- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

Άρθρο 94 – Ειδικές διατάξεις

Η παρ. 2 και 4 του άρθρου 27 του ν. 4067/2012 αντικαθίστανται, προστίθενται παρ. 6, 7 και 8, και το άρθρο 27 του ν. 4067/2012 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 27
Ειδικές διατάξεις

1. Σε κτίρια, κτιριακές υποδομές και εγκαταστάσεις που χαρακτηρίζονται ως ειδικά κτίρια δημοσίου ενδιαφέροντος ύστερα από απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, επιτρέπονται παρεκκλίσεις του παρόντος νόμου που χορηγείται μετά από αιτιολογημένη τεχνική, έκθεση και έγκριση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
2. Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα και κατά το χρόνο ανέγερσης τους δεν ήταν υποχρεωτική η κατασκευή του από τις ισχύουσες τότε διατάξεις, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του παρόντος και των ειδικών όρων δόμησης της περιοχής, κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σε αυτά με απαραίτητη προϋπόθεση τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου.
Για διατηρητέα κτίρια και παραδοσιακούς οικισμούς, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
Στις περιπτώσεις της παρ.4 του άρθρου 26 για τις οποίες είναι υποχρεωτική η προσαρμογή, και δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι εξαιρέσεις της παρ. 5 του ίδιου άρθρου, όταν απαιτείται η κατασκευή ανελκυστήρα ή άλλων μηχανικών μέσων κάλυψης υψομετρικών διαφορών και του χώρου πρόσβασης σε αυτά τότε η κατασκευή αυτών είναι υποχρεωτική χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών με δαπάνες του υπόχρεου/των υπόχρεων κατά παρέκκλιση του κανονισμού (συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού πολυκατοικίας).
Στις λοιπές περιπτώσεις που δεν είναι υποχρεωτική η προσαρμογή του κτιρίου, είναι δυνατή η κατασκευή ανελκυστήρα χωρίς τη συναίνεση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών μόνο κατόπιν σχετικής αιτιολογημένης γνωμοδότησης της Κεντρικής Επιτροπής Προσβασιμότητας του άρθρου 19 του ν. 4495/2017 που εκδίδεται κατόπιν σχετικής αίτησης του ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη συνοδευόμενης από αποδεδειγμένης πρόσκλησης των λοιπών συνιδιοκτητών προς διατύπωση απόψεων προς την Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας.
Αντίστοιχα, σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα επιτρέπεται κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης, κανονισμού (συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού πολυκατοικίας) η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου) που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά, από το πεζοδρόμιο στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους καθώς και στους λοιπούς εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του ισογείου και των λοιπών ορόφων υπέρ και υπό αυτού, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα. Η τοποθέτηση αναβατορίου για την κάλυψη υψομετρικών διαφορών υπέρ του ενός ορόφου γίνεται βάσει τεχνικής μελέτης και ως προς μεν τη διαστασιολόγηση ακολουθεί τις Οδηγίες Σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για Όλους», ως προς δε τη διαδικασία τοποθέτησης, αδειοδότηση, συντήρηση, ισχύουν τα αντίστοιχα που αφορούν σε ανελκυστήρες.
3. Σε περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τόσο του άρθρου 10 όσο και του άρθρου 25 η προσαύξηση του συντελεστή δόμησης υπολογίζεται ξεχωριστά για κάθε περίπτωση, επί του αρχικού συντελεστή.
4. Για την κατασκευή ή επισκευή τεμένους σε Βακουφικό ακίνητο της Θράκης, αντί του τίτλου ιδιοκτησίας, οι ενδιαφερόμενοι υποχρεούνται να προσκομίσουν στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης τα ακόλουθα δικαιολογητικά έγγραφα:
α) Πιστοποιητικό από το αρμόδιο υποθηκοφυλακείο περί μη διεκδικήσεως του ακινήτου.
β) Βεβαίωση του Δημάρχου για το χρόνο δημιουργίας του οικοπέδου ή του γηπέδου, συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα θεωρημένο από τον ίδιο.
γ) Υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α’ 75), στην οποία να δηλώνεται ότι ο αιτών είναι κύριος του οικοπέδου ή του γηπέδου, ο τρόπος και ο χρόνος απόκτησής του, καθώς και ο χρόνος δημιουργίας του που επικαλείται για την παρέκκλιση.
Για τα ανωτέρω τεμένη μπορεί να εγκρίνονται παρεκκλίσεις ως προς το ύψος για την κατασκευή μεμονωμένων στοιχείων (μιναρέδων) με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και έγκριση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.
5. α. Για κτίρια του δημοσίου τομέα και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού, επιτρέπονται οι παρεκκλίσεις από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, καθώς και από τους όρους και περιορισμούς δόμησης της περιοχής, προστατευόμενης ή μη κατά τις ισχύουσες διατάξεις, εφόσον τούτο επιβάλλεται για λειτουργικούς/ αρχιτεκτονικούς λόγους ή η αρχιτεκτονική μελέτη είναι προϊόν δημόσιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, εφόσον δεν υποβαθμίζει το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον.
β. Οι παραπάνω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας βάσει τεκμηριωμένου κτιριολογικού προγράμματος, τεχνικής έκθεσης ένταξης του κτιρίου στον πολεοδομικό περιβάλλον του και γνώμη του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
6. Για τα ειδικά κτίρια επιτρέπονται παρεκκλίσεις ως προς το ύψος για μεμονωμένα στοιχεία του κτιρίου, όπως οι καπναγωγοί, οι υδατόπυργοι, τα σιλό καθώς και ως προς την κατασκευή περισσότερων του ενός υπογείων, που δεν υπολογίζονται στην επιφάνεια που προκύπτει από το συντελεστή δόμησης.
Οι παραπάνω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του ΣΥΠΟΘΑ και αιτιολογημένη πρόταση του φορέα, στον οποίο υπάγεται από άποψη λειτουργίας το συγκεκριμένο κτίριο.
7. Κατά παρέκκλιση των ισχυόντων όρων δόμησης και με την τήρηση κατά τα λοιπά των διατάξεων του οικοδομικού και κτιριοδομικού κανονισμού, επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης κτιρίων τουριστικών καταλυμάτων εντός σχεδίου ή εντός οικισμού προ του 1923 ή και η ανάπτυξη σε αυτά δραστηριοτήτων που επιτρέπονται από τις υφιστάμενες για την περιοχή χρήσεις γης, εφόσον:
i) Τα τουριστικά καταλύματα έχουν ανεγερθεί νόμιμα.
ii) Έχουν συμπληρώσει διάρκεια μεγαλύτερη των είκοσι (20) ετών, από την ημερομηνία χορήγησης της πρώτης άδειας λειτουργίας.
iii) Κατά την τελευταία επταετία δεν έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου.
Η παρέκκλιση δεν συμπεριλαμβάνει τυχόν τμήματα των παραπάνω κτιρίων τα οποία έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση για την αρχική τους χρήση.
Οικοδομική άδεια για την αλλαγή χρήσης χορηγείται μετά από:
α) Γνωμοδότηση του αρμόδιου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
β) Καταβολή τέλους επανάχρησης του κτιρίου ίσου με το τέσσερα τοις εκατό (4%) της αντικειμενικής αξίας του οικοπέδου υπέρ του οικείου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού που διατίθεται αποκλειστικά για την εκτέλεση έργων ανάπλασης και ανάδειξης του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος στα διοικητικά όρια του Ο.Τ.Α. αυτού. Σε περίπτωση κατεδάφισης του κτιρίου για οποιονδήποτε λόγο, η διάταξη αυτή δεν ισχύει.
8. Σε ειδικά κτίρια επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων στην παρ. 3 του άρθρου 15 και στην περ. α της παρ. 2 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου, η υποβάθμιση της διαμορφωμένης στάθμης του ακαλύπτου χώρου του αίθριου στο εσωτερικό του κτιρίου έως τη στάθμη του δαπέδου του πρώτου υπογείου, με την προϋπόθεση ότι: α) η υποβάθμιση αυτού δεν υπερβαίνει τα 3,20 μ. από το διαμορφωμένο έδαφος, β) οι διαστάσεις του αίθριου είναι μεγαλύτερες του Δ προσαυξημένες κατά 0,20 του ύψους της υποβάθμισης, γ) στο πρώτο υπόγειο υπάρχουν και χώροι κύριας χρήσης και δ) ο ακάλυπτος χώρος του αίθριου φυτεύεται υποχρεωτικά κατά τα 2/3 αυτού και περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από το κτίριο.».

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 94 – Ειδικές διατάξεις"

#1 Σχόλιο Από ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ Στις 21 Αύγουστος, 2020 @ 18:26

Άρκρο 94
Ειδικες διατάξεις

Επιτρέπεται απόκλιση στις διαστάσεις των θέσεων στάθμευσης μέχρι 3% καθώς και των λοιπών ελαχίστων  διαστάσεων οριζοντίων και κεκλιμένων διαδρόμων προσπέλασης στους χώρους στάθμευσης (διατάξεις γκαράζ ΦΕΚ 167/Δ/2-3-93).

#2 Σχόλιο Από ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ Στις 21 Αύγουστος, 2020 @ 19:43

Παράταση όλων των καταληκτικών ημερομηνιών όπως αναφέρονται στον ν.
4495-17 περί αυθαιρέτων κατασκευών μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της ταυτότητας των κτιρίωννέες δηλώσεις αυθαιρέτων του Ν.4495/2017,

συμπεριλαμβανομένης της 5ης κατηγορίας

– περαίωση δηλώσεων και υποβολή σχεδίων – δικαιολογητικών των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και 4495/2017

#3 Σχόλιο Από ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ Στις 21 Αύγουστος, 2020 @ 20:41

Από τον κανονισμό πυροπροστασίας.
6.6.8. Απαιτήσεις απαγωγής καυσαερίων-θερμότητας
Η ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΠΕΡΔΕΥΕΙ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΥΓΧΥΣΗ ΣΤΟ ΟΤΙ ΕΑΝ ΕΧΩ
ΥΠΟΓΕΙΟ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ >200Τ.Μ. ΕΙΤΕ ΕΝΙΑΙΟ ΕΙΤΕ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΕΝΟ (Π.Χ.
ΥΠΟΓΕΙΟ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΜΕ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ 5-10 Τ.Μ. ΚΛΠ.) ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ.
Πρέπει να διευκρινιστει πως:
Όταν λέμε υπόγεια στάθμη να εννοούμε ότι αν έχω κάποιο ΤΜΗΜΑ ΥΠΟΓΕΙΟΥ  ΕΝΙΑΙΟ > 200τ.μ. τότε να θέλω αποκαπνισμο.

#4 Σχόλιο Από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Στις 26 Αύγουστος, 2020 @ 16:58

ΑΡΘΡΟ 93
» ΑΡΘΡΟ 26 »

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΑ.

ΣΕ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ , ΚΥΡΙΑΣ ή ΕΞΟΧΙΚΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΧΕΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ή ΠΡΟΒΛΕΨΗ , ΠΡΕΠΕΙ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ , ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ή ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ – ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ, ΜΕ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΑμεΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ, ΜΕ ΑΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΡΜΟΔΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ή ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.

#5 Σχόλιο Από ΑΓΓΕΛΙΚΗ Π. ΧΡΗΣΤΟΠΟΥΛΟΥ Στις 26 Αύγουστος, 2020 @ 19:48

Μελετώντας την αιτιολογική έκθεση του Νομοσχεδίου της τροποποιησης της παραγραφου 2 του άρθρου 27 του Ν. 4067/2012 ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 94 , Στη παράγραφο
<>
Βλέποντας το σχόλιο του κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ να προσθέσω οτι ειναι πολυ εύστοχα τα αιτήματα του για να μην υπάρχουν φραγμοί και αποκλεισμός στη πρόσβαση στη κατοικία τους , επειδή κάποιοι συνιδιοκτήτες δεν έχουν ενσυναίσθηση και αδιαφορούν για τις ανάγκες και προβλήματα των ανάπηρων και ανήμπορων συνανθρώπων τους , καθώς προβάλλουν συνήθως αίολα επιχειρήματα στις Γενικές Συνελεύσεις χωρίς να σέβονται την ιδαιτερότητα του γείτονα τους Αυτή η άρνηση τους να συναινέσουν, αποτελεί ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΦΡΑΓΜΟ με αποτέλεσμα να εμποδίζουν την εγκατάσταση ανελκυστήρα ακόμα και χωρίς να συμμετέχουν οι ίδιοι στη σχετική οικονομική δασπάνη.

#6 Σχόλιο Από Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) Στις 1 Σεπτέμβριος, 2020 @ 13:41

Η ΕΣΑμεΑ ζητάει την αντικατάσταση του άρθρου ως εξής: Η παρ. 2 και 4 του άρθρου 27 του ν. 4067/2012 αντικαθίστανται, προστίθενται παρ. 6, 7 και 8, και το άρθρο 27 του ν. 4067/2012 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 27
Ειδικές διατάξεις
1. Σε κτίρια […]
2. Σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που δεν διαθέτουν ανελκυστήρα […]
Αντίστοιχα, σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια κατοικίας που δεν διασφαλίζουν προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα επιτρέπεται κατά παρέκκλιση κάθε ισχύουσας διάταξης, κανονισμού (συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού πολυκατοικίας) η τοποθέτηση διάταξης (ράμπας ή αναβατορίου) που θα διασφαλίζει την πρόσβαση στα άτομα αυτά, από το πεζοδρόμιο στους εξωτερικούς κοινόχρηστους χώρους καθώς και στους λοιπούς εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του ισογείου και των λοιπών ορόφων υπέρ και υπό αυτού, εφόσον διαμένουν ως ιδιοκτήτες ή ένοικοι στα παραπάνω κτίρια, με απαραίτητη προϋπόθεση την εξασφάλιση της ασφάλειας των χρηστών, τη σύνταξη ή ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και την κάλυψη των εξόδων κατασκευής από τα ενδιαφερόμενα άτομα.
Σε κάθε περίπτωση, η τοποθέτηση αναβατορίου για την κάλυψη υψομετρικών διαφορών υπέρ του ενός ορόφου γίνεται βάσει τεχνικής μελέτης, το δε αναβατόριο εφόσον είναι κατακόρυφης κίνησης διαθέτει περιμετρική κάλυψη τύπου «φρεάτιο» και ως προς μεν τη διαστασιολόγηση ακολουθεί τις Οδηγίες Σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για Όλους», ως προς δε τη διαδικασία τοποθέτησης, αδειοδότηση, συντήρηση, ισχύουν τα αντίστοιχα που αφορούν σε ανελκυστήρες.
3. […]
5. α. Για κτίρια του δημοσίου τομέα και των Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού, επιτρέπονται οι παρεκκλίσεις από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, καθώς και από τους όρους και περιορισμούς δόμησης της περιοχής, προστατευόμενης ή μη κατά τις ισχύουσες διατάξεις, εφόσον τούτο επιβάλλεται για λειτουργικούς/ αρχιτεκτονικούς λόγους ή η αρχιτεκτονική μελέτη είναι προϊόν δημόσιου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, εφόσον δεν υποβαθμίζει το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον. Σε κάθε όμως περίπτωση διασφαλίζεται η προσβασιμότητα σε άτομα με αναπηρία ή/και εμποδιζόμενα άτομα.
β. […]».

#7 Σχόλιο Από ΜΑΔΕΜΟΧΩΡΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 3 Σεπτέμβριος, 2020 @ 22:55

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ
ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ 2, ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28
ΤΟΥ Ν. 4067/2012
• Όλοι οι προηγούμενοι Γενικοί Οικοδομικοί Κανονισμοί (ΓΟΚ 1955, 1973, 1985) παρείχαν στον Υπουργό την αρμοδιότητα να αποφαίνεται «επί πάσης αμφισβητήσεως» ως προς την ερμηνεία και εφαρμογή των γενικών και ειδικών πολεοδομικών διατάξεων.
• Η δυνατότητα αυτή του πολίτη να προσφεύγει στον Υπουργό, όταν αμφισβητούσε την γνώμη των Υπηρεσιών, ήταν μια ιεραρχική διοικητική προσφυγή που του έδινε τη δυνατότητα να μην υποκύπτει σε λανθασμένες ή αυθαίρετες υπηρεσιακές ερμηνείες, αποφεύγοντας ταυτόχρονα, σε πρώτο στάδιο, τη λύση της δικαστικής οδού.
• Με την διατύπωση της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ΝΟΚ, για πρώτη φορά ο πολίτης στερείται την δυνατότητα την οποία είχε με τους προηγούμενους Γενικούς Οικοδομικούς Κανονισμούς, δηλαδή στερείται ο πολίτης το δικαίωμά του να τεθεί η άποψή του στην κρίση της προϊσταμένης διοικητικής αρχής.
• Προφανώς, ο κατ΄αυτόν τον τρόπο καταναγκασμός του πολίτη, να αναζητεί προστασία για την ερμηνεία και εφαρμογή των Πολεοδομικών διατάξεων, μόνον από τα Διοικητικά Δικαστήρια, συνεπάγεται σοβαρή επιβάρυνση, τόσο του πολίτη από οικονομικής πλευράς, όσο και της Δικαιοσύνης από πλευράς φόρτου υποθέσεων.
• Το δημιουργηθέν σοβαρώτατο πρόβλημα επιλύει η προτεινόμενη τροποποίηση.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του Ν. 4067/2012, η τελεία αντικαθίσταται με κόμμα και προστίθενται τα εξής :
«είτε λόγω διαφωνίας πολίτη προς την ερμηνεία της υπηρεσίας. Η απόφαση του Υπουργού εφαρμόζεται υποχρεωτικά από όλες τις Υπηρεσίες Δόμησης».

#8 Σχόλιο Από ΣΕΤΕ – ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 13:55

Στο άρθρο 94: προβλέπονται πολύ θετικές προσθήκες στο άρθρου 27 του ΝΟΚ, Ειδικές διατάξεις:

6. Για τα ειδικά κτίρια επιτρέπονται παρεκκλίσεις ως προς το ύψος για μεμονωμένα στοιχεία του κτιρίου, όπως οι καπναγωγοί, οι υδατόπυργοι, τα σιλό καθώς και ως προς την κατασκευή περισσότερων του ενός υπογείων, που δεν υπολογίζονται στην επιφάνεια που προκύπτει από το συντελεστή δόμησης. Οι παραπάνω παρεκκλίσεις εγκρίνονται με απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του ΣΥΠΟΘΑ και αιτιολογημένη πρόταση του φορέα, στον οποίο υπάγεται από άποψη λειτουργίας το συγκεκριμένο κτίριο.
7. Κατά παρέκκλιση των ισχυόντων όρων δόμησης και με την τήρηση κατά τα λοιπά των διατάξεων του οικοδομικού και κτιριοδομικού κανονισμού, επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης κτιρίων τουριστικών καταλυμάτων εντός σχεδίου ή εντός οικισμού προ του 1923 ή και η ανάπτυξη σε αυτά δραστηριοτήτων που επιτρέπονται από τις υφιστάμενες για την περιοχή χρήσεις γης, εφόσον:
i) Τα τουριστικά καταλύματα έχουν ανεγερθεί νόμιμα είτε έχουν υπαχθεί στις διατάξεις νομιμοποίησης αυθαιρέτων.
ii) Έχουν συμπληρώσει διάρκεια μεγαλύτερη των είκοσι (20) ετών, από την ημερομηνία χορήγησης της πρώτης άδειας λειτουργίας.
iii) Κατά την τελευταία επταετία δεν έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου.
8. Σε ειδικά κτίρια επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων στην παρ. 3 του άρθρου 15 και στην περ. α της παρ. 2 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου, η υποβάθμιση της διαμορφωμένης στάθμης του ακαλύπτου χώρου του αίθριου στο εσωτερικό του κτιρίου έως τη στάθμη του δαπέδου του πρώτου υπογείου, με την προϋπόθεση ότι: α) η υποβάθμιση αυτού δεν υπερβαίνει τα {ΔΙΑΓΡΑΦΗ: 3,20μ.} 4,50μ. από το διαμορφωμένο έδαφος, β) οι διαστάσεις του αίθριου είναι μεγαλύτερες του Δ προσαυξημένες κατά 0,20 του ύψους της υποβάθμισης, γ) στο πρώτο υπόγειο υπάρχουν και χώροι κύριας χρήσης και δ) ο ακάλυπτος χώρος του αίθριου φυτεύεται υποχρεωτικά κατά τα 2/3 αυτού και περιβάλλεται από όλες τις πλευρές του από το κτίριο. Το ίδιο εφαρμόζεται και για κατακόρυφη εσοχή στο σώμα του κτιρίου με τις ίδιες ως άνω ελάχιστες διαστάσεις που συνέχεται του ακαλύπτου χώρου».
Προτεινόμενη τροποποίηση της παρ. 6, β του άρθρου 17:
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ισχύος του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (ΓΟΚ), δηλαδή από το 1985 έως το 2012, επιτρεπόταν η πλήρης εκμετάλλευση των υπογείων για δημιουργία χώρων στάθμευσης, στο 100% της επιφάνειας του οικοπέδου, για όλα τα εντός σχεδίου οικόπεδα ανεξαρτήτως μεγέθους και χρήσης. Από το 2012, με το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό (ΝΟΚ) εισήχθησαν περιορισμοί στην επιφάνεια του οικοπέδου κάτω από τη στάθμη του εδάφους όπου μπορούν να κατασκευαστούν χώροι στάθμευσης, για οικόπεδα μεγαλύτερα των 300 τ.μ.
Προτείνουμε, οι περιορισμοί αυτοί να μην ισχύουν όταν πρόκειται για οικόπεδα αμιγώς τουριστικής ή εμπορικής χρήσης εντός σχεδίου πόλης, ώστε να μην επιβαρύνονται οι παρακείμενοι χώροι στάθμευσης και να εξασφαλίζεται ο μέγιστος κατά το δυνατόν αριθμός χώρων στάθμευσης. Προϋπόθεση είναι η δημιουργία φύτευσης πέραν του περιγράμματος.
Η προτεινόμενη νομοτεχνική βελτίωση έχει ως εξής:
«Για χρήσεις αμιγώς τουριστικές, πολιτιστικές η επέκταση υπογείων ορόφων ορίζεται ως εξής:
Για οικόπεδα εμβαδού έως και 1500 τμ. επιτρέπεται έως τα όρια του οικοπέδου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη.
Σε οικόπεδα εμβαδού από 1500 τμ. έως 2000 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 30% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων.
Σε περίπτωση που στα οικόπεδα αυτά δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης στον πρώτο υπόγειο όροφο, μπορεί να επεκτείνονται όλοι οι υπόγειοι όροφοι έως και 80% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, επιτρέπεται η εξαγορά των θέσεων στάθμευσης που δεν εξασφαλίζονται από τη μελέτη, σε ποσοστό έως και 15% του συνόλου των απαιτούμενων θέσεων. Σε οικόπεδα εμβαδού άνω των 2000 τμ. επιτρέπεται επέκταση των υπογείων έξω από το περίγραμμα της κάλυψης του κτιρίου σε ποσοστό έως και 50% του υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Στην περίπτωση αυτή, δεν επιτρέπεται εξαγορά θέσεων στάθμευσης.
Ειδικότερα για τις προαναφερόμενες χρήσεις, σε κάθε περίπτωση πάνω από το χώρο της επέκτασης υπογείου πρέπει να εξασφαλίζεται φύτευση με ελάχιστο πάχος εδάφους 40 εκατοστών.»

#9 Σχόλιο Από ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 14:34

Να τροποποιηθεί το αρ. 29 του κτιριοδομικού κανονισμου (ΦΕΚ59Δ/89, με ότι τροποποιήσεις εχουν γινει) σχετικα με ανελκυστηρες ώστε:
1/ να γινεται αναφορα στα ισχυοντα προτυπα ΕΝ 81-20, ΕΝ81-50, ΑΝΤΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΡΓΗΜΕΝΩΝ ΕΛΟΤ81,1 ΚΑΙ ΕΛΟΤ81,2
2/ να καταργηθει η απαιτηση για ελευθερο υψος πανω από την τελευταια σταση (1,15 μ.) και κάτω από την πρώτη σταση (1,40μ.)
Επίσης να γινει αναφορα στα παραπανω προτυπα που το ρυθμιζουν
3/ σε περιπτωση μικροτερων αποστάσεων να επιτρέπεται η εγκατασταση με ληψη προσθετων μετρων ασφαλειας συμφωνα με προτυπο ΕΝ 81-21

Επειδη τα προτυπα αλλαζουν να αναφέρεται η δυνατότητα για εφαρμογη κάθε φορα του ισχυοντος προτυπου, αντι να τροποποιείται κάθε φορα ο κανονισμος

Οταν δίνεται έγκριση από υπηρεσίες και αντίστοιχα γνωμοδοτικά ή εγκριτικά συμβούλεια (ΣΑ ΚΕΣΑ ΚΣΝΜ ΚΑΣ κλπ) οι οριζόμενες από αυτά ελάχιστες διαστάσεις χωρίς να γίνεται κατ’ ανάγκη αναφορά σε αυτές να είναι αυτές των ισχυόντων προτύπων όπως αυτά εκάστοτε ισχύουν και αναπροσαρμόζονται.