Οι διατάξεις των άρθρων 3 – 9 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται αναλογικά και στις θυγατρικές της ΔΕΗ ΑΕ, ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ και ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΑΕ.
Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»Άρθρο 10 – Εφαρμογή σε θυγατρικές ΔΕΗ
Άρθρο 10 – Εφαρμογή σε θυγατρικές ΔΕΗ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 01 – Χρονοδιάγραμμα για την έναρξη λειτουργίας των Αγορών Ενέργειας του ν. 4425/2016 (Α΄179)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 – Εναρμόνιση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1227/2011 (REMIT) για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Προσλήψεις προσωπικού ορισμένου χρόνου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Επιτροπή Προσλήψεων και Αμοιβών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Προγράμματα εθελουσίας εξόδου προσωπικού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Μετακινήσεις προσωπικού εντός Ομίλου
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Μεταφορά προσωπικού στο Δημόσιο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Πολιτική Προμηθειών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Εφαρμογή σε θυγατρικές ΔΕΗ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Προσαρμογή ειδικού τιμολογίου προσωπικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Τιτλοποίηση ΑπαιτήσεωνΆρθρο 12 – Τιτλοποίηση Απαιτήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Εναλλαγή στην Καθολική Υπηρεσία Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Εγγυήσεις Δήμων για οφειλές νομικών προσώπων ΟΤΑΆρθρο 14 – Εγγυήσεις Δήμων για οφειλές νομικών προσώπων ΟΤΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Μείωση Νυχτερινού Τιμολογίου
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Τροποποίηση των άρθρων 80ΣΤ επ. του ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17Άρθρο 17
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 – Ρυθμίσεις Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Αποζημίωση παραγωγών ΑΠΕ μέχρι την έναρξη συμμετοχής του ΦοΣΕTEΚ στην αγορά
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Συμμετοχή σταθμών ΑΠΕ στην χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς λειτουργική ενίσχυση
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Όροι και διαδικασία για χορήγησης μεμονωμένης ενίσχυσης σε σταθμούς ΑΠΕ ισχύος μεγαλύτερης των 250MW
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Υβριδικοί Σταθμοί στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Επέκταση χρόνου εγκατάστασης σταθμών ΣΗΘΥΑ για αγροτικές εκμεταλλεύσεις και τηλεθέρμανση πόλεων – Πλαίσιο αδειοδότησης για σταθμούς βιοαερίου (ΦΟΔΣΑ)
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Πλαίσιο εγκατάστασης Φ/Β σταθμών σε αγροτική γη (<1% αγροτικής γης)
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Ετήσια δήλωση κατ’ επάγγελμα αγροτών παραγωγών ΑΠΕ
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Εναρμόνιση με Κανονισμό για ευθύνη εξισορρόπησης σταθμών ΑΠΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Πλαίσιο ηλεκτροκίνησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Χρηματοδότηση Προγράμματος ΗΛΕΚΤΡΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 4342/2015Άρθρο 29 – Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Τροποποίηση του ν. 4123/2013 (Άρθρο 1 της Εκτελεστικής Οδηγίας 2018/1581/ΕΕ) για αποθέματα πετρελαίουΆρθρο 30 – Τροποποίηση του ν. 4123/2013 (Άρθρο 1 της Εκτελεστικής Οδηγίας 2018/1581/ΕΕ) για αποθέματα πετρελαίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 4602/2019 – ΕΑΓΜΕΆρθρο 31 – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 4602/2019 – ΕΑΓΜΕ
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
7 Νοεμβρίου 2019, 11:30
Ανοικτή σε Σχόλια έως
11 Νοεμβρίου 2019, 23:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 220 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Ένα Ευέλικτο Ενεργειακό Σύστημα με Συνδυασμό Τεχνολογιών η Απάντηση για την Παραγωγή Ενέργειας
Ένα Ευέλικτο Ενεργειακό Σύστημα με Συνδυασμό Τεχνολογιών η Απάντηση για την Παραγωγή Ενέργειας
των Κ. Πρωτοψάλτη και Σ. Μακρίδη
Σαβ, 9 Νοεμβρίου 2019 – 10:06
Το ενεργειακό ζήτημα είναι μια από τις βασικότερες, αν όχι η βασικότερη πρόκληση που καλείται ο σημερινός κόσμος να διαχειριστεί. Είναι ένα ζήτημα το οποίο χρήζει βελτιστοποίησης σε όλα τα επιμέρους σκέλη του: Την παραγωγή ενέργειας, την αποθήκευση καθώς και την διαχείριση-κατανάλωση
AddThis Sharing Buttons
Share to Facebook
Facebook15Share to TwitterTwitterShare to E-mailE-mailShare to ΕκτύπωσηΕκτύπωσηShare to Περισσότερα…
Περισσότερα…
Κατανάλωση – διαχείριση.
Τις τελευταίες δεκαετίες δίνεται μεγάλη έμφαση στην παραγωγή καθαρής ενέργειας από Ανανεώσιμες πηγές, στις δυνατότητες αποθήκευσης και φυσικά στη σχεδίαση και κατασκευή μηχανών, κατασκευών και -κτιρίων με όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Ένα εξίσου σημαντικό σκέλος στο οποίο καλούμαστε να συμμετέχουμε εφόσον θέλουμε να γίνουμε μέρος της λύσης είναι ο κύκλος ζωής προϊόντος [1], μια ολιστική προσέγγιση σε όλα τα στάδια της παραγωγή του προϊόντος, από τις πρώτες ύλες που χρειάζονται για την κατασκευή του μέχρι την τελική του χρήση και την ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση του. Σε όλα τα επιμέρους στάδια υπάρχουν πολλά περιθώρια ενεργειακής βελτιστοποίησης και εξοικονόμησης. Φανταστείτε λοιπόν μια βιομηχανία η οποία θα χρησιμοποιεί τον βέλτιστο κύκλο ζωής στην παραγωγή προϊόντων και μία οικονομία η οποία θα χρησιμοποιεί τις βέλτιστες πρακτικές της κυκλικής οικονομίας στην λογική του “zero waste” [2].Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό μετην επερχόμενη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διαχείριση χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως: τεχνητή νοημοσύνη, smart grids and cities, smart energy management systems στην νέα εποχή του internet of things, στον βαθμό που θα εφαρμοστούν,θα συντελέσουν αναπόφευκτα σημαντικό μέρος της αντιμετώπισηςτων προκλήσεων που έρχονται για την ορθή διαχείριση και κατανάλωση της ενέργειας.
Αποθήκευση ενέργειας
Η αποθήκευση ενέργειας είναι ένα από τα το πιο hot θέματα αυτή τη στιγμή σε ότι αφορά την έρευνα και καινοτομία στην βιομηχανία της ενέργειας. Αποθήκευση ενέργειας με την ευρύτερη έννοια μπορούμε να έχουμε με διάφορους τρόπους. Είτε με μπαταρίες διαφόρων ειδών και μεγεθών, είτε με αντλισιοταμίευση εκμεταλλευόμενοι το γεωδαιτικό δυναμικό, είτε παράγωντας υδρογόνο με την περίσσια ενέργεια από παραγωγή ΑΠΕ. Όλες οι παραπάνω τεχνολογίες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και η κάθε μία ταιριάζει κάθε φορά καλύτερα σε κάθε σύστημα αναλόγως τις συγκεκριμένες συνθήκες του κάθε project, τα μεγέθη αποθήκευσης ενέργειας, τους απαιτούμενους χρόνους φόρτισης και εκφόρτισης καθώς και άλλες απαιτήσεις λειτουργίας του δικτύου που τροφοδοτούν. Εκτός από την αντλισιοταμίευση η τεχνολογία μπαταριών [4], [5] και η παραγωγή και αποθήκευση υδρογόνου [6], [7] είναι δύο πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας οι οποίες θα συνεισφέρουν σημαντικά εφόσον αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα τους κατά την εφαρμογή τους σε υβριδικά συστήματα. Τέλος ένας παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη για το κομμάτι της πλήρης ηλεκτροκίνησης κυρίως στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι το να συνυπολογίσουμε στην εξίσωση και το περιβαλλοντικό-οικολογικό κόστος που προκαλείται από πρώτες ύλες σε σπάνιες γαίες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων έναντι των υβριδικών. [8]
Παραγωγή ενέργειας σε υβριδικά συστήματα.
Για την παραγωγή ενέργειας η απάντηση πλέον βρίσκεται σε ένα ολοκληρωμένο και έξυπνο ενεργειακό σύστημα με συνδυασμό τεχνολογιών, πλήρως ευέλικτο και ανταγωνιστικό. Σε ένα τέτοιο σύστημα θα έρχονται ως δεδομένα εισόδου όλοι εκείνοι οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής ενέργειας (τιμές καυσίμου, μετεωρολογικά δεδομένα, προβλεπόμενη ζήτηση-ώρες αιχμής κλπ) με στόχο την επεξεργασίας τους και την βέλτιστη διαχείριση παραγωγής. Τέτοια συστήματα θα μπορούν να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν από μικρές οικίες μέχρι μεγάλα ενεργειακά συγκροτήματα εκατοντάδων MW. Τέλος, δεδομένου την τεχνολογική ανάπτυξη των συστημάτων καύσης αεριοστροβίλων για την καύση υδρογόνου [9] σε συνδυασμό μετην ολοένα και πιοανταγωνιστική τιμή του(4,1 $/kg με πρόβλεψη για 2$/kg μέχρι το 2020 [10]), η προσθήκη υδρογόνου στο μείγμα καυσίμου μεγάλων σταθμών παραγωγής ενέργειας συνδυασμένου κύκλου (CCGT) δείχνει να έχει πολλές προοπτικές. Άρα λοιπόν, μια κατεύθυνση αναβάθμισης των υπαρχόντων και νέων μονάδων CCGT ώστε να καίνε υδρογόνο σε μίξη με το φυσικό αέριο ή σε πλήρη καύση το οποίο θα παράγεται με τεχνολογία ηλεκτρόλυσης νερού χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ, αποτελεί μία ανταγωνιστική πρόταση για το άμεσο μέλλον
Συνοψίζοντας, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει ένα μοναδικό μοντέλο το οποίο να λειτουργεί ως πανάκεια, αλλά θα πρέπει να αναγνωρίζουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε κάθε project και να προτείνουμε κάθε φορά την βέλτιστη λύση στην δεδομένη τεχνολογικά συγκυρία όπου βρισκόμαστε.
[1] http://www.ecodesign.at/about_ecodesign/the_product_life_cycle/EN/
[2] http://www.elot.gr/B-SECTION_LAVOUTA-VERI_13-10-17.pdf
[3] https://www.wastedive.com/news/world-bank-global-waste-generation-2050/533031/
[4] https://www.forbes.com/sites/jamesconca/2019/08/26/energys-future-battery-and-storage-technologies/#7274e4b644cf
[5] https://www.theguardian.com/news/2019/jan/14/on-the-charge-why-batteries-are-the-future-of-clean-energy
[6] https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0196890418303170
[7] https://www.renewableenergyworld.com/2014/07/16/hydrogen-energy-storage-a-new-solution-to-the-renewable-energy-intermittency-problem/#gref
[8] https://www.autogreeknews.gr/nea/polla-diafora/diafora-nea/anti-oikologika-ta-ilektrika-symfona-me-tin-toyota
[9] https://www.ge.com/reports/hydrogen-generation-gas-turbines-can-run-abundant-element-universe/
[10] https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/hydrogen-production-cost
Ο Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης είναι Μηχανολόγος Μηχανικός, MEng – συνεργάτης ερευνητής του InnoEnergy Matters Group του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Πατρών & Μηχανικός στην εταιρεία ΜΕΤΚΑ στο τμήμα Mechanical Engineering and Process.
O Δρ. Σοφοκλής Μακρίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής των Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι Ειδικός σε θέματα νανοσύνθετων υλικών και διεργασιών για Ενεργειακές και Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες.
https://www.energia.gr/article/161311/ena-eyelikto-energeiako-systhma-me-syndyasmo-tehnologion-h-apanthsh-gia-thn-paragogh-energeias
Γιατί το Υδρογόνο Μπορεί να Διαδραματίσει Πρωταγωνιστικό Ρόλο στις Ενεργειακές Εξελίξεις;
Γιατί το Υδρογόνο Μπορεί να Διαδραματίσει Πρωταγωνιστικό Ρόλο στις Ενεργειακές Εξελίξεις;
Του Δημήτρη Αβαρλή
Παρ, 8 Νοεμβρίου 2019 – 08:02
Το 2028 δεν είναι μακριά και το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων απαιτεί την γρήγορη αλλαγή του ενεργειακού μείγματος στη χώρα μας. Το υδρογόνο αποτελεί μια κατεύθυνση την οποία την ακολουθούν ήδη δέκα χώρες του κόσμου. Στη χώρα μας όπως αναφέρει στο energia.gr ο αναπληρωτής καθηγητής των Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Σοφοκλής Μακρίδης, μόνο με τη συστηματική ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών μπορούμε να κάνουμε το επόμενο βήμα και το υδρογόνο πρέπει
AddThis Sharing Buttons
Share to Facebook
Facebook40Share to TwitterTwitterShare to E-mailE-mailShare to ΕκτύπωσηΕκτύπωσηShare to Περισσότερα…
Περισσότερα…10
να βρίσκεται στη φαρέτρα των επιλογών που έχει στα χέρια της η πολιτεία. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη μια συζήτηση στη δυτική Μακεδονία για την κατάσταση που θα δημιουργηθεί στη μετα-λιγνίτη εποχή. Ως μια από τις λύσεις που υπάρχουν στο τραπέζι είναι η αξιοποίηση του υδρογόνου.
Όμως, εδώ γεννάται το ερώτημα εάν έχει η χώρα μας το ρυθμιστικό πλαίσιο για να αναπτυχθεί αυτή η σχετικά νέα τεχνολογία για την αξιοποίηση του υδρογόνου. Η χώρα μας έχει μόνο υιοθετήσει την κοινοτική οδηγία του 2014 που προβλέπει τη χρήση τριών εναλλακτικών καυσίμων: τα βιοκαύσιμα, τον ηλεκτρισμό για αυτοκίνητα με μπαταρίες και το υδρογόνο. Η Ελλάδα δυστυχώς δεν έχει αναπτύξει τις υποδομές για να καρποφορήσει η προσπάθεια της ενεργειακής μετάβασης. Όπως επισημαίνουν αναλυτές, η λύση της αποθήκευσης ενέργειας με τη χρήση του υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο αρκετών χωρών. Ειδικά, στα ελληνικά νησιά θα μπορούσε να συνεισφέρει στην ενεργειακή τους αυτονομία. Παράλληλα, θα μπορούν να λειτουργούν στο μέλλον σταθμοί συνδυασμένου κύκλου με τη χρήση και του υδρογόνου. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε δεν υπάρχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, ενώ μόλις πριν ένα μήνα γνωστοποιήθηκε από το ΥΠΕΝ ότι επεξεργάζεται νόμο για τα υβριδικά συστήματα.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν σημασία τα όσα αναφέρει στο energia.gr ο αναπληρωτής καθηγητής των Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Πατρών, κ. Σοφοκλής Μακρίδης. Ειδικότερα, τονίζει πως «όλα είναι θέμα πολιτικής απόφασης, θα μπορούσε για παράδειγμα με ένα νομοθετικό πλαίσιο να δίνεται η δυνατότητα παραγωγής υδρογόνου και διανομής του στο υπάρχον δίκτυο φυσικού αερίου». Σημείωσε πως υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα και ανέφερε ως παράδειγμα την εταιρεία SEAWINDTECHNOLOGY, όπου κατέθεσε πρόταση να φτιάξει μονάδες παραγωγής υδρογόνο στην Πάτμο και στους Λειψούς. Πρόταση η οποία, όμως, δεν φαίνεται ότι θα καρποφορήσει…
Ο κ. Μακρίδης, βέβαια, άφησε παράλληλα αιχμές και σε σχέση με τους στόχους που θα θέσει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενεργεία για το Κλίμα για το υδρογόνο, εκτιμώντας πως θα είναι γενικόλογοι. Κάτι βέβαια που ίσχυε και για το πρωταρχικό κείμενο, δηλαδή πριν λάβει η νέα ηγεσία του υπουργείου την απόφαση να το αναθεωρήσει. Υπογράμμισε, όμως, πως «η μόνη λύση για να υπάρξει σοβαρή αλλαγή στη χώρα μας είναι να πειστούν οι τοπικές κοινωνίες και να αναπτύξουν μικρές δομές του ενός ή δύο εκατ. ευρώ για να φτιάξουν κάτι που να λειτουργεί αποδοτικά. Στο πλαίσιο αυτό, όπως σημείωσε θα υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση στο Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας για να ενημερωθούν και τα παιδιά στα σχολεία. Παράλληλα, όπως είπε είναι αναγκαία η ενημέρωση των δήμων. Σε κάθε περίπτωση, είπε καταλήγοντας, χρειάζεται ένα πραγματικό γραφείο καινοτομίας με συμβούλους που θα συντονίζουν συγκεκριμένες δράσεις, με μηχανολόγους και με ανθρώπους του πανεπιστημίου να απασχολούνται μέσα σε αυτό.
Και ενώ στη χώρα μας έχουμε αυτά τα δεδομένα στον υπόλοιπο κόσμο οι εξελίξεις είναι αλματώδεις σε σχέση με το υδρογόνο. Δέκα χώρες αυτή τη στιγμή εστιάζουν σε αυτή την πηγή ενέργειας. Αυτές είναι η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Κίνα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιαπωνία, η Νορβηγία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νότια Κορέα και οι ΗΠΑ. Για παράδειγμα στη Γερμανία, η οποία είναι ήδη πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου, έχει τεθεί στόχος να αναπτυχθούν 20 ερευνητικά εργαστήρια, με συνολικό προϋπολογισμό 100 εκατομμυρίων ευρώ. «Το υδρογόνο είναι ένα από τα πιο καυτά θέματα στην ενεργειακή μετάβαση στη χώρα αυτή τη στιγμή», δήλωσε στο Bloomberg τον Αύγουστο η Inga Posch, διευθύνων σύμβουλος της FNB Gas, της ομοσπονδίας των επιχειρήσεων εκμετάλλευσης δικτύων φυσικού αερίου της Γερμανίας.
https://www.energia.gr/article/161284/giati-to-ydrogono-mporei-na-diadramatisei-protagonistiko-rolo-stis-energeiakes-exelixeis
Σοφοκλής Μακρίδης
https://www.linkedin.com/in/sofoklis-makridis/
1. Επαναφορά των Κλάδων της «Λιγνιτικής Μεγαλόπολης Α.Ε. και «Λιγνιτική Μελίτης Α.Ε.» Στη ΔΕΗ Α.Ε.
Ν. 4533/2018 (ΦΕΚ Α 75/27-4-2018) «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού και άλλες διατάξεις». Με το άρθρο 1, παρ. 2 «2. Η αποεπένδυση πραγματοποιείται με απόσχιση και εισφορά από τη ΔΕΗ Α.Ε. του παρακάτω περιγραφόμενου λιγνιτικού ηλεκτροπαραγωγικού δυναμικού της ΔΕΗ Α.Ε. μετά των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης της ΔΕΗ Α.Ε. επί ορισμένων με τον παρόντα νόμο κοιτασμάτων λιγνίτη, καθώς και λοιπών συναφών στοιχείων ενεργητικού, παθητικού και ανθρώπινου δυναμικού ως ξεχωριστών κλάδων σε καθεμία από τις δύο νέες εταιρείες, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και ολοκληρώνεται με τη μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών εκδόσεως των νέων εταιρειών σε προτιμητέους επενδυτές που θα αναδειχθούν στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 3. Ειδικότερα, στην πρώτη εταιρεία η ΔΕΗ Α.Ε. εισφέρει ως κλάδο τα περιουσιακά στοιχεία, δικαιώματα και υποχρεώσεις που αφορούν στη λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγική δραστηριότητά της στην περιοχή της Μελίτης Φλώριναςκαι στην ευρύτερη αυτής περιοχή, όπου έχουν χωροθετηθεί δημόσια λιγνιτικά κοιτάσματα και στη δεύτερη εταιρεία εισφέρει ως κλάδο τα περιουσιακά στοιχεία, δικαιώματα και υποχρεώσεις που αφορούν στη λιγνιτική ηλεκτροπαραγωγική δραστηριότητά της στην περιοχή της Μεγαλόπολης Αρκαδίας, όπως ειδικότερα ορίζονται στον παρόντα νόμο»……
Συμπλήρωση:«Οι λιγνιτικές μονάδες Μεγαλόπολης και Μελίτης να ενσωματωθούν στη ΔΕΗ Α.Ε. αφού το σχέδιο αποεπένδυσης (πώλησης) απέτυχε. Η σημερινή κυβέρνηση ως αντιπολίτευση τότε το κατήγγειλε ως μη αποτελεσματικό μέτρο. Σήμερα επιβάλλεται η ενσωμάτωσή τους στη ΔΕΗ Α.Ε.».
2. Επίσης στον Ν. 4533/2018 (ΦΕΚ Α 75/27-4-2018) «Διαρθρωτικά μέτρα για την πρόσβαση στο λιγνίτη και το περαιτέρω άνοιγμα της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρισμού και άλλες διατάξεις». Στο Άρθρο 3 παρ. 10 Ν. 4533/2018: «Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της παραγράφου 2 και μέχρι την ολοκλήρωση του έργου επέκτασης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) 400 kV προς την Πελοπόννησο και ιδίως προς τη Μεγαλόπολη σύμφωνα με το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συστήματος Μεταφοράς (ΔΠΑ) του ΕΣΜΗΕ της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., η αποδιδόμενη ισχύς της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής υπ’ αριθμ. 5 του ΑΗΣ Β΄ Μεγαλόπολης (Μεγαλόπολη 5) της ΔΕΗ Α.Ε. δεν δύναται να υπερβεί τα 500 MW ανεξαρτήτως της εγκατεστημένης ισχύος αυτού, εφόσον κατά την τεκμηριωμένη κρίση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε., ως Διαχειριστή του ΕΣΜΗΕ, εγείρονται ζητήματα ευστάθειας, περιλαμβανομένων ζητημάτων συμφόρησης και ασφάλειας του ΕΣΜΗΕ στην Πελοπόννησο».
Τροποποίηση – κατάργηση της παραγράφου 10 του άρθρου 3 του Ν. 4533/2018: «Η αποδιδόμενη ισχύς της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής υπ’ αριθμ. 5 του ΑΗΣ Μεγαλόπολης (Μεγαλόπολη 5) της ΔΕΗ Α.Ε. να πραγματοποιείται στο Σύστημα σύμφωνα με της εγκατεστημένη ισχύ της εν λόγω μονάδας»
Αιτιολόγηση: «Η εν λόγω διάταξη συμπεριελήφθη στο άρθρο 3, παρ. 10 του Ν. 4533/2018. Η διάταξη αυτή αποτελούσε κίνητρο για να γίνει ελκυστική στους ενδιαφερόμενους αγοραστές η απόφαση για την αποεπένδυση των δυο λιγνιτικών μονάδων της Μεγαλόπολης. Αυτή η διαδικασία έχει καταστεί τελεσίδικα άγονη.
Τα προβλήματα πιθανής συμφόρησης, ευστάθειας και ασφάλειας του ΕΣΜΗΕ στην Πελοπόννησο ανήκουν στη δικαιοδοσία σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία και ασκούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς (ΔΣΜ). Ευθύνη του ΔΣΜ είναι να διευθετεί εν όλω ή εν μέρει τις επιπτώσεις της πιθανής συμφόρησης στο ΕΣΜΗΕ και στην Πελοπόννησο και αυτό μπορεί να το κάνει χωρίς κανένα διοικητικό περιορισμό.
Επειδή η διαδικασία της αποεπένδυσης απέτυχε η συνεχιζόμενη αποστέρηση της δυνατότητας λειτουργίας της 5ης Μονάδα της ΔΕΗ Α.Ε. της Μεγαλόπολης μέχρι την ονομαστική της ισχύ 811 MW ακόμη και όταν οι δύο λιγντικές μονάδες της Μεγαλόπολης της ΔΕΗ Α.Ε βρίσκονται εκτός λειτουργίας προκαλεί οικονομική ζημία σε βάρος της ΔΕΗ και ωφελεί σκανδαλωδώς τους ανταγωνιστές της».
Να αναφέρεται ότι οι διατάξεις των άρθρων 3-9 του παρόντος νόμου εφαρμόζονται και στις θυγατρικές
Λιγνιτική Μεγαλόπολης Α.Ε. και Λιγνιτική Μελίτης Α.Ε..
Οι διατάξεις των άρθρων 3 – 9 εφαρμόζονται αναλογικά στις θυγατρικές, Λιγνιτική Μεγαλόπολης Α.Ε, Λιγνιτική Μελίτης Α.Ε.;