Μετά το άρθρο 71Ε του ν. 4172/2013 (Α’ 167) προστίθεται νέο άρθρο 71ΣΤ, ως εξής:
«Άρθρο 71ΣΤ
Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
1. Η παρ. 1 του άρθρου 71Δ εφαρμόζεται για όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως ηλικίας, που απασχολούνται σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα έως την έναρξη της παραγωγικής τους λειτουργίας, όπως πιστοποιείται με την έκδοση της άδειας λειτουργίας της μονάδας από την αρμόδια αρχή.
2. Οι διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 58, της παρ. 7 του άρθρου 29, των παρ. 1Α και 11 του άρθρου 24 και της παρ. 1 του παρόντος ισχύουν μόνον για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και την Περιφερειακή Ενότητα Αρκαδίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου .
3. Οι ενισχύσεις που προκύπτουν κατ΄ εφαρμογή των προβλεπόμενων στο πλαίσιο του παρόντος κινήτρων, χορηγούνται με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ’ αρ. 651 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 (L 187) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός – Γ.Α.Κ.) και σύμφωνα με τα όρια αυτού.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίζονται το επιμέρους άρθρο ή περισσότερα άρθρα του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού –Γ.Α.Κ., δυνάμει του οποίου χορηγούνται τα εν λόγω κίνητρα οι όροι, η διάρκεια, οι προϋποθέσεις χορήγησης των κινήτρων, οι απαιτούμενες διαδικασίες αίτησης, αξιολόγησης, υπαγωγής και ελέγχου, η προς τούτο αρμόδια Υπηρεσία, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις ανάκτησης των ενισχύσεων σε περίπτωση εκ των υστέρων διαπίστωσης μη πλήρωσης των σχετικών προϋποθέσεων, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή των κινήτρων της παρ. 6 του άρθρου 58, της παρ. 7 του άρθρου 29, των παρ. 1 Α και 11 του άρθρου 24 και της παρ. 1 του άρθρου 71Δ του παρόντος Κώδικα, όπως το τελευταίο αυτό άρθρο τροποποιείται με την παρ. 1 του παρόντος.».
Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 08 – Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
Άρθρο 08 – Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- 41 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Οικονομικά κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Δημιουργία δωρεάν θέσεων στάθμευσης για Η/Ο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κίνητρα αδειοδότησης μονάδων παραγωγής Η/Ο και αγαθών ή ειδών Η/Ο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Μειωμένοι φορολογικοί συντελεστές στις επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Απόσβεση κόστους επένδυσηςΆρθρο 07 – Απόσβεση κόστους επένδυσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Απαλλαγές από το εισόδημα για δαπάνες ή παραχώρηση οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες δαπάνες οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων που αφορούν στους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και την προστασία του περιβάλλοντος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Φορολογικές αποσβέσεις στα μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Εξαίρεση αγοράς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Οργάνωση της αγοράς φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων (Η/Ο)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Υποχρεώσεις γνωστοποίησης στοιχείων μέσω του Μ.Υ.Φ.Α.Η.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Τιμολόγηση υπηρεσιών επαναφόρτισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Χωροθέτηση σημείων στάθμευσης και επαναφόρτισης Η/Ο από ΟΤΑ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Χωροθέτηση χώρων στάσης / στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ. – ΤΑΞΙ οχημάτων με σημεία επαναφόρτισης Η/Ο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης Η/Ο για ΑμεΑ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Σήμανση θέσεων στάθμευσης και σημείων επαναφόρτισης Η/Ο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Ειδικές διατάξεις για παραδοσιακούς οικισμούς και μνημείαΆρθρο 22 – Ειδικές διατάξεις για παραδοσιακούς οικισμούς και μνημεία
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο σε νέα κτίρια
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο σε υφιστάμενα κτίρια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Χωροθέτηση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο σε χώρους που στεγάζεται ο δημόσιος τομέας
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Προϋποθέσεις εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 – Εξαίρεση εργασιών κατασκευής υποδομών φόρτισης από την έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Μέτρα πυροπροστασίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Απαιτήσεις και προδιαγραφές για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις των σημείων επαναφόρτισης Η/Ο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Υποχρεωτικότητα ενημέρωσης του διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας για την εγκατάσταση σημείου επαναφόρτισης Η/Ο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Υποχρέωση δυνατότητας διαχείρισης ενεργού ισχύος από δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισηςΆρθρο 31 – Υποχρέωση δυνατότητας διαχείρισης ενεργού ισχύος από δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Όροι λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων υψηλής τάσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Άσκηση του επαγγέλματος του τεχνίτη για την συντήρηση και επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 – Τεχνικός έλεγχος ηλεκτροκίνητων οχημάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Αντικείμενο και στόχοι (παρ. 2 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)Άρθρο 36 – Αντικείμενο και στόχοι (παρ. 2 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής (παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)Άρθρο 37 – Πεδίο εφαρμογής (παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Ορισμοί (παρ. 5 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 – Εξαιρέσεις (παρ. 3 και 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)Άρθρο 39 – Εξαιρέσεις (παρ. 3 και 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 – Ελάχιστοι στόχοι προμηθειών (παρ. 6 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)Άρθρο 40 – Ελάχιστοι στόχοι προμηθειών (παρ. 6 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 41 – Παράρτημα (παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 – Υποβολή εκθέσεων και επανεξέταση (παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)Άρθρο 42 – Υποβολή εκθέσεων και επανεξέταση (παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1161)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 – Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 43 – Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 44 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 – Σύσταση Αυτοτελούς Τμήματος Ηλεκτροκίνησης στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Σύσταση Γνωμοδοτικού Συμβουλίου για την ηλεκτροκίνηση
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Κριτήρια αξιολόγησης στις δημόσιες συμβάσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Διαχείριση συσσωρευτών Η/Ο
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
17 Ιουνίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Ιουλίου 2020, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 335 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Θα πρέπει να προβλεφθεί η μετατροπή υπάρχοντων οχημάτων σε ηλεκτρικά και υβριδικά. Η αγορά αυτή είναι πολύ μεγάλη στο εξωτερικό ειδικά για vintage/κλασσικά οχήματα που απόκτούνε και καθημερινή χρηστική αξία με μία μετατροπή σε ηλεκτρικά. Ακόμη θα πρέπει να προβλεφθεί και η μετατροπή οχημάτων σε υβριδικά ή αλλιώς «ήπια ηλεκτρικά». Αυτό είναι απαραίτητο να γίνει για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης ακριβώς όπως γίνεται και με τη μετατροπή οχημάτων βενζίνης σε υγραέριο ή φυσικό αέριο. Εξ’άλλου το κόστος για να προβλεφθεί αυτό είναι μηδενικό και τα έσοδα του κράτους από τις μετατροπές θα είναι μεγάλα.
Να δημιουργηθεί και στην Ελλάδα όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση γραφείο πιστοποίησης οχημάτων, ώστε να μπορούν επιτέλους και οι Έλληνες κατασκευαστές οχημάτων να παίρνουν εθνική έγκριση τύπου.
Υπάρχουν Ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ελαφρά και όχι μόνο ηλεκτρικά οχήματα αλλά δεν μπορούν να πάρουν έγκριση τύπου εκτός αν τα μεταφέρουν στο εξωτερικό πράγμα ασύμφορο και γι’ αυτούς και το Ελληνικό κράτος.
Ευχής έργον είναι η κυβέρνηση να μπορέσει, είτε σε διακρατικό επίπεδο είτε με ουσιαστικές παραχωρήσεις, να καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον εταιρειών παραγωγής αυτοκινήτων. Τα επόμενα πέντε έτη ανοίγεται ένα μεγάλο παράθυρο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για την ανάπτυξη της αγοράς των EV. Πέραν, δε, των γνωστών εταιρειών της αγοράς, μεγάλη θα είναι η ανάπτυξη κινεζικών εταιρειών, που έχουν την τεχνογνωσία, διαθέτουν έτοιμες προτάσεις που πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και γνωρίζουν πώς να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος. Αυτές θα έχουν πολλά πλεονεκτήματα να δημιουργήσουν γραμμές παραγωγής σε κάποια χώρα της ΕΕ. Πόσο μάλλον, εάν αυτή διαθέτει μεγάλους και εύκολα προσβάσιμους διαμετακομιστικούς κόμβους…
Φυσικά, για μία τέτοια απόφαση χρειάζεται ειδική συμφωνία, σταθερότητα στο φορολογικό καθεστώς και ελαφρύνσεις σε επιμέρους τομείς. Ας παραδειγματιστούμε από τη γειτονική αγορά της Τουρκίας, όπου ο Πρόεδρος Ρετσέπ Ταγίπ Ερντογάν σύνηψε συμφωνία για τη δημιουργία γραμμής παραγωγής της Volkswagen συμφωνώντας, μεταξύ άλλων, το Τουρκικό Δημόσιο να προμηθεύεται μοντέλα της εταιρείας, κατασκευασμένα στη χώρα. Η επιστροφή στη βιομηχανοποίηση θα πρέπει να γίνει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, εάν θέλουμε να υπάρξει βιώσιμο οικονομικό μοντέλο στη χώρα μας.
1) Να δημιουργηθεί και στην Ελλάδα όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση γραφείο πιστοποίησης οχημάτων, ώστε να μπορούν επιτέλους και οι Έλληνες κατασκευαστές οχημάτων να παίρνουν εθνική έγκριση τύπου.
Υπάρχουν Ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ελαφρά και όχι μόνο ηλεκτρικά οχήματα αλλά δεν μπορούν να πάρουν έγκριση τύπου εκτός αν τα μεταφέρουν στο εξωτερικό πράγμα ασύμφορο και γι’ αυτούς και το Ελληνικό κράτος.
2) Να θεσμοθετηθούν οι διαδικασίες ώστε να μπορούν τα συμβατικά οχήματα που έχουν μετατραπεί σε ηλεκτρικά να μπορούν μετά απο απαραίτητους ελέγχους σε ΚΤΕΟ να αποκτήσουν νεα άδεια ως ηλεκτρικά και να κυκλοφορούν νόμιμα.
Αυτό θα δημιουργήσει νέες δραστηριότητες σε ήδη υπάρχουσες επιχειρήσεις (συνεργεία και επισκευαστές) όπως και τη δημιουργία νέων εξειδικευμένων.
Αυτή η δυνατότητα ενδιαφέρει και κατόχους κλασσικών ή και ιστορικών οχημάτων που έτσι αποκτούν μια δεύτερη ζωή χωρίς έλλειψη ανταλλακτικών κραδασμούς και εκπομπές ρύπων.
Αλλιώς οι μετατροπές συμβατικών σε ηλεκτρικά θα συνεχίσουν μόνο στην Ελλάδα να γίνονται για σκοπούς μόνο εκπαιδευτικούς, ερευνητικούς και για ράλλυ σε κλειστές πίστες.
Ευάγγελος Μιχαλόπουλος, Αρθρογράφος για την ηλεκτροκίνηση, μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων οχημάτων, διαχειριστής στη σελίδα «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα». https://www.facebook.com/groups/ElectricCarGreece/
Στο ν/σ δεν προβλέπεται δυνατότητα μετατροπής παλαιών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα, όπως υπάρχει και προβλέπεται με νομικό πλαίσιο σε άλλες χώρες της ΕΕ. Η μετατροπή δεν αποτελεί αντικείμενο υψηλής τεχνογνωσίας, αλλά μπορεί να αποτελέσει μια ενδιάμεση λύση για όσους δεν μπορούν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα, μιας κ αυτό παραμένει ακριβό, όποια τελικά κι αν είναι η επιδότηση ή τα κίνητρα από το κράτος.
Επιπλέον θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας αλλά και μικρές μονάδες ανακατασκευής οχημάτων.
Είναι κρίμα που δεν διατυπώνεται καμία τέτοια πρόβλεψη και τελικά προωθούνται τα εισαγόμενα.
Τα κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα θα πρέπει να είναι ισάξια για όλη την ελληνική επικράτεια, χωρίς εξαιρέσεις.
Συνεπώς το άρθρο 8 θα πρέπει να διαμορφωθεί όπως παρακάτω:
«Άρθρο 08 – Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
Μετά το άρθρο 71Ε του ν. 4172/2013 (Α’ 167) προστίθεται νέο άρθρο 71ΣΤ, ως εξής:
«Άρθρο 71ΣΤ
Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
1. Η παρ. 1 του άρθρου 71Δ εφαρμόζεται για όλους τους εργαζόμενους, ανεξαρτήτως ηλικίας, που απασχολούνται σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα έως την έναρξη της παραγωγικής τους λειτουργίας, όπως πιστοποιείται με την έκδοση της άδειας λειτουργίας της μονάδας από την αρμόδια αρχή.
2. Οι διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 58, της παρ. 7 του άρθρου 29, των παρ. 1Α και 11 του άρθρου 24 και της παρ. 1 του παρόντος ισχύουν για κάθε επιχείρηση που ασχολείται με την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα
3. Οι ενισχύσεις που προκύπτουν κατ΄ εφαρμογή των προβλεπόμενων στο πλαίσιο του παρόντος κινήτρων, χορηγούνται με βάση τον Κανονισμό (ΕΕ) υπ’ αρ. 651 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014 (L 187) για την κήρυξη ορισμένων κατηγοριών ενισχύσεων ως συμβατών με την εσωτερική αγορά κατ’ εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός – Γ.Α.Κ.) και σύμφωνα με τα όρια αυτού.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών και του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων καθορίζονται το επιμέρους άρθρο ή περισσότερα άρθρα του Γενικού Απαλλακτικού Κανονισμού –Γ.Α.Κ., δυνάμει του οποίου χορηγούνται τα εν λόγω κίνητρα οι όροι, η διάρκεια, οι προϋποθέσεις χορήγησης των κινήτρων, οι απαιτούμενες διαδικασίες αίτησης, αξιολόγησης, υπαγωγής και ελέγχου, η προς τούτο αρμόδια Υπηρεσία, οι υποχρεώσεις των δικαιούχων, η διαδικασία και οι προϋποθέσεις ανάκτησης των ενισχύσεων σε περίπτωση εκ των υστέρων διαπίστωσης μη πλήρωσης των σχετικών προϋποθέσεων, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή των κινήτρων της παρ. 6 του άρθρου 58, της παρ. 7 του άρθρου 29, των παρ. 1 Α και 11 του άρθρου 24 και της παρ. 1 του άρθρου 71Δ του παρόντος Κώδικα, όπως το τελευταίο αυτό άρθρο τροποποιείται με την παρ. 1 του παρόντος.»
Τα κίνητρα όσον αφορά της επενδύσεις από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις, ιδιώτες κο στην παραγωγή κάποιου εξαρτήματος, η οχήματος,ποδηλάτου,σκουτερ καλ θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε ενα ενιαίο πλαίσιο κινήτρων σε συνέργεια με άλλους φορείς πχ.: Γενική Γραμματεία Έρευνας & Ανάπτυξης, Υπουργείο Ανάπτυξης,Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ΑΕΙ…με επιπλέον Bonus για όποια βιομηχανία/βιοτεχνία προσλάβει επιστημονικό προσωπικό,εξειδικευμένους τεχνίτες,επαγγελματίες,στελέχη απο το εξωτερικό με ελληνική υπηκοότητα κτλ. Διασύνδεση των εταιρειών-Βιομηχανιών με τα Τεχνολογικά Πάρκα όπου αυτά υπάρχουν για συνέργειες σε Έρευνα & Ανάπτυξη απο κοινού με επιπλέον οικονομικά κίνητρα σε όλους…
Επίσης ίδρυση γραφείου εγκρίσεων τύπου στο Υπουργείο Μεταφορών όπως υπήρχε παλαιότερα που υπήρχαν βιομηχανίες αυτοκινήτων.
Συμπλήρωση απαραίτητων υποδομών στις προεπιλεγμένες περιοχές που θα εγκατασταθούν οι επιχειρήσεις για ευκολότερη προσέλκυση και μετακίνηση των παραγόμενων προϊόντων…και κίνητρα των εργαζομένων που θα θελήσουν να μετακινηθούν στις περιοχές όπου θα μετακομίσουν για να εργάζονται πέρα απο το τι θα τους παρέχουν οι ίδιες επιχειρήσεις…
Θεωρώ πως εάν στην επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων συμπεριληφθούν οι ηλεκτρικές εξωλέμβιες μηχανές θαλασσίων σκαφών, θα ανοίξει μια νέα αναπτυξιακή προοπτική για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ναυτιλίας. Θα αυξηθούν οι αγορές θαλάσσιων σκαφών και ως εκ τούτου θα οφεληθεί ένας ολόκληρος κλάδος που κατασκευάζει και παρέχει σκάφη, αξεσουάρ σκαφών και παρελκόμενα, αξεσουάρ θαλάσσης, είδη αλιείας, μηχανολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τα οφέλη που προκύπτουν σε μια χώρα που περιβάλλεται απο θάλασσα όπως είναι η Ελλάδα.