Η παρ. 4 του άρθρου 58 του Ν. 4001/2011 (Α’ 179) αντικαθίσταται και προστίθενται παράγραφοι 5 και 6 ως εξής:
«4. Η επιλογή του Προμηθευτή ή των Προμηθευτών που θα παρέχουν την Καθολική Υπηρεσία γίνεται με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τη ΡΑΕ έως την 31.7.2012, για την πρώτη εφαρμογή. Με απόφαση της ΡΑΕ καθορίζονται η διαδικασία, οι όροι, τα κριτήρια και κάθε σχετική λεπτομέρεια. Σε περίπτωση που η ανταγωνιστική διαδικασία αποβεί άγονη, ως πάροχος της Καθολικής Υπηρεσίας ορίζεται εκ περιτροπής και διαδοχικά μεταξύ των τριών (3) Προμηθευτών με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο της αγοράς, με διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Η διαπιστωτική πράξη λαμβάνει υπόψη τις δηλώσεις φορτίου που έχουν υποβάλει οι Προμηθευτές Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Ελληνικό Χρηματιστήριο ΑΕ κατά τον προηγούμενο μήνα της έκδοσης της σχετικής πράξης και καθορίζει το χρόνο έναρξης της παροχής Καθολικής Υπηρεσίας.
5. Ο Προμηθευτής, ο οποίος θα επιλεγεί σύμφωνα με την παράγραφο 4 παρέχει τις υπηρεσίες Καθολικής Υπηρεσίας για περίοδο δύο (2) ετών είτε από την κατακύρωση είτε από την ανάληψη της υποχρέωσης παροχής της υπηρεσίας, βάσει της απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας της παραγράφου 4..
6. Η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου δεν θίγει την ισχύ των ήδη εκδοθεισών, από την πρώτη εφαρμογή της διάταξης, αποφάσεων της ΡΑΕ που αφορούν την ανάθεση υπηρεσιών Καθολικής Υπηρεσίας.»
Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»Άρθρο 13 – Εναλλαγή στην Καθολική Υπηρεσία Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
Άρθρο 13 – Εναλλαγή στην Καθολική Υπηρεσία Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 01 – Χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας των Αγορών Ενέργειας του ν. 4425/2016 (Α΄179)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 – Εναρμόνιση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1227/2011 (REMIT) για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προγράμματα εθελουσίας εξόδου προσωπικού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Μετακινήσεις προσωπικού εντός Ομίλου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μεταφορά προσωπικού στο Δημόσιο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Πολιτική Προμηθειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εφαρμογή σε θυγατρικές ΔΕΗ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Προσαρμογή ειδικού τιμολογίου προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Τιτλοποίηση ΑπαιτήσεωνΆρθρο 12 – Τιτλοποίηση Απαιτήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Εναλλαγή στην Καθολική Υπηρεσία Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Εγγυήσεις Δήμων για οφειλές νομικών προσώπων ΟΤΑΆρθρο 14 – Εγγυήσεις Δήμων για οφειλές νομικών προσώπων ΟΤΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Μείωση Νυχτερινού Τιμολογίου
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Τροποποίηση των άρθρων 80ΣΤ επ. του ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17Άρθρο 17
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Ρυθμίσεις Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Αποζημίωση παραγωγών ΑΠΕ μέχρι την έναρξη συμμετοχής του ΦοΣΕTEΚ στην αγορά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Συμμετοχή σταθμών ΑΠΕ στην χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς λειτουργική ενίσχυση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Όροι και διαδικασία για χορήγησης μεμονωμένης ενίσχυσης σε σταθμούς ΑΠΕ ισχύος μεγαλύτερης των 250MW
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Υβριδικοί Σταθμοί στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Επέκταση χρόνου εγκατάστασης σταθμών ΣΗΘΥΑ για αγροτικές εκμεταλλεύσεις και τηλεθέρμανση πόλεων – Πλαίσιο αδειοδότησης για σταθμούς βιοαερίου (ΦΟΔΣΑ)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Πλαίσιο εγκατάστασης Φ/Β σταθμών σε αγροτική γη (<1% αγροτικής γης)
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ετήσια δήλωση κατ’ επάγγελμα αγροτών παραγωγών ΑΠΕ
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Εναρμόνιση με Κανονισμό για ευθύνη εξισορρόπησης σταθμών ΑΠΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Πλαίσιο ηλεκτροκίνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Χρηματοδότηση Προγράμματος ΗΛΕΚΤΡΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 4342/2015Άρθρο 29 – Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Τροποποίηση του ν. 4123/2013 (Άρθρο 1 της Εκτελεστικής Οδηγίας 2018/1581/ΕΕ) για αποθέματα πετρελαίουΆρθρο 30 – Τροποποίηση του ν. 4123/2013 (Άρθρο 1 της Εκτελεστικής Οδηγίας 2018/1581/ΕΕ) για αποθέματα πετρελαίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 4602/2019 – ΕΑΓΜΕΆρθρο 31 – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 4602/2019 – ΕΑΓΜΕ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Νοεμβρίου 2019, 11:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Νοεμβρίου 2019, 23:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 220 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Ο στόχος των προτεινόμενων αλλαγών πρέπει να είναι η διόρθωση στρεβλώσεων που απορρέουν τόσο από το υπάρχον πλαίσιο όσο και από τον πρακτικό τρόπο εφαρμογής του πλαισίου από τον Διαχειριστή Δικτύου που τυγχάνει και θυγατρική της δεσπόζουσας επιχείρησης, και όχι απλά να μεταφέρει το πρόβλημα στους κατά πολύ μικρότερους ανταγωνιστές της. Άλλωστε ο Εθνικός νομοθέτης, ενσωματώνοντας την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2009/72, διατυπώνει σαφώς ότι «Οι υποχρεώσεις για την παροχή υπηρεσιών κοινής ωφέλειας πρέπει να είναι διαφανείς, αμερόληπτες και επαληθεύσιμες… και να μην εμποδίζουν τον υγιή ανταγωνισμό» [Άρθρο 55 παρ. 2 του Ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α 179/22.08.2011]. Έτσι θα καταστεί η παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας ελκυστική προς όλους τους Συμμετέχοντες -όπως άλλωστε αποδεικνύει και η Ευρωπαϊκή εμπειρία- και θα σταματήσει αυτή να λειτουργεί ως καταφύγιο συστηματικών κακοπληρωτών.
Υπό αυτό το πρίσμα ο ΕΣΑΗ διαφωνεί ρητά με την πρόβλεψη του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου σχετικά με την εκ περιτροπής εναλλαγή τριών Προμηθευτών στον ρόλο του Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας (ΠΚΥ). Ο βασικός λόγος είναι ότι στην ελληνική αγορά υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά στην πελατειακή βάση μεταξύ της ΔΕΗ και των Εναλλακτικών Προμηθευτών. Η ΔΕΗ δηλαδή εκπροσωπεί περίπου 6,5-7 εκ. πελάτες, ενώ οι μεγαλύτεροι Εναλλακτικοί Προμηθευτές εκπροσωπούν 150-200 χιλιάδες πελάτες έκαστος. Σε περίπτωση, λοιπόν, που υλοποιηθεί η εν λόγω διάταξη κάποιοι Εναλλακτικοί Προμηθευτές θα έπρεπε να διαχειριστούν εν μια νυκτί πελατολόγιο αυξημένο κατά 100% σε σχέση με το σημερινό τους χαρτοφυλάκιο, πράγμα ανέφικτο άσχετα με τις οδυνηρές οικονομικές επιπτώσεις. Επιπλέον, όπως σήμερα λειτουργεί η Καθολική Υπηρεσία (ΚΥ), εμφανίζει ένα πάρα πολύ υψηλό ποσοστό επισφαλειών μεταξύ των περίπου 150 χιλιάδων πελατών που εκπροσωπούνται από αυτήν, από λανθασμένη αντίληψη και χρήση της ΚΥ από την δεσπόζουσα επιχείρηση και από αδράνεια ή αδυναμία του ΔΕΔΔΗΕ. Αυτά τα δύο δεδομένα συνεπάγονται την μετά βεβαιότητας οικονομική καταστροφή οιουδήποτε Εναλλακτικού Προμηθευτή που θα ορίζονταν ως ΠΚΥ.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι βασική υποχρέωση του νομοθέτη είναι να διασφαλίσει ότι δεν θα ζημιωθεί ο ΠΚΥ. Με βάση την αρχή της αναλογικότητας, ζυγίζεται το δικαίωμα του καταναλωτή που έχει αδρανήσει ή αδυνατεί να βρει Προμηθευτή με το δικαίωμα ελεύθερου ανταγωνισμού του ΠΚΥ και ο νομοθέτης θα πρέπει να διασφαλίσει ότι επιβάλλει την υποχρέωση άσκησης της καθολικής υπηρεσίας στον Προμηθευτή αναλογικά με τις δυνάμεις του Προμηθευτή, ήτοι χωρίς να έχει ουσιαστικές αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις σε αυτόν και μόνο εφόσον κρίνεται απαραίτητο, να φτιάξει ένα σύστημα αναλογικού επιμερισμού των προμηθευτών. Εν προκειμένω, η αναλογικότητα θα εξυπηρετείτο ενδεχομένως, εάν συμμετείχαν όλοι οι Προμηθευτές αναλογικά με τον αριθμό παροχών τους και όχι κάποιοι εξ αυτών δυσανάλογα και υπέρογκα.
Επιπλέον η προτεινόμενη διάταξη σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει τους βέλτιστους οικονομικούς όρους παροχής της εν λόγω υπηρεσίας κοινής ωφέλειας, όπως σαφώς απαιτεί το άρθρο 55 του ν. 4001/2011 το οποίο και δεν τροποποιεί το παρόν σχέδιο νόμου. Συγκεκριμένα, το Άρθρο 55 του ν. 4001/2011 θέτει τις βασικές προϋποθέσεις και όρους για την παροχή των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Ως μια ΥΚΩ ονοματίζει ο συγκεκριμένος νόμος και την Καθολική Υπηρεσία. Η Παρ. 3 του Άρθρου 55 του νόμου σαφώς καθορίζει ότι οι ΥΚΩ παρέχονται είτε από όλες τις εταιρείες που ασκούν την σχετική δραστηριότητα (δηλ. την Προμήθεια ηλεκτρισμού), είτε από εταιρείες που επιλέγονται κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Εάν αυτή η διαδικασία καταστεί άγονη τότε μια ΥΚΩ -άρα και η Καθολική Υπηρεσία- παρέχεται από εκείνη την μία επιχείρηση που μπορεί να παρέχει τη συγκεκριμένη ΥΚΩ κατά τον βέλτιστο οικονομικά τρόπο. Επομένως το Άρθρο 13 του σχεδίου νόμου -το οποίο επιφέρει αλλαγές μόνο στο Άρθρο 58 του ν. 4001/2011 κι όχι στο Άρθρο 55- βρίσκεται σε ευθεία αντίθεση με το Άρθρο 55 του νόμου όταν προβλέπει ότι εάν δεν εκδηλωθεί σχετικό ενδιαφέρον τότε την Καθολική Υπηρεσία θα την παρέχουν, έστω και με εναλλαγή, τρεις (3) Προμηθευτές οι οποίοι θα επιλέγονται μάλιστα με κριτήριο το συνολικό μερίδιο τους στη λιανική αγορά κι όχι κατατάσσοντας τους σε φθίνουσα σειρά σύμφωνα με την οικονομικότητα τους στην παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας, όπως θα ανάμενε κάποιος εφαρμόζοντας κατά αναλογία ό,τι ορίζει το Άρθρο 55 του ν. 4001/2011.
Επιπρόσθετα, η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2009/72 στην Παρ. 3 του Άρθρου 3 αναφέρει σαφώς ότι μέσω της Καθολικής Υπηρεσίας πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους οικιακούς καταναλωτές και τις μικρές επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στο αγαθό του ηλεκτρισμού σε εύλογες, διαφανείς και εύκολα συγκρίσιμες τιμές. Επιπλέον στην ίδια Παράγραφο η Οδηγία αναφέρει ότι ο τρόπος με τον οποίο παρέχεται η Καθολική Υπηρεσία δεν θα πρέπει να εμποδίζει το άνοιγμα της αγοράς. Συνεπώς η προτεινόμενη διάταξη του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου αντίκειται σαφώς στην Ευρωπαϊκή Οδηγία καθώς οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον εξοβελισμό από την αγορά συγκεκριμένων Εναλλακτικών Προμηθευτών άρα και στο κλείσιμο της αγοράς.
Προκειμένου να αλλάξει η σημερινή κατάσταση όσον αφορά την Καθολική Υπηρεσία και να επιτελέσει αυτή τον πραγματικό της ρόλο στην αγορά, όπως ορίζεται από το Ευρωπαϊκό πλαίσιο, ο ΕΣΑΗ προτείνει τα εξής:
• Στην Καθολική Υπηρεσία δεν θα επιτρέπεται να μεταπίπτουν αυτόματα οι Πελάτες για τους οποίους έχει υποβληθεί στον Διαχειριστή Δικτύου εντολή απενεργοποίησης της παροχής εξαιτίας ληξιπρόθεσμων οφειλών ή μη τήρησης από πλευράς του Πελάτη των όρων του διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
• Ο ΠΚΥ θα πρέπει να διατηρεί το αυτονόητο δικαίωμα άρνησης εκπροσώπησης Πελατών με ληξιπρόθεσμες οφειλές, όπως ακριβώς και οι υπόλοιποι Προμηθευτές.
• Σε περίπτωση που η Πολιτεία επιλέξει την αυτόματη μετάπτωση Ευάλωτων Πελατών στην Καθολική Υπηρεσία, θα πρέπει παράλληλα να μεριμνήσει και για την κάλυψη ενδεχόμενων οφειλών προς τον ΠΚΥ.
• Πρέπει να υπάρξει ρητή θεσμοθέτηση, στον Κώδικα Διαχείρισης ΕΔΔΗΕ, του χρονικού διαστήματος των δέκα (10) ημερών μεταξύ της τελικής ειδοποίησης και της αποκοπής της παροχής.
• Ο Κώδικας Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες πρέπει να τροποποιηθεί και το χρονικό διάστημα μεταξύ πρώτης (1ης) ειδοποίησης και αποκοπής για τους Πελάτες που είναι στην Καθολική Υπηρεσία να οριστεί στις είκοσι (20) ημέρες. Πλέον ειδικά, απαιτείται προς τούτο αναδιατύπωση του Άρθρου 44 του Κώδικα Προμήθειας.
• Σε περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την αγορά στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος της ΡΑΕ σχετικά με την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας και αποφασιστεί να μην παρέχεται από τον Προμηθευτή με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς ανά κατηγορία Πελατών, τότε ο ΕΣΑΗ προτείνει ως τελευταίο και μεταβατικό μέτρο τον επιμερισμό των Πελατών της Καθολικής Υπηρεσίας σε όλους τους Προμηθευτές κατά αναλογία των μετρητών που εκπροσωπεί έκαστος.
Πολύ σωστή διάταξη. Έτσι λειτουργεί η ελεύθερη αγορά.