Η παρ. 1 του άρθρου 106 του ν. 4495/20176 αντικαθίσταται και το άρθρο 106 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 106
Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
1. α) Στην περίπτωση αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων για τις οποίες μπορεί να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης, εφόσον καταβληθεί το παράβολο της περ. ι’ του άρθρου 99 και εκδοθεί η σχετική οικοδομική άδεια νομιμοποίησης εντός δύο (2) ετών ή έγκριση εργασιών κατεδάφισης, εντός έξι (6) μηνών από την καταβολή του, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο. Αν παρέλθει άπρακτο το χρονικό διάστημα των δύο (2) ετών για λόγους που οφείλονται σε υπαιτιότητα του αιτούντος, εφαρμόζονται οι διατάξεις για την κατεδάφιση και επιβολή προστίμου αυθαιρέτων. Δεν συνυπολογίζεται στο χρονικό διάστημα των δύο (2) ετών, ο χρόνος καθυστέρησης έκδοσης της οικοδομικής άδειας για λόγους που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του αιτούντος.
Άδεια νομιμοποίησης μπορεί να εκδοθεί και για κατασκευές των οποίων η οικοδομική άδεια ακυρώθηκε για τυπικό λόγο, με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, με την προϋπόθεση ότι δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο κατασκευής τους και εξακολουθούν να ισχύουν και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.
αα) Εφόσον δεν υφίσταται στατική εξάρτηση των δύο τμημάτων ιδίου ακινήτου ή ιδιοκτησίας δύναται να υποβάλλεται:
i) ταυτόχρονα υπαγωγή προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης τμήματος αυτού και διατήρησης του υπολοίπου τμήματος κατά τις διατάξεις του άρθρου 97. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται παράβολο για το σύνολο της επιφάνειας του αυθαιρέτου και ενιαίο ειδικό πρόστιμο μόνο για την επιφάνεια αυτού που δεν νομιμοποιείται,
ii) υπαγωγή προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης τμήματος αυτού κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης,
iii) υπαγωγή τμήματος αυτού στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 97 με την καταβολή του παραβόλου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και του είκοσι τοις εκατό (20%) του ενιαίου ειδικού προστίμου οπότε διατηρείται για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης,
ββ) Εφόσον υφίσταται στατική εξάρτηση των δύο τμημάτων ιδίου ακινήτου ή ιδιοκτησίας που αποκλείει τη δυνατότητα έκδοσης άδειας νομιμοποίησης δύναται να υποβάλλεται:
i) δήλωση υπαγωγής τού συνόλου αυτού στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 97 με την καταβολή του παραβόλου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και του ενιαίου ειδικού προστίμου,
ii) δήλωση υπαγωγής προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης τμήματος αυτού κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης,
iii) δήλωση υπαγωγής τμήματος αυτού στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 97 με την καταβολή του παραβόλου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και του είκοσι τοις εκατό (20%) του ενιαίου ειδικού προστίμου οπότε διατηρείται για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης.
Στα ανωτέρω στοιχεία ii και iii της υποπερ. ββ της παρούσας, για τη δυνατότητα στατικής επάρκειας του τμήματος και αυτοτέλειας του εν λόγω τμήματος υποβάλλεται συμπληρωματικά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού.
β) Αν παρέλθει άπρακτο το χρονικό διάστημα των δύο (2) ετών και εφόσον δεν είναι δυνατή η έκδοση άδειας νομιμοποίησης αποκλειστικά για λόγους μεταβολής του πολεοδομικού καθεστώτος, επιτρέπεται η τροποποίηση των στοιχείων της δήλωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, προκειμένου να υπαχθεί η κατασκευή στο άρθρο 97.
2. Η διαδικασία του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται και για κατασκευές ή εγκαταστάσεις ακινήτων στρατηγικών επενδύσεων, για τα οποία έχει υποβληθεί αίτηση ένταξης στη διαδικασία Στρατηγικών Επενδύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3986/2011 (Α’ 152) και 4146/2013 (Α’ 90). Αν δεν εγκριθεί η αίτηση για το Ειδικό Σχέδιο κατά τις ανωτέρω διατάξεις εντός δύο (2) ετών από την υποβολή του αιτήματος, επιτρέπεται η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6) μηνών. Σε κάθε περίπτωση, απαιτείται η υπαγωγή στις διατάξεις της παραγράφου αυτής, αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων και μετά την έγκριση των Ειδικών Σχεδίων, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3986/2011 και 4146/2013.
3. Στις περ. της παρ. 1, η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν από την έκδοση της σχετικής οικοδομικής άδειας με την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου, με την προϋπόθεση να αναλάβει ο νέος κύριος την υποχρέωση να εκδώσει την άδεια με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο.
4. Αυθαίρετες κατασκευές πριν από τις 28.7.2011, που έχουν κατεδαφιστεί από τους ιδιοκτήτες και για τις οποίες έχουν βεβαιωθεί πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης στην αρμόδια φορολογική αρχή και δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση για την κατεδάφισή τους, υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος με την καταβολή παραβόλου ποσού πεντακοσίων (500) ευρώ. Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση, τεχνική έκθεση μηχανικού και αποδεικτικά στοιχεία για την κατεδάφιση, δεν απαιτούνται πρόσθετα στοιχεία και σχέδια και εφαρμόζεται η διαδικασία διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.».
Οι νόμοι τακτοποίησης αυθαιρέτων δεν προβλέπουν τη δυνατότητα αλλαγής χρήσης σε τακτοποιημένο αυθαίρετο. Μετά από 10 χρόνια και δεδομένου της νέας οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας που οι συγκυρίες υπέβαλαν στον τόπο μας, αναρωτιέμαι ,γιατί να είναι δεσμευτική η χρήση των αυθαιρέτων όπως αρχικά δηλώθηκαν και να μη δίνεται η δυνατότητα στον ιδιοκτήτη, μετά τη πάροδο τόσων ετών να χρησιμοποιήσει σύμφωνα με τις ανάγκες του την ιδιοκτησία του ;
Από το 2011 και μετά ψηφίστηκαν αρκετοί νόμοι τακτοποίησης – νομιμοποίησης Αυθαιρέτων κατασκευών (ν. 4014 /2011, ν. 4178 / 2013, ν. 4495/ 2017 κλπ.), για τους οποίους βασικό κριτήριο για την ένταξη των αυθαιρέτων κατασκευών στους νόμους αυτούς, ήταν η ύπαρξή τους μέχρι 28/11/2011.
• ποτέ δεν υλοποιήθηκε ως βάση αναφοράς και ελέγχου της αυθαίρετης κατασκευής η Ψηφιακή πλατφόρμα ορθοφωτοχαρτών του άρθρου 85 του νόμου 4495 , με μέριμνα του ΥΠΕΝ για όλη την επικράτεια
• εν αντιθέσει χρησιμοποιήθηκαν αεροφωτογραφίες διαδικτύου που δημιουργούν σοβαρό νομικό πρόβλημα , άλυτο .
• οι τελευταίες συχνά δεν αποτυπώνουν την πραγματικότητα (αδυναμία διάκρισης ύψους μιας αυθαίρετης κατασκευής, ή ολόκληρης σε περίπτωση πυκνής βλάστησης.
• αντικρουόμενα δικαιολογητικά που συμπεριλήφθηκαν στις διαδικασίες
Παράλληλα πολλές διαδικασίες κατέληξαν σε ενστάσεις εμπλεκομένων, με αποτέλεσμα τη συσσώρευση μεγάλου όγκου υποθέσεων στα αρμόδια πολεοδομικά όργανα και ΣΥΠΟΘΑ του Κράτους χωρίς αυτές οι διαδικασίες ακόμη να έχουν περαιωθεί.
Τέλος αρκετές περιπτώσεις έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια χωρίς μετά από τόσα χρόνια να έχουν τελεσιδικήσει . Παράλληλα το πρόβλημα σύστασης ειδικών δικαστηρίων για τεχνικά πολεοδομικά θέματα, οι συνεχείς αναβολές, η καθυστέρηση εισηγήσεων φορέων κ.α πολλές φορές δεν οδηγούν στη λήψη ορθών αποφάσεων.
Κ.Υπουργέ μήπως πρέπει με τον νέο νόμο να υπάρξει μία συνολική ρύθμιση, να κλείσουν όλες οι υποθέσεις που εκκρεμούν ως τώρα, ώστε να διορθωθούν όλα τα κακώς κείμενα που χρονίζουν και να υπάρξει μία αρχή εκ του μηδενός ;
Ευχαριστώ.
Σε συνεχεια του προηγούμενου σχολίου θα μπορούσε να δοθει εναλλακτικα παραταση προθεσμιας στην διαταξη του αρθρου 94 παρ γ που διεγραφε τα προστιμα στις περιπτωσεις αυθαιρετων που ειχαν καταγραφει πριν τον ν. 4495/17. Διοτι τα υπερογκα προστιμα διατηρησης μετα τον ν. 4495/17 εν τελει λειτουργουν αποτρεπτικα για την κατεδαφιση εφοσον επιβληθουν.
Επισης να διευκρινιστει οτι οι εν λογω αδειες κατεδαφισης αυθαιρετων μπορουν να εκδοθουν ανεξαρτητως αρτιοτητας οικοπεδου (πχ εκτος σχεδιου ή εντος σχεδιου πριν την κυρωση πραξη εφαρμογης κλπ) και χωρις να απαιτουνται προσθετες εγκρισεις για την υπαγωγη και κατεδαφιση αυθαιρετου (πχ ΣΑ σε νησια, εγκριση αρχαιολογιας σε προστατευομενες περιοχες κλπ).
Οσον αφορα την προθεσμια 2 ετων για εκδοση αδειας νομιμοποιησης θα πρεπει σε περιπτωση καθυστερησης να προβλεπεται απλως καποιο εξτρα παράβολο για ανανεωση προθεσμιας, αφου δυνητικα καποιος θα μπορουσε με μια νεα δηλωση να ανανεωσει την προθεσμια για αλλα 2 χρονια οσο ισχυει ο νομος περι δυνατοτητας υπαγωγης.
Στην παρ. 4 να δοθεί η δυνατότητα υπαγωγής και διαγραφής ανείσπρακτων προστίμων και για τα αυθαίρετα προ 28-7-11 που κατεδαφίζονται ανεξάρτητα εάν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση γιατί είναι προς την κατεύθυνση προστασίας του περιβάλλοντος. Όσο δεν σβήνονται τα συγκεντρωμένα τεράστια πρόστιμα κανείς δεν πρόκειται να τα πληρώσει ούτε να κατεδαφίσει.
Σε κανέναν νόμο αυθαίρετων δεν έχετε μεριμνήσει για τις μικρό κατασκευές (κατασκευές που αναφέρει ο κτιριοδομικός κανονισμός, πχ πέργκολες, στέγαστρα, προστεγάσματα, εξώστες, διαμορφώσεις στον ακάλυπτο, μικρές υπαίθριες κλίμακες, πρόχειρες κατασκευές κλπ) που δεν ρυθμίζονται ή που ο ιδιοκτήτης δεν θέλει να ρυθμίσει (πχ γιατί είναι παλιές), και ο ιδιοκτήτης είναι διατεθειμένος να τις κατεδαφίσει.
Μέχρι τώρα οφείλει να βγάλει άδεια κατεδάφισης (με εξαρτημένο τοπογραφικό, εμπλοκή όλης της πολυκατοικίας) πχ ακόμη και για κατεδάφιση αυθαίρετης πέργκολας.
Όταν δε οι αυθαίρετες κατασκευές επηρεάζουν την όψη μιας πολυκατοικίας εμφανίζεται το οξύμωρο, ακόμη και για την κατεδάφιση του αυθαίρετου να χρειάζεται η συναίνεση της πολυκατοικίας!!! Δηλαδή ο ιδιοκτήτης δεν μπορεί ούτε να ρυθμίσει ούτε να κατεδαφίσει την αυθαιρεσία. Ταυτόχρονα μπορεί να του επιβάλλεται πρόστιμο από το τμήμα αυθαιρέτων.
Νομίζω ότι είναι λογικό να βρεθεί μια ευέλικτη διαδικασία με ευθύνη του ιδιόκτητη τέτοιες μικρό κατασκευές να μπορούν να κατεδαφίζονται με απλές διαδικασίες.
Θεωρώ υπερβολική την αντιμετώπιση των αυθαίρετων που δεν εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης εντός 2 ετων. Πιστεύω οτι θα πρέπει να πληρώνουν το πρόστιμο βάσει του Ν4495/17 αλλα χωρίς έκπτωση.
Έλεγχος νομιμότητας υφισταμένου και δηλώσεων υπαγωγής για έκδοση οικ.
άδειας Nα ξεκαθαριστεί ότι η ΥΔΟΜ δεν κάνει ενδελεχή έλεγχο των δηλώσεων υπαγωγής, ή νέο έλεγχο νομιμότητας σε ήδη εκδοθείσες άδειες.
(αντιπαραβολή και ταυτοποίηση της κατασκευής ως προς εμβαδόν, χρήση, περιγραφή, ότι δεν εμπίπτει σε απαγόρευση υπαγωγής, ότι έχει πληρωθεί το αναγκαίο ποσό προστίμου).
Να μην πειραξετε καθολου την παρ.1 του αρθρου 106.
Ειναι σωστη ως εχει.
Ετσι που διαμορφωνεται δημιουργει απιστευτα προβληματα.
Αν στην υποπερίπτωση iii της παραγράφου 1.α.αα του άρθρου 106, το επίρρημα «κατόπιν» στην πρόταση «…κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης», έχει την χρονική έννοια ότι δηλαδή θα έχει προηγηθεί η κατεδάφιση τμήματος που δεν νομιμοποιείται δεν έχει νόημα η υποπερίπτωση iii αφού μπορεί να υπαχθεί στην υποπερίπτωση ii. Σε αντίθετη περίπτωση, δηλαδή ότι για όσο χρόνο επιτρέπεται η διατήρηση του μη δυνάμενου να νομιμοποιηθεί τμήματος (άρα αποκλειστικά και μόνο για αυθαιρεσίες κατηγορίας 5) τότε το δυνάμενο να νομιμοποιηθεί μεν τακτοποιούμενο δε τμήμα, μπορεί να πληρώσει το 20 % του προστίμου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και δύναται να είναι στατικά επαρκές και αυτοτελές στη συνέχεια (μετά την κατεδάφιση του άλλου τμήματος), τότε πρέπει να παραμείνει η διατύπωση όπως υπάρχει σήμερα. Άλλωστε και αν ισχύει η πρώτη ερμηνεία τότε υπάρχει πρόβλημα με όσες τακτοποιήσεις έγιναν μέχρι σήμερα με την υφιστάμενη διατύπωση, θα υπάρξει πρόβλημα με όσες πρέπει να γίνουν μέχρι την ισχύ του νόμου για την κατηγορία 5 (αφού αυτή αφορά αποκλειστικά), άρα μέχρι 30-09-2020 γιατί δεν θα έχει προλάβει να γίνει η κατεδάφιση που απαιτείται για την εφαρμογή της σε σχέση και με την ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου (πιθανότατα μετά την 30-09-2020) και το βασικότερο δεν θα έπρεπε να αναφέρεται η δυνατότητα στατικής επάρκειας και αυτοτέλειας του διατηρούμενου τμήματος με ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ αρμόδιου μηχανικού, αλλά η υποχρέωση εκπόνησης ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΑΤΙΚΗΣ & ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ του διατηρούμενου τμήματος πριν από την κατεδάφιση.
Καλησπερα σας, θα ήθελα να σχολιάσω (σύμφωνα με τη γνώμη μου)τα παρακάτω σχετικά με το άρθρο 65 του υπόψη σχεδίου νόμου:
ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ» ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΜΙΑ ΡΙΖΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 106 (ΥΠΑΓΩΓΗ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΑΔΕΙΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ Ή ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ) ΤΟΥ Ν. 4495/2017 (ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ ΥΠΟΨΗ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΤΟΝ Ν. 4546/2018 ΑΡΘΡΟ 34 ΠΑΡ.39).
Διαβάζοντας το νέο σχέδιο νόμου για τον εκσυχρονισμό της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα άρθρα του Ν. 4495/2017 τα οποία προτείνονται με το υπόψη αυτό σχέδιο νόμου να τροποποιηθούν, έπεσα πάνω στη προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 106 (το γνωστό άρθρο το οποίο κυρίως αναφέρεται σε αυθαίρετα κτήρια τα οποία έχουν τμήμα που μπορεί να νομιμοποιηθεί με άδεια νομιμοποίησης και τμήμα που παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις και μπορεί μόνο να ρυθμισθεί και σε σχέση πάντα βέβαια με το αν τα δύο τμήματα είναι μεταξύ τους στατικώς εξαρτημένα ή ανεξάρτητα ή αν υπάρχει η δυνατότητα να αποκοπούν στατικώς μεταξύ τους, το ένα να νομιμοποιηθεί και το άλλο να κατεδαφιστεί). Έτσι λοιπό, ενώ μέχρι τώρα σύμφωνα με το άρθρο 106 του Ν. 4495/2017 (όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4546/2018) για αυθαίρετο κτήριο που έχει τμήμα που πληροί τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και τμήμα που δεν τις πληροί και επίσης τα δύο τμήματα του ενιαίου κτηρίου είναι στατικώς εξαρτημένα, έχουμε τις εξής δυνατότητες: α) το τμήμα που παραβιάζει τις πολεοδ. διατάξεις μπορούμε να το «κάνουμε» υπαγωγή στο νόμο και να το ρυθμίσουμε για όσα χρόνια προβλέπεται σχετικά, καταβάλλοντας το συνολικό ειδικό πρόστιμο που αναλογεί στην επιφάνεια του και β) το τμήμα που πληροί τις πολεοδ. διατάξεις έχουμε την δυνατότητα είτε να το νομιμοποιήσουμε αν κατεδαφισθεί το υπόλοιπο τμήμα που παραβιάζει τις πολεοδ. διατάξεις, είτε να το «κάνουμε» και αυτό υπαγωγή στο νόμο και να το ρυθμίσουμε και αυτό για όσα χρόνια προβλέπεται πληρώνοντας μόνο το 20% του ειδικού προστίμου που αναλογεί στην επιφάνεια του.
Υπόψιν ότι για τα αυθαίρετα τα οποία δεν κατατάσσονται στην κατηγορία 5 δηλαδή αυτά της κατηγορίας 4 και για τα οποία σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017 μετά την αποπληρωμή του ειδικού προστίμου που τους αναλογεί και την περαίωση τους, εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης, δηλαδή δεν χρειάζεται μέχρι σήμερα να κατεδαφίσουμε κανένα τμήμα τους, ακόμη και αυτό που παραβιάζει πολεοδ. διατάξεις (εκτός αν εισέχει σε προκήπιο, «πρασιά»)….Έρχεται λοιπόν σήμερα το νέο ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ και προτείνει τροποποίηση του εν λόγω άρθρου ως εξής…. παραθέτω αυτούσια τη σχετική παράγραφο……»ββ) Εφόσον υφίσταται στατική εξάρτηση των δύο τμημάτων ιδίου ακινήτου ή ιδιοκτησίας που αποκλείει τη δυνατότητα έκδοσης άδειας νομιμοποίησης δύναται να υποβάλλεται:
i) δήλωση υπαγωγής τού συνόλου αυτού στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 97 με την καταβολή του παραβόλου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και του ενιαίου ειδικού προστίμου,
ii) δήλωση υπαγωγής προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης τμήματος αυτού κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης,
iii) δήλωση υπαγωγής τμήματος αυτού στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 97 με την καταβολή του παραβόλου που αντιστοιχεί στην επιφάνειά του και του είκοσι τοις εκατό(20%) του ενιαίου ειδικού προστίμου και να διατηρηθεί για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα κατόπιν κατεδάφισης του υπολοίπου με έγκριση εργασιών κατεδάφισης.»
…..Φαντάζομαι ότι κατανοούμε όλοι μας τη διαφορά και του τι πάει να τροποποιηθεί με το νέο σχέδιο νόμου…..η ουσία είναι ότι πλέον τα αυθαίρετα με τμήμα που παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις και δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί….έχουν δυο μόνο επιλογές,
α)πληρώνουν πρόστιμο για το σύνολο της επιφανείας τους (τόσο για το σύννομο όσο και για το μη σύννομο τμήμα τους)και εξαιρούνται για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον ν. 4495/2017 από την κατεδάφιση τους και
β) κατεδαφίζουν οπωσδήποτε το μη σύννομο τμήμα τους και κατόπιν είτε εκδίδουν άδεια νομιμοποίησης του σύννομου τμήματός τους, είτε πληρώνουν το 20% του προστίμου που αναλογεί στην επιφάνεια του σύννομου τμήματος τους και το διατηρούν για χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον ν. 4495/2017,
…..πάντα βέβαια με την προϋπόθεση ότι δύνανται να διαχωρίσουν στατικώς και να κατεδαφίσουν το μη σύννομο τμήμα τους, χωρίς να θιχθεί η στατική επάρκεια και να αποκτήσει στατική αυτοτέλεια το εναπομείναν σύννομο τμήμα τους….
Κατά την άποψη μου, οι παραπάνω προβλεπόμενες ρυθμίσεις-τροποποιήσεις του άρθρου 106 του ν. 4495/2017 με το υπόψη άρθρο 65 του σχεδίου νόμου, θα πρέπει ρητά να αναφέρεται (στο κείμενο του υπόψη άρθρου) ότι ισχύουν για τα αυθαίρετα κτήρια που κατατάσσονται στη κατηγορία 5 και ότι για τα αυθαίρετα κτήρια των κατηγοριών 1-4 δεν ισχύουν , μιας και για αυτά τα κτήρια δεν υφίσταται η αναστολή επιβολής κυρώσεων (πρόστιμα διατήρησης και κατεδάφιση τους) για καθοριζόμενο χρονικό διάστημα (30 χρόνια) μετά την υπαγωγή τους στις διατάξεις του ν.4495/2017 αλλά απεναντίας για αυτά τα αυθαίρετα κτήρια (κατηγορίες 1 έως και 4) μετά την περαίωση της υπαγωγής τους στις διατάξεις του ν.4495/2017 ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ…
Ελπίζω η άποψη μου να συμβάλλει εποικοδομητικά στη δημόσια διαβούλευση και ζύμωση σχετικά με τις διατάξεις του υπόψη σχεδίου νόμου.