Ο ΟΦΥΠΕΚΑ διαρθρώνεται ως εξής:
1. Γενική Διεύθυνση Διοικητικού-Οικονομικού, στην οποία υπάγεται η Διεύθυνση Διοικητικού και η Διεύθυνση Οικονομικού.
2. Γενική Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, στην οποία υπάγεται η Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Βόρειου Τομέα και Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Νότιου Τομέα. Οι Διευθύνσεις αυτές εποπτεύουν τις Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών της γεωγραφικής τους αρμοδιότητας, οι οποίες διαρθρώνονται σε επίπεδο Τμήματος και εμφανίζονται στο Παράρτημα Ι του παρόντος.
3. Γενική Διεύθυνση Αειφόρου Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής, στην οποία υπάγεται η Διεύθυνση Αειφόρου Ανάπτυξης και η Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής.
Άρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 80 ΣχόλιαΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟ
- 69 ΣχόλιαΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 03 Απλοποίηση διαδικασίας ανανέωσης ΑΕΠΟ
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 04 Απλοποίηση διαδικασίας τροποποίησης ΑΕΠΟ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 05 Περιεχόμενο Φακέλων Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 06 Συμβούλια Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πιστοποιημένοι Αξιολογητές ΜΠΕ
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 08 Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 09 Λοιπές τροποποιήσεις του ν. 4014/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ορισμοί
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 11 Βεβαίωση Παραγωγού Ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διασφάλιση Υλοποίησης των Έργων
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 13 Περιορισμοί χωροθέτησης σταθμών Α.Π.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 14 Περιοχές με κορεσμένα δίκτυα
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 15 Επικαλύψεις και Συγκρούσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση εφάπαξ τέλους υποβολής αίτησης
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 17 Εφάπαξ Τέλος Έκδοσης Βεβαίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κανονισμός Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε., Σ.Η.Θ.Υ.Α. και Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19 Βεβαίωση Ειδικών Έργων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ειδικό Μητρώο Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Τροποποιούμενες Διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Μεταβατικές διατάξεις – Έκδοση Βεβαιώσεων και Βεβαιώσεων Ειδικών Έργων μέχρι τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα μέχρι και τον κύκλο Ιουνίου 2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 24 Μεταβατικές διατάξεις – Αιτήματα από τον κύκλο Σεπτεμβρίου 2018 και εφεξής και λοιπές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις – Υφιστάμενες Άδειες Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 26 Οι Φορείς του Εθνικού Συστήματος Διακυβέρνησης
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 28 Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 29 Οργανωτική Διάρθρωση ΟΦΥΠΕΚΑ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 30 Γενικοί Διευθυντές
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 31 Πόροι και Οικονομική Διαχείριση του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 32 Οργάνωση, Στελέχωση και Λειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 33 Εργαλεία του Συστήματος Διακυβέρνησης Προστατευόμενων Περιοχών
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 35 Επιτροπές Διαχείρισης των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αξιολόγηση των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 37 Προγραμματικές Συμβάσεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μνημόνια Συνεργασίας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 39 Συνεργασία με Περιφέρειες
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 40 Συνεργασία με Δήμους
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 41 Μητρώο Περιβαλλοντικών Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και Φορέων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 42 Σχέδιο Δράσης βελτίωσης της δημόσιας πολιτικής Προστατευόμενων Περιοχών
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 43 Μεταβατικές Διατάξεις
- 184 ΣχόλιαΆρθρο 44 Τροποποίηση του π.δ. 59/2018
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 Προστατευόμενες περιοχές και σχέδια διαχείρισης αυτών
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 46 Χαρακτηρισμοί και ζώνες προστασίας περιοχών
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 47 Ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες, σχέδια διαχείρισης και καθορισμός χρήσεων γης στις προστατευόμενες περιοχές
- 139 ΣχόλιαΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 49 Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 50 Ανάρτηση δασικών χαρτών σε συμμόρφωση με την 685/2019 απόφαση του ΣτΕ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 51 Πεδίο εφαρμογής – διαδικασία για την υπαγωγή στο πλαίσιο του παρόντος νόμου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 52 Υποβολή αιτημάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 53 Σύνταξη οικονομοτεχνικών μελετών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Περιεχόμενο του προεδρικού διατάγματος
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 55 Απόφαση περί υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 56 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Τοπικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 58 Έκδοση αδειών
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 59 Βιολογικά απόβλητα (άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 1, στοιχείο 19 της Οδηγίας 2018/851/ΕΕ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 60 Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 62 Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 63 Υποχρεώσεις μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 64 Χρηματοδότηση δαπάνης κατασκευής δικτύου αποχέτευσης για τους οικισμούς της Οδηγίας 91/271/ΕΟΚ
- 110 ΣχόλιαΆρθρο 65 Τροποποίηση του άρθρου 6Α ν. 2939/2001
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 66 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Μαρτίου 2020, 07:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Μαρτίου 2020, 09:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
24 Σχόλια 1579 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Στην παράγραφο 2 αναφέρεται Παράρτημα Ι, το οποίο προφανώς αφορά τον Πίνακα Αντιστοιχίας ΦΔΠΠ / ΜΔΠΠ, ο οποίος ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν διευκρινίζει ποιες περιοχές Natura θα εποπτεύονται από την κάθε νέα Μονάδα.
Οι ΜΔΠΠ καλούνται να διαχειριστούν πολύ μεγάλες εκτάσεις και είναι βέβαιο πως θα προκύψουν σημαντικά προβλήματα στην εποπτεία / προστασία των περιοχών Natura (πολύ μεγάλη απόσταση από πιθανές έδρες / πολύ μεγάλη διαφοροποίηση φυσικών οικοσυστημάτων). Ενδεικτικό το παράδειγμα της νέας «Μονάδας Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Ανατολικής Κρήτης», καθώς εφόσον η έδρα του τμήματος παραμείνει στο Ηράκλειο η περιοχή “αρμοδιότητάς” της GR4320006 απέχει περισσότερο από 140 χιλιόμετρα και μάλιστα μέσω ενός ιδιαίτερα προβληματικού οδικού δικτύου.
Η διάρθρωση του ΟΦΥΠΕΚΑ σε μία Γενική Δ/νση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών με δύο Δ/νσεις, μία για Διαχείριση Π.Π. Βόρειου Τομέα και μία για Διαχείριση Π.Π. Νοτίου Τομέα θα είναι δυσχερής, καθώς οι Π.Π. της Ανατολικής και της Δυτικής (ιδιαίτερα) Ελλάδας θα είναι δύσκολο να επιμεριστούν σε αυτές τις δύο Δ/νσεις. Προτείνεται η κατάργηση της διάκρισης της χώρας σε βόρειο και νότιο τομέα και αντί αυτού εξεταστεί η προοπτική να προστεθεί στο Οργανωτικό Σχήμα του ΟΦΥΠΕΚΑ μια Δ/νση Τεχνικών Έργων Διαχείρισης η οποία θα υπάγεται στην Γενική Δ/νση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και θα αναλαμβάνει την υποστήριξη εξειδικευμένων Τεχνικών Έργων Διαχείρισης των μελλοντικών ΜΔΠΠ (π.χ. Διαχείριση Ειδών, Διαχείριση Οικοτόπων Υγροτοπικών και Θαλάσσιων Οικοσυστημάτων), αντικείμενα στα οποία οι Τεχνικές Υπηρεσίες των ΟΤΑ δεν διαθέτουν την αντίστοιχη σχετική εμπειρία.
Τα Μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής του ΔΙΚΤΥΟΥ: Α. ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Προστατευόμενων Περιοχών Δέλτα Έβρου και Σαμοθράκης, Καθηγητής Δ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου, Καθηγητής Γ. ΑΡΑΠΗΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Προστατευόμενων Περιοχών Ν. Πελοποννήσου-Κυθήρων, Διευθυντής Ερευνών Γ. ΚΑΡΕΤΣΟΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Πάρνηθας, Δρ. Γ. ΛΥΡΙΝΤΖΗΣ – Πρόεδρος Φ.Δ. Εθνικού Πάρκου Σχοινιά-Μαραθώνα, Υμηττού & Νοτιοανατολικής Αττικής
Οι 24 ΜΔΠΠ που αντικαθιστούν τους 36 ΦΔΠΠ, αντί να γίνονται πιο ευέλικτες
και αποτελεσματικές με αύξηση του αριθμού τους και του δυναμικού τους και με
συνεπαγόμενη μείωση της έκτασης των ΠΠ που εποπτεύουν ( που ήταν πάγιο αίτημά τους),
μειώνονται κατά 12 και επομένως αυξάνεται η έκταση των ΠΠ που εποπτεύουν. Λογική
συνέπεια η υποβάθμιση της εποπτείας και αποτελεσματικότητάς τους στις περιοχές
αρμοδιότητάς τους. Περαιτέρω υποβάθμιση προκύπτει από τη μετατροπή τους σε
«τμήματα» του ΟΦΥΠΕΚΑ.
Οι Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών {ΦΔΠΠ) βρίσκονται σε 36 διαφορετικά σημεία της χώρας.
• Με την ψήφιση του νόμου και μετέπειτα τη σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) το διοικητικό – οικονομικό κομμάτι των εργασιών, που αφορούν τους μέχρι σήμερα 36 ΦΔΠΠ (Φορείς Γενικής Κυβέρνησης με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δικαιούχοι πράξεων ευρ. Προγραμμάτων, κ.λπ.), καθώς και οι διοικητικές εργασίες, που απορρέουν από την ίδια τη λειτουργία του ΔΣ του ΟΦΥΠΕΚΑ (καθορισμός επιτροπών διαγωνισμών, Πρακτικά Δ.Σ., καθαρογραφή αποφάσεων, κατάρτιση Ημερήσιας διάταξης, κ.λπ.), θα είναι υπό την ευθύνη του ΟΦΥΚΕΠΑ, ο οποίος μέχρι να καταρτιστεί και να ψηφιστεί ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του, θα πρέπει να εκτελεί όλα τα ανωτέρω δίχως να έχει προσωπικό.
• Ένα Δ.Σ. ενός ΦΔΠΠ συνεδρίαζει κατά μ.ο 1 φορά το μήνα με περίπου 20-25 θέματα. Συνολικά περίπου οι 36 ΦΔΠΠ μηνιαίως έχουν 900 θέματα για τα οποία θα πρέπει να αποφασίζει μετά τη σύστασή του ο ΟΦΥΠΕΚΑ.
• Ακόμη και αν αποφασίζουν για πολλά από αυτά ή διεκπεραιώνονται έστω από τη Γενική Διεύθυνση Διοικητικού – Οικονομικού και την αντίστοιχη Διαχείρισης ΠΠ του νέου οργανισμού τα πρακτικά, που αφορούν διαγωνισμούς (αξιολόγησης, ενστάσεων, ανάθεσης, κατακύρωσης και παραλαβής) θα πρέπει να εγκρίνονται από το Δ.Σ. του ΟΦΥΠΕΚΑ. Ας σημειωθεί ότι τρέχουν ήδη μόνο στο τομεακό του ΥΜΕΠΕΡΑΑ 28 πράξεις ΦΔΠΠ, αναμένονται οι υποβολές και των υπολοίπων 8 νέων ΦΔΠΠ. Αρκετοί ΦΔΠΠ υλοποιούν και πράξεις ΠΕΠ, LIFE, Interreg, Leader, κ.α. Όλα τα ανωτέρω υλοποιούνται με αυτεπιστασία, αλλά και με πολλές αναθέσεις υπηρεσιών, μελετών, έργων και προμηθειών.
• Η διάρθρωση του ΟΦΥΠΕΚΑ σε μία Γενική Δ/νση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών με δύο Δ/νσεις, μία για τον βόρειο τομέα και μία για το νότιο θα είναι δυσχερής, καθώς οι προστατευόμενες περιοχές της ανατολικής και δυτικής Ελλάδας θα είναι δύσκολο να επιμεριστούν στις ως άνω δύο Δ/νσεις.
• Η υλοποίηση μικρών τοπικών έργων, που προκύπτουν από τις ανάγκες διαχείρισης και πολλές φορές χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους, υποβοηθά την τοπική επιχειρηματικότητα, προάγει την αειφόρο ανάπτυξη σε τοπικό επίπεδο και συμβάλει ουσιαστικά στην ενδυνάμωση της εθνικής οικονομίας. Με τη σύσταση του ΟΦΥΠΕΚΑ η δυνατότητα αυτή δεν θα υπάρχει καθώς θα γίνεται λόγος για ενοποιήσεις αναγκών των ΜΔ, ενοποιήσεις έργων κλπ.
Η δημόσια διαβούλευση ενός τόσο σημαντικού νομοσχεδίου για τις προστατευόμενες περιοχές της χώρας με τίτλο «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας», εν μέσω καραντίνας στην οποία έχει μπει η χώρα μας και κατ’οίκον περιορισμού των πολιτών, δεν προάγει τις αρχές της διαβούλευσης και της απρόσκοπτης συμμετοχής σε αυτή σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση Aarhus, σχετικές οδηγίες ΕΕ και την εθνική νομοθεσία. Ενδεικτικά, υπάρχει αδυναμία σύγκλισης συλλόγων, κινημάτων πολιτών, περιβαλλοντικών ΜΚΟ κλπ, αλλά και οργάνων των οποίων οι απόψεις είναι καίριες για το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο όπως πχ Επιτροπή Φύση 2000. Η απομακρυσμένη επαφή μέσω διαδικτύου δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις διαδικασίες ζωντανού διαλόγου εντός των συλλογικοτήτων και οργάνων τα οποία αδυνατούν να συγκληθούν ώστε να λάβουν αποφάσεις.
Ζητάμε λοιπόν να πράξετε το αυτονόητο και να αποσύρετε το νομοσχέδιο με τίτλο «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας» και τη σχετική διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης τουλάχιστον έως ότου επανέλθει η χώρα στην κανονικότητα.
Δεδομένου όμως ότι η δημόσια διαβούλευση κακώς μέχρι σήμερα δεν έχει αποσυρθεί, υποβάλλουμε τις παρακάτω σύντομες παρατηρήσεις και επιφυλασσόμαστε για πιο αναλυτικές παρατηρήσεις και προτάσεις, ύστερα από μια πιο εκ βάθους μελέτη και σύγκλιση των οργάνων μας προκειμένου να παρθούν συλλογικές αποφάσεις:
Οι 24 ΜΔΠΠ που αντικαθιστούν τους 36 ΦΔΠΠ, αντί να γίνονται πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές με αύξηση του αριθμού τους και του δυναμικού τους και με συνεπαγόμενη μείωση της έκτασης των ΠΠ που εποπτεύουν ( που ήταν πάγιο αίτημά τους), μειώνονται κατά 12 και επομένως αυξάνεται η έκταση των ΠΠ που εποπτεύουν. Λογική συνέπεια η υποβάθμιση της εποπτείας και αποτελεσματικότητάς τους στις περιοχές αρμοδιότητάς τους. Περαιτέρω υποβάθμιση προκύπτει από τη μετατροπή τους σε «τμήματα» του ΟΦΥΠΕΚΑ.
O Πίνακας αντιστοιχίας ΦΔΠΠ ΜΔΠΠ που ανεβάσατε και αντιστοιχεί στο Παράρτημα Ι του παρόντος νομοσχεδίου είναι το λιγότερο απαράδεκτος. Δε δίνει σε καμία περίπτωση πληροφορία για την προτεινόμενη αντιστοίχιση των περιοχών Natura που βρίσκονται στους υφιστάμενους ΦΔ σε ποια ΜΔ θα ενταχθούν. Παρόλο που πολλά στελέχη των ΦΔ επικοινώνησαν (προφορικά και γραπτά) με το ΥΠΕΝ για να βάλουν τον αναλυτικό πίνακα, αυτό ποτέ δεν έγινε. Συνεπώς για ποια εποικοδομητική διαβούλευση μιλάμε?
Δεν ξέρω κατά πόσο θα είναι λειτουργικό, ο Οργανισμός να αναλάβει και την αρμοδιότητα Αειφόρου Ανάπτυξης & Κλιματικής Αλλαγής. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει η αντίστοιχη Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής και Ποιότητας της Ατμόσφαιρας του ΥΠΕΝ. Φυσικά οι δράσεις που αφορούν ευρύτερα στη βιοποικιλότητα είναι και η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και διάφορες απειλές όπως είναι τα ξενικά είδη.
Τέλος, δε γίνεται καμία αναφορά για παραρτήματα των ΜΔ, με σκοπό την καλύτερη λειτουργία τους.
Στην περίπτωση που ακολουθηθεί το προτεινόμενο σχήμα, είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο γεωγραφικός διαχωρισμός. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού προτείνει να συζητηθεί και ένα εναλλακτικό σχήμα, σύμφωνα με το οποίο όλες οι νησιωτικές περιοχές της χώρας μαζί με την αττική και στερεά Ελλάδα θα συμπεριλαμβάνονται στη μία Διεύθυνση, ενώ οι υπόλοιπες 7 στην άλλη. Δεν έχουμε όμως απόλυτα διαμορφωμένη θέση επί αυτού του θέματος.
Από το παρόν άρθρο αντιλαμβάνεται κανείς πως το ΥΠΕΝ δημιουργεί ένα νέο ΥΠΕΝ δια του ΟΦΥΠΕΚΑ. Οι δομές διάρθρωσης που υπήρχαν / υπάρχουν στο ΥΠΕΝ τις βλέπουμε τώρα στον ΟΦΥΠΕΚΑ. Τελικά, τι πραγματικά θέλει να κάνει η αιρετή δημόσια διοίκηση του υπουργείου;;; Απορίας άξιον εστί !
Εμείς όμως παραμένουμε με την απορία.
Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, η Καλλιστώ και η Ελληνική Εταιρία για την Προστασία της Φύσης παραπέμπουν στα σχόλια που έχουν αναρτήσει από κοινού στο άρθρο 1 του Σχεδίου νόμου και τα οποία αφορούν συνολικά το Σχέδιο νόμου.
Οι διατάξεις που περιέχονται στα άρθρα 1 έως 47 του Σχεδίου νόμου παραβιάζουν το άρθρο 24 του Συντάγματος, το γράμμα και το πνεύμα της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, όπως έχει ερμηνευθεί από το Δικαστήριο της ΕΕ, γενικές αρχές, όπως η αρχή της πρόληψης και θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το άρθρο 37 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων.
Ακόμη, καταγγέλλεται η προσχηματικότητα της διαδικασίας διαβούλευσης, καθώς το ΥΠΕΝ δεν έκανε δεκτό το κοινό αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων για παράταση της διαδικασίας διαβούλευσης, παρά τις εξαιρετικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα – ελέω κοροναϊού – και παρά το ότι κατά την πρόσφατη διμηνιαία συνάντηση με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις, τον Φεβρουάριο 2020, υπήρξε διαβεβαίωση προς όλες τις περιβαλλοντικές οργανώσεις που ήταν παρούσες ότι θα υπήρχε επαρκής χρόνος για τη διαβούλευση.
2. Απαιτείται αποσαφήνιση του ρόλου και της σχέσης των ΜΔΠΠ με τον ΟΦΥΠΕΚΑ, ειδικά σε σχέση με τις διευθύνσεις που συστήνονται. Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος τον ΜΔΠΠ υποβαθμίζεται σε σχέση με όσα προβλέπει ο 4519/18. Η γνωμοδότηση και αδειοδότηση δεν περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητές τους, παρόλο που τόσο οι ΜΔΠΠ όσο και οι επιτροπές διαχείρισής τους έχουν την απαραίτητη γνώση και ικανότητα να το κάνουν.
Οι νέες Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών θα πρέπει να παραμείνουν σε επίπεδο Διεύθυνσης όπως είναι σήμερα, με 2 ή 3 Τμήματα, ώστε να διατηρήσουν την οντότητά τους ως υπηρεσίες. Η υποβάθμιση σε επίπεδο Τμήματος αποδυναμώνει και απαξιώνει πλήρως τις νέες Μονάδες.
ΔΣ του Φορέα Διαχείρισης Πάρνωνα, Μουστού, Μαινάλου και Μονεμβασίας
&
Αν. Διευθυντής ΦΔ – Μπόγλης Αργύριος
Οι ΜΔΠΠ πρέπει να είναι σε μορφή τουλάχιστον Διευθύνσεων και να διαιρούνται οι ίδιες σε τμήματα (Τμήμα Επιστημονικής Παρακολούθησης, Τμήμα Πληροφόρησης κλπ) για να μη αποδυναμώνεται ο ρόλος τους και να μπορούν να συνεχίσουν να ασκούν τις δραστηριότητες που ασκούν σήμερα.
Άρθρο 29 παρ.2.: Προτείνεται η προσθήκη Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών η οποία απαιτείται για να υποστηρίξει έργα διαχείρισης των ΜΔΠΠ που θα είναι εξειδικευμένα (όπως είναι κάποια έργα διαχείρισης ειδών και ενδιαιτημάτων) και δεν θα δύναται να υποστηριχθούν από τις τεχνικές υπηρεσίες άλλων φορέων (Περιφέρειες, Δήμοι).
Προτείνεται οι Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών να είναι Διευθύνσεις και αυτό διότι:
• Η χωρική τους επικράτεια είναι εξαιρετικά μεγάλη (συνολικά το 1/3 της χώρας περίπου).
• Η διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών παγκόσμια γίνεται στην περιοχή και όχι από απόσταση. Κατά συνέπεια θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα της ίδρυσης και τμημάτων από τις ΜΔΠΠ σε επίπεδο μιας χωρικής ενότητας με ενιαία ανθρωπογεωγραφικά, κοινωνικά και οικονομικά (δευτερευόντως φυσικά) κριτήρια. Επί της ουσίας τα Τμήματα θα καλύπτουν τις χωρικές ενότητες που κάλυπταν οι Φορείς Διαχείρισης του Ν. 2742/ 1999 οι οποίες είχαν επιλεχθεί με τη λογική επιτόπου διαχείρισης.
Προτείνεται η παρακάτω συμπλήρωση:
1. Γενική Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, στην οποία υπάγεται η Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Βόρειου Τομέα, η Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Νότιου Τομέα και η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Οι Διευθύνσεις Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών εποπτεύουν τις Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών της γεωγραφικής τους αρμοδιότητας, οι οποίες διαρθρώνονται σε επίπεδο Διεύθυνσης και εμφανίζονται στο Παράρτημα Ι του παρόντος.
Άρθρο 29 παρ.2.: Προτείνεται η προσθήκη Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών η οποία απαιτείται για να υποστηρίξει έργα διαχείρισης των ΜΔΠΠ που θα είναι εξειδικευμένα (όπως είναι κάποια έργα διαχείρισης ειδών και ενδιαιτημάτων) και δεν θα δύναται να υποστηριχθούν από τις τεχνικές υπηρεσίες άλλων φορέων (Περιφέρειες, Δήμοι).
Προτείνεται οι Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών να είναι Διευθύνσεις και αυτό διότι:
• Η χωρική τους επικράτεια είναι εξαιρετικά μεγάλη (συνολικά το 1/3 της χώρας περίπου).
• Η διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών παγκόσμια γίνεται στην περιοχή και όχι από απόσταση. Κατά συνέπεια θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα της ίδρυσης και τμημάτων από τις ΜΔΠΠ σε επίπεδο μιας χωρικής ενότητας με ενιαία ανθρωπογεωγραφικά, κοινωνικά και οικονομικά (δευτερευόντως φυσικά) κριτήρια. Επί της ουσίας τα Τμήματα θα καλύπτουν τις χωρικές ενότητες που κάλυπταν οι Φορείς Διαχείρισης του Ν. 2742/ 1999 οι οποίες είχαν επιλεχθεί με τη λογική επιτόπου διαχείρισης.
Προτείνεται η παρακάτω συμπλήρωση:
1. Γενική Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, στην οποία υπάγεται η Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Βόρειου Τομέα, η Διεύθυνση Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Νότιου Τομέα και η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων. Οι Διευθύνσεις Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών εποπτεύουν τις Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών της γεωγραφικής τους αρμοδιότητας, οι οποίες διαρθρώνονται σε επίπεδο Διεύθυνσης και εμφανίζονται στο Παράρτημα Ι του παρόντος.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ιδρύεται ένας οργανισμός για προμήθειες & υπηρεσίες με διαχειριστική επάρκεια τύπου Β και όχι τύπου Α ώστε να λύνεται το θέμα των προγραμματικών συμβάσεων. Επίσης παρουσιάζεται ένας πίνακας χωρίς να υπάρχει καμία αντιστοιχία ποια GR η κάθε ΜΔ θα «διαχειρίζεται», ποια θα είναι η έδρα τους, εάν θα υπάρχουν παραρτήματα (με δεδομένο ότι συρρικνώνονται οι 36 ΦΔ σε 24 ΜΔ με τεράστια χωρική αρμοδιότητα). Πως μπορείς να σχολιάσεις επί της ουσίας εάν δεν μπορείς να διαπιστώσεις εάν η κατάργηση των 36 ΦΔ θα επιφέρει διοικητική και οικονομική εξοικονόμηση πόρων;
Παράγραφος 2: Δεν υπάρχει παράρτημα, ένας πίνακας υπάρχει όπου όντως «εμφανίζονται» οι ΜΔΠΠ χωρίς καμιά όμως σαφή γεωγραφική αναφορά
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ιδρύεται ένας οργανισμός για προμήθειες & υπηρεσίες με διαχειριστική επάρκεια τύπου Β και όχι τύπου Α ώστε να λύνεται το θέμα των προγραμματικών συμβάσεων. Επίσης παρουσιάζεται ένας πίνακας χωρίς να υπάρχει καμία αντιστοιχία ποιά GR η κάθε ΜΔ θα «διαχειρίζεται», ποιά θα είναι η έδρα τους, εάν θα υπάρχουν παραρτήματα (με δεδομένο ότι συρρικνώνονται οι 36 ΦΔ σε 24 ΜΔ με τεράστια χωρική αρμοδιότητα). Πως μπορείς να σχολιάσεις επί της ουσίας εάν δεν μπορείς να διαπιστώσεις εάν η κατάργηση των 36 ΦΔ θα επιφέρει διοικητική και οικονομική εξοικονόμηση πόρων.
Το ΝΠΙΔ που εγκαθιδρύεται είναι γιγαντιαίο.
Με ένα σχήμα τοπικών φορέων ή μονάδων διαχείρισης (36 ή 24 σε αριθμό ή οτιδήποτε άλλο) είναι αρκετό να υπάρχει μία κεντρική υπηρεσία που θα τους παρέχει οικονομική και διοικητική υποστήριξη, και μία που να τους υποστηρίζει και επιβλέπει στην εφαρμογή των αρμοδιοτήτων τους.
Αυτό γίνεται είτε με ενίσχυση των υφιστάμενων δομών του υπουργείου (ενίσχυση οικονομικής και διοικητικής υπηρεσίας του ΥΠΕΝ και της Διεύθυνσης Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιοποικιλότητας) είτε με τη σύσταση μίας νέας υπηρεσίας στο οργανόγραμμα του ΥΠΕΝ, (όχι ένα πρόσθετο ΝΠΙΔ).
Ένα σύνολο 6-10 στελεχών (με οικονομολόγους, νομικούς, περιβαλλοντολόγους) θα ήταν αρκετό να συντονίζει και να υποστηρίζει τα σχήματα αυτά.
Μια κεντρική δομή γίγαντας με Πρόεδρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο, 3 Γενικές Διευθύνσεις και 6 Διευθύνσεις και ποιος ξέρει πόσα Τμήματα εκτός των Μ.Δ. Αρκεί που γίνεται εξοικονόμηση με τους 36 Φ.Δ. επιπέδου Διεύθυνσης που γίνονται 24 Τμηματάκια… σαν να λέμε ξεχασμένα Δασονομεία. Μήπως όλα αυτά δεν γίνονται για εξοικονόμηση αλλά για πλήρη απαξίωση και ευτελισμό των τοπικών Μ.Δ. ώστε να πειθαρχούν στους Managers χωρίς καμία δυνατότητα διαφωνίας?
Η Γενική Διεύθυνση Αειφόρου Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής δεν έχει λόγο ύπαρξης. Οι ΜΔΠΠ οι οποίες στην πράξη πρέπει να διαχειριστούν τις ΠΠ (κάτι που δυστυχώς δεν προβλέπεται στο Νομοσχέδιο) θα πρέπει να είναι σε επίπεδο Διεύθυνσης. Αν λάβουμε υπόψη και το μικρό αριθμό τους (24) σε σχέση με την έκταση της Χώρας, θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία τμημάτων υπό τη διοίκηση των ΜΔΠΠ (οι οποίες πρέπει να είναι επιπέδου Διεύθυνσης).
Οι φορείς λοιπόν μετατρέπονται σε τμήματα.
Τυχόν Διοικητικό προσωπικό θα ανήκει σε πιο τμήμα και κάτω από ποια Δ/νση. Δηλαδή θα υπάρχουν διοικητικοί υπάλληλοι που θα είναι στη ΜΔΠΠ, επιστημονικό προσωπικό που επίσης θα ανήκει σε αυτό το τμήμα και, την εποπτεία τους θα έχει ποια Γενική Δ/νση και ποια Δ/νση; Η δομή δεν θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες των προστατευόμενων περιοχών. Θα υπάρξουν πολλά προβλήματα με την οικονομική και διοικητική λειτουργία των ΜΔΠΠ, με πολλές δυσχέρειες αφού αυτές δεν θα έχουν οικονομική αυτοτέλεια, αλλά θα εξαρτώνται από την κεντρική υπηρεσία του ΟΦΥΠΕΚΑ.
Ο ΟΦΥΠΕΚΑ θα έχει τρεις Γενικές Δ/νσεις; Ούτε Υπουργείο να ήταν. Κατά την άποψη μου δεν χρειάζεται να υπάρχουν τόσες Γενικές Δ/νσεις αλλά να δοθεί ένα νέο σχήμα στις ΜΔΠΠ με τη λειτουργία δύο τμημάτων ένα Διοικητικό – οικονομικό και ένα Προστασίας -Διαχείρισης. Να προβλεφθεί περιφερειακή οικονομική αυτοτέλεια των ΜΔΠΠ.
3. Δεν χρειάζεται Γενική Δ/νση στον τομέα Αειφόρου Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής, ούτε δύο χωριστές Δ/νσεις.
Οι ΜΔΠΠ δεν θα πρέπει να έχουν τη μορφή τοπικών τμημάτων, αλλά Διευθύνσεων, με πρόβλεψη να διαιρούνται οι ίδιες σε τοπικά τμήματα. Οι ΜΔΠΠ, οι οποίες, σύμφωνα με το άρθρο 34 θα είναι συνολικά 24 (αντί των 36 υφιστάμενων ΦΔ) καλούνται να διαχειριστούν ακόμη μεγαλύτερες εκτάσεις και να αντιμετωπίσουν αντικειμενικές δυσκολίες, όπως π.χ., (α) μεγάλη απόσταση κάποιων περιοχών από την έδρα της κάθε ΜΔΠΠ (σε κάποιες περιπτώσεις η χωρική αρμοδιότητα εκτείνεται σε διαφορετικά νησιά), (β) παρουσία διαφορετικών τύπων φυσικών οικοσυστημάτων, με διαφορετικές απαιτήσεις εποπτείας και διαχείρισης, (γ) επιπλέον ιδιαιτερότητες λόγω π.χ., της αυξημένης επισκεψιμότητα κάποιων περιοχών. Για την όποια εξοικονόμηση χρηματοδοτικών πόρων ή διοικητικής διαχείρισης, υποβαθμίζεται η αποτελεσματικότητα της προστασίας των περιοχών αρμοδιότητας ΜΔΠΠ, ενώ παράλληλα αποδυναμώνεται ο ρόλος τους σε σχέση με τους υφιστάμενους ΦΔ.
1. Παρ. 2 Η διαφοροποίηση μεταξύ βόρειου και νότιου τομέα δεν αιτιολογείται επαρκώς. Η χώρα χρειάζεται ένα ενιαίο σύστημα διοίκησης, υπό μία γενική διεύθυνση, ακριβώς όπως ισχύει και στη Γενική Διεύθυνση Δασών της χώρας, αλλά και η Γενική Διεύθυνση Κλιματικής Αλλαγής του ίδιου του ΟΦΥΠΕΚΑ.
2. Στην οργανωτική δομή του ΟΦΥΠΕΚΑ πρέπει να προβλέπονται και παραρτήματα ή τοπικά γραφεία των ΜΔΠΠ στην περίπτωση που αυτό απαιτείται για την καλύτερη ανταπόκριση στις αρμοδιότητες τους.
Είναι προφανής η απαξίωση των υφιστάμενων ΦΔ και ο υποβιβασμός τους σε μια ακόμη δημόσια υπηρεσία που απλώς θα διεκπεραιώνει χχωρίς αρμοδιότητες και ρόλο ουσιαστικό στη διαχείριση των ΠΠ. Δεν πρέπει να διαρθρώνονται σε επίπεδο τμήματος.