε υπογράψει με όλους εμάς που σας πιστέψαμε ,θα έρχεστε κάθε μέρα αντιμέτωποι με την δικαιοσύνη μετά από τις αγωγές και τις μηνύσεις όπου θα προχωρήσουμε ομαδικά!!

    Ευχαριστώ

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:42 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ Τ

    Εκπροσωπώντας δύο εταιρίες συνολικής ισχύος 1ΜWp ,στηρίζω τη παρακάτω πρόταση του ΠΟΣΠΗΕΦ που αφορά Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού τη παρακάτω πρόταση του ΠΟΣΠΗΕΦ που αφορά Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
    ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΣΠΗΕΦ
    Στο νομοσχέδιο του New Deal δεν γίνεται καμία ρύθμιση που να βελτιώνει την στρέβλωση της αγοράς, τονίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγών Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά (Π.Ο.Σ.Π.Η.Ε.Φ.) σε ανακοίνωσή της, στην οποία καταθέτει τα σχόλιά της για το εν λόγω νομοσχέδιο.
    Η Ομοσπονδία τονίζει παράλληλα ότι με το ν/σ δίνεται η δυνατότητα να μπουν στο σύστημα μονάδες παραγωγής ενέργειας με τιμή πάνω από 80 €/ΜWh με αποτέλεσμα να δημιουργείται νέο έλλειμμα στο μέλλον.
    Αναλυτικά, η τοποθέτηση της ΠΟΣΠΗΕΦ έχει ως εξής:
    «Το σχέδιο νόμου που δημοσιεύτηκε προς διαβούλευση την Παρασκευή 8/3/2014 και φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο : «Ρυθμίσεις για την εξυγίανση του Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 40 Ν.2773/1999 και λοιπές διατάξεις.» στην πράξη διαφέρει πολύ απo τους Διακηρυγμένους στόχους του.
    Το πρόβλημα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ, του ταμείου δηλαδή των ΑΠΕ, δεν είναι κανένα άλλο από τη στρεβλή λειτουργία της αγοράς ενέργειας στη χώρα μας, που λειτουργεί με τρόπο ώστε να δημιουργεί υπερκέρδη στους χονδρεμπόρους και μεγάλα κόστη και ελλείμματα στους καταναλωτές. Τα στοιχεία αυτά έχουν ειπωθεί πολλές φορές και από πολλούς έγκριτους επιστήμονες του χώρου της ενέργειας και έχουν δημοσιευθεί και από εμάς σε διάφορα προηγούμενα άρθρα.
    Και ενώ στο νομοσχέδιο δεν γίνεται καμία ρύθμιση που να βελτιώνει την στρέβλωση της αγοράς, δίνεται η δυνατότητα να μπουν στο σύστημα μονάδες παραγωγής ενέργειας με τιμή πάνω από 80 €/ΜWh με αποτέλεσμα να δημιουργείται νέο έλλειμμα στο μέλλον.
    Δε θα ασχοληθούμε καθόλου με την παραμετροποίηση η οποία είναι εντελώς άδικη αφού φτάνει να επιβαρύνει τα 10 kW του ειδικού προγράμματος στεγών, περισσότερο από τα πάρκα των 500 kW.
    Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι ο λόγος της καθυστέρησης μηνών για την ανακοίνωση του νομοσχεδίου ήταν η μελέτη του, αφού παρόμοιες μελέτες , ακόμα και από Συλλόγους , έχει αποδειχθεί ότι γίνονται μέσα σε λίγες ημέρες.
    Για ποιους λόγους άργησε τόσο να βγει σε διαβούλευση το εν λόγω νομοσχέδιο παίρνοντας μάλιστα δύο παρατάσεις αμφιβόλου νομιμότητας από την ΡΑΕ; Η μόνη απάντηση που μπορεί να δοθεί είναι ότι έγινε ώστε η ΡΑΕ να προτείνει μεγάλη αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ και έτσι εκβιαστικά να μπει το ψευδές δίλημμα στους βουλευτές «ή το ψηφίζετε ή θα βάλετε τον κόσμο να πληρώσει υπερδιπλάσιο ΕΤΜΕΑΡ»
    Για άλλη μία φορά οι καταναλωτές ενώ θα έπρεπε να κερδίσουν από την λειτουργία των ΑΠΕ, αφού αυτοί τις χρηματοδοτούν μέσω του τέλους ΕΤΜΕΑΡ, γίνονται θύματα ενός κερδοφόρου παιχνιδιού υπέρ των μεσαζόντων της αγοράς ενέργειας, που παίζεται πίσω από τις πλάτες τους.
    Το παρόν νομοσχέδιο εισάγει μία μείωση τιμών 30% κατά μέσο όρο που λαμβάνουν οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά ενώ ταυτόχρονα απαιτεί από τους ίδιους να προβούν σε διαγραφή του 35% από τις πωλήσεις του 2013. Το ποσό της διαγραφής προστίθεται στην έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης που έχει επιβληθεί στα φωτοβολταϊκά με αποτέλεσμα από την συνολική παραγωγή του 2013 οι παραγωγοί να χάνουν από 55% ως 60%. Εγκριτοι Νομικοί επισημαίνουν ότι η η ανωτέρω μείωση έχει σαφώς αναδρομικό χαρακτήρα , γεγονός επι του οποίου η ιδια η Ευρωπαϊκή Έπιτροπή έχει ήδη και ξεκάθαρα τοποθετηθεί αρνητικά .
    Αφού η μεσοσταθμική μείωση κατά 25%-42% στα Φωτοβολταϊκά που υπήρχε στην έκτακτη εισφορά δε εξαφάνισε το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού, ούτε βελτίωσε αλλά μάλλον χειροτέρεψε τις πληρωμές των παραγωγών που εισπράττουν χρήματα μετά από 9 μήνες από την πώληση και αυτό χειροτερεύει κάθε μέρα, τότε γιατί ένα τέτοιο νομοσχέδιο θα δώσει τη λύση ;
    Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι με το παρόν νομοσχέδιο αυξάνονται οι τιμές άλλων ΑΠΕ, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται η εισαγωγή νέων ΦΒ σε τιμές που επιβαρύνουν τον Ειδικό Λογαριασμό τότε είναι ξεκάθαρο ότι δεν επιδιώκεται το νοικοκύρεμα του Ειδικού Λογαριασμού. Αντιθέτως επιβαρύνεται επιπλέον και χειροτερεύει το έλλειμμα.
    Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είμαστε αντίθετοι με την εισαγωγή νέων ΑΠΕ αλλά πιστεύουμε ακράδαντα ότι αν και εφόσον αποφασιστεί να μπουν τότε πρέπει να προβλεφθεί και η αντίστοιχη χρηματοδότηση τους.
    Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί έκφραση του αυταρχισμού της ανομίας , του εκβιασμού και του πολιτικού αμοραλισμού.
    Δεν πιστεύαμε στα μάτια μας όταν διαβάζαμε ότι όποιος δεν εκδώσει το πιστωτικό σημείωμα εντός δύο μηνών θα σταματήσει να πληρώνεται από τον ΛΑΓΗΕ ή τον αντίστοιχο αντισυμβαλλόμενο του.
    Η Πληρωμή της Παραγόμενης Ενέργειας είναι αποτέλεσμα της σύμβασης του παραγωγού με το Λειτουργό της Αγοράς. Σήμερα καλείται ο Λειτουργός να εκβιάσει τον παραγωγό με μη πληρωμή .
    Το νομοσχέδιο εισάγει επιπλέον απροκάλυπτα την έννοια της μονομερούς τροποποίησης της σύμβασης κατά παράβαση των νόμων, του Συντάγματος και της επιχειρηματικής ηθικής. Κάποιοι άλλοι υπουργοί συγκρούστηκαν με χιλιάδες κόσμου και δεν τόλμησαν να θίξουν υπογεγραμμένες συμβάσεις των οποίων το πλήθος ήταν μερικές δεκάδες. Ο κ. Παπαγεωργίου από πού αντλεί αυτή τη δύναμη ώστε να φέρεται τόσο αυταρχικά και να τολμά να προτείνει μονομερή προσβολή δεκάδων χιλιάδων συμβάσεων;
    Η χώρα μας σήμερα έχει ανάγκη από επενδύσεις. Ποιος επενδυτής θα τολμήσει να πραγματοποιήσει επένδυση στην Ελλάδα, με ποια εχέγγυα, όταν ξέρει ότι κινδυνεύει από τον κ. Παπαγεωργίου και τους οπαδούς του να τροποποιήσουν μονομερώς και εκ των υστέρων τη σύμβασή του ;
    Οι μελέτες που έχουν κατά καιρούς εκπονηθεί από την ΠΟΣΠΗΕΦ έχουν κοινοποιηθεί τόσο στο ΥΠΕΚΑ όσο και στους βουλευτές αλλά και στο κοινό με την δημοσίευσή τους στο http://www.pospief.gr αλλά και σε άλλους ιστοτόπους.
    Στο Παρών δελτίο δεν θα ξαναπαρουσιάσουμε την μελέτη μας αλλά βασιζόμενοι στα αποτελέσματά της θα προβούμε στις προτάσεις μας.
    Βασικές αρχές των παρακάτω προτάσεων είναι ότι η οποια λύση δεν μπορεί να είναι Μονομερής και ότι θα πρεπει να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για την άρση των στρεβλώσεων . Κατά συνέπεια δεν μπαίνουμε στην λογική της διαπραγμάτευσης για τον μηδενισμό ενός συσσωρευμένου και ενός πρωτογενώς δημιουργούμενου ελλείμματος όπως παρουσιάζεται από το ΥΠΕΚΑ με αρχικές παραμέτρους-δεδομένα τα στρεβλά στοιχεία που το ΥΠΕΚΑ συνεχίζει να διατηρεί.
    Τα σχόλια και οι προτάσεις μας ανά άρθρο :
    ΑΡΘΡΟ 1
    Δεν συμφωνούμε με την μείωση της εγγυημένης ταρίφας. Αντί για αυτό προτείνουμε:
    1. Να προβούμε σε έναν δανεισμό του ΛΑΓΗΕ προκειμένου να καλυφθεί το πρωτογενές έλλειμμα όπως αυτό θα διαμορφώνεται κάθε χρόνο.
    2. Το ποσοστό δανεισμού θα αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο ανάλογα με το έλλειμμα ή το πλεόνασμα του ειδικού λογαριασμού.
    3. Για το ποσοστό αυτό θα οριστεί μία μέγιστη τιμή την οποία δεν θα μπορεί να υπερβεί. Η προτεινόμενη μέγιστη τιμή ανά έργο προτείνεται ως ποσοστό επί των ετήσιων εισπράξεων σε :
    a. 10 % μέχρι 100 ΚW ,
    b. 12 % μέχρι 500 KW
    c. 14 % μέχρι 1000 KW
    d. 16 % μέχρι 5000 ΚW
    e. 18 % από 5.000 kw και πάνω
    4. Αν για οποιοδήποτε λόγο το ανωτέρω δάνειο δεν αρκεί για να καλύψει το έλλειμμα, τότε θα πρέπει να αυξάνει το ΕΤΜΕΑΡ (ρήτρα ETMEAP).
    5. Το επιτόκιο του δανείου θα είναι 6 % .
    6. Το ποσό αυτό του δανείου θα πληρωθεί είτε στο τέλος της εικοσαετίας με παράταση της σύμβασης είτε κατά τη διάρκεια της εικοσαετίας αν το επιτρέψουν τα έσοδα του ειδικού λογαριασμού ( αυξημένα τέλη ρύπων ) .
    ΑΡΘΡΟ 2
    Η υπαγωγή ενός έργου στον αναπτυξιακό δεν πρέπει να τιμωρείται. Δεν πρέπει να γίνουν κινήσεις οι οποίες τιμωρούν την οποιαδήποτε αναπτυξιακή κίνηση – προσπάθεια στη χώρα. Είναι αδιανόητο να προτείνεται η «τιμωρία» όσων επιδοτήθηκαν με κοινοτικές ή κρατικές ενισχύσεις, σε μια εποχή που η επιχειρηματική τους προσπάθεια χαρακτηρίζονταν ως αναπτυξιακού χαρακτήρα. Η εφαρμογή της πρότασης του άρθρου αυτού οδηγεί σε έμμεση ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων κάτι το οποίο είναι παράνομο, και επιπλέον δημιουργεί μια εικόνα ασυνέπειας του κράτους. Με την εφαρμογή του προτεινόμενου Άρθρου 1 το Άρθρο 2 πρέπει να αποσυρθεί.
    ΑΡΘΡΟ 3
    Το άρθρο όπως παρουσιάζεται είναι αντισυνταγματικό και περιέχει εκβιαστικό όρο.
    Για τον μηδενισμό του συσσωρευμένου ελλείμματος με δεδομένο ότι αυτό δημιουργήθηκε από λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΕΚΑ εξαιτίας των οποίων οι προμηθευτές κέρδισαν πολλά εκατομμύρια τα προηγούμενα χρόνια, προτείνουμε μέρος του ελλείμματος αυτού να καλυφθεί με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΛΑΓΗΕ. Αυτό προτάθηκε ανοικτά και από τον κ. Γκαρή διευθύνοντα σύμβουλο του ΛΑΓΗΕ. Προτείνουμε μάλιστα το απαιτούμενο κεφάλαιο αυτό να διατεθεί από τα δεσμευμένα κεφάλαια των εταιρειών Energa και Hellas power αφού μέρος του συσσωρευμένου ελλείμματος αποτέλεσε κέρδη για τις εταιρείες αυτές. Το υπόλοιπο ποσό του συσσωρευμένου ελλείμματος προτείνουμε να καλυφθεί με το ίδιο τρόπο που θα καλύψουμε και το πρωτογενώς παραγόμενο έλλειμμα. Δηλαδή :
    a. Θα χορηγήσουμε δάνειο προς τον ΛΑΓΗΕ που αντιστοιχεί σε κλάσμα της ετήσιας παραγωγής για το σύνολο τιμολογίων που έχουμε εκδώσει.
    b. Το επιτόκιο του Δανείου θα είναι 6 %.
    c. Το ποσό αυτό του δανείου θα πληρωθεί είτε στο τέλος της εικοσαετίας με παράταση της σύμβασης είτε κατά τη διάρκεια της εικοσαετίας αν το επιτρέψουν τα έσοδα του ειδικού λογαριασμού. Εναλλακτικά θα μπορούσε να δοθεί ένα είδος ομολόγου, το οποίο θα μπορούσε να εκχωρηθεί στις τράπεζες με αποτέλεσμα την ελάφρυνση των υποχρεώσεών μας.
    ΑΡΘΡΟ 4
    Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται η καταφανώς αντισυνταγματική μονομερής τροποποίηση των συμβάσεών μας.
    Επιπλέον η παράταση που δίνεται ως ανταποδοτικό για τις προτεινόμενες μειώσεις των ταριφών κάθε άλλο παρά ανταποδοτικό είναι αφού μετά από 20 χρόνια η ΟΤΣ θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από τα 80€/MWh.
    Στα άρθρα 1 και 3 προτείναμε να δανείσουμε τον ΛΑΓΗΕ και να μας δοθεί ανταποδοτικά παράταση στη σύμβαση με τις ισχύουσες κλειδωμένες ταρίφες. Η παράταση αυτή θα καθοριστεί στο τέλος της εικοσαετίας προκειμένου στα επόμενα χρόνια να αποδοθεί το ποσό που έχουμε δανείσει στον ΛΑΓΗΕ.
    Η σύμβαση που έχει υπογραφεί με τους παραγωγούς θα παραμείνει ως έχει. Οι παραπάνω δανεισμοί θα γίνουν με νομοθετική ρύθμιση ή με πρόσθετη πράξη, όπου για κάθε παραγωγό στο τέλος κάθε έτους θα βεβαιώνεται το ποσό που δάνεισε στον ΛΑΓΗΕ.
    ΑΡΘΡΟ 5
    Δεν είναι δυνατόν ενώ δεν έχει λυθεί ακόμη το πρόβλημα του ειδικού λογαριασμού και ενώ δεν έχει γίνει ακόμη ο σχεδιασμός του νέου ενεργειακού «οδικού χάρτη» της χώρας να προτείνεται είσοδος στο σύστημα νέων φωτοβολταϊκών αλλά και άλλων μορφών ΑΠΕ με αυξημένες μάλιστα ταρίφες σε σχέση με τις προηγούμενες.
    Είναι γνωστό ότι με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα η αγορά ενέργειας κάθε νέα MWh από ΑΠΕ που εισέρχεται στο σύστημα με τιμή πάνω από 80 € παράγει έλλειμμα στον ειδικό λογαριασμό.
    Με την πρόταση αυτή προκύπτει το συμπέρασμα ότι με τις προτεινόμενες μειώσεις στις ταρίφες των εν λειτουργία έργων προσπαθεί να δημιουργήσει «οικονομικό χώρο» για νέα έργα στο σύστημα.
    ΑΡΘΡΟ 10
    Στο άρθρο αυτό καταργείται η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των ταριφών στα ΦΒ τόσο για τα επαγγελματικά όσο και για τις στέγες. Είμαστε αντίθετοι με την κατάργηση της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής διότι με τον τρόπο αυτό όλες αυτές οι επενδύσεις μπαίνουν σε έναν τεράστιο κίνδυνο απαξίωσής τους, σε περίπτωση που θα συμβεί κάποιο μεγάλο οικονομικό γεγονός που θα οδηγήσει σε μεγάλο πληθωρισμό. Επειδή το χρονικό διάστημα των συμβάσεων είναι πάρα πολύ μεγάλο δεν είναι δυνατόν να μείνουν εντελώς ασύνδετα τα έργα με την ροή της αγοράς.
    Στο ίδιο άρθρο προτείνεται η είσοδος νέων ΦΒ στο σύστημα με τις υπάρχουσες σήμερα ταρίφες.
    Δεν είναι δυνατόν με το επιχείρημα ότι έχουμε υπερκαλύψει τους εθνικούς στόχους λόγω κακού χειρισμού των αδειοδοτήσεων, σήμερα να προτείνεται μείωση των ταριφών και στο ίδιο νομοσχέδιο να προτείνεται η είσοδος νέων ΦΒ. Προτείνουμε η παράγραφος αυτή να καταργηθεί. Εναλλακτικά θα πρέπει η ΡΑΕ στην μεθοδολογία υπολογισμού του ΕΤΜΕΑΡ να προσθέσει μία παράμετρο ακόμη. Στο τέλος κάθε εξαμήνου να αυξάνει το ΕΤΜΕΑΡ επιπλέον κατά το έλλειμμα που θα παράγεται λόγω της παραγόμενης ενέργειας των έργων ΑΠΕ που εισήλθαν στο σύστημα κατά το προηγούμενο εξάμηνο.
    ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
    1. Να γίνει άρση των Στρεβλώσεων στην Ενεργειακή Αγορά .
    1.1 Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της τιμής αγοράς της KWh από ΑΠΕ στον ειδικό λογαριασμό του ΛΑΓΗΕ . Η εν μέρει αντικατάσταση της ΟΤΣ από το ΜΜΚΘΣΜ ήταν θετική, αλλά η τιμή πρέπει να αντικατοπτρίζει το πραγματικό κόστος ενέργειας. Έτσι προτείνουμε να προστεθεί το κόστος των ΜΔΝ και τα ΑΔΙ.
    1.2 Μικρή αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ, αν απαιτηθεί .
    2. Ο Ειδικός Λογαριασμός πρέπει να συνεχίσει να τροφοδοτείται από τους υφιστάμενους πόρους.
    3. Οι τράπεζες πρέπει να συμμετέχουν στην όλη προσπάθεια εξομάλυνσης της κατάστασης. Προτείνουμε να συμπεριληφθεί άρθρο στο νομοσχέδιο το οποίο θα δεσμεύει τις τράπεζες ώστε τα επιτόκια των δανείων που αφορούν τα έργα αυτά να προσαρμοστούν σε ένα συγκεκριμένο επιτόκιο το οποίο να είναι εναρμονισμένο με την αγορά Ταυτόχρονα να δοθεί η δυνατότητα επιμήκυνσης των δανειακών συμβάσεων κατά 3-5 χρόνια.
    4. Να προχωρήσει ο συμψηφισμός των οφειλών του ΛΑΓΗΕ προς στους παραγωγούς με τις υποχρεώσεις τους σε ΦΠΑ και φόρο Εισοδήματος.
    5. Να γίνει άμεση εξόφληση των οφειλόμενων ποσών με την θέση σε ισχύ του παρόντος νομοσχεδίου.
    6. Μέχρι την εξομάλυνση της ροής των πληρωμών, τους επόμενους μήνες, να μην ζητείται από τον ΛΑΓΗΕ φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα.
    7. Να προβλεφθεί ρήτρα σε περίπτωση συνέχισης των καθυστερήσεων των πληρωμών πάνω από τις 20 ημέρες μετά την εφαρμογή των παραπάνω μέτρων.
    Οι παραπάνω προτάσεις έχουν ήδη αποσταλεί συνοδευόμενες από τα σχετικά στοιχεία στο ΥΠΕΚΑ αρκετούς μήνες πριν.
    Οι προτάσεις αυτές θεωρούμε ότι μπορούν να οδηγήσουν σε μια ομαλή επίλυση του προβλήματος διότι :
    1. Μπορεί να τις αποδεχτούν οι παραγωγοί.
    2. Είναι σύμφωνες με τον νόμο και το σύνταγμα και δε θα εξωθηθούν 55.000 παραγωγοί σε μακροχρόνιους νομικούς αγώνες που στο τέλος θα τους δικαιώσουν και το κράτος θα αναγκαστεί να πληρώσει πολλαπλάσια ποσά.
    3. Δε θα καταρρακώσει το κύρος και την επενδυτική αξιοπιστία που ήδη είναι ιδιαιτέρως βεβαρημένη σήμερα.
    4. Θα κλείσει άμεσα το συσσωρευμένο έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού.
    5. Δε θα επιτρέψει τη δημιουργία άλλου ελλείμματος στη διάρκεια των επομένων χρόνων.
    6. Οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας θα βάλουν πλάτη για την επίλυση του προβλήματος, θα ματώσουν αλλά δε θα καταστραφούν.»

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:00 | ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΙΔΗΣ

    Κύριοι,
    έχετε υπογράψει το συμπληρωματικό μνημόνιο στις 11 Μαίου, 2013, στην Αθήνα, (Memorandum of Economic and Financial Policies, MEFP) και στις 15 Μαίου του 2013 το υπογράψατε ξανά στις Βρυξέλες, οι υπογράφων κύριοι, Α. Σαμαράς – Πρωθυπουργός, Ι. Στουρνάρας – Υπουργός Οικονομικών και Γ. Προβόπουλος διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος.

    Στην σελίδα 194 του μνημονίου στο Κεφάλαιο 6, (βλέπε παρακάτω) έχετε συμφωνήσει για τα ενεργειακά θέματα εκ των προτέρων, γιατί στέλνετε ξανά αυτά τα θέματα προς διαβούλευση;

    Απλά, γιατί δεν λέτε στους επενδυτές και στους πολίτες ότι αυτά συμφωνήσαμε! Μάλιστα είστε τόσο σίγουροι ότι θα τα επιτύχετε τους μνημονικούς στόχους που υπογράψαμε και το περίφημο… “Prior to the disbursement, the Government:…”

    Αρα αυτά που υπογράψατε – πρέπει να τα επιβαλετε σε πολίτες και επενδυτές – για να πάρετε την επόμενη δόση εσείς….! Και να θριαμβολογείτε ότι πετύχατε και αυτό τον στόχο…!

    The Second Economic Adjustment Programme for Greece
    Second Review – May 2013
    http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2013/op148_en.htm

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:13 | Γιάννης Γιούτσος

    Δεν χρειάζεται να μιλάμε για το αν είναι δίκαιο και πόσο πρέπει να μειωθούν οι τιμές. Μονομερής αλλαγή σύμβασης δεν γίνεται και ΚΑΝΕΙΣ δεν πρέπει κάνει πίσω. Τόσα χρόνια πίσω κάναμε και να που φτάσαμε.
    ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΦΩΝΗ ΔΥΝΑΤΗ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ!!

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:58 | Νίκος Μπαμίχας

    Την 12-3-2014 ο ΛΑΓΗΕ λόγω ελλείμματος στον προϋπολογισμό του, ευρίσκεται σε μία κατάσταση υστέρησης πληρωμών κατά ελάχιστο 8 μηνών. Είναι γεγονός ότι το ΥΠΕΚΑ, αρμόδιο για την ενέργεια, πρέπει να λάβει μέτρα εξυγίανσης του ΛΑΓΗΕ, ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του επαρκώς και ανελλιπώς.
    Ένα κράτος δικαίου όμως, το οποίο η πολιτεία θέλει να πιστεύει και να διατείνεται ότι εκπροσωπεί, θα πρέπει να νομοθετεί με βάση:
     Την επίλυση του προβλήματος που ανακύπτει
     Την δίκαιη κατανομή τυχόν επιβαρύνσεων, στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που επηρεάζονται
     Την πλήρη διαφάνεια των αποφάσεών της. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να δημοσιοποιεί την οικονομοτεχνική μελέτη, με βάση την οποία συντάχθηκε το σχέδιο νόμου.
     Να ελαχιστοποιεί και να δικαιολογεί ο νομοθέτης την ανακολουθία του κράτους, που έχει άγνωστες συνέπειες σε μελλοντικές επενδύσεις κυρίως ξένων κεφαλαίων, που περιμένει η χώρα για ανάπτυξη (κάθε 4 χρόνια αλλάζει και ο νόμος και οι ταρίφες).
     Ένας σοβαρός νομοθέτης, που νομοθετεί δίκαια, θα πρέπει να θέτει ρήτρα παράβασης για την διοίκηση. Ποιά εξασφάλιση έχει τώρα ο προμηθευτής, ή ο μελλοντικός επενδυτής έλληνας ή ξένος, ότι δεν θα αλλάξει πάλι ο νόμος αύριο, ή η ταρίφα, ή δεν θα πληρώνεται πάλι; Τα πρόστιμα που επιβάλλει η διοίκηση στον κάθε παραβάτη για καθυστερήσεις, να τα επιβάλλει και για τον εαυτό της, δηλ. 1% για κάθε μήνα καθυστέρησης. Μόνο έτσι θα δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης στους επενδυτές.
     Να δεχθεί, να επισημοποιήσει και δεσμευθεί για αυτό που διεθνώς ισχύει. Κάθε νέος νόμος που τυχόν θα εκδοθεί θα επηρεάζει τους νέους προμηθευτές-επενδυτές από την ημέρα που ισχύει και μετά. Δεν είναι δυνατόν να εκδίδονται νόμοι με αναδρομική ισχύ για ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις, με τη δαμόκλεια σπάθη να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του οποιουδήποτε.
     Να λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις μιας τέτοιας απόφασης, δεδομένου ότι μονομερής αλλοίωση συμβάσεων είναι διεθνώς άδικη, αδιανόητη, πραξικοπηματική και συνεπώς καταρριπτέα και απορριπτέα.
    Το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, δείχνει να έχει συνταχθεί «στο πόδι», καθόσον δεν αναφέρεται σε κάποια μελέτη. Τα νέα ποσά που ορίζει, δείχνουν να είναι αυθαίρετα και άδικα. Όταν λέω άδικα εννοώ για τους εν χρόνω προμηθευτές. Πχ οι για τους προ του 2009 προμηθευτές ταρίφες φαίνονται να αυξάνονται από τις τότε νομοθετημένες (από 450€ σε 460€) και λίγο λιγότερο για ενισχυμένες με ποσά 35% ή και μεγαλύτερα, ενώ μετά το 2010 φαίνονται να μειώνονται έως και ποσοστά -35%, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά για τους σκοπούς του νομοθέτη.
    Ο διαχωρισμός κατηγοριών πολιτών (αγρότες, μη αγρότες κτλ) μόνο δεινά μπορεί να επιφέρει στο ήδη διαβρωμένο σύστημα, με αντιπαλότητες, πονηρές συμφωνίες, ψηφοθηρίες και ότι άλλο ήθελε σκεφτεί ένα μέσο μυαλό.
    Τέλος η πενταετία που δίνεται ως «αντάλλαγμα», δίνεται με όρους ολιγαρχικούς αφού ορίζει μέγιστο ποσό αγοραστέας ενέργειας, με ταρίφα εξευτελιστική. Θεωρώ ότι πρέπει να συνεχισθεί η διαχρονική πολιτική που θα αποφασισθεί για έκαστο έργο.

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:36 | ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΙΔΗΣ

    Κύριοι,
    έχετε υπογράψει το συμπληρωματικό μνημόνιο στις 11 Μαίου, 2013, στην Αθήνα, (Memorandum of Economic and Financial Policies, MEFP) και στις 15 Μαίου του 2013 το υπογράψατε ξανά στις Βρυξέλες, οι υπογράφων κύριοι, Α. Σαμαράς – Πρωθυπουργός, Ι. Στουρνάρας – Υπουργός Οικονομικών και Γ. Προβόπουλος διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος.

    Στην σελίδα 194 του μνημονίου στο Κεφάλαιο 6, (βλέπε παρακάτω) έχετε συμφωνήσει για τα ενεργειακά θέματα εκ των προτέρων, γιατί στέλνετε ξανά αυτά τα θέματα προς διαβούλευση;

    Απλά, γιατί δεν λέτε στους επενδυτές και στους πολίτες ότι αυτά συμφωνήσαμε! Μάλιστα είστε τόσο σίγουροι ότι θα τα επιτύχετε τους μνημονικούς στόχους που υπογράψαμε και το περίφημο… “Prior to the disbursement, the Government:…”

    Αρα αυτά που υπογράψατε – πρέπει να τα αποδεχτούμε εμείς οι πολίτες και επενδυτές – για να πάρετε την επόμενη δόση εσείς….! Και να θριαμβολογείτε ότι πετύχαμε και αυτό τον στόχο…!

    ΣΕΛΙΔΑ 194
    6 Efficient Network Industries and Services
    .
    .
    6.1
    Prior to disbursement (of payment), and to achieve sustainability of the incentives mechanism, the
    Government:
    a. initiates negotiations with the industry to introduce permanent adjustments to existing
    power purchasing contracts, in particular for PV installations, with a view to align rates of
    return to sustainable EU average levels, considering Greek-specific conditions. The results
    of the negotiations will have to provide the financial sustainability of the RES account after
    the current provisions on a solidarity contribution on incentives will have expired;
    b. publishes a detailed report on incentives to PV rooftops installations, stating inter alia
    average incentives per installation, average capacity, and average energy produced, and on
    this basis assesses the possibility to introduce permanent adjustments to existing power
    purchasing contracts, and align their rates of return to sustainable EU average levels,
    considering Greek-specific conditions;
    c. assesses and reports on the effects on the revenues of the RES account of a possible increase
    in the levy imposed on electricity produced with lignite and of the introduction of a levy on
    electricity produced with large hydro;
    d. corrects distortions in the current mechanism of contribution of suppliers to the RES
    account, that provides for a contribution based only on the system marginal price and not on
    the entire cost of energy paid by consumers, therefore ensuring the elimination of windfall
    profits;
    196
    e. passes new legislation to reduce the number of outstanding production permits, inter alia by
    introducing financial measures, in full compliance with EU legislation.

  • 12 Μαρτίου 2014, 15:45 | ΓΙΑΝΝΗΣ Σ

    ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΟΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΕΧΕΤΕ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΣΟ. ΜΗΝ ΠΑΖΑΡΕΥΕΤΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ.
    ΣΕ ΑΥΤΗ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΣΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΤΟΥ ΠΑΖΑΡΕΜΑΤΟΣ. ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ. ΤΟ ΛΟΓΩ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΟΙΚΙΑΚΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΣΩΝ ΤΟ ΨΗΦΙΣΟΥΝ. ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΟΜΑΔΑ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΩΝ ΣΤΕΓΗΣ ΣΤΟ FACEBOOK.

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:32 | Παύλος Βούρος

    1. Δεν γίνεται να αλλάξουν οι συμβάσεις έτσι αυθαίρετα. Καμία σύμβαση, ούτε αυτή της πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, ούτε αυτή του συμψηφισμού για τις οικιακές εφαρμογές, μπορούν να τροποποιηθούν μονομερώς, είτε από τη μεριά του παραγωγού, είτε από τη μεριά του φορέα (ΔΕΗ-ΛΑΓΗΕ). Τέτοια δυνατότητα δεν παρέχεται από τις συμβάσεις, απαγορεύεται δε, τόσο από τις γενικές όσο και από τις ειδικές διατάξεις του αστικού δικαίου. Συνεπώς ο φορέας δεν μπορεί να αλλάξει μονομερώς τη διάρκεια της σύμβασης ή την τιμή πώλησης της παραγόμενης ενέργειας ή να καταργήσει υφιστάμενη σύμβαση ή οτιδήποτε άλλο. Οι συμβάσεις παρέχουν μόνο τη δυνατότητα μονομερών ενεργειών (όπως η αναστολή πληρωμής κλπ) στα σχετικά άρθρα περί ανωτέρας βίας, η οποία όμως πρέπει να προκύπτει και να αποδεικνύεται δεόντως. Η μεταβολή οικονομικών συνθηκών στο βαθμό που τη βιώνουμε σήμερα, δεν συνιστά γεγονός ανωτέρας βίας. Επίσης, ο αστικός κώδικας παρέχει τη δυνατότητα αλλαγών σε μία σύμβαση, μετά από δικαστική κρίση, εάν κριθεί από το δικαστήριο ότι συντρέχει περίπτωση «απρόοπτης μεταβολής των συνθηκών». Ούτε τέτοια περίπτωση συντρέχει μέχρι στιγμής, ώστε να συζητούμε για απρόοπτη μεταβολή συνθηκών, στις οποίες τα μέρη βασίστηκαν για την υπογραφή των άνω συμβάσεων. Μία τέτοια κίνηση θα στρέψει όλους τους παραγωγούς στα δικαστήρια. Δεν νομίζω να επιθυμείτε κάτι τέτοιο, εκτός και αν καταργήσετε την Δημοκρατία πρώτα.
    2. Με αυτή τη ρύθμιση, και μάλιστα ως μοναδική αλλαγή, δεν πρόκειται να μειωθεί το έλλειμα αφού το παρόν νομοσχέδιο εισάγει μία μείωση τιμών 30% κατά μέσο όρο που λαμβάνουν οι παραγωγοί ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά, ενώ ήδη η μεσοσταθμική μείωση κατά 25%-42% στα Φωτοβολταϊκά που υπάρχει σαν έκτακτη εισφορά δε εξαφάνισε το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού, ούτε βελτίωσε αλλά μάλλον χειροτέρεψε τις πληρωμές των παραγωγών που εισπράττουν χρήματα μετά από 9 μήνες από την πώληση και αυτό χειροτερεύει κάθε μέρα. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα να μπουν στο σύστημα μονάδες παραγωγής ενέργειας με τιμή πάνω από 80 €/ΜWh με αποτέλεσμα να δημιουργείται νέο έλλειμμα στο μέλλον.
    3. Το έλλειμα δημιουργήθηκε από λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΕΚΑ, από στρεβλώσεις στην διαχείριση των χρημάτων, ίσως και από λανθασμένο εξ’ αρχής σχεδιασμό του τρόπου διαχείρισης των ποσών έτσι όπως κατανεμήθηκαν στον τομέα της ενέργειας. Πάντως όχι από κάποιο λάθος των παραγωγών. Για ένα χρέος που φταίει ο «Α» δεν μπορεί να πληρώσει ο «Β». Υπάρχουν τρόποι διαχείρισης που για να τους δείτε θα πρέπει πρώτα να μην βλέπετε τους παραγωγούς σαν το εύκολο εξιλαστήριο θύμα. Είναι νομίζετε πράγματι; Δεν μπορεί όταν το έλλειμα μεγαλώνει κάθε μέρα να μην δούμε γιατί δεν φτάνουν τα χρήματα της πληρωμής. Από πού προέρχονται; Μήπως θα έπρεπε να εισέρχονται περισσότερα; Και που καταλήγουν; Πάνε εκεί που πρέπει όλα; Πρέπει να τα πάρετε όλα από την αρχή! Το να φταίει ο ΛΑΓΗΕ δεν βοηθάει. Ο ΛΑΓΗΕ είναι δημόσια επιχείρηση όχι κάποιος τυχαίος.
    4. Να γίνει άρση των Στρεβλώσεων στην Ενεργειακή Αγορά. Να επανεξετάσετε την διανομή των χρημάτων και τα ΑΔΙ, ΣΗΘΥΑ, ΟΤΣ, Φ.Α., ΕΤΜΕΑΡ, ΛΙΓΝΙΤΗ.
    5. Πάντα ο μόνος τρόπος για τη λύση κάποιου προβλήματος, είναι η εύρεση πρώτα της αιτίας του. Διαφορετικές κινήσεις θα οδηγήσουν σε αλλεπάλληλα δικαστήρια και διαμαρτυρίες στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή ένωση.

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:08 | ΠΑΝΟΣ Σ.

    ΔΗΛ ΤΙ ΜΟΥ ΛΕΤΕ ΤΩΡΑ ΟΤΙ ΕΓΩ ΘΑ ΒΑΛΩ ΤΗ ΤΑΡΑΤΣΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΝΤΑΙ ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΑΝΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΩΦΕΛΟΣ:
    1.Η ΔΕΗ ΠΟΥΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΡΕΥΜΑ.
    2.Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΤΟΚΟΥΣ.
    ΟΠΟΙΟΣ ΝΟΣΗΡΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΣΥΛΟΓΓΟΥΣ ΤΥΠΟΥ ΣΠΕΦ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΦΑΕΙΝΗ ΙΔΕΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΙΑΚΩΝ ΘΑ ΤΟΝ ΚΗΝΗΓΗΣΩ ΔΙΚΑΣΤΗΚΑ ΜΕΧΡΙ ΕΣΧΑΤΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.
    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΩ ΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ ΜΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΟΝΤΑΙ Η ΔΕΗ ΚΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΑΣ ΜΟΥ ΚΑΤΑΣΧΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΒΑΣΗ.
    ΜΕΡΙΚΟΙ ΒΛΕΠΩ ΕΧΕΤΕ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΤΡΥΠΑΚΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΣΟ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΨΙΜΑΤΟΣ ΜΙΑΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΚΑΘ΄ΟΛΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΙΔΙΩΤΩΝ.ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΣΕ
    ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΤΑΛΗΣΤΕΥΣΗΣΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:39 | ΒΑΣΙΛΗΣ Λ

    Σύνδεση φ/β στέγης Δ τρίμηνο του 2012 με τιμή 49 λεπτά ,με την νέα τιμή 25 λεπτά, έχω μείωση 50% την μεγαλύτερη μείωση των τριμήνων από το 2011 και μετά, γιατί πριν από 2011 δεν τα πειράζετε σχεδόν καθόλου και ας έχουν εισπράξει όλα τα χρόνια με την μεγαλύτερη τιμή και συνεχίζουν να εισπράττουν χωρίς να τους αγγίζετε. Με την μείωση δεν βγαίνει ούτε η δόση του δανείου. Να συνεισφέρουμε όλοι και τα φ/β στέγης χωρίς να ευθυνόμαστε για το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ αλλά όχι με μείωση 50% ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΤΕΧΟΥΜΕ. Με τι λογική πάρκο 100 KW συνδεδεμένο το ίδιο τρίμηνο του 2012 θα πληρώνετε με 30,5 λεπτά και το στέγης με 25 λεπτά αν και το κόστος κατασκευής του ανά KW είναι μεγαλύτερο και έχει πληρώσει όλο το ΦΠΑ χωρίς καμία επιδότηση Αν θέλετε να ήμαστε νόμιμοι πολίτες μην μας ωθήσετε να γίνουμε παράνομοι εφόσον δεν θα μπορούμε να ήμαστε συνεπείς στις υποχρεώσει μας.

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:32 | ΔΕΛΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Ανισορροπες μειωσεις εντελως ,στα οικιακα φωτοβολταικα ,εκλεισα τιμη με 0,495 και θελουν να με πανε στα 0,25 επειδη εγινε εγκατασταση τον οκτώμβριο μεσα στην εξαμινη προθεσμια ,οπου η Δεη δεν ειχε μετρητες για να κανει την συνδεση ,ΜΕΙΩΣΗ 50% ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΑΥΤΟ? ΑΔΙΚΙΑ ΕΛΕΟΣ
    Τι πραγματα ειναι αυτα ,ειναι αναλογικη η μειωση αυτη ? ΟΧΙ δεν ειναι μαθηματικα απλη αριθμιτικη ειναι

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:08 | Μιχαήλ Β

    Κύριοι νομοθέτες,
    Τα οικιακά φβ δεν είναι επενδύσεις.

    Πλήρωσαν 23% ΦΠΑ. Έχουν μειωμένες αποδόσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα πάρκα και σαφώς μεγαλύτερο αρχικό κεφάλαιο ανά kW (πέραν του ΦΠΑ). Πολλά παρουσιάζουν μη βέλτιστη κλίση ή/και προσανατολισμό και εμπόδια. Πολλά είναι της τάξης των 5 kW και όχι των 10 kW έχοντας ακόμα μεγαλύτερη επιβάρυνση ανά kW και μικρότερη απόδοση. Δεσμεύουν σε πολλές περιπτώσεις χώρο που θα μπορούσε να είναι εκμεταλλεύσιμος ή λειτουργικός από τη μέση οικογένεια. Έχουν κοινωνικό χαρακτήρα. Βοηθούν τη διεσπαρμένη παραγωγή βοηθώντας σημαντικά το δίκτυο σε ώρες αιχμής.

    Δε μπορεί να κλιθεί η μέση οικογένεια λοιπόν να καλύψει το έλλειμμα που δημιουργήθηκε από τις μέγα επενδύσεις των πολλών MW φβ ανά πάρκο και την τότε αμέλεια της κυβέρνησης να επιβάλλει τα κατάλληλα σε αυτές τις επενδύσεις μέτρα.

    Καμία μείωση στα οικιακά φβ. Επιτέλους, έστω και μια φορά ας επιδείξει η κυβέρνηση λίγα ψήγματα αξιοπιστίας.
    Καμία μείωση στα οικιακά φβ.

    Μιχαήλ Β

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:28 | ΘΩΜΑΣ

    Γεωγραφικά κριτήρια δεν υπάρχουν ? Τα συμβόλαια που υπογράψαμε γιατί τα υπογράψαμε ? Πιο πρόχειρο και άδικο νομοσχέδιο δε θα έγραφε ούτε μαθητής Γυμνασίου . 35.000 οικογένειες – κάτοχοι οικιακών φ/β ξέρουν πολύ καλά τι θα ψηφίσουν , εάν περάσει αυτό το νομοσχέδιο . Σοβαρευτείτε , όσο είναι νωρίς .

  • 12 Μαρτίου 2014, 14:37 | Κ.ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    ΚΥΡΙΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΩΝ «ΚΟΥΡΕΜΑΤΩΝ»,
    ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ.
    1. ΑΘΕΤΕΙΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΠΟΥ ΒΑΛΑΤΕ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΣΑΣ.
    2. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΔΕΚΑΡΑ Η ΔΕΗ ΣΤΗ ΑΥΞΗΣΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ.(ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΜΗΔΕΝΙΚΑ BLACK-OUT, ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ )
    3. ΜΗΔΕΝΙΖΕΤΕ ΠΛΕΟΝ ΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
    4. ΘΑ ΤΑ ΒΡΟΥΜΕ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ !!!