1. Η πρόταση της παρ. 3 του άρθρου 70 διαβιβάζεται στον αρμόδιο Περιφερειάρχη. Εάν δι’ αυτής προτείνεται η ολική ή μερική επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης, ο Περιφερειάρχης λαμβάνει τη σχετική απόφαση εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Η απόφαση περιλαμβάνει το εμβαδόν του ρυμοτομένου τμήματος της ιδιοκτησίας, προκειμένου να καθορισθεί η αποζημίωση και δημοσιεύεται, χωρίς άλλες διατυπώσεις, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Μετά από την έκδοση της απόφασης επανεπιβολής της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ο οικείος Δήμος είτε παρακαταθέτει, εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών, την προσήκουσα αποζημίωση στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων υπέρ δικαιούχου σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 8 του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2882/2001 (Α’ 17), είτε εκδίδει χρηματικό ένταλμα πληρωμής της προσήκουσας αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη. Παράβαση οποιασδήποτε από τις παραπάνω προθεσμίες έχει ως συνέπεια την αυτοδίκαιη οριστική άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης.
2. Ο δικαιούχος της αποζημίωσης, ακόμη και εάν εισπράξει την προσήκουσα αποζημίωση, δικαιούται, εντός έξι (6) μηνών από την παρακατάθεσή της ή την έκδοση του χρηματικού εντάλματος πληρωμής, να ασκήσει ενώπιον των πολιτικών δικαστηρίων αίτηση για τον προσδιορισμό προσωρινής ή οριστικής τιμής μονάδας απαλλοτρίωσης, στρεφόμενος κατά του οικείου Δήμου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκατσικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων. Μετά από την παρέλευση της προθεσμίας αυτής συνάγεται αποδοχή της προσήκουσας αποζημίωσης από τον ιδιοκτήτη και η ρυμοτομική απαλλοτρίωση θεωρείται συντελεσθείσα. Το ίδιο δικαίωμα διατηρεί και ο οικείος δήμος.
3. Δεύτερη επανεπιβολή ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης επί του αυτού ακινήτου, ολική ή μερική, δεν επιτρέπεται.
Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
Άρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 4447/2016
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εθνική Χωρική Στρατηγική – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4447/2016
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΧΩ.Θ.Α.) – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Χωροταξικός σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Πολεοδομικός Σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρο 8 του ν. 4447/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Οριοθέτηση οικισμών – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4447/2016
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Σχεδιασμός και χαρακτηρισμός δημοτικών οδών – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3155/1955
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εναρμόνιση χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων προς το νέο σύστημα χωρικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 4546/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέσπιση και εφαρμογή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Δομή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4546/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Ελάχιστες απαιτήσεις για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια διαβούλευση – συμμετοχή του κοινού – Τροποποίηση των άρθρων 9, 14 και 15 του ν. 4546/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εθνική στρατηγική για τη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος – Τροποποίηση των άρθρων 4 και 20 του ν. 3983/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Καταργούμενες διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Σκοπός
- 76 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εκτός σχεδίου δόμηση
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμηση
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μέγιστος συντελεστής δόμησης
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Κατοικία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Συντελεστής δόμησης στις οργανωμένες μορφές ανάπτυξης δραστηριοτήτων – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 3982/2011
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ρυθμίσεις για οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 2545/1997 και του του άρθρου 9 του ν. 4002/2011
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Οργανωμένοι υποδοχείς στα νησιά – Τροποποίηση του άρθρου 44 του ν. 3982/2011
- 174 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Εθνική ονοματολογία χρήσεων γης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διάρθρωση των κατηγοριών των χρήσεων γης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 28 του ν. 4495/2017
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Έγκριση εκτέλεσης εργασιών – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4495/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – Τροποποίηση του άρθρου 30 του ν. 4495/2017
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Προέγκριση οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 4495/2017
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 4495/2017
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 38 του ν. 4495/2017
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Δικαιολογητικά – Τροποποίηση των άρθρων 39 και 40 του ν. 4495/2017
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Αλλαγή χρήσης εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων – Τροποποίηση του ν. 4495/2017
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Αναθεώρηση προέγκρισης οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 – Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ψηφιακή Τράπεζα Γης – Τροποποίηση του άρθρου 67 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Τίτλος μεταφοράς συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Ακίνητα προσφοράς συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Ακίνητα υποδοχής συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Ζητήματα κάθετων και οριζόντιων ιδιοκτησιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Υπολογισμός ενιαίου ειδικού προστίμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ακίνητα Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Καταβολή παραβόλουΆρθρο 67 – Καταβολή παραβόλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ορισμοί
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου σε περίπτωση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Ειδικές περιπτώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Επιχειρησιακό σχέδιο για την εξασφάλιση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Μεταβατικές διατάξεις – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Μητρώο πιστοποιημένων αξιολογητών χωρικών μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών ΜελετώνΆρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών Μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυοΆρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Πεδίο εφαρμογής
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 81 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αλλαγή χρήσης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Πολεοδομικά κίνητρα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής με απομείωση καθ’ ύψος υφιστάμενων κτιρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Ύψος κτιρίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Χαμηλά κτίρια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93 – Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Ειδικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 – Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 100 – Μη υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 96 επ. του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Ελαφρύνσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 102 – Τροποποιήσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 103 – Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δεξαμενών καλλιέργειας υδρόβιων οργανισμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104 – Εθνικό Μητρώο Θεσμικών Χωρικών Δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 – Αναγκαστική απαλλοτρίωση ορόφων κτιρίων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 106 – Διατάξεις για το Κτηματολόγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 – Πολεοδομικά κίνητρα για την ποιότητα και ανταγωνιστικότητα των τουριστικών εγκαταστάσεων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Αυγούστου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Σεπτεμβρίου 2020, 14:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική Έκθεση επί του σχεδίου νόμου "Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας"Σχέδιο Νόμου Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίαςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 1306 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Άρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
Άρθρο 71 παρ. 1
• «… ο Περιφερειάρχης λαμβάνει τη σχετική απόφαση εντός 3 μηνών από την ημερομηνία της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.». Επειδή πρακτικά απαιτείται ορισμένο χρονικό διάστημα για τη διαβίβαση της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου στην Περιφέρεια, σκόπιμο θα ήταν το συγκεκριμένο 3μηνο να αρχίζει από τη γνωστοποίηση της απόφασης στην Περιφέρεια και όχι από τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Διότι, στην περίπτωση που θα επιτρέπεται η υποβολή ενστάσεων και θα απαιτείται δημοσίευση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 154 ΚΒΠΝ και τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, η προθεσμία των 3 μηνών για τη λήψη της απόφασης του Περιφερειάρχη ενδέχεται να εξαντλείται σε αυτές τις διαδικασίες.
• Στην παράγραφο 1 εδ. δ΄ αναφέρεται ότι: “Παράβαση οποιασδήποτε από τις παραπάνω προθεσμίες έχει ως συνέπεια την αυτοδίκαιη οριστική άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης.” Αν δεν λάβει απόφαση εμπρόθεσμα ο Περιφερειάρχης, με ποια διοικητική πράξη θα διαπιστωθεί η οριστική άρση της απαλλοτρίωσης; Ποια είναι η έννοια της φράσης “οριστική άρση”;
• Στην παράγραφο 1 εδ. β΄: “Η απόφαση περιλαμβάνει το εμβαδόν του ρυμοτομούμενου τμήματος της ιδιοκτησίας προκειμένου να καθορισθεί η αποζημίωση και δημοσιεύεται, χωρίς άλλες διατυπώσεις, στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Ποια είναι η έννοια του όρου “χωρίς άλλες διατυπώσεις”;
• Στη διαδικασία που περιγράφεται στο άρθρο 71 απαιτείται τοπογραφικό διάγραμμα;
Άρθρο 71 παρ. 2
• Στις περιοχές που έχει εφαρμογή το Ν.Δ.1923, ο δικαιούχος της αποζημίωσης, μπορεί να ασκήσει αίτηση για τον προσδιορισμό τιμής μονάδας, χωρίς να υπάρχει πράξη αναλογισμού, σύμφωνα με το άρθρο 17 Ν.2882/2001;
• Στις περιοχές που έχει εφαρμογή το Ν.Δ.1923, ποια διαδικασία θα ακολουθηθεί σε περίπτωση επανεπιβολής σε κοινωφελή χώρο, δεδομένου ότι για την αποζημίωση του κοινωφελούς χώρου απαιτείται ιδιαίτερη πράξη κήρυξης της απαλλοτρίωσης;
• Στις περιοχές που έχει εφαρμογή το Ν.Δ.1923, σε περίπτωση επανεπιβολής απαλλοτρίωσης (μερικής ή ολικής) αφού ο Δήμος καταβάλει την αποζημίωση και αποκτήσει την κυριότητα του ρυμοτομούμενου ακινήτου, στη συνέχεια τη διεκδικεί από τους παρόδιους ιδιοκτήτες συντάσσοντας πράξη αναλογισμού ή καταργείται η ωφέλεια λόγω παροδιότητας; (ν. 5269/31, Β.Δ. 7/13-5-36, Ν.Δ. 80/41, Ν.Δ. 1411/42, Ν. 625/68, Ν. 653/77).
• Σε περίπτωση επανεπιβολής της ρυμοτομίας, πώς καθορίζεται η τιμή της αποζημίωσης των επικειμένων (π.χ. περιφράξεις, φυτείες, ακίνητες εγκαταστάσεις), για τα οποία υπόχρεος είναι ο Δήμος και δεν υπάρχει αντικειμενικός προσδιορισμός ;
• Επέρχεται άρση της απαλλοτρίωσης σε ρυμοτομούμενο τμήμα ιδιοκτησίας σε περίπτωση που αυτό αποτελεί αυταποζημίωση;
• Στο άρθρο 72 παρ. 4 αναφέρεται ότι η εισφορά σε γη υπολογίζεται με τις διατάξεις της περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 20 του ν. 2508/1997. Στη συγκεκριμένη διάταξη αναφέρεται ότι εάν επιβληθεί κοινόχρηστος χώρος μεγαλύτερος της εισφοράς (άρα μερική επανεπιβολή) τότε συντάσσεται πράξη αναλογισμού για το επιπλέον τμήμα. Αυτό εξακολουθεί να ισχύει; Σε καταφατική περίπτωση θα έχουμε περιπτώσεις μερικής επανεπιβολής που θα συντάσσεται πράξη αναλογισμού, άρα θα οφείλουν οι παρόδιοι και περιπτώσεις ολικής επανεπιβολής χωρίς την ανάγκη σύνταξης πράξης αναλογισμού αφού θα οφείλει ο Δήμος.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να προηγείται η σύνταξη πράξης αναλογισμού πριν την καταβολή της προσήκουσας αποζημίωσης, δεδομένου ότι αυτή θα πρέπει να γίνει εντός 2 μηνών από την έκδοση της απόφασης του Περιφερειάρχη;
• Στο άρθρο 71 παρ. 1 αναφέρεται ότι εντός 3 μηνών από την σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Περιφερειάρχης λαμβάνει απόφαση η οποία δημοσιεύεται στο ΦΕΚ, χωρίς άλλες διατυπώσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 31 παρ. 1 του
ν. 4067/2102 η περίπτωση σημειακής τροποποίησης ρυμοτομικού σχεδίου που εντοπίζεται εντός αρχαιολογικού χώρου εγκρίνεται με Προεδρικό Διάταγμα με πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετά από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Ως εκ τούτου, καταργείται η διάταξη του άρθρου 31 παρ. 1 του ν. 4067/2012 (επανεπιβολή απαλλοτρίωσης εντός αρχαιολογικού χώρου); Στην υποθετική περίπτωση που διατηρείται το άρθρο 31 παρ. 1 του ν. 4067/2012 πως θα τηρηθεί το 3μηνο που αναφέρεται στην παράγραφο του άρθρου 71 παρ. 1;
• Ποια είναι η προθεσμία λήψης απόφασης και ποια ακριβώς διαδικασία θα ακολουθηθεί προκειμένου να διαπιστωθεί η αυτοδίκαιη οριστική άρση της απαλλοτρίωσης, αν δεν λάβει εμπρόθεσμα απόφαση ο Περιφερειάρχης;
• Θα ισχύει ο εξώδικος συμβιβασμός σε κάποιες περιπτώσεις; Επιπλέον, θα μπορεί να γίνει ανταλλαγή της ρυμοτομούμενης ιδιοκτησίας, σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν. 2882/2001; Θεωρούμε επιβεβλημένη τη ρητή αναφορά του νόμου στο θέμα του εξώδικου συμβιβασμού και της ανταλλαγής.
Υπενθυμίζω στο σχολιαστή Παναγιώτη Πλέσσα ότι με το άρθρο 75 του υπό διαβούλευση νόμου, επί του οποίου καταχωρήσατε σχόλιό σας, καταργούνται τα άρθρα 32 και 33 του Ν.4067/2012.
Υπενθυμίζω στη σχολιαστή κ.Αναστασία Κόγκα ότι βασει του αρθ.33 του Ν.4067/12 παρ.9β και του αρθ.148 παρ.2 του Ν.4495/17 υπόχρεοι για την αποζημίωση των ρυμοτομουμένων ιδιοκτησιών είναι κατά 70% οι κύριοι η νομείς ιδιοκτησιών σε απόσταση 250μ.και κατά 30% ο Δήμος.
Στο άρθρο 71 [Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης] δεν γίνεται καμία μνεία/πρόβλεψη για την υποχρέωση των τρίτων παρόδιων ιδιοκτητών στις περιοχές που έχει εφαρμογή το Ν.Δ.1923 (παλαιό σχέδιο). Υπενθυμίζεται ότι στις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις για την εφαρμογή του σχεδίου πόλης οι υπόχρεοι αποζημίωσης των ζημιούμενων (ρυμοτομούμενων) ιδιοκτησιών ορίζονται από τον ίδιο το Νόμο. Στο άρθρο 290 του Κεφαλαίου Β΄ του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Φ.Ε.Κ.580/τ.Δ΄/27-7-1999) κωδικοποιούνται οι νομοθετικές διατάξεις που αφορούν τους «Υπόχρεους αποζημίωσης» κατά τις «Απαλλοτριώσεις ακινήτων για πολεοδομικούς σκοπούς» και αναφέρεται ότι «Για τα κτίρια, φυτείες, φρέατα και γενικά για τις υπόλοιπες ακίνητες εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο απαλλοτριωτέο οικόπεδο υπόχρεος είναι ο δήμος ή η κοινότητα. Για το ίδιο το απαλλοτριωτέο οικόπεδο συνυπόχρεοι γίνονται ο δήμος ή η κοινότητα και οι ωφελούμενοι παρόδιοι ιδιοκτήτες. Ως ωφελούμενοι παρόδιοι θεωρούνται οι ιδιοκτήτες των ακινήτων των οποίων τα οικόπεδα έχουν ή μπορούν να αποκτήσουν με προσκυρώσεις ή τακτοποιήσεις πρόσωπο στον κοινόχρηστο χώρο, στον οποίο περιλαμβάνεται το απαλλοτριωτέο ακίνητο». Στο σημείο αυτό και στο πλαίσιο των ως άνω διατάξεων παραπέμπουμε και στην με αριθμό 4/77 Απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου σύμφωνα με την οποία ως ωφελούμενος παρόδιος ιδιοκτήτης, και για το λόγο αυτό υπόχρεος καταβολής αποζημίωσης, θεωρείται ο ιδιοκτήτης αρτίου οικοπέδου που έχει ή μπορεί να αποκτήσει με προσκύρωση ή τακτοποίηση πρόσωπο στον κοινόχρηστο χώρο. Από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 6, παρ.1 του Ν. 5269/1931, της παρ. 3 του ιδίου άρθρου, όπως αυτή συμπληρώθηκε με το άρθρο 2 του Α.Ν.625/1968 και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του Ν.653/1977 και του άρθρου 31 του Ν.Δ. της 17-7-1923 «περί σχεδίου πόλεων και κωμών», προκύπτει ότι επί απαλλοτριώσεως για την εφαρμογή του σχεδίου πόλεως για τη δημιουργία κοινοχρήστων οδών, ο οικείος Δήμος είναι υπόχρεος για την καταβολή αποζημίωσης για το πλάτος πέραν των 30 μέτρων, μόνο δε στην προβλεπόμενη ειδική περίπτωση του άρθρου 2 του Ν.625/68 όπως τροποποιήθηκε με το αρ.11 του Ν.3212/03, όταν η επιβάρυνση των ιδιοκτητών υπερβαίνει το 1/2 του εμβαδού του βαρυνομένου οικοπέδου, ο Δήμος υποχρεούται σε καταβολή αποζημίωσης για το εμπίπτον εντός της τριανταμέτρου λωρίδας τμήμα ρυμοτομούμενης έκτασης. Σε κάθε άλλη περίπτωση η υποχρέωση βαρύνει τους παρόδιους ιδιοκτήτες, θεωρουμένων ως τοιούτων των ιδιοκτητών ακινήτων, των οποίων τα οικόπεδα έχουν ή δύνανται να αποκτήσουν δια προσκυρώσεων ή τακτοποιήσεων πρόσωπο επί του απαλλοτριωτέου οικοπέδου.
Προς αποφυγή αντιθέτων ισχυρισμών και περαιτέρω δικαστικής εμπλοκής, θα πρέπει να υπάρξει όμοια πρόβλεψη όπως αυτή της καταργούμενης παρ.11 του άρθρου 32 Ν.4067/2012 ότι ο οικείος Δήμος στις περιπτώσεις επανεπιβολών προκαταβάλλει για λογαριασμό και εις βάρος των υπόχρεων παρόδιων ιδιοκτητών τις δαπάνες που τους βαρύνουν για την απαλλοτρίωση. Ακολούθως, βεβαιώνει και εισπράττει κατά την παρ.11 του άρθρου 26 του Ν.1828/1989, όπως αντικαταστάθηκε και ισχύει με την παρ.1 του άρθρου 67 του Ν.4483/2017, τα ποσά που κατέβαλε για λογαριασμό τους.
Η παρ.2 αντίκειται στο άρθρο 17 Ν.2882/2001 δεδομένου ότι η απόφαση του Περιφερειάρχη της παρ.1, ακόμα και εάν αναγράφει το εμβαδόν, δεν υποκαθιστά την πράξη αναλογισμού/πράξη εφαρμογής καθώς η έλλειψη αυτών καθιστά απαράδεκτη την αίτηση για τον προσωρινό ή οριστικό προσδιορισμό της αποζημίωσης σύμφωνα με το άρθρο 17 Ν.2882/2001. Επίσης, η ίδια αυτή απόφαση δεν συνιστά απόφαση κήρυξης της απαλλοτρίωσης κοινωφελούς χώρου, ώστε παραδεκτά να υποβληθεί αίτηση για τον προσωρινό ή οριστικό προσδιορισμό της αποζημίωσής του.