Η παράγραφος 1 του άρθρου 42 του ν. 4042/2012 , όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Καθιερώνεται ηλεκτρονικό μητρώο αποβλήτων (ΗΜΑ), για τη συστηματική συλλογή και επεξεργασία στοιχείων παραγωγής και διαχείρισης των αποβλήτων, καθώς και την καταχώριση κάθε οργανισμού ή επιχείρησης που παράγει απόβλητα ή πραγματοποιεί εργασίες επεξεργασίας αποβλήτων και εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4014/2011 (Α΄ 209) ή συλλέγει και μεταφέρει απόβλητα σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 36 του παρόντος. Υποχρέωση καταχώρισης στο ΗΜΑ έχουν και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) Α΄ βαθμού.».
Άρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Υπάρχουν διατάξεις της κείμενης περιβαλλοντικής νομοθεσίας οι οποίες δημιουργούν σημαντικά προβλήματα στην ομαλή αδειοδότηση των εξορυκτικών έργων. Επίσης εντοπίζονται κενά στη νομοθεσία που επιτρέπουν ποικίλες ερμηνείες από τις υπηρεσίες στις διάφορες φάσεις αδειοδότησης. Προκειμένου, να αρθούν τα προβλήματα αυτά και να βελτιωθεί η κείμενη περιβαλλοντική νομοθεσία, προτείνουμε τα παρακάτω:
Προτεινόμενες τροποποιήσεις για τη διαχείριση υδατορεμάτων
Προτεινόμενες προσθήκες:
Άρθρο 1 ν. 4258/2014
Έργα προστασίας ορυχείων που σχετίζονται με τα προβλεπόμενα στον ΚΜΛΕ περί προστασίας εργοταξίων από εισροή υδάτων, εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του παρόντος νόμου.
Άρθρο 2 ν. 4258/2014
Μετά την υιοθέτηση υδατορέματος και την έκδοση της ΑΕΠΟ, εν αναμονή της έκδοσης ΠΔ, τα εξορυκτικά έργα μπορούν να λειτουργήσουν με την προϋπόθεση ότι μέχρι την έκδοση του αντίστοιχου ΠΔ, το υδατόρεμα θα προστατεύεται με μία ζώνη ένθεν και ένθεν της κοίτης του, πλάτους 30 μέτρων.
Σχόλιο:
Το θεσμικό πλαίσιο (Ν. 4258/2014) οριοθέτησης υδατορεμάτων δημιουργεί προβλήματα και καθυστερήσεις στη μεταλλευτική δραστηριότητα.
Θα πρέπει να θεσπιστεί απλούστερη διαδικασία για την οριοθέτηση υδατορεμάτων εντός εξορυκτικών χώρων, η οποία θα σχετίζεται με τα προβλεπόμενα στον ΚΜΛΕ περί προστασίας εργοταξίων από εισροή υδάτων. Δεν νοούνται τα έργα προστασίας ορυχείων όπως περιμετρικές και αποστραγγιστικές τάφροι ως υδατορέματα, ούτε πρέπει να εμπίπτουν στις διαδικασίες οριοθέτησης.
Χρειάζεται σαφέστερο κανονιστικό πλαίσιο που δεν θα επιτρέπει διάφορες ερμηνείες από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών. Υπάρχουν Περιφέρειες που ζητούν οριοθέτηση υδατορεμάτων (ακόμη και υπαρχουσών τεχνητών τάφρων), που θα καταστραφούν από την εξορυκτική δραστηριότητα. Δεν έχει νόημα οριοθέτηση υδατορεμάτων, όταν αυτά βρίσκονται εντός του πολύγωνου της ανάπτυξης των εξορυκτικών έργων και φυσικά θα καταστραφούν από αυτά.
Βασικό στοιχείο στην απλοποίηση του θέματος, θεωρούμε ότι είναι η δυνατότητα (μέσω τροποποίησης του ν. 4258/2014) να μπορεί να λειτουργήσει το εξορυκτικό έργο με την έκδοση της ΑΕΠΟ (η οριοθέτηση ρέματος αποτελεί στοιχείο της εγκεκριμένης ΑΕΠΟ) και εν αναμονή της έκδοσης ΠΔ. Αυτό με την προϋπόθεση ότι μέχρι την έκδοση ΠΔ το υδατόρεμα θα προστατεύεται με μία ζώνη ένθεν και ένθεν της κοίτης του πλάτους 30 μέτρων (κάτι ανάλογο που προβλέπεται στα κτιριοδομικά).
Διαχείριση Υδάτων για Προστασία Εξορυκτικών Έργων
ΚΥΑ οικ. 146896/17-10-2014 .Κατηγορίες αδειών χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης των υδάτων. Διαδικασία και όροι έκδοσης των αδειών, περιεχόμενο και διάρκεια ισχύος τους και άλλες συναφείς διατάξεις
Σχόλιο
Η κατασκευή αποστραγγιστικών έργων ή αποστραγγιστικών γεωτρήσεων, ώστε να μπορεί, για λόγους ασφάλειας του έργου, να αντιμετωπιστεί η εισροή υδάτων, είναι κάτι το σύνηθες για την εξορυκτική δραστηριότητα.
Παρερμηνεύεται η ΚΥΑ οικ. 146896/17-10-2014 (άδειες χρήσης και εκτέλεσης έργων αξιοποίησης υδάτων) και απαιτείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες αδειοδότηση έργων «χρήσης» νερού, ενώ δεν γίνεται χρήση.
Η αποστράγγιση δεν συνιστά χρήση.
Πρόταση προσθήκης:
Τα αποστραγγιστικά έργα ορυχείων-μεταλλείων-λατομείων δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της άδειας χρήσης υδάτων.
Επιστροφές-παραδόσεις αποκατεστημένων περιοχών που ήταν δασικές πριν την άσκηση εξορυκτικής δραστηριότητας
Σχόλιο:
Οι καθυστερήσεις παραλαβής αποκατεστημένων περιοχών είναι καθοριστικής σημασίας προκειμένου να επιστρέφονται οι εγγυητικές που έχουν κατατεθεί για την αποκατάσταση, στο πλαίσιο εφαρμογής του νόμου 4512/2018.
Πρόταση:
Εντός τριάντα ημερών από την αίτηση του φορέα για παραλαβή αποκατεστημένων εγκαταστάσεων συγκροτείται επιτροπή παραλαβής από τα κατά τόπους δασαρχεία, η οποία προβαίνει σε σχετική αυτοψία και έκδοση έγγραφης απόφασης παραλαβής/ολοκλήρωσης του έργου αποκατάστασης και επιστροφής της εγγυητικής
ΚΥΑ 39624/2209/Ε103/2009 περί χαρακτηρισμού αποβλήτων
Να ενσωματωθούν όλα τα πρότυπα περί χαρακτηρισμού αποβλήτων και αντίστοιχης δειγματοληψίας και συγκεκριμένα:
Πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 14899:2005 “Characterization of waste – Sampling of waste materials – Framework for the preparation and application of a Sampling Plan”
CEN/TR 15310-1:2006
CEN/TR 16365 «Χαρακτηρισμός αποβλήτων – Δειγματοληψία εξορυκτικών αποβλήτων»
Τα υπολείμματα εξορυκτικών αποβλήτων, τα επιβαρυμένα εδάφη από εγκαταστάσεις εξορυκτικών αποβλήτων και η ιλύς κατεργασίας νερών μεταλλείων στη διαχείριση εξορυκτικών αποβλήτων (και όχι τη διαχείρισή τους ως βιομηχανικά απόβλητα).
Αδειοδοτήσεις εγκατάστασης εξορυκτικών αποβλήτων
1. Εγκαταστάσεις αποβλήτων κατηγορίας «Α»
Ζητούνται για να αδειοδοτηθούν, τα παρακάτω:
1. ΜΠΕ & Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΣΔΑ)
2. Τεχνική Μελέτη του άρθρου 4 και 101 του ΚΜΛΕ
3. Άδεια Εγκατάστασης του άρθρου 103 του ΚΜΛΕ
4. Υποβολή όλων των προβλεπόμενων από την παρ. Γ.1 & Γ.2 του ά. 11 της ΚΥΑ 39624/2209/Ε103 μελετών και στοιχείων, περιλαμβανομένων του θεωρημένου Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων, της Μελέτης Επικινδυνότητας και του Εσωτερικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης, καθώς και της αντίστοιχης Εγγυητικής Επιστολής
5. Μακροσκοπικός τεχνικός έλεγχος της εγκατάστασης εξορυκτικών αποβλήτων σύμφωνα με την παρ. Γ.4 του ά. 11 της ΚΥΑ 39624/2209/Ε103 από την ΔΜΕΒΟ/ΥΠΕΝ, ως αδειοδοτούσα αρχή, με σύνταξη σχετικής έκθεσης
6. Καταχώρηση της Μελέτης Ασφάλειας και του Εσωτερικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης με Απόφαση ΥΠΕΝ
7. Γνωστοποίηση λειτουργίας (αρ. καταχ. notify business)
8. Ειδικός Κανονισμός Ασφαλούς Λειτουργίας και Συντήρησης
Παρόλα αυτά, οι ελεγκτικές υπηρεσίες ζητούν εκτός από τα προηγούμενα και την αδειοδότηση των εγκαταστάσεων με βάση τα άρθρα 36 και 57 του Ν.4042/2012, το άρθρο 9 της ΚΥΑ 29407/3508/2002 και μελέτες σύμφωνα με τις παρ. 5.2 και 5.3 του Παραρτήματος II της ΚΥΑ 24944/1159/2006.
Οι νομοθετικές αυτές διατάξεις αφορούν βιομηχανικά απόβλητα και ξεκαθαρίζουν ότι στο πεδίο εφαρμογής τους δεν ανήκουν τα εξορυκτικά απόβλητα.
Σε όλες τις χώρες, οι εγκαταστάσεις εξορυκτικών αποβλήτων και τα εξορυκτικά τους απόβλητα δεν αδειοδοτούνται με βάση τις διατάξεις των αντίστοιχων βιομηχανικών.
Παρόλα αυτά, εκτός από την κεντρική αδειοδότηση, με βάση τις οχτώ εγκρίσεις που προαναφέρθηκαν, η εξορυκτική δραστηριότητα με εγκαταστάσεις τύπου Α, οδηγείται σε αδειοδότηση από την Περιφέρεια με κανονιστικές διατάξεις που δεν αφορούν εξορυκτικά απόβλητα.
Πρόταση:
Να γίνει ξεκάθαρη αναφορά στο νέο σχέδιο νόμου ότι οι εγκαταστάσεις εξορυκτικών αποβλήτων αδειοδοτούνται μόνο με τις οχτώ προαναφερμένες εγκρίσεις, χωρίς καμία ανάμειξη του ν. 4042/2012 και των ερμηνευτικών αυτού ΚΥΑ, που αφορούν μόνο βιομηχανικά απόβλητα.
2. Εγκαταστάσεις αποβλήτων «μη Α»
Ο χαρακτηρισμός αποβλήτων που απαιτείται γι’ αυτές, θα πρέπει να γίνεται άπαξ. Πρέπει να δημιουργηθεί κατάλογος με τα υπάρχοντα εξορυκτικά απόβλητα, τα οποία με βάση συγκεκριμένες μελέτες, χαρακτηρίζονται ως αδρανή ή ως μη αδρανή μη επικίνδυνα.
Έτσι σε κάθε κατατιθέμενη ΜΠΕ για ίδιας φύσης απόβλητα που έχουν χαρακτηριστεί προηγούμενα, να μην χρειάζεται η επανάληψη χαρακτηρισμού τους.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα πρέπει να ενταχθούν στο νέο σχέδιο νόμου.
Προσθήκη στο τελευταίο εδάφιο του άρθρου 42 παραγρ. 1 του ν. 4042/2012:
«Υποχρέωση καταχώρησης στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων, δεν υπάρχει για τα εξορυκτικά απόβλητα»
Το Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων υφίσταται ήδη και η απρόσκοπτη λειτουργία του είναι επιβεβλημένη. Όμως το πρόβλημα που παρατηρείται είναι η μη καταχώρηση δεδομένων από πολλούς υπόχρεους φορείς και επιχειρήσεις ή/και η αναληθή καταχώρηση δεδομένων.
Σε αυτό το πλαίσιο, το νομοσχέδιο θα πρέπει να προβλέψει τα εξής:
• Υποχρεωτική δημοσιοποίηση των επιδόσεων κάθε φορέα, μιας και η διαχείριση αποβλήτων δεν μπορεί να θεωρείται εμπορικό μυστικό αλλά μείζον ζήτημα προάσπισης του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας.
• Διενέργεια αιφνίδιων δειγματοληπτικών ελέγχων για την ακρίβεια των καταχωρούμενων δεδομένων από τα αρμόδια όργανα (επιθεωρητές περιβάλλοντος, δ/νσεις περιβάλλοντος Περιφερειών κοκ).
• Επιβολή αυστηρών ποινών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που δεν μετέχουν στο ΗΜΑ ή καταχωρούν ψευδή δεδομένα.
Πρέπει συγκεκριμένα να καταγραφεί στη νομοθεσία το είδος των ελέγχων καθώς επίσης και κάθε πότε θα παράγονται reports που θα βγαίνουν στη δημοσιότητα χωρίς να αναφέρονται τα ονόματα των επιχειρήσεων που έχουν ελεγχθεί. Απαιτείται η άμεση αναβάθμιση του ΗΜΑ προκειμένου να μπορεί να εκτελεί αυτόματα cross – checkings και να καταγράφει τις περιπτώσεις των μεγάλων αποκλίσεων.
Η επιδιωκόμενη απλοποίηση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης
ενέχει τον κίνδυνο διολίσθησης σε έγκριση εσφαλμένων ή ελλιπών στοιχείων
έργων και δραστηριοτήτων στερώντας το απαραίτητο υπόβαθρο για μια σωστή
και αποτελεσματική περιβαλλοντική επιθεώρηση με αποτέλεσμα την αδυναμία
ουσιαστικής προστασίας του περιβάλλοντος.
Στο εθνικό δίκαιο υπάρχει μια συμμετρία στη διαχείριση των ΕΑ και μη ΕΑ.
Μη Επικίνδυνα Απόβλητα:
Διοικητικές διαδικασίες: Κ.Υ.Α. ΗΠ/50910/2727/03
Τεχνικές προδιαγραφές διαχείρισης: Κ.Υ.Α. οικ. 114218/97
Επικίνδυνα Απόβλητα
Διοικητικές διαδικασίες: Κ.Υ.Α. ΗΠ/13588/725/06
Τεχνικές προδιαγραφές διαχείρισης: Κ.Υ.Α. ΗΠ/24944/1159/06
Το παράδοξο στην εθνική νομοθεσία είναι ότι οι ως άνω ΚΥΑ είχαν προηγηθεί του Νόμου ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ: Ν.4042/12.
Δεν έχουν αναλυθεί επαρκώς οι επιπτώσεις από την κατάργηση της ΚΥΑ 50910. Η συγκεκριμένη ΚΥΑ σηκώνει το βάρος της διοικητικής διαδικασίας αλλά και των τεχνικών προδιαγραφών που αφορούν τη διαχείριση των μη ΕΑ, μέσω της ματαβατικής διάταξής της που διατηρεί σε ισχύ την Κ.Υ.Α. οικ. 114218/97. Η ΚΥΑ 50910 μπορεί να χρήζει επικαιροποίησης αλλά όχι κατάργησης.
Συμπέρασμα:
Έκπτωση στο παραγόμενο επιστημονικό έργο.
Περιφρόνηση της νομιμότητας.
Απαξίωση του ρόλου του δημόσιου λειτουργού.
Χάος στην κοινωνία.
Νέα ύλη για δικηγόρους.
Θυσία της προστασίας του περιβάλλοντος στο βωμό της ανάπτυξης.
Βραχυπρόθεσμα οφέλη και μακροπρόθεσμες οδυνηρές συνέπειες τόσο στο
περιβάλλον όσο και στην οικονομία.
Ισοδύναμη πρόταση άμεσου αποτελέσματος και μηδενικού δημοσιοοικονομικού κόστους: Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας. Αυτή μπορεί να γίνει υπό μορφή
Εγκυκλίου συνταχθείσα από επίλεκτη ομάδα έμπειρων δημόσιων λειτουργών μέσα σε 10 μέρες. Εν συνεχεία να υπάρχει μέριμνα για διαρκή επικαιροποίηση της κωδικοποίησης, ώστε να είναι πάντα ενημερωμένη με τις τρέχουσες εξελίξεις. Αυτό θα βελτιώσει την ποιότητα του παραγόμενου επιστημονικού έργου μέσω των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, θα μειώσει το χρόνο ελέγχου και θα επισπεύσει τις διαδικασίες αδειοδότησης.
Σε παραγωγικές – μεταποιητικές επιχειρήσεις, τα παραπροϊόντα της παραγωγικής τους διαδικασίας, τα οποία χρησιμοποιούνται ως Α’ ή Βοηθητικές Ύλες από την ίδια επιχείρηση για ανακύκλωση εντός της παραγωγικής της διαδικασίας, ή για παραγωγή άλλου τύπου προϊόντος, ή διατίθενται με ή χωρίς επεξεργασία για χρήση από άλλους φορείς και δεν έχουν επικίνδυνα χαρακτηριστικά, να μην θεωρούνται απόβλητα και να μην υπάρχει η υποχρέωση καταγραφής τους ως τέτοια, το ΗΜΑ.
Επιπλέον, για τα υλικά αυτά, εφόσον είναι αδρανή και δεν υπάρχει κίνδυνος διασποράς τους προς το περιβάλλον, ενώ δεν είναι επικίνδυνα, να είναι επιτρεπτή η αποθήκευσή τους σε υπαίθριους διαμορφωμένους χώρους.
Να μην είναι υποχρεωτική η αποθήκευση σε κάδους, όσων υλικών μπορούν να είναι αποθηκευμένα χύδην σε διαμορφωμένους χώρους, χωρίς να προκαλούν κίνδυνο του περιβάλλοντος, με τάξη.
Για την καλύτερη ιχνηλάτηση των αποβλήτων, το ΗΜΑ να δίνει τη δυνατότητα ημερήσιας καταχώρησης παραγωγής και διαχείρισης των αποβλήτων αναλυτικά, καθώς και καταχώρηση των μέσων συλλογής και μεταφοράς που χρησιμοποιήθηκαν.
Θα πρέπει να καταγράφονται και τα απόβλητα που καταλήγουν στις δημόσιες υποδομές για να υπάρχει σωστός προγραμματισμός.