Αντικαθίσταται η παρ. 1, στο τέλος της παρ. 5 προστίθεται περ. ζ’, αντικαθίστανται οι παρ. 6 και 7 του άρθρου 35 του ν. 4495/2017, το οποίο διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 35
Προέγκριση οικοδομικής άδειας
1. Η διαδικασία προέγκρισης για την έκδοση οικοδομικής άδειας είναι υποχρεωτική για τις κατηγορίες 1 και 2 του άρθρου 36 και προαιρετική για την κατηγορία 3 του ίδιου άρθρου.
Η διαδικασία προέγκρισης άδειας αναθεώρησης είναι υποχρεωτική στην περίπτωση της παρ. 4 και της περ. α’ της παρ. 5 του άρθρου 42.
2. Κατ’ εξαίρεση, η προέγκριση οικοδομικής άδειας είναι υποχρεωτική στις εξής περιπτώσεις:
α) σε νεοαναγειρόμενα κτίρια με επιφάνεια που προσμετράται στη δόμηση μεγαλύτερη των τριών χιλιάδων (3.000) τ.μ. και προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια με συνολική προκύπτουσα επιφάνεια προσμετρούμενη στη δόμηση μεγαλύτερη των τριών χιλιάδων (3.000) τ.μ.,
β) όπου προβλέπεται η έκδοση οικοδομικής άδειας από άλλες υπηρεσίες, πλην της Υ.ΔΟΜ., η προέγκριση δόμησης είναι υποχρεωτική και χορηγείται από την οικεία Υ.ΔΟΜ.,
γ) για την κατασκευή μόνιμων κτιριακών εγκαταστάσεων, έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας ή και έργων που άπτονται ειδικού ελέγχου ως προς τους όρους δόμησης, καθώς και στις περιπτώσεις κτιρίων επιφάνειας άνω των τριών χιλιάδων (3.000) τ.μ.
3. Η προέγκριση εκδίδεται αποκλειστικά από την οικεία Υ.ΔΟΜ., εκτός αν προβλέπεται διαφορετικά από ειδικότερες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή, το τοπογραφικό διάγραμμα ελέγχεται από την οικεία Υ.ΔΟΜ. και διαβιβάζεται στην αρμόδια για την έκδοση της προέγκρισης υπηρεσία.
4. Δεν απαιτείται προέγκριση για τις Στρατηγικές Επενδύσεις που έχουν υπαχθεί στο ν. 3894/2010 (Α’ 204), καθώς και για τις επενδύσεις του ν. 3986/2011 (Α’ 152).
5. Για την έκδοση της προέγκρισης οικοδομικής άδειας υποβάλλονται ηλεκτρονικά τα εξής δικαιολογητικά και μελέτες:
α) αίτηση του κυρίου του έργου ή του έχοντος νόμιμο δικαίωμα, με τις δηλώσεις αναθέσεων – αναλήψεων και επιβλέψεων μελετών,
β) τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές,
γ) διάγραμμα κάλυψης, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές,
δ) τίτλος ιδιοκτησίας και πρόσφατο πιστοποιητικό ιδιοκτησίας ή κτηματογραφικό φύλλο ή απόσπασμα κτηματογραφικού διαγράμματος για κάθε ακίνητο,
ε) αποδεικτικά στοιχεία νομιμότητας των υφιστάμενων κτισμάτων.
στ) τεχνική έκθεση που να περιγράφει με ακρίβεια το έργο, τα μεγέθη και τις χρήσεις.
ζ) προϋπολογισμός του έργου και των οφειλόμενων εισφορών και κρατήσεων του έργου υπέρ του Δημοσίου και του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).
6. Η προέγκριση της οικοδομικής άδειας ή άδειας αναθεώρησης χορηγείται μετά από έλεγχο της πληρότητας των δικαιολογητικών που υποβάλλονται σύμφωνα με την παρ. 5, αφού καθορισθούν από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ. οι απαιτούμενες μελέτες και εγκρίσεις που πρέπει να κατατεθούν για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.
Οι μελέτες και τα δικαιολογητικά ελέγχονται ως εξής:
α) Ο έλεγχος ως προς την πληρότητα υποβολής των απαιτούμενων δικαιολογητικών, μελετών και στοιχείων διενεργείται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής αυτών.
β) Ο έλεγχος του τίτλου ιδιοκτησίας για τη διαπίστωση της αρτιότητας, οικοδομησιμότητας και του χρόνου κατάτμησης του οικοπέδου ή γηπέδου και του τοπογραφικού διαγράμματος ως προς την τήρηση των γενικών και ειδικών πολεοδομικών διατάξεων και προδιαγραφών, καθώς και έλεγχος των στοιχείων που περιλαμβάνονται σε αυτό, διενεργείται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών, από την ημερομηνία έγκρισης της πληρότητας των δικαιολογητικών.
Οι κύριοι ή οι έχοντες νόμιμο δικαίωμα έκδοσης οικοδομικής άδειας ή άδειας αναθεώρησης δηλώνουν ενυπογράφως στο τοπογραφικό διάγραμμα τα όρια των οικοπέδων τους και ευθύνονται για την ακρίβεια της δήλωσής τους.
Στην περίπτωση διαπίστωσης από την Υ.ΔΟΜ. ελλείψεων ή λαθών στο τοπογραφικό διάγραμμα, ενημερώνεται ο διαχειριστής της υποβληθείσας αίτησης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες συμπληρώσεις ή διορθώσεις εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών, άλλως η αίτηση με τον συνημμένο φάκελο με τις μελέτες και τα στοιχεία τίθεται στο αρχείο του πληροφοριακού συστήματος. Μετά από τη συμπλήρωση των ελλείψεων ή διόρθωση των λαθών στο τοπογραφικό διάγραμμα από τον μηχανικό ο έλεγχος διενεργείται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών. Το χρονικό διάστημα από την ενημέρωση του διαχειριστή για τις παρατηρήσεις της Υ.ΔΟΜ έως την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων συμπλήρωσης των ελλείψεων από τον μηχανικό δεν προσμετράται στις προθεσμίες της παρ. 7.
γ) Ο έλεγχος του διαγράμματος κάλυψης και του τυχόν απαιτούμενου σχετικού εντύπου εισφοράς της εξαγοράς θέσεων στάθμευσης, ως προς την τήρηση των γενικών και ειδικών πολεοδομικών διατάξεων και προδιαγραφών των απαιτούμενων στοιχείων που περιγράφονται στο άρθρο 39, καθώς και των αποδεικτικών στοιχείων νομιμότητας υφιστάμενων κτισμάτων στο οικόπεδο ή γήπεδο, τα οποία προσκομίζονται με ευθύνη του μελετητή μηχανικού, διενεργείται εντός οκτώ (8) εργάσιμων ημερών, από την ημερομηνία έγκρισης του Τοπογραφικού Διαγράμματος.
Ο έλεγχος των αποδεικτικών στοιχείων νομιμότητας υφιστάμενων κτισμάτων στο οικόπεδο ή γήπεδο, αφορά στην ταυτοποίηση των στοιχείων που περιλαμβάνονται στις ήδη εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, καθώς και στις τυχόν δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών, και περιορίζεται στην ορθή αντιστοίχιση των αναγραφόμενων μεγεθών που περιέχονται στα σχέδια των ήδη εκδοθεισών οικοδομικών αδειών και τα σχέδια που συνοδεύουν δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αυθαιρέτων, με αυτά που αποτυπώνονται στο διάγραμμα κάλυψης. Μετά από την έκδοση της απόφασης της παρ. 6 του άρθρου 108, είναι υποχρεωτικός ο έλεγχος όλων των δηλώσεων υπαγωγής αυθαιρέτων κατασκευών, με την διαδικασία που ορίζεται σε αυτή.
Αν η Υ.ΔΟΜ. διαπιστώσει ελλείψεις ή λάθη στο διάγραμμα κάλυψης, ενημερώνεται ο διαχειριστής της αίτησης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες συμπληρώσεις/διορθώσεις εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών, άλλως η υποβαλλόμενη αίτηση με τον συνημμένο φάκελο τίθεται στο αρχείο του πληροφοριακού συστήματος. Μετά τη συμπλήρωση των ελλείψεων ή διόρθωση των λαθών στο διάγραμμα κάλυψης από τον μηχανικό, ο έλεγχος διενεργείται εντός δύο (2) ημερών.
δ) Ο έλεγχος του προϋπολογισμού του έργου διενεργείται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έγκρισης του διαγράμματος κάλυψης. Αν η Υ.ΔΟΜ. διαπιστώσει ελλείψεις ή λάθη στον προϋπολογισμό του έργου, ενημερώνεται ο διαχειριστής της αίτησης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες συμπληρώσεις/διορθώσεις εντός προθεσμίας τριών (3) ημερών, άλλως η υποβαλλόμενη αίτηση με τον συνημμένο φάκελο τίθεται στο αρχείο του πληροφοριακού συστήματος. Μετά από τη συμπλήρωση των ελλείψεων ή διόρθωση των λαθών στον προϋπολογισμό από τον μηχανικό, ο έλεγχος διενεργείται εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών.
ε) Η έκδοση της διοικητικής πράξης διενεργείται εντός μίας (1) εργάσιμης ημέρας.
Ο έλεγχος των απαιτούμενων στοιχείων για προέγκριση της οικοδομικής άδειας γίνεται από εξουσιοδοτημένους από τον Προϊστάμενο της Υ.ΔΟΜ. υπαλλήλους διπλωματούχους μηχανικούς Α.Ε.Ι. και από πτυχιούχους μηχανικούς τεχνολογικής εκπαίδευσης.
7. Η προέγκριση εκδίδεται ύστερα από έλεγχο της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών, από την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης, συνοδευόμενη με τις απαιτούμενες μελέτες και τα αναγκαία στοιχεία, σε περίπτωση που δεν διαπιστωθούν ελλείψεις κατά τον έλεγχο. Σε περίπτωση διαπίστωσης ελλείψεων ή λαθών το χρονικό διάστημα από την ενημέρωση του διαχειριστή για τις παρατηρήσεις της Υ.ΔΟΜ. έως την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων συμπλήρωσης των ελλείψεων από τον μηχανικό δεν προσμετράται στις προθεσμίες της παρ.7. Αιτήσεις για προέγκριση οικοδομικής άδειας ή αναθεώρησης αδείας που δεν εκδίδονται εντός του χρονικού διαστήματος εννέα (9) μηνών από την ημερομηνία της ηλεκτρονικής υποβολής τους, απορρίπτονται και τίθενται στο αρχείο του πληροφοριακού συστήματος.
8. Η προέγκριση χορηγείται αν δεν διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη ή αν η συμμόρφωση με τις παρατηρήσεις που έχουν διατυπωθεί στο ηλεκτρονικό φύλλο ελέγχου, γίνει εντός της οριζόμενης προθεσμίας. Η πράξη προέγκρισης αναρτάται αμελλητί στο διαδίκτυο.
9. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορεί να καθορίζεται κάθε θέμα σχετικό με τον έλεγχο των στοιχείων και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που υποβάλλονται για τις απαιτούμενες εγκρίσεις για την εφαρμογή του παρόντος.»
O προύπολογισμός του έργου είναι πρακτικά αδύνατον να ελεχθεί από τις ΥΔΟΜ.
Με βάσει τις επιχειρούμενες τροποποιήσεις του νομοσχεδίου και ειδικότερα του άρθρου 45 με την οποία τροποποιείται το άρθρο 35 ν 4495/2017 καθίσταται υποχρεωτική για την κατηγορία 1 και 2 του άρθρου 36 , η έκδοση προέγκρισης και στην συνέχεια οι άδειες εκδίδονται αυτόματα , όπως στην κατηγορία 3 που εντάσσονται οι απλές περιπτώσεις
Συγκεκριμένα στην. παράγραφο 6 αναφέρεται
« Η προέγκριση της οικοδομικής αδείας ή άδειας αναθεώρησης χορηγείται μέσα από έλεγχο της πληρότητας των δικαιολογητικών που υποβάλλονται σύμφωνα με την παράγραφο 5 αφού καθοριστούν από την αρμόδια ΥΔΟΜ , οι απαιτούμενες μελέτες και εγκρίσεις που πρέπει να κατατεθούν για την έκδοση της οικοδομικής αδείας
Για την έκδοση της προέγκρισης ,σύμφωνα με το άρθρο 35 παρ 5 του 4495/17., δεν απαιτείται η προσκόμιση εγκρίσεων. Οι εγκρίσεις σύμφωνα με το άρθρο 40 προσκομίζονται ως δικαιολογητικά στην χρονική στιγμή έκδοσης της άδειας
Η επιλογή αυτή έγινε προκειμένου η έκδοση της προέγκρισης να γίνεται γρήγορα, χωρίς την καθυστέρηση που θα επέφερε η υποχρεωτική προσκόμιση των εγκρίσεων στη φάση αυτή του σχεδιασμού που ο μηχανικός με την υποβολή τοπογραφικού και διαγράμματος κάλυψης, να μπορεί να γνωρίζει , τι ακριβώς μπορεί να οικοδομήσει στο γήπεδο του, με την επιφύλαξη προσκόμισης των απαιτούμενων εγκρίσεων , κατά την φάση έκδοσης της οικοδομικής αδείας , οπότε γινόταν και ο απαιτούμενος έλεγχος της προσκόμισης από την πολιτεία (ΥΔΟΜ)
Με την προτεινόμενη όμως στο άρθρο 47 του νομοσχεδίου, τροποποίηση του άρθρου 38 που αφορά την διαδικασία έλεγχου οικοδομικής άδειας ,που προβλέπει αυτόματη έκδοση των οικοδομικών αδειών και στις κατηγορίες 1 και 2 δεν πραγματοποιείται ΣΕ ΚΑΝΈΝΑ ΣΤΆΔΙΟ από την πολιτεία, ο έλεγχος της προσκόμισης των από τον νόμο προβλεπόμενων εγκρίσεων . Επομένως υπάρχει το ενδεχόμενο να εκδοθεί μια άδεια π.χ σε αρχαιολογική περιοχή, χωρίς την απαιτουμένη έγκριση από το υπουργείο πολιτισμού
Η διάταξη της προτεινόμενης παραγράφου 6, με την οποία φαίνεται να μπορεί η Υ.ΔΟΜ. να καθορίσει, κατά την κρίση της, τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση οικοδομικής άδειας μπορεί να οδηγήσει σε καταχρηστικές συμπεριφορές. Και τούτο, διότι οι επιμέρους Υ.ΔΟΜ. θα μπορούν να καθορίζουν διαφορετικά δικαιολογητικά για την έκδοση άδειας για την ίδια ακριβώς οικοδομική εργασία και μάλιστα ανά περίπτωση αίτησης προέγκρισης (και όχι λ.χ. ανά κατηγορία οικοδομικών εργασιών). Με άλλα λόγια, η προτεινόμενη διάταξη διαταράσσει σημαντικά την ασφάλεια δικαίου, η οποία είναι απαραίτητο να διατρέχει το σύνολο των σχέσεων πολίτη-κράτους.
Εμείς εδώ στην Ελλάδα αγαπούμε τους έλεγχους- ας μετρήσει κάποιος πόσες φάρες είναι γραμμένη η λέξη ελέγχει στο νομοσχέδιο και θα καταλάβει- μόνο που δεν τους αγαπάμε γιατί είμαστε νομοταγείς ή οτιδήποτε άλλο , ένα πράγμα σκεφτόμαστε : από τους πολλούς- συνεχείς και δυσνόητους ελέγχους ,κάποιοι, έστω και ένας στους δέκα, κάτι θα δώσει στο τέλος!!! Δυστυχώς ,όλη αυτή η απίστευτη ταλαιπωρία, όλος αυτός ο χαμένος χρόνος που δεν στοιχίζει μόνο στους μηχανικούς, αλλά έχει διαλύσει, έχει καταστρέψει την εθνική οικονομία, γι αυτό γίνεται.
Ακόμα ψάχνω να βρω τις διαφορές με αυτά που ισχύουν σήμερα, η απίστευτη αυτή ταλαιπωρία της έκδοσης οικοδομικής αδείας δεν θα αλλάξει αν τροποποιήσουμε τις κατηγορίες ή τους ελέγχους, απαιτεί εκ βάθρων αλλαγή, από μηδενική βάση και προφανώς οι μηχανικοί είναι οι αρμόδιοι να υποδείξουν τον τρόπο, γιατί δεν ξεκινά ένας διάλογος από μηδενική βάση, μέσω του ΤΕΕ, να προταθούν τρόποι και έλεγχοι για την ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ- επιτέλους- της μεγαλύτερης γραφειοκρατίας στην Ελλάδα που τόσο πολύ έχει στοιχίσει στην
εθνική οικονομία !
όσο για τις προθεσμίες που αναφέρονται <>, μόνο γέλιο προκαλούν στους μηχανικούς, αφού αμέσως μετά, με εγκύκλιο καταργήθηκαν!!!!
Είναι θετικό ότι η προέγκριση οικοδομικής άδειας θα είναι υποχρεωτική για τις κατηγορίες 1 και 2 (δηλαδή τις πλέον σημαντικές κατηγορίες με βάση την περιοχή, τη θέση, τη χρήση, το μέγεθος και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του προς ανέγερση κτιρίου). Επίσης θετική είναι η προσθήκη στα δικαιολογητικά για την προέγκριση του προϋπολογισμού του έργου και των οφειλόμενων εισφορών και κρατήσεων του έργου υπέρ του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ. Τέλος, επίσης πολύ θετική είναι η πρόβλεψη της παρ. 6 περ. γ’ για υποχρεωτικό έλεγχο όλων των δηλώσεων τακτοποίησης αυθαιρέτων, μετά την έκδοση της κ.υ.α. καθορισμού της διαδικασίας ελέγχου και του τρόπου ορισμού ελεγκτών δόμησης.
Θα πρέπει να προβλεφθεί υποχρεωτική δημοσιοποίηση τουλάχιστον των γεωγραφικών στοιχείων όλων των αυθαιρέτων που έχουν δηλωθεί (συμπεριλαμβανόμενων και των αιτήσεων που ελέγχθηκαν και απορρίφθηκαν). Να σημειωθεί όμως πως η κ.υ.α. της παρ. 6 του άρθ. 108 του ν. 4447/2017 αφορά δειγματοληπτικό έλεγχο των δηλώσεων τακτοποίησης αυθαιρέτων. Συγκεκριμένα, αφορά εφαρμογή της παρ. 1 του ίδιου άρθρου που διατυπώνει την απαράδεκτη πρόβλεψη για μερικό έλεγχο, και συγκεκριμένα ότι «[ο]ι δηλώσεις υπαγωγής αυθαιρέτων υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο, μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο».
Είναι απαραίτητη η τροποποίηση αυτού του άρθρου, ώστε να καταστεί σαφής η υποχρέωση της διοίκησης για υποχρεωτικό και όχι τυχαίο έλεγχο. Εδώ πρέπει επίσης να προστεθεί και πρόνοια για διαφάνεια και δημόσια λογοδοσία στη διαδικασία νομιμοποίησης, με υποχρέωση της διοίκησης για δημοσιοποίηση όλων των δηλώσεων τακτοποίησης.
1.Ο έλεγχος της πληρότητας που πρέπει να γίνεται εντός 2 ημερών πρέπει να διευκρινιστεί ότι αφορά καταγραφή των υποβαλλομένων στοιχείων και όχι έλεγχο ορθότητος.
Αιτιολογία: Κατά την φάση του ελέγχου πληρότητας έχουμε παρατηρήσεις που αφορούν έλεγχο τίτλων , δκ , βεβαιώσεων κλπ ως προς την ορθότητά τους. Έλεγχοι που θα ακολουθήσουν στα επόμενα προβλεπόμενα στάδια. Αποτέλεσμα αυτού σε πολλές ΥΔΟΜ δεν τηρείται το διήμερο και φτάνει το εικοσαήμερο!
2. Ο έλεγχος τίτλων τοπογραφικού κλπ, που πάλι προβλέπεται σε 2 ημέρες, είναι πολύ περιορισμένος, αφορά τους σημαντικότερους θεσμικούς ελέγχους και πρέπει να παραταθεί.
Αιτιολογία: Δεν τηρείται κατά κανόνα το διήμερο και αυτό, όπως και άλλες αντίστοιχες προβλέψεις) έχει αντίκτυπο στην αξιοπιστία του συστήματος και την αξιοπρεπή άσκηση του επαγγέλματος των μηχανικών.
Άρθρο 45 Προέγκριση οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 4495/2017
παρ. 1: Κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, είναι ανάγκη να ελέγχεται υποχρεωτικά τουλάχιστον η προέγκριση και των τριών (3) κατηγοριών αδειών του αρθ. 36 του Ν. 4495/17, διότι στην πράξη αντιμετωπίζουμε καταγγελίες που αφορούν κυρίως σε οικοδομικές άδεις πολυκατοικιών Κατηγορίας 3, που παρουσιάζουν σοβαρές παραβάσεις/παρερμηνείες των πολεοδομικών διατάξεων, ιδιοκτησιακά ζητήματα κ.ά., οπότε αναγκαζόμαστε να προβούμε σε διακοπή εργασιών, τροποποιήσεις/αναθεωρήσεις και ανακλήσεις, ενώ η κατασκευή έχει ξεκινήσει και τρέχουν οι προθεσμίες παράδοσης των εργολαβικών εταιρειών. Με τον έλεγχο τουλάχιστον της προέγκρισης πολλές από αυτές τις πιέσεις και προβλήματα θα είχαν αποφευχθεί.
παρ. 5: Θα θέλαμε για ακόμη μια φορά να θέσουμε το ζήτημα της συναίνεσης σε περίπτωση συνιδιοκτησίας ως απαραίτητο δικαιολογητικό για την έκδοση προέγκρισης, διότι είναι ένα φλέγον ζήτημα στην πράξη και πολλές φορές συνιστά αιτία συγκρούσεων, που εμφανίζονται πολλές φορές μετά την κατασκευή του φέροντα οργανισμού. Θεωρούμε ότι δεν είναι δυνατόν να απαιτείται ως απαραίτητο δικαιολογητικό στις Εγκρίσεις Εργασιών Μικρής Κλίμακας και να μην απαιτείται στην έκδοση οικοδομικής άδειας ανέγερσης ή προσθήκης. Θα ήταν καλό να διευκρινίζεται αν η συναίνεση ακολουθεί τον Κανονισμό της πολυκατοικίας (εφόσον υπάρχει) ή με ποιο άλλο κριτήριο θεωρείται επαρκής.
Όσον αφορά τα λοιπά δικαιολογητικά, παρακαλούμε να διευκρινιστεί αν απαιτείται συμφωνηθείσα αμοιβή μηχανικού και το αντίστοιχο ΦΕΜ για τις κατατεθείσες στην προέγκριση μελέτες (Το ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ τις ζητάει).
Επίσης να διευκρινιστεί αν και πότε ελέγχεται η οφειλή σε γη και χρήμα του Ν. 1337/83 σε περίπτωση που εκδίδεται προέγκριση και σε περίπτωση που δεν εκδίδεται.
παρ. 6.δ: Κατά την άποψή μας ο τρόπος υπολογισμού του προϋπολογισμού του έργου και η τελική διάθεση των εισφορών είναι σχετικά απαρχαιωμένοι και πρέπει να γίνουν απλούστεροι και διαφανέστεροι (βλ. σχετικά: The World Bank, Doing Business στην Ευρωπαϊκή Ένωση 2020: Ελλάδα https://www.doingbusiness.org/el/reports/subnational-reports/greece).
Άρθρο 45 / άρθ. 35 N.4495/17
παρ 5 δ
το κτηματολογικό φύλλο και το απόσπασμα κτηματογραφικού διαγράμματος που απαιτούνται
1, για την πράξη δημιουργίας των θέσεων στάθμευσης του Ν 1221/81.
2. για την κατάργηση οριζόντιας και κάθετης ιδιοκτησίας όταν υπάρχει κτίριο.
Τα κτηματολόγια χορηγούν το κτηματολογικό φύλλο και το απόσπασμα κτηματογραφικού διαγράμματος από δύο μέχρι πέντε μήνες από την υπόβολή για καταχώρηση.
Με την υποβολή για καταχώρηση εκδίδεται το έγγραφο υποβολής με τον αριθμό της πράξης καταχώρησης ο οποίος είναι ο ίδιος που αναγράφεται και στο κτηματολογικό φύλλο και το απόσπασμα κτηματογραφικού διαγράμματος.
Εάν νομικά είναι σύννομο να προστεθεί (στα άρθρα που αναφέρεται) και η φράση <<ή το αποδεικτικό του αριθμού της πράξης καταχώρησης. { όμοιο αίτημα είχε υποβληθεί παλαιότερα στον κ. υφυπουργό ΥΠΕΝ)
Πρέπει να είναι ισχυρή και η αίτηση προέγκρισης,η αίτηση έγκρισης αρχαιολογίας η αίτηση έγκρισης ΣΑ διότι οι πολεοδομίες καθυστερούν πέραν του προβλεπόμενου χρόνου τούς ελέγχους….!!!!
τα χρονικά όρια έκδοσης/ελέγχου κτλ που αναφέρονται στο άρθρο (όσο και αυτό που ήδη ισχύουν) είναι εκτός πραγματικότητας. Εφόσον δεν υπάρχει έλεγχος των ΥΔΟΜ για τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, τα όρια αυτά διπλασιάζονται και τριπλασιάζονται με δικαιολογία την υποστελέχωση των ΥΔΟΜ. Εαν αρρωστήσει/πάρει άδεια ο μοναδικός υπάλληλος που υπάρχει για τον έλεγχο καταλαβαίνετε τη δυσχέρεια που παρουσιάζεται. Θα πρέπει να δημιουργηθεί ηλεκτρονικό αρχείο καταγραφής όλων των αιτήσεων ανα ΥΔΟΜ και αναγραφή του εκτιμώμενου χρόνου διεκπεραίωσης (αντίστοιχο με τράπεζες- πελάτες σε αναμονή). Να υπάρχει μέγιστος αριθμός αιτήσεων ανα υπάλληλο ΥΔΟΜ και ανάλογα του αριθμού να στελεχώνεται αντίστοιχα η ΥΔΟΜ για να ανταπεξέλθει στα χρονικά όρια που ορίζονται στο παρόν άρθρο.
Ειρωνική η αιτιολόγηση στην Εισηγητική σας Εκθεση ότι περιορίζεται η γραφειοκρατία στην έκδοση Προέγκρισης η Άδειας Δόμησης.
Αρκεί η απαρίθμηση των δικαιολογητικών…….
Προτάσεις:
1. Δώσατε ,και ορθά, ολιγόχρονη παράταση στις Προεγκρίσεις και Άδειες που έληγαν ,μεσα στο τρίμηνο Μαρτίου- Μαίου τ.ε ,λόγω των έκτακτων συνθηκών.
Ομως οι συνθήκες οι έκτακτες συνεχίζονται ,οι καλοκαιρινές άδειεςμηχανικών και δημοσίων υπαλλήλων σε εξέλιξη ,οι ΥΔΟΜ σε φυσιολογική και λογική υπερφόρτωση κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες.
Στάλθηκε και σχετικό e mail στην ηγεσία του Υπουργείου και στο Τ.Ε.Ε ,ώστε να δώσετε εύλογη χρονική παράταση και σε όσες Προεγκρίσεις και αιτήματα Αδειών έχουν ισχύ μέχρι τουλάχιστον το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αναλογιστείτε τι προβλήματα θα συσσωρευθούν απο τον όγκο των εκκρεμοτήτων το φθινόπωρο!!!!
2.Κατοχυρώστε νομοθετικά,ότι όσες Προεγκρίσεις η Άδειες σε πορεία αίτησης αφορούν δόμηση ,εκτός σχεδίου, με βάση τις σημερινές πολεοδομικές πρόνοιες, θα συνεχίσουν να είναι ισχυρές ,έτσι ώστε οι νόμιμοι ιδιοκτήτες να μήν μπούν σε άσκοπες περιπέτειες,μέτα την επιψήφιση των αλλαγών στην αρτιότητα κετός σχεδίου δόμησης,εφόσον τελικά υλοποιηθούν.