Για να δείτε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) – αναθεωρημένη έκδοση πατήστε εδώ.
Αρχική Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) – αναθεωρημένη έκδοση
Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) – αναθεωρημένη έκδοση
- 366 ΣχόλιαΕθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) – αναθεωρημένη έκδοση
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
22 Αυγούστου 2024, 15:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Σεπτεμβρίου 2024, 11:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
366 Σχόλια 366 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Το εξαιρετικά αργοπορημένο και μέτριας φιλοδοξίας αναθεωρημένο ΕΣΕΚ χρήζει σημαντικής βελτίωσης. Κατ’ ελάχιστον, και στην παρούσα χρονική περίοδο, είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής βελτιώσεις:
Αύξηση της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ συνολικά, ώστε να συμβαδίζει με τα πορίσματα της επιστήμης για κλιματική ουδετερότητα πολύ πριν το 2050.
100% καθαρή ενέργεια ως το 2035, με σωστή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων, διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ενίσχυση των σχημάτων ενεργειακών κοινοτήτων πολιτών.
Εξάλειψη της οικονομικής στήριξης των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους. Επιπλέον, θα πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στις επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Έμφαση στην προστασία και αποκατάσταση της φύσης με προτεραιοποίηση λύσεων που βασίζονται στη φύση (nature-based solutions). Κρίσιμο σημείο είναι η εκτροπή του Αχελώου, την οποία υποστηρίζει με απαράδεκτο τρόπο το ΕΣΕΚ, προβάλλοντας το ‘φαραωνικό’ φράγμα Συκιάς ως δήθεν απαραίτητο για την πράσινη μετάβαση.
Αύξηση της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ συνολικά, ώστε να συμβαδίζει με τα πορίσματα της επιστήμης για κλιματική ουδετερότητα πολύ πριν το 2050.
100% καθαρή ενέργεια ως το 2035, με σωστή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων, διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ενίσχυση των σχημάτων ενεργειακών κοινοτήτων πολιτών.
Εξάλειψη της οικονομικής στήριξης των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους.
Επιπλέον, θα πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στις επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Έμφαση στην προστασία και αποκατάσταση της φύσης με προτεραιοποίηση λύσεων που βασίζονται στη φύση (nature-based solutions).
Κρίσιμο σημείο είναι η εκτροπή του Αχελώου, την οποία υποστηρίζει με απαράδεκτο τρόπο το ΕΣΕΚ, προβάλλοντας το ‘φαραωνικό’ φράγμα Συκιάς ως δήθεν απαραίτητο για την πράσινη μετάβαση.
Οφειλουμε να εξαλειψουμε την οικονομική στήριξη των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους. Να σταματησουν οι νεες επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
1. Αύξηση της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ συνολικά, ώστε να συμβαδίζει με τα πορίσματα της επιστήμης για κλιματική ουδετερότητα πολύ πριν το 2050.
2. 100% καθαρή ενέργεια ως το 2035, με σωστή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων, διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ενίσχυση των σχημάτων ενεργειακών κοινοτήτων πολιτών.
3. Εξάλειψη της οικονομικής στήριξης των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους. Επιπλέον, θα πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στις επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
4. Έμφαση στην προστασία και αποκατάσταση της φύσης με προτεραιοποίηση λύσεων που βασίζονται στη φύση (nature-based solutions). Κρίσιμο σημείο είναι η εκτροπή του Αχελώου, την οποία υποστηρίζει με απαράδεκτο τρόπο το ΕΣΕΚ, προβάλλοντας το ‘φαραωνικό’ φράγμα Συκιάς ως δήθεν απαραίτητο για την πράσινη μετάβαση.
• Αύξηση της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ συνολικά, ώστε να συμβαδίζει με τα πορίσματα της επιστήμης για κλιματική ουδετερότητα πολύ πριν το 2050.
• 100% καθαρή ενέργεια ως το 2035, με σωστή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων, διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ενίσχυση των σχημάτων ενεργειακών κοινοτήτων πολιτών.
• Εξάλειψη της οικονομικής στήριξης των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους. Επιπλέον, θα πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στις επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
• Έμφαση στην προστασία και αποκατάσταση της φύσης με προτεραιοποίηση λύσεων που βασίζονται στη φύση (nature-based solutions). Κρίσιμο σημείο είναι η εκτροπή του Αχελώου, την οποία υποστηρίζει με απαράδεκτο τρόπο το ΕΣΕΚ, προβάλλοντας το ‘φαραωνικό’ φράγμα Συκιάς ως δήθεν απαραίτητο για την πράσινη μετάβαση.
Το εξαιρετικά αργοπορημένο και μέτριας φιλοδοξίας αναθεωρημένο ΕΣΕΚ χρήζει σημαντικής βελτίωσης. Κατ’ ελάχιστον, και στην παρούσα χρονική περίοδο, είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής βελτιώσεις:
Αύξηση της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ συνολικά, ώστε να συμβαδίζει με τα πορίσματα της επιστήμης για κλιματική ουδετερότητα πολύ πριν το 2050.
100% καθαρή ενέργεια ως το 2035, με σωστή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων, διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ενίσχυση των σχημάτων ενεργειακών κοινοτήτων πολιτών.
Εξάλειψη της οικονομικής στήριξης των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους. Επιπλέον, θα πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στις επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Έμφαση στην προστασία και αποκατάσταση της φύσης με προτεραιοποίηση λύσεων που βασίζονται στη φύση (nature-based solutions). Κρίσιμο σημείο είναι η εκτροπή του Αχελώου, την οποία υποστηρίζει με απαράδεκτο τρόπο το ΕΣΕΚ, προβάλλοντας το ‘φαραωνικό’ φράγμα Συκιάς ως δήθεν απαραίτητο για την πράσινη μετάβαση.
Το εξαιρετικά αργοπορημένο και μέτριας φιλοδοξίας αναθεωρημένο ΕΣΕΚ χρήζει σημαντικής βελτίωσης. Κατ’ ελάχιστον, και στην παρούσα χρονική περίοδο, είναι απαραίτητο να γίνουν οι εξής βελτιώσεις:
Αύξηση της φιλοδοξίας του ΕΣΕΚ συνολικά, ώστε να συμβαδίζει με τα πορίσματα της επιστήμης για κλιματική ουδετερότητα πολύ πριν το 2050.
100% καθαρή ενέργεια ως το 2035, με σωστή χωροθέτηση των εγκαταστάσεων, διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και ενίσχυση των σχημάτων ενεργειακών κοινοτήτων πολιτών.
Εξάλειψη της οικονομικής στήριξης των ορυκτών καυσίμων, με σημείο εκκίνησης έναν λεπτομερή κατάλογο των επιδοτήσεων ορυκτών καυσίμων και χρονοδιάγραμμα για τη σταδιακή κατάργησή τους. Επιπλέον, θα πρέπει επιτέλους να μπει τέλος στις επενδύσεις σε νέες υποδομές ορυκτών καυσίμων και στις εξορύξεις για νέα κοιτάσματα υδρογονανθράκων.
Έμφαση στην προστασία και αποκατάσταση της φύσης με προτεραιοποίηση λύσεων που βασίζονται στη φύση (nature-based solutions). Κρίσιμο σημείο είναι η εκτροπή του Αχελώου, την οποία υποστηρίζει με απαράδεκτο τρόπο το ΕΣΕΚ, προβάλλοντας το ‘φαραωνικό’ φράγμα Συκιάς ως δήθεν απαραίτητο για την πράσινη μετάβαση.
Σελίδες 215-216 και 220 και 478-490
Η κατανάλωση καυσίμων από τις δημόσιες συγκοινωνίες είναι αυποδεκαπλάσιες από εκείνη των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Ενδιαφέρον θα ήταν να παρουσιαστεί το ενεργειακό αποτύπωμα ανά μεταφερόμενο άτομο. Η προώθηση πάντως της δημόσιας συγκοινωνίας αποτελεί βασικό συντελεστή στην μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Σημειώνεται ότι βασικοί οδικοί άξονες στην Ελλάδα έχουν αυτή τη στιγμή νεκρωθεί από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Χαρακτηριστικό Παράδειγμα ο άξονας Κόνιτσας-Σιάτιστας που αποτελούσε εναλλακτική διαδρομή Ιωαννίνων Κοζάνης όταν κατασκευάστηκε, δεν εξυπηρετείται από κανένα ΚΤΕΛ ή άλλη συγκοινωνία. Πρέπει οι νεκροί συγκοινωνιακά άξονες να επαναδραστηριοποιηθούν με παρέμβαση του κράτους. Ακόμη, η συγκοινωνία μεταξύ τέως Νομών, ειδικά διαφορετικών Περιφερειών είναι υποτυπώδης, και μόνο όπου υπάρχει τρένο πραγματοποιείται κάποια δημόσια συγκοινωνία. Τέλος οι σταθμοί του τρένου βρίσκονται συχνά μακριά από τις πόλεις για τις οποίες προορίζονται και η μη ύπαρξη ανταποκρίσεων με τοπικά λεωφορεία καθιστά τη χρήση του τρένου ασύμφορη, μιας και η μεταφορά από τον σταθμό στην πόλη στοιχίζει κάποιες φορές περισσότερο από το εισιτήριο του τρένου.
Γενικά για τις ΑΠΕ
Η προώθηση των ΑΠΕ πρέπει να γίνεται με συγκατάθεση των τοπικών κοινωνιών και με αντισταθμιστικά οφέλη, ειδάλλως οι ΑΠΕ θα καθίστανται όλο και λιγότερο αποδεκτές σαν ενεργειακή πρόταση.
Στην υπουργική απόφαση υπάρχουν δυστυχώς ελάχιστα MW για ΟΠΣ σε Αιολικά. Θα πρέπει τουλάχιστον να γίνουν 250MW για να μπορέσουν να προχωρήσουν έστω μερικά από το έργα που περιμένουμε τόσα χρόνια
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό. Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?
Παρά τις υποσχέσεις για προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες που υποβάλλουν αιτήματα σε απολιγνιτοποιημένες ζώνες, δίνονται όρους μόνο σε μεγάλες εταιρείες. Πρέπει να δοθούν όροι σε όλους εμάς που έχουμε βάλει ότι οικονομίες είχαμε και περιμένουμε τόσα χρόνια να ξεκινήσουν τα έργα.
Είχαμε καταθέσει για λήψη ΟΠΣ πριν καν βγει η Υπουργική απόφαση και ήμασταν πρώτοι στη σειρά για όρους. Με την υπουργική απόφαση μας πήγατε 3ους και τώρα θέλετε να μας πάτε ακόμα πιο πίσω! Αυτή είναι η προτεραιότητα που υποσχεθήκατε στις Εν.Κοινότητες και στους μικρούς επενδυτές?
Μας υποσχεθήκατε προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες για λήψη όρων, βάλαμε ότι οικονομίες είχαμε και τώρα περιμένουμε πότε θα μας δοθούν. Καθε υπουργική απόφαση που βγαίνει μας πάει και πιο πίσω. Επιτέλους δώστε προτεραιότητα στους μικροεπενδυτές.
Για όλους εμάς που μετέχουμε ως μικροεπενδυτές σε Ενεργειακές Κοινότητες των 60 και πλέον μελών και έχουμε υποβάλλει εδώ και 3-4 χρόνια αιτήματα για λήψη ΟΠΣ, θα πρέπει να υπάρξει η αντίστοιχη προτεραιότητα που δυστυχώς η τελευταία σχετική υπουργική απόφαση ΔΕΝ έλαβε καθόλου υπόψη της.
Δεν υπάρχει καμιά λογική στο να περιμένουμε να εξεταστούν τα αιτήματα που είναι στην κατηγορία Γ. Πρέπει να εξετάζονται ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ για να μην καθυστερούν άλλο οι όροι των έργων.
Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον ΑΔΜΗΕ να εξετάζει παράλληλα και τα αιτήματα της κατηγορίας Γ’ και ειδικότερα αιτήματα ενεργειακών κοινοτήτων άνω των 60 μελών . Αυτή είναι και η λογική σειρά
Στην υπουργική απόφαση υπάρχουν δυστυχώς ελάχιστα MW για ΟΠΣ σε Αιολικά. Θα πρέπει τουλάχιστον να γίνουν 250MW για να μπορέσουν να προχωρήσουν έστω μερικά από το έργα που περιμένουμε τόσα χρόνια.
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό. Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?
Παρά τις υποσχέσεις για προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες που υποβάλλουν αιτήματα σε απολιγνιτοποιημένες ζώνες, δίνονται όρους μόνο σε μεγάλες εταιρείες. Πρέπει να δοθούν όροι σε όλους εμάς που έχουμε βάλει ότι οικονομίες είχαμε και περιμένουμε τόσα χρόνια να ξεκινήσουν τα έργα.
Είχαμε καταθέσει για λήψη ΟΠΣ πριν καν βγει η Υπουργική απόφαση και ήμασταν πρώτοι στη σειρά για όρους. Με την υπουργική απόφαση μας πήγατε 3ους και τώρα θέλετε να μας πάτε ακόμα πιο πίσω! Αυτή είναι η προτεραιότητα που υποσχεθήκατε στις Εν.Κοινότητες και στους μικρούς επενδυτές?
Μας υποσχεθήκατε προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες για λήψη όρων, βάλαμε ότι οικονομίες είχαμε και τώρα περιμένουμε πότε θα μας δοθούν. Καθε υπουργική απόφαση που βγαίνει μας πάει και πιο πίσω. Επιτέλους δώστε προτεραιότητα στους μικροεπενδυτές.
Για όλους εμάς που μετέχουμε ως μικροεπενδυτές σε Ενεργειακές Κοινότητες των 60 και πλέον μελών και έχουμε υποβάλλει εδώ και 3-4 χρόνια αιτήματα για λήψη ΟΠΣ, θα πρέπει να υπάρξει η αντίστοιχη προτεραιότητα που δυστυχώς η τελευταία σχετική υπουργική απόφαση ΔΕΝ έλαβε καθόλου υπόψη της.
Δεν υπάρχει καμιά λογική στο να περιμένουμε να εξεταστούν τα αιτήματα που είναι στην κατηγορία Γ. Πρέπει να εξετάζονται ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ για να μην καθυστερούν άλλο οι όροι των έργων.
Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον ΑΔΜΗΕ να εξετάζει παράλληλα και τα αιτήματα της κατηγορίας Γ’ και ειδικότερα αιτήματα ενεργειακών κοινοτήτων άνω των 60 μελών . Αυτή είναι και η λογική σειρά
Στην υπουργική απόφαση υπάρχουν δυστυχώς ελάχιστα MW για ΟΠΣ σε Αιολικά. Θα πρέπει τουλάχιστον να γίνουν 250MW για να μπορέσουν να προχωρήσουν έστω μερικά από το έργα που περιμένουμε τόσα χρόνια
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό. Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?
Παρά τις υποσχέσεις για προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες που υποβάλλουν αιτήματα σε απολιγνιτοποιημένες ζώνες, δίνονται όρους μόνο σε μεγάλες εταιρείες. Πρέπει να δοθούν όροι σε όλους εμάς που έχουμε βάλει ότι οικονομίες είχαμε και περιμένουμε τόσα χρόνια να ξεκινήσουν τα έργα.
Είχαμε καταθέσει για λήψη ΟΠΣ πριν καν βγει η Υπουργική απόφαση και ήμασταν πρώτοι στη σειρά για όρους. Με την υπουργική απόφαση μας πήγατε 3ους και τώρα θέλετε να μας πάτε ακόμα πιο πίσω! Αυτή είναι η προτεραιότητα που υποσχεθήκατε στις Εν.Κοινότητες και στους μικρούς επενδυτές?
Μας υποσχεθήκατε προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες για λήψη όρων, βάλαμε ότι οικονομίες είχαμε και τώρα περιμένουμε πότε θα μας δοθούν. Καθε υπουργική απόφαση που βγαίνει μας πάει και πιο πίσω. Επιτέλους δώστε προτεραιότητα στους μικροεπενδυτές.
Για όλους εμάς που μετέχουμε ως μικροεπενδυτές σε Ενεργειακές Κοινότητες των 60 και πλέον μελών και έχουμε υποβάλλει εδώ και 3-4 χρόνια αιτήματα για λήψη ΟΠΣ, θα πρέπει να υπάρξει η αντίστοιχη προτεραιότητα που δυστυχώς η τελευταία σχετική υπουργική απόφαση ΔΕΝ έλαβε καθόλου υπόψη της.
Δεν υπάρχει καμιά λογική στο να περιμένουμε να εξεταστούν τα αιτήματα που είναι στην κατηγορία Γ. Πρέπει να εξετάζονται ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ για να μην καθυστερούν άλλο οι όροι των έργων.
Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον ΑΔΜΗΕ να εξετάζει παράλληλα και τα αιτήματα της κατηγορίας Γ’ και ειδικότερα αιτήματα ενεργειακών κοινοτήτων άνω των 60 μελών . Αυτή είναι και η λογική σειρά
Η καταστροφή των βουνών, των ποταμών, των κάμπων και ειδικά των περιοχών Natura για την εγκατάσταση ΑΠΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί εθνικό συμφέρον. Συμφέρον έχουν μόνο οι εγχώριοι και οι διεθνείς επενδυτές τη στιγμή που ο πολίτης πληρώνει το ακριβότερο ρεύμα στην Ευρώπη και ταυτόχρονα βλέπει έναν έναν τους τόπους που αγάπησε να καταστρέφονται. Πέρα από την κλιματική αλλαγή, η μείωση της βιοποικιλότητας αποτελεί τεράστια απειλή για τους ανθρώπους παγκοσμίως. Έστω και τώρα πάρτε αποφάσεις που θα προστατέψουν τη χώρα μας και το μέλλον των παιδιών μας.
Πρέπει να δημιουργηθεί ένα θετικό και φιλικό περιβάλλον προς τον πολίτη, ώστε να παρακινηθεί να επενδύσει στην πράσινη ενέργεια. Αυτό θα πραγματοποιηθεί με την μηδενική αδειοδότηση-γραφειοκρατία, επιδότηση για αγορά συσσωρευτών και σταθερές τιμές πώλησης της παραγόμενης ενέργειας που θα καθιστούν την επένδυση προσιτή και βιώσιμη.
Σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των εθνικών στόχων και την άμεση απόδοση του οφέλους στην κοινωνία διαδραματίζει η αυτοκατανάλωση χωρίς έγχυση ενέργειας, η οποία πρέπει να είναι ελεύθερη με μηδενική αδειοδότηση, καθώς και προσιτή για όλους. Είναι πολύ σημαντικό όλοι οι πολίτες να έχουν δικαίωμα στην χαμηλού κόστους ενέργεια χωρίς να έχουν τροχοπέδη το Διαχειριστή του Δικτύου. Η λύση του zero feed in σε συνδυασμό με συσσωρευτές θα οδηγούσε στην ενεργειακή ανεξαρτησία για την Κοινωνία.
Φυσικά, στις περιπτώσεις που οι πολίτες επιθυμούν την έγχυση ενέργειας στο Δίκτυο, τότε να γίνεται ο απαραίτητος έλεγχος από τον Διαχειριστή για το εαν δύναται ο φ/β σταθμός να συνδεθεί.
Ο ρυθμός εγκατάστασης των ΑΠΕ τα τελευταία χρόνια ήταν ραγδαίος δημιουργώντας αυξημένες απαιτήσεις για το Δίκτυο Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας. Για να επιτευχθεί ο στόχος του 45,4% που έχει τεθεί για τις ΑΠΕ ως μερίδιο στο σύνολο της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας για το 2030 είναι απαραίτητη τόσο η ανάπτυξη του Δικτύου Διανομής όσο και η ανάπτυξη νέων διασυνδέσεων, καθώς και η ενίσχυση των υφιστάμενων διακρατικών συνδέσεων. Χωρίς αυτά, οι στόχοι του ΕΣΕΚ θα αποτελούν μόνο αντικείμενο συζήτησης.
Δεν υπάρχει καμιά λογική στο να περιμένουμε να εξεταστούν τα αιτήματα που είναι στην κατηγορία Γ. Πρέπει να εξετάζονται ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ για να μην καθυστερούν άλλο οι όροι των έργων.
Για όλους εμάς που μετέχουμε ως μικροεπενδυτές σε Ενεργειακές Κοινότητες των 60 και πλέον μελών και έχουμε υποβάλλει εδώ και 3-4 χρόνια αιτήματα για λήψη ΟΠΣ, θα πρέπει να υπάρξει η αντίστοιχη προτεραιότητα που δυστυχώς η τελευταία σχετική υπουργική απόφαση ΔΕΝ έλαβε καθόλου υπόψη της.
Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον ΑΔΜΗΕ να εξετάζει παράλληλα και τα αιτήματα της κατηγορίας Γ’ και ειδικότερα αιτήματα ενεργειακών κοινοτήτων άνω των 60 μελών . Αυτή είναι και η λογική σειρά.
Μας υποσχεθήκατε προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες για λήψη όρων, βάλαμε ότι οικονομίες είχαμε και τώρα περιμένουμε πότε θα μας δοθούν. Καθε υπουργική απόφαση που βγαίνει μας πάει και πιο πίσω. Επιτέλους δώστε προτεραιότητα στις ενεργειακές κοινότητες.
Στην υπουργική απόφαση υπάρχουν δυστυχώς ελάχιστα MW για ΟΠΣ σε Αιολικά. Θα πρέπει τουλάχιστον να γίνουν 250MW για να μπορέσουν να προχωρήσουν έστω μερικά από το έργα που περιμένουμε τόσα χρόνια.
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό.Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό. Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?
Παρά τις υποσχέσεις για προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες που υποβάλλουν αιτήματα σε απολιγνιτοποιημένες ζώνες, δίνονται όρους μόνο σε μεγάλες εταιρείες. Πρέπει να δοθούν όροι σε όλους εμάς που έχουμε βάλει ότι οικονομίες είχαμε και περιμένουμε τόσα χρόνια να ξεκινήσουν τα έργα.
Είχαμε καταθέσει για λήψη ΟΠΣ πριν καν βγει η Υπουργική απόφαση και ήμασταν πρώτοι στη σειρά για όρους. Με την υπουργική απόφαση μας πήγατε 3ους και τώρα θέλετε να μας πάτε ακόμα πιο πίσω! Αυτή είναι η προτεραιότητα που υποσχεθήκατε στις Εν.Κοινότητες και στους μικρούς επενδυτές?
Μας υποσχεθήκατε προτεραιότητα στις Ενεργειακές Κοινότητες για λήψη όρων, βάλαμε ότι οικονομίες είχαμε και τώρα περιμένουμε πότε θα μας δοθούν. Καθε υπουργική απόφαση που βγαίνει μας πάει και πιο πίσω. Επιτέλους δώστε προτεραιότητα στους μικροεπενδυτές.
Για όλους εμάς που μετέχουμε ως μικροεπενδυτές σε Ενεργειακές Κοινότητες των 60 και πλέον μελών και έχουμε υποβάλλει εδώ και 3-4 χρόνια αιτήματα για λήψη ΟΠΣ, θα πρέπει να υπάρξει η αντίστοιχη προτεραιότητα που δυστυχώς η τελευταία σχετική υπουργική απόφαση ΔΕΝ έλαβε καθόλου υπόψη της.
Στην υπουργική απόφαση υπάρχουν δυστυχώς ελάχιστα MW για ΟΠΣ σε Αιολικά. Θα πρέπει τουλάχιστον να γίνουν 250MW για να μπορέσουν να προχωρήσουν έστω μερικά από το έργα που περιμένουμε τόσα χρόνια
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό. Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?
Στην υπουργική απόφαση υπάρχουν δυστυχώς ελάχιστα MW για ΟΠΣ σε Αιολικά. Θα πρέπει τουλάχιστον να γίνουν 250MW για να μπορέσουν να προχωρήσουν έστω μερικά από το έργα που περιμένουμε τόσα χρόνια
Σαν μικροεπενδυτές προσπαθούμε να κάνουμε κάτι στην περιοχή μας που έχει τόσες ιδιαιτερότητες για να μην φύγουμε από αυτή και εσείς οι ίδιοι μας αποτρέπετε απο το να κάνουμε οτιδήποτε παραγωγικό. Που είναι οι προτεραιότητες των έργων των Ενεργειακών κοινοτήτων που υποσχεθήκατε στις απολιγνιτοποιημένες ζώνες?