1. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται μετά από πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι κατηγορίες και το περιεχόμενο χρήσεων γης. Το σύνολο των κατηγοριών χρήσεων γης του προεδρικού διατάγματος αποτελεί την Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης.
2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι χρήσεις γης της Εθνικής Ονοματολογίας Χρήσεων Γης αντιστοιχίζονται με τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ), όπως αυτοί αναφέρονται στην εκάστοτε Εθνική Ονοματολογία Οικονομικών Δραστηριοτήτων.
3. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι χρήσεις γης της Εθνικής Ονοματολογίας Χρήσεων Γης αντιστοιχίζονται με τις κατηγορίες δραστηριοτήτων της κείμενης νομοθεσίας για την περιβαλλοντική αδειοδότηση.
4. Οι αντιστοιχίσεις των παρ. 1 και 2 καταγράφονται σε πίνακα που αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Κάθε αλλαγή ΚΑΔ ή περιβαλλοντικής κατηγορίας δραστηριοτήτων κατά τις κείμενες διατάξεις ενσωματώνεται στον σχετικό πίνακα, δυνάμει σχετικής διαπιστωτικής απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να διασυνδέονται οι σχετικές με τους ΚΑΔ τηρούμενες ηλεκτρονικές βάσεις των Υπουργείων και να καθορίζεται η αυτόματη διαδικασία αντιστοίχισης των σχετικών ΚΑΔ με τις χρήσεις γης της Εθνικής Ονοματολογίας Χρήσεων Γης.
6. Χρήσεις γης που δεν έχουν συμπεριληφθεί στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης και εγκρίνονται στο πλαίσιο των διαδικασιών του άρθρου 39 προστίθενται σ’ αυτήν με διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Άρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 4447/2016
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εθνική Χωρική Στρατηγική – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4447/2016
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΧΩ.Θ.Α.) – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Χωροταξικός σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Πολεοδομικός Σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρο 8 του ν. 4447/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Οριοθέτηση οικισμών – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4447/2016
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Σχεδιασμός και χαρακτηρισμός δημοτικών οδών – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3155/1955
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εναρμόνιση χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων προς το νέο σύστημα χωρικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 4546/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέσπιση και εφαρμογή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Δομή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4546/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Ελάχιστες απαιτήσεις για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια διαβούλευση – συμμετοχή του κοινού – Τροποποίηση των άρθρων 9, 14 και 15 του ν. 4546/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εθνική στρατηγική για τη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος – Τροποποίηση των άρθρων 4 και 20 του ν. 3983/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Καταργούμενες διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Σκοπός
- 76 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εκτός σχεδίου δόμηση
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμηση
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μέγιστος συντελεστής δόμησης
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Κατοικία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Συντελεστής δόμησης στις οργανωμένες μορφές ανάπτυξης δραστηριοτήτων – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 3982/2011
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ρυθμίσεις για οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 2545/1997 και του του άρθρου 9 του ν. 4002/2011
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Οργανωμένοι υποδοχείς στα νησιά – Τροποποίηση του άρθρου 44 του ν. 3982/2011
- 174 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Εθνική ονοματολογία χρήσεων γης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διάρθρωση των κατηγοριών των χρήσεων γης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 28 του ν. 4495/2017
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Έγκριση εκτέλεσης εργασιών – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4495/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – Τροποποίηση του άρθρου 30 του ν. 4495/2017
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Προέγκριση οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 4495/2017
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 4495/2017
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 38 του ν. 4495/2017
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Δικαιολογητικά – Τροποποίηση των άρθρων 39 και 40 του ν. 4495/2017
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Αλλαγή χρήσης εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων – Τροποποίηση του ν. 4495/2017
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Αναθεώρηση προέγκρισης οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 – Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ψηφιακή Τράπεζα Γης – Τροποποίηση του άρθρου 67 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Τίτλος μεταφοράς συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Ακίνητα προσφοράς συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Ακίνητα υποδοχής συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Ζητήματα κάθετων και οριζόντιων ιδιοκτησιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Υπολογισμός ενιαίου ειδικού προστίμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ακίνητα Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Καταβολή παραβόλουΆρθρο 67 – Καταβολή παραβόλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ορισμοί
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου σε περίπτωση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Ειδικές περιπτώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Επιχειρησιακό σχέδιο για την εξασφάλιση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Μεταβατικές διατάξεις – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Μητρώο πιστοποιημένων αξιολογητών χωρικών μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών ΜελετώνΆρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών Μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυοΆρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Πεδίο εφαρμογής
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 81 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αλλαγή χρήσης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Πολεοδομικά κίνητρα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής με απομείωση καθ’ ύψος υφιστάμενων κτιρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Ύψος κτιρίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Χαμηλά κτίρια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93 – Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Ειδικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 – Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 100 – Μη υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 96 επ. του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Ελαφρύνσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 102 – Τροποποιήσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 103 – Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δεξαμενών καλλιέργειας υδρόβιων οργανισμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104 – Εθνικό Μητρώο Θεσμικών Χωρικών Δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 – Αναγκαστική απαλλοτρίωση ορόφων κτιρίων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 106 – Διατάξεις για το Κτηματολόγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 – Πολεοδομικά κίνητρα για την ποιότητα και ανταγωνιστικότητα των τουριστικών εγκαταστάσεων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Αυγούστου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Σεπτεμβρίου 2020, 14:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική Έκθεση επί του σχεδίου νόμου "Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας"Σχέδιο Νόμου Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίαςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 1306 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Θα πρότεινα το άρθρο 40 να μετονομαστεί σε «Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Μεταβατικές διατάξεις» ή διαφορετικά να προστεθεί άρθρο 40Α με τίτλο «Μεταβατικές διατάξεις» στο οποίο να ληφθεί μέριμνα, ώστε με μεγάλη περίσκεψη να γίνεται αλλαγή χρήσεων γης και η οποιαδήποτε ρύθμιση, ειδικά για τις διαμορφωμένες και επί έτη λειτουργούσες εγκαταστάσεις, να είναι ρεαλιστική. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι εδώ και 15 χρόνια προβλέπεται απομάκρυνση συνεργείων από Νέο Ψυχικό και από Γλυφάδα και κάθε 5 χρόνια δίνονται συνεχείς παρατάσεις. Κι αυτό γιατί εκ των πραγμάτων είναι ανέφικτο να υλοποιηθεί. Με την προτεινόμενο ρύθμιση, που αναφέρεται μόνο στα πρατήρια καυσίμων, αλλά θα μπορούσε να επεκταθεί και σε συναφείς εγκαταστάσεις (συνεργεία αυτοκινήτων, ΙΚΤΕΟ κ.ά.), εκδηλώνεται από την Πολιτεία η πρόνοιά της, ώστε να διαφυλάσσεται ο αρχικός επενδυτής ή και ο εκάστοτε εκμεταλλευτής πρατηρίου παροχής καυσίμων από αλλεπάλληλες αλλαγές των πολεοδομικών ρυθμίσεων (χρήσεις γης) και κινείται στην λογική της θέσπισης «σταθερών κανόνων» στην αγορά. Διασφαλίζεται έτσι η λειτουργία των πρατηρίων, με την απαγόρευση της απομάκρυνσης αυτών, εκτός αν θα υπάρξει ρητή μνεία (για απομάκρυνση) στην αντίστοιχη πολεοδομική ρύθμιση, η οποία ρύθμιση όμως α) δεν θα μπορεί, σε κάθε περίπτωση, να προβλέπει χρόνο απομάκρυνσης μικρότερο της δωδεκαετίας, ώστε – ως ένα βαθμό – να εξασφαλιστεί ότι θα αποσβεσθεί τουλάχιστον η επένδυση (σημειώνεται ότι με πρωτοβουλία του τ. Υπουργείου Μεταφορών ανάλογη ρύθμιση έχει ληφθεί για τα συνεργεία αυτοκινήτων (βλ. ν.3710/2008 – ΦΕΚ Α΄ 216 – Άρθρο 7 – « Προσαρμογή της περί συνεργείων νομοθεσίας στις πολεοδομικές απαιτήσεις» με Υπουργό Μεταφορών τότε τον κ. Χατζηδάκη) β) θα απαιτεί την σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα της (αιρετής) Περιφέρειας και αυτό είναι απαραίτητο, διότι έχει παρατηρηθεί κατά κόρο το φαινόμενο, οι διάφοροι Δήμοι, που αντιμετωπίζουν τα πρατήρια σαν «μαύρα πρόβατα», να έχουν την τάση να απομακρύνουν τα πρατήρια από τα όρια του Δήμου τους, ο όμορος Δήμος το ίδιο κ.ο.κ. με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται μετά το φαινόμενο της ελλιπούς εξυπηρέτησης των πολιτών, της δημιουργίας άτυπων ολιγοπωλίων και της συνακόλουθης εμφάνισης φαινομένων αισχροκέρδειας και αναιτιολόγητα υψηλών τιμών, που πλήττουν τον καταναλωτή και γ) θα υπάρχει η ρήτρα ότι στην περίπτωση που η Διοίκηση επείγεται για την απομάκρυνση των χρήσεων (πρατηρίων) σε χρόνο μικρότερο της 12ετίας, τότε θα προηγείται η καταβολή, από τον οικείο Δήμο, της σχετικής αποζημίωσης στο θιγόμενο ιδιοκτήτη του πρατηρίου ή τον αρχικό μισθωτή του πρατηρίου (όπως για παράδειγμα εταιρεία πετρελαιοειδών που ακολούθως το υπομισθώνει σε εκμεταλλευτή του πρατηρίου). Η καταβολή της αποζημίωσης που θα επιδικάσει το αρμόδιο Δικαστήριο στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων θα είναι αναγκαία προϋπόθεση για να υλοποιηθεί η απομάκρυνση. Με την εισαγόμενη ρύθμιση εκτιμάται ότι και οι Δήμοι θα αντιμετωπίζουν με περίσκεψη το θέμα της απομάκρυνσης των χρήσεων αυτών, γιατί σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι τα κίνητρα της απομάκρυνσης δεν ήταν αμιγώς πολεοδομικά, αλλά ότι πιθανόν αποσκοπούσαν στην ικανοποίηση ανταγωνιστικών συμφερόντων. Συνεπώς μια διάταξη που θα μπορούσε να περιληφθεί στο νομοσχέδιο είναι η ακόλουθη : «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης γης, η οποία απαγορεύει την ίδρυση πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, τα νομίμως ιδρυθέντα ή λειτουργούντα πρατήρια καυσίμων εξακολουθούν και αδειοδοτούνται μέχρι του τελικού σταδίου της χορήγησης άδειας λειτουργίας ή αντίστοιχα συνεχίζουν να λειτουργούν στην θέση που βρίσκονται και να εφαρμόζουν τις εκάστοτε ισχύουσες περί πρατηρίων παροχής καυσίμων διατάξεις.Για να θεσπισθεί ρητή διάταξη για απομάκρυνση των πρατηρίων, θα πρέπει προηγουμένως να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας και, σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος απομάκρυνσης να είναι, κατ΄ ελάχιστον, δώδεκα (12) έτη από την ημερομηνία ισχύος της σχετικής διάταξης.Στην περίπτωση που η Διοίκηση, μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της πολεοδομικής μελέτης, κρίνει ως όλως απαραίτητη την απομάκρυνση της χρήσεως προ της παρελεύσεως της ανωτέρω δωδεκαετούς προθεσμίας, αυτό θα είναι εφικτό εφόσον ο εκμεταλλευτής του πρατηρίου αποζημιωθεί προηγουμένως από τον οικείο Δήμο με το ποσό που θα επιδικάσουν τα αρμόδια Δικαστήρια. Η αποζημίωση θεωρείται ως συντελεσθείσα με την καταβολή του επιδικασθέντος ποσού στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων».
Το άρθρο 40 παρ. 3 του νομοσχεδίου προβλέπει ότι με «απόφαση του ΥΠΕΝ οι χρήσεις γης της Εθνικής Ονοματολογίας Χρήσεων Γης αντιστοιχίζονται με τις κατηγορίες δραστηριοτήτων της κείμενης νομοθεσίας για την περιβαλλοντική αδειοδότηση». Η πρόβλεψη αυτή κρίνεται θετική σε ό,τι αφορά τον συντονισμό των επιμέρους εργαλείων χωρικής και περιβαλλοντικής πολιτικής. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι καθόσον οι δραστηριότητες και κατηγορίες για την αδειοδότηση βασίζονται εν μέρει στο ενωσιακό δίκαιο (π.χ. οδηγία 2011/92/EE, οδηγία 2014/52/ΕΕ, οδηγία 2010/75/ΕΕ κ.α.), η αντιστοίχιση αυτή θα πρέπει να στηρίζεται σε ερμηνεία των επιμέρους δραστηριοτήτων βάσει του ενωσιακού δικαίου και της σχετικής νομολογίας του ΔΕΕ (πρβλ. C-329/17, σχετικά με την οδηγία 2011/92/EE, όπου το ΔΕΕ τόνισε οι έννοιες που περιλαμβάνονται στα παραρτήματα της οδηγίας για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων δημοσίων και ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον είναι έννοιες του ενωσιακού δικαίου). Ειδάλλως, υπάρχει ο κίνδυνος η «αντιστοίχιση» να εξαιρέσει από την περιβαλλοντική αδειοδότηση δραστηριότητες όπου η τελευταία είναι επιβεβλημένη, και μάλιστα από το ενωσιακό δίκαιο.
Θα πρότεινα το άρθρο 40 να μετονομαστεί σε «Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Μεταβατικές διατάξεις» ή διαφορετικά να προστεθεί άρθρο 40Α με τίτλο «Μεταβατικές διατάξεις» στο οποίο να ληφθεί μέριμνα, ώστε με μεγάλη περίσκεψη να γίνεται αλλαγή χρήσεων γης και η οποιαδήποτε ρύθμιση, ειδικά για τις διαμορφωμένες και επί έτη λειτουργούσες εγκαταστάσεις, να είναι ρεαλιστική. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι εδώ και 15 χρόνια προβλέπεται απομάκρυνση συνεργείων από Νέο Ψυχικό και από Γλυφάδα και κάθε 5 χρόνια δίνονται συνεχείς παρατάσεις. Κι αυτό γιατί εκ των πραγμάτων είναι ανέφικτο να υλοποιηθεί. Με την προτεινόμενο ρύθμιση, που αναφέρεται μόνο στα πρατήρια καυσίμων, αλλά θα μπορούσε να επεκταθεί και σε συναφείς εγκαταστάσεις (συνεργεία αυτοκινήτων, ΙΚΤΕΟ κ.ά.), εκδηλώνεται από την Πολιτεία η πρόνοιά της, ώστε να διαφυλάσσεται ο αρχικός επενδυτής ή και ο εκάστοτε εκμεταλλευτής πρατηρίου παροχής καυσίμων από αλλεπάλληλες αλλαγές των πολεοδομικών ρυθμίσεων (χρήσεις γης) και κινείται στην λογική της θέσπισης «σταθερών κανόνων» στην αγορά. Διασφαλίζεται έτσι η λειτουργία των πρατηρίων, με την απαγόρευση της απομάκρυνσης αυτών, εκτός αν θα υπάρξει ρητή μνεία (για απομάκρυνση) στην αντίστοιχη πολεοδομική ρύθμιση, η οποία ρύθμιση όμως α) δεν θα μπορεί, σε κάθε περίπτωση, να προβλέπει χρόνο απομάκρυνσης μικρότερο της δωδεκαετίας, ώστε – ως ένα βαθμό – να εξασφαλιστεί ότι θα αποσβεσθεί τουλάχιστον η επένδυση (σημειώνεται ότι με πρωτοβουλία του τ. Υπουργείου Μεταφορών ανάλογη ρύθμιση έχει ληφθεί για τα συνεργεία αυτοκινήτων (βλ. ν.3710/2008 – ΦΕΚ Α΄ 216 – Άρθρο 7 – « Προσαρμογή της περί συνεργείων νομοθεσίας στις πολεοδομικές απαιτήσεις» με Υπουργό Μεταφορών τότε τον κ. Χατζηδάκη) β) θα απαιτεί την σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα της (αιρετής) Περιφέρειας και αυτό είναι απαραίτητο, διότι έχει παρατηρηθεί κατά κόρο το φαινόμενο, οι διάφοροι Δήμοι, που αντιμετωπίζουν τα πρατήρια σαν «μαύρα πρόβατα», να έχουν την τάση να απομακρύνουν τα πρατήρια από τα όρια του Δήμου τους, ο όμορος Δήμος το ίδιο κ.ο.κ. με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται μετά το φαινόμενο της ελλιπούς εξυπηρέτησης των πολιτών, της δημιουργίας άτυπων ολιγοπωλίων και της συνακόλουθης εμφάνισης φαινομένων αισχροκέρδειας και αναιτιολόγητα υψηλών τιμών, που πλήττουν τον καταναλωτή και γ) θα υπάρχει η ρήτρα ότι στην περίπτωση που η Διοίκηση επείγεται για την απομάκρυνση των χρήσεων (πρατηρίων) σε χρόνο μικρότερο της 12ετίας, τότε θα προηγείται η καταβολή, από τον οικείο Δήμο, της σχετικής αποζημίωσης στο θιγόμενο ιδιοκτήτη του πρατηρίου ή τον αρχικό μισθωτή του πρατηρίου (όπως για παράδειγμα εταιρεία πετρελαιοειδών που ακολούθως το υπομισθώνει σε εκμεταλλευτή του πρατηρίου). Η καταβολή της αποζημίωσης που θα επιδικάσει το αρμόδιο Δικαστήριο στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων θα είναι αναγκαία προϋπόθεση για να υλοποιηθεί η απομάκρυνση. Με την εισαγόμενη ρύθμιση εκτιμάται ότι και οι Δήμοι θα αντιμετωπίζουν με περίσκεψη το θέμα της απομάκρυνσης των χρήσεων αυτών, γιατί σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι τα κίνητρα της απομάκρυνσης δεν ήταν αμιγώς πολεοδομικά, αλλά ότι πιθανόν αποσκοπούσαν στην ικανοποίηση ανταγωνιστικών συμφερόντων. Συνεπώς μια διάταξη που θα μπορούσε να περιληφθεί στο νομοσχέδιο είναι η ακόλουθη : «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης γης, η οποία απαγορεύει την ίδρυση πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας, τα νομίμως ιδρυθέντα ή λειτουργούντα πρατήρια καυσίμων εξακολουθούν και αδειοδοτούνται μέχρι του τελικού σταδίου της χορήγησης άδειας λειτουργίας ή αντίστοιχα συνεχίζουν να λειτουργούν στην θέση που βρίσκονται και να εφαρμόζουν τις εκάστοτε ισχύουσες περί πρατηρίων παροχής καυσίμων διατάξεις. Για να θεσπισθεί ρητή διάταξη για απομάκρυνση των πρατηρίων, θα πρέπει προηγουμένως να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας και, σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος απομάκρυνσης να είναι, κατ΄ ελάχιστον, δώδεκα (12) έτη από την ημερομηνία ισχύος της σχετικής διάταξης. Στην περίπτωση που η Διοίκηση, μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της πολεοδομικής μελέτης, κρίνει ως όλως απαραίτητη την απομάκρυνση της χρήσεως προ της παρελεύσεως της ανωτέρω δωδεκαετούς προθεσμίας, αυτό θα είναι εφικτό εφόσον ο εκμεταλλευτής του πρατηρίου αποζημιωθεί προηγουμένως από τον οικείο Δήμο με το ποσό που θα επιδικάσουν τα αρμόδια Δικαστήρια. Η αποζημίωση θεωρείται ως συντελεσθείσα με την καταβολή του επιδικασθέντος ποσού στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων».
Για τη ΔΙΕΝΝΗΣ ΑΤΕ
Βαγγέλης Διέννης
Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος Ε.Μ.Π.
Α.Μ. ΤΕΕ : 13.771
Τηλ.6973 666600 – 210 8104000
http://www.diennis.gr
http://www.diennis.gr
Άρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
§40.1. Τι θα πει Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης, δεν είναι φωτογραφικό, αόριστο και χωρίς σκοπό και κατεύθυνση? Να μην γίνουν νέες αλλαγές στις χρήσεις γης. Ποιος επενδυτής θα έρθει με επικρεμάμενες νέες αλλαγές. Κανένας!!